Kiukuttaa! Sen kerran kun apua pyytää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaimokulta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh huh kuin vihaisia ja ehdottomia kirjoittajia täällä on. No jika tapauksessa. Yritin asiallisesti keskustella miehen kanssa tilanteesta. Riita tuli. Hän alkoi huutaa kaikkeen sanomaan(itse en huuda), joka jo kerrtoo minulle että tietää olevansa väärässä ja koittaa sen nii peittää. nukkumaan mennessä hän tuli paijaamaam mua ja poikaa "rakastan teitä ihan hurjasti! ", anteeksi ei ole pyytänyt.

Jos se lapsen ja kodin hoitaminen on pelkkää loikoilua, niin sittenhän se mieskin sen voi tehdä töiden jälkeen, eikö? Onneksi minulla on mies joka HALUAA olla sen lapsen kanssa, ei kait se olisi muuten lasta halunnutkaan. Miehelle se lapsen kanssa leikkiminen on vapaa-aikaa, minulle taas osaltaan työtä. Miksi tuollaiset miehet ylipäätään niitä lapsia tekee, jos niiden kanssa ei haluta aikaansa viettää vaan mieluummin ryypätään viikonloput ja arki-illatkin tehdään jotain muuta yksin. Koetaan jotenkin velvollisuutena se lasten kanssa olo. En tosiaankaan olisi tuollaisen miehen kanssa, saati lapsia tekisi. Lapsellakin kun on oikeus olla isän kanssa pienestä asti. Ja sillä aikaa kun mies on lapsen kanssa, voin itse tehdä rauhassa sitten vaikka niitä kotitöitä tai ihan vaan olla hetken kaikessa rauhassa.

Ja en tosiaankaan elä miehen rahoilla, vanhempainvapaalla maksan tasan puolet menoista ja lainasta. Ja nyt tässä kotihoidontuella ollessakin, kun on niin lyhyt jakso tässä välissä sitä ennen uutta äitiyslomaa, kun on toinen lapsi lyhyellä välillä tulossa. Toisen lapsen kohdalla sitten kun jään kotihoidontuelle niin pienennetään molemmilta vaan lainaerää ja edelleen maksetaan samanverran kuluja. Miehelle vaan jää enemmän rahaa kuussa sitten käteen ja veikkaan että ihan vapaaehtoisesti maksaa sitten enemmän ruokakuluja kun onhan se hänen muutenkin helpompaa kaupassa käydä yksin, kuin minun kahden pienen kanssa. Ja varmaan osittain jaetaan tätä kotona oloakin ja minä siis menen töihin ja mies jää kotiin. Saman verran kun tienataan töissä ollessa. Ja kun on fiksu ja kunnollinen mies niin tykkää olla lastensa kanssa. Ja ihan rehellisesti voin sanoa ettei tää kotona olo mitään lomailua kyllä ole. Ja tiedän sentään mitä on tehdä raskasta työtä ja pitkää päivää, mitä tuskin tuo yksi valitaja on koskaan tehnyt. Meillä ei töissä pysty millään tavalla lusmuilemaan, koko ajan on töitä tehtävä ja ei mitään kahvitaukoja ja kusellakaan et pääse käymään kuin silloin ruokatauolla, eli kerran päivän aikana. Vauhdissa siinä ehkä pystyy vähän jotain pientä syömään ja välillä jää jopa pari minuuttia ylimääräistä. Eli vähän niinkuin tämä kotona olo siinä vaiheessa kun vauva on oppinut liikkumaan. Ei sitä jätetä hetkeksikään yksin, syömään ehdit jotain vauhdissa ja vessassa käyt ehkä jossain välissä tai otat sen muksun sinnekin mukaan. Ja yksi tauko siinä päivän aikana, kun lapsi nukkuu päikkärit. Ja siinäkin parin tunnin aikana koitat jotain pientä kotihommaa tehdä mitä ei voi lapsen läsnäollessa tehdä. Fyysisesti ei kovin rankkaa puuhaa ole, mutta henkisesti toisinaan on, kun oot vaan siinä kotona. Mutta onneksi on fiksu mies joka tajuaa, että sillä naisellakin on yhtäläinen oikeus välillä käydä omissa menoissaan yksin. Trollihan tuo miehenkuvatus taitaa vaan olla kuka täällä huutelee, mutta valitettavasti tuollaisia miehiä on oikeasti olemassa.

[QUOTE="vieras";28988609]Paskat se miehen työviikko voi olla niin raskas, etteikö voi myös kotitöihin osallistua ja ymmärtää myös vaimoa ja antaa tälle vapaata. On ne lapset ja koti miehenkin. Nykyään käydään töissä näpyttämässä parit iimeilit, soitetaan iphonella kaks puhelua, sitten mennään businesslounaalle "sopimaan kaupat" ja loppupäivä lorvitaan facebookissa. Ja sitten tullaan kotiin kun oli niiiin raskasta, että nyt ei jaksa mitään muuta ku saunoa poikien kanssa. Nykypäivän miehet on yksiä neitejä, ennen niistä sentäs oli johonkin.[/QUOTE]Missä helvetin maailmassa sinä elät? Todellisuudesta ei tunnu olevan yhtään mitään käsitystä.

Kertoiko mies missä oli noin pitkään ollut? Kysyitkö miksei ilmoittanut jäävänsä yöksi?
Törkeä mies sulla. Yritti tulla kotiin kuin ei mitään ois tapahtunut, pitääkö hän sua ihan idioottina tai itsestäänselvyytenä?

Aina pitää ilmottaa jos ei tuu yöksi (meillä ei kyllä oo koskaan niin tapahtunut ilman että siitä ois etukäteen sovittu ja silloinkin kyse on eri kaupungissa olevasta jutusta) ja varsinkin kun teillä on lapsi. Jos mies ei oo kotona, tarkottaa että sä hoidat lapsen, joten miehen poissaolo vaikuttaa sinuunkin vaikka et niin tahtoisi. Ei se tarkoita että on pallo jalassa jos parisuhteessa ollessaan neuvottelee ja sopii menoistaan puolison kanssa.

Jos se lapsen ja kodin hoitaminen on pelkkää loikoilua, niin sittenhän se mieskin sen voi tehdä töiden jälkeen, eikö? Onneksi minulla on mies joka HALUAA olla sen lapsen kanssa, ei kait se olisi muuten lasta halunnutkaan. Miehelle se lapsen kanssa leikkiminen on vapaa-aikaa, minulle taas osaltaan työtä. Miksi tuollaiset miehet ylipäätään niitä lapsia tekee, jos niiden kanssa ei haluta aikaansa viettää vaan mieluummin ryypätään viikonloput ja arki-illatkin tehdään jotain muuta yksin. Koetaan jotenkin velvollisuutena se lasten kanssa olo. En tosiaankaan olisi tuollaisen miehen kanssa, saati lapsia tekisi. Lapsellakin kun on oikeus olla isän kanssa pienestä asti. Ja sillä aikaa kun mies on lapsen kanssa, voin itse tehdä rauhassa sitten vaikka niitä kotitöitä tai ihan vaan olla hetken kaikessa rauhassa.

Ja en tosiaankaan elä miehen rahoilla, vanhempainvapaalla maksan tasan puolet menoista ja lainasta. Ja nyt tässä kotihoidontuella ollessakin, kun on niin lyhyt jakso tässä välissä sitä ennen uutta äitiyslomaa, kun on toinen lapsi lyhyellä välillä tulossa. Toisen lapsen kohdalla sitten kun jään kotihoidontuelle niin pienennetään molemmilta vaan lainaerää ja edelleen maksetaan samanverran kuluja. Miehelle vaan jää enemmän rahaa kuussa sitten käteen ja veikkaan että ihan vapaaehtoisesti maksaa sitten enemmän ruokakuluja kun onhan se hänen muutenkin helpompaa kaupassa käydä yksin, kuin minun kahden pienen kanssa. Ja varmaan osittain jaetaan tätä kotona oloakin ja minä siis menen töihin ja mies jää kotiin. Saman verran kun tienataan töissä ollessa. Ja kun on fiksu ja kunnollinen mies niin tykkää olla lastensa kanssa. Ja ihan rehellisesti voin sanoa ettei tää kotona olo mitään lomailua kyllä ole. Ja tiedän sentään mitä on tehdä raskasta työtä ja pitkää päivää, mitä tuskin tuo yksi valitaja on koskaan tehnyt. Meillä ei töissä pysty millään tavalla lusmuilemaan, koko ajan on töitä tehtävä ja ei mitään kahvitaukoja ja kusellakaan et pääse käymään kuin silloin ruokatauolla, eli kerran päivän aikana. Vauhdissa siinä ehkä pystyy vähän jotain pientä syömään ja välillä jää jopa pari minuuttia ylimääräistä. Eli vähän niinkuin tämä kotona olo siinä vaiheessa kun vauva on oppinut liikkumaan. Ei sitä jätetä hetkeksikään yksin, syömään ehdit jotain vauhdissa ja vessassa käyt ehkä jossain välissä tai otat sen muksun sinnekin mukaan. Ja yksi tauko siinä päivän aikana, kun lapsi nukkuu päikkärit. Ja siinäkin parin tunnin aikana koitat jotain pientä kotihommaa tehdä mitä ei voi lapsen läsnäollessa tehdä. Fyysisesti ei kovin rankkaa puuhaa ole, mutta henkisesti toisinaan on, kun oot vaan siinä kotona. Mutta onneksi on fiksu mies joka tajuaa, että sillä naisellakin on yhtäläinen oikeus välillä käydä omissa menoissaan yksin. Trollihan tuo miehenkuvatus taitaa vaan olla kuka täällä huutelee, mutta valitettavasti tuollaisia miehiä on oikeasti olemassa.
:laugh:

Ei ole fiksua miestä nähnytkään se mies joka uskoo nuo jutut että kotona oleminen on niin rankkaa että miehen täytyy omien töidensä lisäksi vielä osallistua lastenhoitoon ja kotitöihin jotta mamma saa omaa aikaa kun on muka niin rankkaa. Ainakin miehen omanarvontunnossa on vikaa jos antaa itseään kyykyttää noin.

[QUOTE="huoh";28988727]:laugh:

Ei ole fiksua miestä nähnytkään se mies joka uskoo nuo jutut että kotona oleminen on niin rankkaa että miehen täytyy omien töidensä lisäksi vielä osallistua lastenhoitoon ja kotitöihin jotta mamma saa omaa aikaa kun on muka niin rankkaa. Ainakin miehen omanarvontunnossa on vikaa jos antaa itseään kyykyttää noin.[/QUOTE]

jos se kerran ei ole rankkaa, niin miksi mies ei sitten voisi osallistua omien töidensä lisäksi niihin?

[QUOTE="vieras";28988742]jos se kerran ei ole rankkaa, niin miksi mies ei sitten voisi osallistua omien töidensä lisäksi niihin?[/QUOTE]Miksei äiti voisi käydä töissä kodin ja lasten hoitamisen ohella koska täällähän jonkun älyn jättiläisen mielestä päivittäinen töissäkäynti on vain parin puhelun soittamista ja iimeilien lähettelyä? Senhän voi hoitaa sitten siinä vaipanvaihdon ja palstailun lomassakin.

[QUOTE="huoh";28988727]

Ei ole fiksua miestä nähnytkään se mies joka uskoo nuo jutut että kotona oleminen on niin rankkaa että miehen täytyy omien töidensä lisäksi vielä osallistua lastenhoitoon ja kotitöihin jotta mamma saa omaa aikaa kun on muka niin rankkaa. Ainakin miehen omanarvontunnossa on vikaa jos antaa itseään kyykyttää noin.[/QUOTE]

Mullakin oli sitten varmaan "omanarvontunnossa vikaa" kun tulin töistä ja sen jälkeen saatoin tehdä jonkun kotityön tai olla lasten kanssa päästäen koti-isän harrastamaan. Tai ehkä en vaan ollut niin vitun laiska ja vetämätön, koska pystyin tekemään muutakin kuin rojahtamaan sohvalle tai lähtemään kaverin kanssa siiderille. Kukaan ei kertonut mulle, että työssäkäyvä saa luvan kanssa muuttua itsekkääksi kusipääksi, kylläpä nyt harmittaa:(

[QUOTE="huoh";28988757]Miksei äiti voisi käydä töissä kodin ja lasten hoitamisen ohella koska täällähän jonkun älyn jättiläisen mielestä päivittäinen töissäkäynti on vain parin puhelun soittamista ja iimeilien lähettelyä? Senhän voi hoitaa sitten siinä vaipanvaihdon ja palstailun lomassakin.[/QUOTE]

eipä vastata kysymykseen kysymyksellä... :)

[QUOTE="huoh";28987328]Jumaliste, mies ole mikään vanki omassa kodissaan. Ei ole mitään velvollisuutta koko ajan raportoida Justiinalle kotiin että missä mennään ja saako olla vielä vähän aikaa. Käsittämätöntä miten jotkut naiset kohtelevat miestään kuin lapsia.

g5xC7my.jpg
[/QUOTE]

Sinä se jaksat joka keskusteluun tätä tunkea, taitaa olla huonosti omassa suhteessa asiat?
Vai että vankina kodissa, lapsiperheessä ei todellakaan vain lähdetä jonnekin ilmoittamatta ja viivytä yön yli.
Se on se valitettava totuus, että jos niitä lapsia aikoo hankkia, niin vastuu niistä on kannettava.

Ja se vastuu on niin painava, että keskusteltava on menoista aina, kumpi menee jne.
Vai sunko mielestä vaan pitää mennä sitten kun siltä tuntuu, ei se mitään jos molemmilla on menot yhtaikaa, jätetään lapset heitteille?
Vai sunko mielestä äiti on vastuussa lapsista ja miehen pitää saada mennä menojaan? :D
Vai mentaliteetilla se joka ehtii eka lähteä, voittaa? :D Eihän niille lapsille tarvi sen kummemmin selitellä, kyllä ne tottuu, että toinen vanhemmista menee aina juoksujalkaa ovelle ja katoaa x ajaksi.

Ei se pointti ole se, että miehiä kohdellaan kuin lapsia. Pointti on se, että miehen pitää itse osata käyttäytyä kuin aikuinen kenenkään sitä kontrolloimatta. Jos käyttäytyy kuten lapsi, voi siitä tulla sanomista luonnollisesti.. Olipa kyseessä sitten nainen tai mies, ei sukupuolella niin väliä.

[QUOTE="Vieras";28988605]Jos teillä on varaa maksaa 4000€ edestä laskuja kuussa niin aika outoa ettei ole varaa jäädä hoitovapaalle. Kai teillä on erilaiset prioriteetit. Ilmeisesti käytte töissä että voitte maksella osamaksuja. :D

Kai muuten jokainen perhe saa vielä sentään itse päättää mikä on kenenkin osuus maksuista? Kaikilla se vaan ei mene 50-50. Ei meillä kaikessa kulutuksessakaan ole mitään mittareita että molemmat kuluttais tasan saman verran. Et kyllä anna itsestäsi mitään älykästä kuvaa.[/QUOTE]

Ainut osamaksu, joka minulla ja vaimollani on tasan 500 000e arvoinen omakotitalo Helsingissä. Autot...yms kun on tapana minun tuttavapiirissä maksaa käteisellä.

[QUOTE="vieras";28988609]Paskat se miehen työviikko voi olla niin raskas, etteikö voi myös kotitöihin osallistua ja ymmärtää myös vaimoa ja antaa tälle vapaata. On ne lapset ja koti miehenkin. Nykyään käydään töissä näpyttämässä parit iimeilit, soitetaan iphonella kaks puhelua, sitten mennään businesslounaalle "sopimaan kaupat" ja loppupäivä lorvitaan facebookissa. Ja sitten tullaan kotiin kun oli niiiin raskasta, että nyt ei jaksa mitään muuta ku saunoa poikien kanssa. Nykypäivän miehet on yksiä neitejä, ennen niistä sentäs oli johonkin.[/QUOTE]

Itse kyllä soitan n. 60 puhelua päivässä, iphonella tietenkin ja bisneslounailla tehdään 0,5-2 miljoonan kaupoista neuvoitteluja.

Työpäivän pituus on 12h ma-pe ja ulkomaan työmatkoja on vuodessa 80-100 kpl.

[QUOTE="huoh";28988727]:laugh:

Siis sä olet niin vieraantunut ihmisyydestä, ettei mitään järkeä. Sanohan nyt, ettei sulla vaan ole vaimoa, saati lapsia? Mitenkähän sä arvotat sitten ne kotityöt suhteessa tienaamisen tasoon sitten kun vaimo on töissä, ja hän tienaa vaikka vähemmän? Entä jos tienaakin enemmän? Varmaan pitää aika tarkka määritelmä olla sille, mitä kotitöitä kuuluu hoitaa kuhunkin tienattuun 500 €:n vaikkapa. Mitenkäs lasten kanssa leikkiminen ja heidän kanssaan ajan viettäminen, ulkoilu tai pelailu, kuuluuko sekin tuohon lastenhoito -kategoriaan, johon parempipalkkaisen ei tarvitse välttämättä osallistua lainkaan?

Pitäisiköhän itsekin alkaa listaamaan kaikki kotityöt ja suhteuttaa omaan ja miehen palkkatasoon, sitten vaan töistä tultua käskisin miehen hellan ääreen, läppäsisin pyllylle ja häviäisin napaurinmammojen kanssa pubiin parille. Seuraavana iltana ilmestyisin kotiin ilmeenkään värähtämättä ja huutaisin prkleen ukolle, jos uskaltais asiasta sanallakaan mainita.

Ei stana näitä eräitä äijiä täällä. Toivon kaikesta sydämestäni, että naiset tajuavat pysyä teistä loitolla.

[QUOTE="vieras";28988849]Ainut osamaksu, joka minulla ja vaimollani on tasan 500 000e arvoinen omakotitalo Helsingissä. Autot...yms kun on tapana minun tuttavapiirissä maksaa käteisellä.[/QUOTE]

Mua ei lohduttais kyllä 500 000 euron lukaali eikä Lexukset tai Ferrarit, jos mies olis tollainen Führer.

Alkuperäinen kirjoittaja lääppä;28988881:
Mua ei lohduttais kyllä 500 000 euron lukaali eikä Lexukset tai Ferrarit, jos mies olis tollainen Führer.

No Führeristä en tiedä, mutta ihan Audi A6:lla ajan (työsuhdeauto) ja akalla on -13 Ford Focus farmari alla. Asutaan tosissaan okt:ssa HKI:ssä ja oma toimenkuvani on toimitusjohtaja keskisuuressa PK-sektorin yrityksessä. Vaimo on ylempi toimihenkilö yksityisellä sektorilla ja huomaa hyvin kuinka lapsen saaminen(meillä nyt 3 lasta) vaikeuttaa hänen uralla etenemistä.

Haluan naisekseni työssäkäyvän ja rahaa talouteen tuovan rouvan. Enkä mitään kotona laiskottelevaa kotiäitiä, huorilta saa työmatkoiltakin ostettua seksiä paljon halvemmalla(ja antavat myös parempaa kyytiä), mitä kotona makaavalta kotorouvalta.

AP:lle: Ensin ajattelin, ettei miehesi vaan ymmärtänyt vihjailuasi väsymyksestä, mutta nyt mietin toisin. Ilmeisimminkin ymmärsi, mutta jos olisit mennyt nukkumaan hänen lähtönsä olisi viivästynyt. Taisi olla tärkeäkin ilta kyseessä... Tuli vain sellainen olo, ettei välttämättä ollut kyse pelkistä kavereista. Ja vielä ettei tullut edes yöksi kotiin, eikä varsinkaan mitään ilmoittanut. Huh, huh! Toihan on jo todella törkeää. Säkö vaan siedät moista? Mä kyllä nyt ottaisin tarkemmin selville, mistä tämä kaikki johtui. Kuulostaa täysin kyllästymiseltä ja siltä, että nyt on ihan muut kuviot käynnissä. Ja kotiin tulee seuraavana päivänä myöhään, eikä edes aamulla ole soittanut. Just joo, eipä tohon paljon jää arvailuille varaa. Muutenkin tuo käytös sua kohtaan... Sillä on nyt joku muu/muut mielessä... Ehkä keskustelu avoimin kortein vielä auttaa, mutta epäilen... Sori vaan! Toivottavasti tää nyt kuitenkin oli niitä kuuluisia provoja, eikä oikeasti totta...

Buah, hah, haa mikä Audi mies! Voi elämä! Ei kyllä käy sun AKKAAS kateeksi. Toivttavasti sekin palstailee ja lukee sun jutut. Tosta infon määrästä kyllä hyvinkin tunnistaa : )

[QUOTE="vieras";28988918]Buah, hah, haa mikä Audi mies! Voi elämä! Ei kyllä käy sun AKKAAS kateeksi. Toivttavasti sekin palstailee ja lukee sun jutut. Tosta infon määrästä kyllä hyvinkin tunnistaa : )[/QUOTE]

No en ole kirjoittanut mitään sellaista, jota vaimo ei tietäisi tai hän ei tähän kotityö/hoitovapaa asiaan tietäisi mikä minun kantani on.

Jonkun tässä täytyy vaimon uraa ajatella myös. Pörssiyrityksessä kun hän on nyt keskitason johtaja, pääsisi uraansa panostamalla 3-5 vuoden periodilla suht korkeaan asemaan töissä. Tällöin ei voi oikein jäädä makaamaan kotiin lapsen kanssa, itsessään jo lapsen saaminen 3 kertaa on hidastanut hänen uraansa.

Valitettavasti hän ei vain asiaa käsitä, että jos hän tahtoo olla muutakin kuin yliopiston käynyt keskitason pikkupomo, on pakko työpäivän pituutta pidentää ja muutenkin keskittyä uralla etenemiseen eikä lasten hoitoon.

Kyllä ne yksityisen päiväkodin hoitajat osaavat hoitaa vauvoja ihan hyvin. Sitä paitsi olisin halunnut yksityiselle perhepäivähoitajalle lapset hoitoon, ne olivat n. ½ vuotta siellä hoidossa. Vaimo vain ei tullut toimeen hoitajan kanssa ja nyt sitten ovat yksityisessä päiväkodissa.

Herra Audi A6. Ihan kokemuksesta voin kertoa, että eipä lapset tule isää kiittämään siitä, että teki aina töitä ja piti rahaa tärkeimpänä asiana maailmassa. Oma isäni teki niin ja nyt yli 80 v dementoituneena vaarina, mulla ei ole mitään suhdetta häneen. Isällä ei ollut koskaan aikaa eikä kiinnostusta lapsiin, raha arvotti koko elämän.
No sitä saa mitä tilaa, yksin on ja pysyy kunnes kuolee.
Teidän ei olis kannattanut lapsia tehdä henkisesti köyhään ja kylmän välinpitämättömään elämäänne. Sä tulet kuolemaan yksinäisenä, no mutta olihan sulla RAHAA!

Yhteistyössä