kissa repi pojan korvan auki ja ensiavusta antoivat ajan 2,5 tunnin päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun tyttö kierähti kerran sohvalta pöydän kulmaan niin, että korva aukesi. Verta tuli aivan kamalasti, mutta se lovi oli korvanlehdessä. Soitin päivystykseen, jossa käskivät tulla näyttämään. Kaikki korvan seudun vammat pitää kuulemma tarkistuttaa, jotta ei ole vauriota siellä sisäkorvassa.

Kovasta verenvuodosta huolimatta pelkällä laastaroinnilla pärjättiin. Eivät tikanneet eivätkä edes liimanneet, koska pienelle lapselle se olisi kurjaa.

Jos lapsi on ihan rauhallinen, ei varmaan ole siis syytä paniikkiin. Toivottavasti lapsi ei ala pelätä kissaa.

ei ainakaan vaikuta että pelkää.. kovasti haluais suukotella ja leikkiä kisun kanssa.. eli samalla tavalla kuin ennenkin. mä koitan toki muistutella poikaa mitkä voi olla seuraukset jos naamansa liian lähelle leittaa..
mutta nyt siis leikkivät kisun omalla narulelulla tuossa sohvalla.
päivystykseen mennään kyllä, koitin mä yksityiseltäkin saada aikaa mutta se olsi ollut vasta myöhempi kuin päivystyksessä..
katsotaan laittaako tikkeja tai liimaavatko, kyllä se ainakin niin isolta näyttää että jotain sille pitää tehdä

[QUOTE="Neith";22642875]mie puran nyt tänne kun ei varmaan kannata poikaa hysterisoida tässä myöskin

mä en tiedä miten ihmeessä tuo pääs tapahtumaan, kisu oli ihan nätisti sohvan selkänojalla, minä ja poika oltiin siin vieressä.. mä rapsuttelin kissaa ja poika oli antamassa suukkoa kissan otsaan kun kisu kääntyi ja se näytti samalta kuin kisun normaali paini leikki (siis mitä harrastaa mun ja miehen käden kanssa eikä tule mitään jälkiä satunnaisia pikku naarmuja lukuunottamatta) mie karjaisin kisulle ja kisu läks karkuun, samaan aikaan poika kirkui ja piti korvaansa ja kun katsoin niin korvanlehden takapuolella oli ammottava repeämä 3-4cm pitkä :(
tietysti mentiin heti putsaamaan, mies heräs ja tuli avuks ja soitin sittenh päivystykseen.
selitin tilanteen ja se käski putsaamaan hyvin ja laittamaan laastarin :O |O ajan antoi sitten klo 13.30 ja sanoi että tikkauksessa aikaraja on 6 tuntia..
nyt mie hermoilen täällä vaikka poika on ihan rauhallinen ja katselee ohjelmaa[/QUOTE]

Sä säikäytit karjumisellas se kissan, jolloin se karkuunlähtiessään repi myös poikasi korvan. Syy on sinussa, ei kissassa.

[QUOTE="Neith";22643202]no meillä on aina tehty niin, eikä yksikään kissoista ole hyökkäillyt kimppuun sen takia.
aikuisenakin ovat osanneet pitää kynnet piilossa leikkiessään. ei eläimet ole tyhmiä kuitenkaan.
poika ei ole koskaan tuota leikkiä leikkinyt, eikä siis kisu ole koskaan moista edes pojan kanssa yrittänytkään.
on meillä kisulle leluja joilla se leikkii, eli ei tuo käsi leikki ole ainoa leikki meillä.[/QUOTE]

Huoh. Aika moni ihminen koittanut sulle täällä sanoa tuosta asiasta, mutta jatkakaa nyt vaan samaa mallia ja odotelkaa sitä seuraavaa vahinkoa.

Jos ei koskaan ennen ole tapahtunut niin, niin tarkoittaako se sitä ettei joskus voisi tapahtua? Kissatkin ovat yksilöitä, kaikki ei ole samanlaisia luonteeltaan.

Tässäkin jutussa hassua on se, että jos koira olisi aiheuttanut lapselle haavan niin sitä oltais jo viemässä piikille... Mutta eihän kissat mitään tee. (ja mullakin siis on ollut 2 kissaa, ja tykkään kyllä kissoista, mutta ovat vaan aikamoisen arvaamattomia elukoita varsinkin lasten kanssa).

Sä säikäytit karjumisellas se kissan, jolloin se karkuunlähtiessään repi myös poikasi korvan. Syy on sinussa, ei kissassa.

ei, kyllä poika kirkui jo ennenkuin mä karjasin..

mun olis pitänyt heti reagoida kun kisu oli kääntymässä, mutta ihan niin nopea en ole.. tämä kaikki siis tapahtui varmaan alle 15s
en mie muuten oliskaan karjaisut kisulle ellei poikaa olis sattunut

[QUOTE="Neith";22643202]no meillä on aina tehty niin, eikä yksikään kissoista ole hyökkäillyt kimppuun sen takia.
aikuisenakin ovat osanneet pitää kynnet piilossa leikkiessään. ei eläimet ole tyhmiä kuitenkaan.
poika ei ole koskaan tuota leikkiä leikkinyt, eikä siis kisu ole koskaan moista edes pojan kanssa yrittänytkään.
on meillä kisulle leluja joilla se leikkii, eli ei tuo käsi leikki ole ainoa leikki meillä.[/QUOTE]

näin on meilläkin. tosin meidän 2,5v poika kissa leikkii jalalla. jalalla repsuttaa masua se alkaa painimaan jalan kanssa. minun kanssa painiessa ei KOSKAAN käytä kynsiä. miehen kanssa niillä on ihan oma juttu kun kissa painii rajummin. kenenkään muun jalkoihin ei käy kiinni. eikä muutenkaan koskaan hyökkää jalkoihin, vaan tietää tilanteen milloin leikitään jalan kanssa.
ei kissat tosiaan tyhmiä ole.

Huoh. Aika moni ihminen koittanut sulle täällä sanoa tuosta asiasta, mutta jatkakaa nyt vaan samaa mallia ja odotelkaa sitä seuraavaa vahinkoa.

Jos ei koskaan ennen ole tapahtunut niin, niin tarkoittaako se sitä ettei joskus voisi tapahtua? Kissatkin ovat yksilöitä, kaikki ei ole samanlaisia luonteeltaan.

Tässäkin jutussa hassua on se, että jos koira olisi aiheuttanut lapselle haavan niin sitä oltais jo viemässä piikille... Mutta eihän kissat mitään tee. (ja mullakin siis on ollut 2 kissaa, ja tykkään kyllä kissoista, mutta ovat vaan aikamoisen arvaamattomia elukoita varsinkin lasten kanssa).

mulla on kokemusta kissoista sekä koirista, osaan kyllä arvioida missä vaiheessa eläin on vaaraksi lapselle, milloin lapsi omalla toiminnallaan aiheuttaa vaaran ja milloin eläin itsessään on agressiivinen.
mulla itselläni on ollut aiemmin 5 kissaa ja jokainen on ollut yksilö, ihan niinkuin tämä kuudeskin.. mä en ole ihan ummikko eläinten kanssa.

Mä olen sitten vissiin outo, koska meiltä kyllä kissa lähtis ja äkkiä jos tuolla tavalla ilman syytä hyökkäis lapsen kimppuun (tai ihan kenen tahansa kimppuun), oli nyt sitten leikkimistarkoituksessa tai tahallaan.

Etkö sä ap jokin aika sitten täällä kertonut kuinka poikasi kiusaa kissaa? Onko kyse samasta lapsesta ja samasta kissasta.
Ihan oikein siinä tapauksessa.. eläimiä ei rääkätä!

Mä kävin kylässä yhdessä paikassa, ja erehdyin heilauttamaan jalkaani sohvalla istuessa. Perheen kissa ampaisi kohti, puri ja kynsi jalan ihon rikki vaatteiden läpi. Kissan omistaja sanoi, että se leikkii...

Minullakin on kissoja ollut, ja tiedän että sopivasti liikkuva kohde kääntää niitten aivot ihan tietylle taajuudelle. Kissat voivat olla fiksuja eläimiä, mutta ne ovat eläimiä ja petoja. Niiden leikkimisen taustalla on yksi tietty vietti.

lisäksi, en mie veis koiraakaan piikille jos koira on näykkäisyyt, raapaissut tai purrut tilanteessa jossa koira on puollustanut itseään. enkä myöskään vaadi toisten koirien lopetusta jos minä tai mun lapsi itse aiheutetaan tilanne jossa koira satuttaa.
eli kisu ei ole lähdössä piikille ja poika sekä kisu saavat jatkossakin leikkiä yhdessä. mä vaan muistutan poikaa mitä voi käydä jos laittaa pään turhan lähelle kisua. (ja tietysti vahdin tarkemmin tilanteita)

Jos mun tai lasteni kimppuun hyökkää kissa kyläpaikassa, "ihan vain leikillään", voi omistajat olla varmoja että kissa ottaa sen jälkeen elämänsä kyydit :kieh:

itsellä kokemusta vuosien varrella useasta kissasta, ja yhdelle opetin kädellä leikkimisen.Se leikki oli vain mun ja sen, eikä todellakaan hyökkinyt kaikkien mahdollisten käsien perässä, haloo ihmiset, eläimet vaikka vaistoillaan elävätkin ei ne tosiaan tyhmiä ole!

Kädellä leikkiminen on koiran kanssa taas eri juttu, purukalustokin on hivenen eri, samoin tapa toimia leikissä. ja eihän koiraakaan piikille viedä raapaisun takia,vai kuinka moni veisi omansa lopetettavaksi jos koiran kynsi raapaisee??
Kyllä kissatkin osaa katsoa kenen kanssa mikä leikki on sallittua. mun kissa ei ainakaan leikkinyt samoin kenenkään muun kuin vaan mun kanssa.

aikoinaan opetin ponille, että kun tietyllä tapaa otin toisesta etujalasta kiinni, se kellahti maahan kyljelleen :D eikä se suostunut sitä muiden kanssa tekemään vaikka kuinka toiset koitti :D se oli vaan mun ja sen ponin yhteinen jutska :)

kyllä se lapsi kuntoon tulee ihan varmasti :)

[QUOTE="vvv";22643307]Etkö sä ap jokin aika sitten täällä kertonut kuinka poikasi kiusaa kissaa? Onko kyse samasta lapsesta ja samasta kissasta.
Ihan oikein siinä tapauksessa.. eläimiä ei rääkätä![/QUOTE]

kyllä, sama poika ja sama kisu.. (nyt ei ole kyseistä käytöstä esiintynyt)
eikä poika tosissaan satuttamis tarkoituksessa kisua ole kiusannut, hölmöyttään kyllä toiminut väärin ja onneksi se käytös on nyt loppu (ja se todella oli satunnaista, ei toistuvaa toimintaa)

rääkkäyksestä ei ole ollut kyse vaan lapsen hölmöstä toiminnasta

ja neith,ei sitten kannata välittää täällä kommentoivista kaikki tietävistä, eläimistä mitään ymmärtämättömistä ihmisistä :) sullakin kokemusta kissoista ennestään niin uskon että osaat lukea pentuakin ihan riittävästi :)

Kokemusta on kolmevuotiaasta pojasta ja nuoresta kissasta yhdessä. Ikinä ei ole mitään naarmua isompaa tullut, ja naarmutkin siitä pojalle, jos poika kiusannu kisua. Sillon mun mielestä ihan oikein pojalle, koska onhan lasten opittava, että eläimet eivät ole leluja. Olen opettanut leikkimään naruleluilla yms, kädellä meillä EI leikitä, koska siitä tulee kisulle helposti tapa. Kissalle paras on kissakaveri. Silloin painit ja hyökkäilyt kohdistuvat omaan kaveriin, ja kissallakin on mielekkäämpi elämä. Sanoit kyllä tuossa, että teille ei toista kissaa tule. Mikä on syy? Tietty jos kissa ei hyväksy muita, on ok. Mut muuten suosittelisin. Meillä ainakaan toisen kissan ottamisesta on ollut pelkkää hyötyä :) Tsemppiä teille ja hienoa, että tahdot normaalisti jatkaa elämää, eikä lopettaminen käynyt mielessä. Piikille vieminen olis ihan kohtuutonta tällasessa tilanteessa. Kyllä lapsi vähitellen oppii, miten kissan kans toimitaan.

Kokemusta on kolmevuotiaasta pojasta ja nuoresta kissasta yhdessä. Ikinä ei ole mitään naarmua isompaa tullut, ja naarmutkin siitä pojalle, jos poika kiusannu kisua. Sillon mun mielestä ihan oikein pojalle, koska onhan lasten opittava, että eläimet eivät ole leluja. Olen opettanut leikkimään naruleluilla yms, kädellä meillä EI leikitä, koska siitä tulee kisulle helposti tapa. Kissalle paras on kissakaveri. Silloin painit ja hyökkäilyt kohdistuvat omaan kaveriin, ja kissallakin on mielekkäämpi elämä. Sanoit kyllä tuossa, että teille ei toista kissaa tule. Mikä on syy? Tietty jos kissa ei hyväksy muita, on ok. Mut muuten suosittelisin. Meillä ainakaan toisen kissan ottamisesta on ollut pelkkää hyötyä :) Tsemppiä teille ja hienoa, että tahdot normaalisti jatkaa elämää, eikä lopettaminen käynyt mielessä. Piikille vieminen olis ihan kohtuutonta tällasessa tilanteessa. Kyllä lapsi vähitellen oppii, miten kissan kans toimitaan.

toista kisua ei tule kun miehellä on allergia oireita kisuista (siis kun käydään esim äidillä jossa on 5 kissaa, yksi niistä on todella paljon hilseilevä) joten kun tämän meidän kisun kanssa ei ole oireita niin ei tahdota ottaa riskiä että toinen kisu aiheuttaisi niitä.. kun sitten pitäis luopua molemmista.
olen sitä mieltä että kisulle olis hyvä jos ois kaveri, mutta nyt ainakin toistaiseksi ollaan näin.
(mulla on siis aiemmin ollut 4 kisua samaan aikaan joista 2 oli sisaruksia)
ja nyt kun aloin ajattelemaan niin tämähän on jo 7 kisu (luovuin yhdestä pissaamis ongelmien takia aikoinaan)

[QUOTE="Neith";22643008]no kisu tykkää leikistä ja harrastaa sitä siis vain mun tai miehen käden kanssa.. ei käytä siis silloin kynsiään (joskus vahingossa raapaisee mutta ei tarkoituksella)
kisukaveria ei ole eikä tule joten kisu leikkii siis meidän kanssa..
painii se sitten pehmolelujenkin kanssa, ja poika leikkii kisun kanssa naruilla ja palloilla.
on mulla siis ollut aiemminkin kisuja, eikä niistä sekopäitä ole tullut (omalaatuisia ovat kyllä kaikki olleet, mutta muista syistä)[/QUOTE]

+ poikanne päällä?

Typerintä ikinä opettaa kissa leikkimään kädellä/jalalla...
Vaik en kissat onki erilaisii ku esim koirat,niin saa niitäkin hei vähän kouluttaa.

Lopettakaa se käsipainileikki. Jos sulla on kokemusta kissoista niin tiedät kyllä että kissaa ei opeteta leikkimään kädellä (ihmisellä) koska eläin ei pysty erottamaan kenen kanssa saa leikkiä ja kenen ei, ja mihin kohtaan ihmistä saa käydä kiinni ja mihin ei.

Sama juttu kun koiranpentuja opetetaan alusta asti olemaan purematta, vaikka se on niiden mielestä maailman kivoin leikki, jottei myöhemmin satu vahinkoja.

Lopettakaa se käsipainileikki. Jos sulla on kokemusta kissoista niin tiedät kyllä että kissaa ei opeteta leikkimään kädellä (ihmisellä) koska eläin ei pysty erottamaan kenen kanssa saa leikkiä ja kenen ei, ja mihin kohtaan ihmistä saa käydä kiinni ja mihin ei.

Sama juttu kun koiranpentuja opetetaan alusta asti olemaan purematta, vaikka se on niiden mielestä maailman kivoin leikki, jottei myöhemmin satu vahinkoja.

pees.

Meidän yhdellä tuttavaperheellä on katti joka on opetettu leikkimään käsillä ja jaloilla. Sitten niillä olikin perkeleen kissa joka ei anna yöllä nukkua kun se hyökkää peiton alla oleviin jalkoihin. Tuo noiden talous on ainoa paikka josta meidän lapsi taaperona on lähtenyt verijäljet selässä kotiin. Kissa väijytti sen takaa päin. Onneksi tuo katti viettää elämänsä ehtoopäiviä ja on sen myötä rauhoittunut. Virta ei enää riitä saalistukseen samoissa määrin kun nuorena =)

*Tää samanen katti on muuten myös väijyttänyt mut hyökkäämällä kylkeen kiinni...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä