Kissaa allergiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei taida olla keksitty, kun karvattomankin kissan nahkassa on hilsettä, joka allergisoi.
Meillä poika on allerginen koiralle, luovuttiin siitä ja nyt taitaa herkistyä kissoillekin :'(

No voi pahus!!
Onko mitään vähän allergisoivaa...? :\|
Vaikka se ei varmaan todella allergista auta, mutta voisin kuitekin ehdottaa... nyt saisi yksi yksi vähän allergisoiva kissa hyvän kodin ;)

Vähän allergisoivaakaan rotua ei ole, vaikka silloin tällöin kuulee muuta väitettävän. Saatat saada pahat oireet yhdestä kissasta mutta toisesta saman rodun edustajasta et saakaan mitään, joten testauksesta ei ole hyötyä. Kissat ovat yksilöitä kuten ihmisetkin. Allergisen ei kannata ottaa kissaa, itsellä ei ole hyvä olo ja kissa joutuu hyvinkin todennäköisesti myöhemmin vaihtamaan kotia.

Itsekin olen allerginen mutta omista kissoista (ja tuttujen joita käsittelen paljon) en saa oireita. Kuitenkin olen yhdelle meillä asuvalle eläimelle allerginen eikä sen hoitaminen ole niiskutuksen ja silmien vuotamisen kera kovinkaan helppoa, eläin kuitenkin hoidetaan ja pidetään loppuun asti.

Valitettavasti ja harmillisesti ei ole, ja vaikka aluksi tuntuisikin tietty yksilö käyvän on muistettava, mahdollisesti allergisoituminen lisääntyy matkan varrella. Kissa elää hyvässä lykyssä 20 v. ja olet vastuussa siitä ja sen hyvinvoinnista =)

Hilse ja sylki eläimissä ovat niitä allergisoivia. Ei ole mitään merkitystä vaikka ei olisi karvan karvaa. :/ Itellä älytön paha kissa-allergia. Olin mm. allerginen entiselle parhaalle kaverille jolla kissa nukkui vieressä yöllä. Hilse kantautui kaverin vaatteissa ja sain oireita jos kaveri tuli kylään. Outoa! :D

Yhteistyössä