kissa repi pojan korvan auki ja ensiavusta antoivat ajan 2,5 tunnin päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Neith";22645600]mitähän mä en nyt oppinut tilanteesta?
kisun kynnet leikataan, jotta vahinkoa ei enää satu.
pojan kanssa on keskusteltu että ei kannata tunkea naamaa liian lähelle kisua kun siinä voi käydä hullusti.[/QUOTE]

Ai, ihan äsken kirjoitit että poika saa antaa suukkojakin jos haluaa, mutta hienoa, jos oletkin nyt keskustellut pojan kanssa ettei tunge naamaansa ihan lähelle kissaa.

Kynsien leikkaaminen on tietysti tärkeää, mutta sehän nyt kuuluukin eläimen perushuoltoon.

Ai, ihan äsken kirjoitit että poika saa antaa suukkojakin jos haluaa, mutta hienoa, jos oletkin nyt keskustellut pojan kanssa ettei tunge naamaansa ihan lähelle kissaa.

Kynsien leikkaaminen on tietysti tärkeää, mutta sehän nyt kuuluukin eläimen perushuoltoon.

tuota mikähän tässä nyt on ongelma, poika saa antaa suukkoja jos haluaa, poikaa kuitenkin muistutetaan mitä voi käydä jos kisu ei tykkää
eli pojalta ei kielletä suukkojen antamista mutta on käyty keskustelu että joskus voi käydä näin että sattuu..
eli keskusteltu on mutta kiellettyä se kisun suukottaminen ei ole vieläkään

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22645650:
Ei kuulu kissalla...... kukkahattutätien hömpsötyksiä.

Kuuluu tottakai, jos ne eivät kulu raapimalla. Usein sisäkissoilla näkee ikävännäköisiä kynsiä, kun ihmiset eivät tarkista niitä säännöllisesti eikä kissalla ole paikkoja mitä raavitaan (esim. puu). Kissan kynnet kasvavat, jos niillä ei ole työtä!

En kyllä ymmärrä ap. Pojan annetaan edelleen siis pussata kissaa vaikka jo nyt kävi ikävästi ja ensi kerralla voi olla silmä puhki.

[QUOTE="Neith";22645988]tuota mikähän tässä nyt on ongelma, poika saa antaa suukkoja jos haluaa, poikaa kuitenkin muistutetaan mitä voi käydä jos kisu ei tykkää
eli pojalta ei kielletä suukkojen antamista mutta on käyty keskustelu että joskus voi käydä näin että sattuu..
eli keskusteltu on mutta kiellettyä se kisun suukottaminen ei ole vieläkään[/QUOTE]

Sinun poikasi on lapsi, jonka turvallisuudesta sinun tulisi huolehtia. Mutta sinun mielestäsi riittää, että olet keskustellut lapsen kanssa aiheesta ja antanut vastuun näkönsä säilymisestä tällä tavoin pienen hartioille.
Olet varmaan myös kertonut, että autotiellä voi autoa ajaa yli, että jos poika haluaa tiellä leikkiä voi siellä käydä ikävästi jne. Ja sitten törkännyt lapsen tein laitaan leikkimään ja toivonut, että muistaa ohjeen.

Kaikille uusavuttomille vatipäille sitä lapsia suodaankin. Tosin teidän lapsukaisenne ei nyt kauan tuota menoa elä.

[QUOTE="nellimaaria";22647308]Kuuluu tottakai, jos ne eivät kulu raapimalla. Usein sisäkissoilla näkee ikävännäköisiä kynsiä, kun ihmiset eivät tarkista niitä säännöllisesti eikä kissalla ole paikkoja mitä raavitaan (esim. puu). Kissan kynnet kasvavat, jos niillä ei ole työtä!

En kyllä ymmärrä ap. Pojan annetaan edelleen siis pussata kissaa vaikka jo nyt kävi ikävästi ja ensi kerralla voi olla silmä puhki.[/QUOTE]

No kuules kun kissalla pitää olla jotain jota raapia! Vai kielletäänkö nykyään eläimiltä kaikki niille tyypillinen käyttäytyminen???

[QUOTE="www";22647426]No kuules kun kissalla pitää olla jotain jota raapia! Vai kielletäänkö nykyään eläimiltä kaikki niille tyypillinen käyttäytyminen???[/QUOTE]

Tietysti pitää olla, mutta niin se on, ettei kaikki sitä tajua. Ihmettelevät sitten kun kissa teroittelee kynsiään sohviin jne. Mutta ei ne oikein niissä niin hyvin kulu. Mutta joillakin kissaoilla nuo kynnet pitää leikata vaikka ne raapis mitä. Näyttelykissoiltahan tietysti muutenkin usein kaunistetaan myös kynnet.

[QUOTE="huli";22647395]Sinun poikasi on lapsi, jonka turvallisuudesta sinun tulisi huolehtia. Mutta sinun mielestäsi riittää, että olet keskustellut lapsen kanssa aiheesta ja antanut vastuun näkönsä säilymisestä tällä tavoin pienen hartioille.
Olet varmaan myös kertonut, että autotiellä voi autoa ajaa yli, että jos poika haluaa tiellä leikkiä voi siellä käydä ikävästi jne. Ja sitten törkännyt lapsen tein laitaan leikkimään ja toivonut, että muistaa ohjeen.

Kaikille uusavuttomille vatipäille sitä lapsia suodaankin. Tosin teidän lapsukaisenne ei nyt kauan tuota menoa elä.[/QUOTE]

kisu ei ole kertaakaan käynyt pojan kimppuun, joten mulla ei ole mitään syytä olettaa pojan silmän olevan kohta puhki. joten en näe mitään syytä kieltää suukottelua.

[QUOTE="neith";22647488]kisu ei ole kertaakaan käynyt pojan kimppuun, joten mulla ei ole mitään syytä olettaa pojan silmän olevan kohta puhki. joten en näe mitään syytä kieltää suukottelua.[/QUOTE]

Te kävitte tänään tikkaamassa lapsen korvaa! Siinä luulisi jo olevan syytä kieltää muksua.

[QUOTE="neith";22647488]kisu ei ole kertaakaan käynyt pojan kimppuun, joten mulla ei ole mitään syytä olettaa pojan silmän olevan kohta puhki. joten en näe mitään syytä kieltää suukottelua.[/QUOTE]

Jos kissa säikähtää, kuten teillä juuri kävi leikin tiimellyksessä, niin seuraavalla kerralla kissa voikin vahingossa raapaista silmään, eikä korvaan.

Lapset on ehdottomasti opetettava, ettei kasvoja laiteta kiinni kissaan. Huolestuttavaa on myös se, että jos lapsesi tekee samoin vieraillekin kissoille, niin nämä saattavat provosoitua pelkästä tuijotuksesta tai lähelle tulosta ja tarraavat kiinni tahallaan. Minulle kävi näin, kun tyhmyyttäni menin liian lähelle silittämään tuttavani kissaa. Yksi kynsi upposi tosi syvälle silmän viereen.

Meillä on kolme kissaa ja tiedän, etteivät ne ikinä tahallaan satuttaisi ketään ihmistä. Yllättävässä paniikkitilanteessa kuitenkin kaikki on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22645650:
Ei kuulu kissalla...... kukkahattutätien hömpsötyksiä.

Ulkokissojen kynsiä ei saa leikata missään nimessä, koska ne tarvitsevat niitä hengissä selviytymiseen (esim. puuhun pakoon kiipeämiseen) ja puolustautumiseen.

Sen sijaan sisäkissojen kynsien leikkaamisesta ei ole mitään haittaa, vaan se on jopa suositeltavaa.

Ulkokissojen kynsiä ei saa leikata missään nimessä, koska ne tarvitsevat niitä hengissä selviytymiseen (esim. puuhun pakoon kiipeämiseen) ja puolustautumiseen.

Sen sijaan sisäkissojen kynsien leikkaamisesta ei ole mitään haittaa, vaan se on jopa suositeltavaa.

No kissa kiipeilee- sisätiloissakin kissalle olis suotava mahdollisuuksia kiipeilyyn ja raapimiseen ja niihin toimintoihin se mouree tarvitsee kynsiään.

nih.

Ex-mieheni kissa hyökkäsi vauvani kimppuun ollessamme heillä kyläilemässä. Sain napatuksi vauvan syliini viime hetkellä, ja kissa murisi ja sähisi hullunkiilto silmissään. Jos jotakin olisi tapahtunut, olisin henkilökohtaisesti vääntänyt kissalta niskat nurin siihen paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs otitte;22642917:
Kissat on perseestä.
Lapsesi tapaus ei ole kiireellinen, siksi joudutte odottamaan.

Äläppäs sano, että kissat on perseestä. Kissat on fiksuja, jos ne on kasvattu oikeesti. Lapsia pitää opettaa eläinten käsittelyä, miten esim. kissaa pidetään sylissä ja kannetaan.

Vanhemmissa vika!!! Samoin sanoisin, jos kissa tekee tarpeensa hiekkalaatikkoon, jossa lapset leikkii. Se on ihmisten vika jos antavat vapaaasti kissojen kulkea ulkona. Kissat valjaisiin tai valvottu ulkonaolo. aikuisia ihmisiä saa syyttää, jos kissankakkoja löytyy lasten hiekkalaatikolta.Tätä olen kans kuullut!!!

kissa raappi jalkani verille meni sukkani rikki emäntä pyysi minua hakemaan kirjaa makuuhuoneest silloin kissa hyökkäsi .minun pääleni.onko tämä naisen korvatava minulle uudet sukkahousut minulle´

Yhteistyössä