Apua! Voidaanko minun synnytys käynnistää kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamiska

Vieras
Kävin tänään neuvolassa ja mulla on pahaa turvotusta, tai noh, ++ :(
niin siellä neuvolassa puhuttiin että jos tää jatkuu ja kovin tuskainen olo niin käynnistetään, ettei menis yliaikaiseksi... tai että seuraavalla kerralla puhuttais siitä ja sillon mulla viikkoja tasan 39...
Voiko sitä noin vaan mennä käynnistykseen? En tiennytkään...
Ja eikä mulla erityisen tuskinen olo oo...

Kellä käynnistetty ja miksi? :) Kertokaas jotain käynnistyksestä...

No käynnistykseen pitää olla jokin lääketieteellinen syy, ja mulla se on 2 kertaa ollut äidin väsymys (tosin viikkoja on ollut molemmill akerroilla 41+6). Ja mun mielestä ei voi mennä noin vain, vaan ensin on lääkärintarkastusaika (lähetteellä) ä-polilla ja sitten päätetään käynnistyksestä. Mulla on käynnistetty kerran suun kautta tableteilla ja toisen keran tipalla. Pitkiä ja kipeitä synnytyksä molemmat.

mulla käynnistettiin kuopuksesta raskausdiabeteksen vuoksi laitettiin jotain pillereitä kohdunsuuulle avaamaan kohdun suuta.ei ollu ainakaan mulla sen kipeempi tai rajumpi kuin aikaisemmatkaan synnytykset.

Varmaan riippuu sairaalasta. Meillä ei ainakaan mielellään käynnistetä, mikäli äiti ja vauva voivat hyvin, ennen 41+5. Neuvolahassahan ei päätetä käynnistyksestä vaan äitipolilla..

Yhteistyössä