kitarisaleikkauksen jälkeen...

säästöpossu

Aktiivinen jäsen
19.12.2005
2 253
0
36
miten kauan menee ennen kun lapsen ääni on taas "normaali"? lääkäri sanoi et siihen voi mennä aika kauan koska lapsi joutuu oppii "puhumaan" uudestaan, tai siis käyttää ääntä uudestaan mutta haluaisin kuulla kokemuksia...

ja meillä on itse asiassa yksi tuttu kenen ääni ei ikinä palautunut normaaliksi :/ mutta siinä leikkauksessa oli vissiin mennyt jotain muutakin vikaan.

Täh? :o
En ole koskaan kuullutkaan, että pikku kitarisan poisto aiheuttaisi sen, että lapsi joutuisi opettelemaan puhumisen uudelleen tms.
Meidän tytöllä meni ehkä vartti, niin ääni oli ennallaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Täh? :o
En ole koskaan kuullutkaan, että pikku kitarisan poisto aiheuttaisi sen, että lapsi joutuisi opettelemaan puhumisen uudelleen tms.
Meidän tytöllä meni ehkä vartti, niin ääni oli ennallaan :)

minkä ikäinen tyttö oli?

lääkäri selitti et siinä on nyt niin paljon ilmaa nii sen takia ääni kuulostaa hassulta, ja et menee aika ennen kun tottuu siihen. kuulostaa siltä kun puhuisi nenän kautta.

Tyttö oli melkein 4 v.
Haa, se siis perustuu tuohon ilman kiertämiseen...ok, tajusin :). Mutta ei meidän tytön äänessä kyllä ollut mitään eroa havaittavissa. Pientä käheyttä oli kun lapsi nukutuksesta heräsi, mutta se meni ohi lähes heti.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Tyttö oli melkein 4 v.
Haa, se siis perustuu tuohon ilman kiertämiseen...ok, tajusin :). Mutta ei meidän tytön äänessä kyllä ollut mitään eroa havaittavissa. Pientä käheyttä oli kun lapsi nukutuksesta heräsi, mutta se meni ohi lähes heti.

meidän poika on 3, tänään oli leikkaus. Hänellä oli kuulemma todella isot kitarisat, ja aluksi ääni oli käheä mutta hoitaja selitti et se johtuu puudutuksesta, nyt ääni on naseva tai piipittävä ja se johtuu vissiin just siitä et siinä on nyt reikä ja paljon ilmaa.
Mietin vaan miten kauan kestää ennen kun poika puhuu taas normaalisti, ei se lääkäri osannut oikein sanoa.

Se on varmaan yksilöllistä. Mun isä väittää, että häneltä leikkauksessa hävisi lauluääni. Multa leikattiin sekä kita- että nielurisat vasta kun olin 18 eikä mulla tuntunut missään. Ei sattunut, pystyin puhumaan heti ja mielestäni ääni on pysynyt samana. Samaan aikaan luokkakaveri oli samassa hommassa, poika, ja sillä on paljon hankalampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on varmaan yksilöllistä. Mun isä väittää, että häneltä leikkauksessa hävisi lauluääni. Multa leikattiin sekä kita- että nielurisat vasta kun olin 18 eikä mulla tuntunut missään. Ei sattunut, pystyin puhumaan heti ja mielestäni ääni on pysynyt samana. Samaan aikaan luokkakaveri oli samassa hommassa, poika, ja sillä on paljon hankalampaa.

oon muuten joskus lukenut naisesta joka oli bändissä ja siltäkin hävisi lauluääni leikkauksessa.

Yhteistyössä