Lapsettomuushoitoketjussa plussanneet

Täällä käyty (12+2) ekassa seulontaultrassa ja kaikki oli hyvin ❤️

Meidän reipas ja pieni (n. 6cm) toiveemme siellä potki ja hyppelehti iloisesti väistellessään kätilöä😍 Ehkä nyt uskaltaa jo hieman huokaista ja luottaa ❤️
Onpa upeeta, paljon onnea!!!! Oih kun ihanaa ajatella tuota raskausaikaa, se on kyllä niin huisin hienoa olla raskaana😍😍😍😍😍

• Rakkaus
Reactions: pienitoiveemme
Kyllä itseasiassa meille syntyi keskiviikkona missimittatyttö, eli 3140g ja 52cm.

Ja siis asiathan lähti siitä, että tässä kotona molemmat oltiin jo vähän tuskastuneita, että lasketusta ajasta jo viikko ja pieniä epäsäännöllisiä supistuksia tullut jo kolme päivää, mutta mitään konkreettista ei tapahdu. No soitin raskaana olevien päivystykseen ja herkillä kun tässä on, niin rupesin itkee 😆 ja tässä kohtaa moraalin vartijat lakkaa lukemasta... Ajattelin, etten välttämättä pääse näytille vain siksi, että haluan tsekkaukseen, niin hiukan puolitotuutena sanoin ettei liikelaskenta täyty ja liikkeet olleet vähäisiä. No pääsin näytille ja vauvalla oli hyvät sykkeet, lapsivettä hyvin, kaulaa jäljellä ja sentillä auki. Yllätykseksi lääkäri ehdotti/päätti että eiköhän me käynnistetä tää saman tein, että mitä sitä nyt enempiä odottelee, kun viikolla ylikin ja melkein niillä sijoilla, mulla olikin balonki sisällä 😳 En ollut varautunut että tässä käykin näin, ni läksin käymää kotona vielä lounaalla ja hakemassa kamat. Ei mennyt kuin reilu tunti niin balonki putosi ja samalla meni vedet. Palasin sairaalalle ja supistukset vähitellen tiheni ja paheni. Olin pyytänyt ammetta kivunlievitykseen ja vedet mulle sinne laskettiinkin, mutta aloin siinä vaiheessa olee sitä mieltä, että pelkkä kylpy ei kyllä enää riitä. Kätilö suositteli, että meet nyt kokeilee kuitenkin ja tuut sitten pois, jos alkaa tuntuu siltä. No menin sitten kylpemään ja samalla hörpin ilokaasua. Rupesin jossain vaiheessa ehdottelee että nyt alkaisi epiduraali olla ajankohtaista, mutta kätilö oli sitä mieltä että enää ei keretä, lapsi syntyy nyt ammeeseen. Ja siinä alkokin olee kauhee kakkahätä ja kätilö hälytteli toista hoitajaa sinne avuksi. No kätilön käskemänä rupesin sitten ponnistelee ja huutojen kera lopputulemana oli tosiaan, että vauva syntyi ammeeseen. Vauva oli hiukan sininen, siitä yksi -piste molemmista aikaikkunoista, mutta muuten 9/9 pistettä. Itselle tuli pientä nirhaumaa ja laitettiin muutama tikki. Pyydettiin varhaista kotiutumista ja oltiinkin molemmat hyvävointisia, niin päästiin seuraavana päivänä jo pois.

Yllätys oli että synnytys lähtikin niin reippaasti käyntiin, että kun klo 12 tienoilla balonki laitettiin, niin vauva syntyi klo 18.35. Ehkä hiukan harmittaa, että käynnistettiin, mutta sen jälkeenhän kroppa toimi niin kuin piti.

Valtavasti onnea ja vitsit mikä siisti synnytys! 🤩

Aikaisemmin olen pitänyt veteen synnyttäminen vähän höpöhöpönä(🙈) mutta nyt mieli on muuttunut jopa niin, että haluaisin juuri sitä mikäli ihme tapahtuu ja synnytän vielä. Ehkä tämän viimeisen synnytyksen takia, kun mitään lääkkellistä kivunlievitystä ei ehditty antaa ja lämmin suihku oli ainoa pieni lohtu/apu/henkireikä?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä