kissa repi pojan korvan auki ja ensiavusta antoivat ajan 2,5 tunnin päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no jos esim. leikkiminen ei kohdistu ihmiseen vaan leluun ja sitten vahingossa raapaisee kun kynnet ovat esillä.

Tai jos kissa on kääntymässä ja kynsi esillä vahingossa sohaisee.

No tuollaisen vahingon kyllä ymmärrän, mutta tuostahan ei ollut tässä tapauksessa kyse.

Tarkoitin nimenomaan sitä että kissa kohdistaa hyökkäyksen ihmiseen, oli se nyt sitten leikkiä tai vihaisuutta tms.

Harmillinen tapaus, mutta poika varmasti tulee kuntoon ja toivotaan ettei tulehdu haava. Onneksi putsailitte sitä.
Mutta pakko kommentoida tuohon kissan leikittämiseen omilla käsillään jne. Se on aika riskaabelia loppujen lopuksi. Kissa on nyt nuori (pentu?) mutta kasvaessaan ne otteet kovenee. Ja silloin ei auto karjua kissalle että ei saa, kun onhan se opetettu pennusta lähtien että saa? Ja varmasti tulee lapsennekin leikittämään kissaa kun se on isompi ja mitäs jos käy lapsen käden kimppuun ja jää isojakin jälkiä?
Kantani on ehdoton ei tuollaisiin "painileikkeihin", jos taloudessa on lapsia.
Meillä on kaksi kissaa jotka ihan nätisti leikkivät narulla leikitettäsessä tai pallolla. Käsiin eivät kiinni käy, eivät raavi tai pure. Viihtyvät omissa oloissaan ja kun leikin halun huomaan niin toki me joillain leluilla lastenkin kanssa leikitään sitten. Mutta karsikaa pois tuo käsileikki, se ei ole hyvä juttu :)

En jaksa lukea koko ketjua kun kirjoitus on noin epäselvää, mut

1. sä kyselit joku aika sitten neuvoja, mitä tehdä kun poika kiusaa kissaa. Nyt tais kissa saada tarpeekseen?

2. Meilläkin mä katson tosi tarkkaan jos lapsi tunkee päätään eläintä kohden, tiedät varmaan että eläimet lukee fyysisiä viestejä eri lailla kun ihmiset, ja vaikka joku asia olis toiminut teidän edellisen kissan kohdalla, ei se välttämättä toimi uuden pennun kanssa

3. Kissan kynsiä ei saa leikata!!!!!!!!!!!!!!

2. Meilläkin mä katson tosi tarkkaan jos lapsi tunkee päätään eläintä kohden, tiedät varmaan että eläimet lukee fyysisiä viestejä eri lailla kun ihmiset, ja vaikka joku asia olis toiminut teidän edellisen kissan kohdalla, ei se välttämättä toimi uuden pennun kanssa

Meillä ei edes saa työntää päätänsä kissaan. Silloin kun kissa on mun kanssa pötköttämässä ja kehrää niin kehräystä saa kuunnella, mutta muutoin naamaa ei kissalle tarjota. Hajurako pitää pitää. Mitä tuohon viestien lähettämiseen tulee niin meillä lapsi ei ymmärrä kissan viestejä. Se ei näe kissasta milloin kissalle riittää silitys. Meillä tuo kissa tosin on onneksi sen verran fiksu että se ratkaisee tilanteen lähtemällä eikä puremalla tai tinttaamalla tassullansa.

3. Kissan kynsiä ei saa leikata!!!!!!!!!!!!!!

Mitä tarkoitat tällä? Kyllä minä ainakin meidän kissojen kynnet leikkaan, kun ne kasvaa liian pitkiksi. Ja ihan eläinlääkärin neuvosta. Eivät sitten keskenään painiessaan satuta toisiaankaan niin helposti, kun kynnet ei ole liian pitkät ja terävät.
Jos tarkoitat kynsien kokonaan poistamista, niin sitä en minäkään hyväksy.

Joo ei mielellään kannattais leikittää käsillä tai jaloilla. Mä luin tosta jostain kissakirjastakin, kun otettii pentu, että pitäis ihan pennusta lähtien kieltää jos ottaa kynsillä tai hampailla kiinni. Vaikka eihän se satu kun pentu vasta on, mutta kasvaessaan sillä on sitten kovemmat otteet. Ja näiden ohjeiden mukaan sitten mentii.

Meillä ei edes saa työntää päätänsä kissaan. Silloin kun kissa on mun kanssa pötköttämässä ja kehrää niin kehräystä saa kuunnella, mutta muutoin naamaa ei kissalle tarjota. Hajurako pitää pitää. Mitä tuohon viestien lähettämiseen tulee niin meillä lapsi ei ymmärrä kissan viestejä. Se ei näe kissasta milloin kissalle riittää silitys. Meillä tuo kissa tosin on onneksi sen verran fiksu että se ratkaisee tilanteen lähtemällä eikä puremalla tai tinttaamalla tassullansa.

Joo, lapsi ei osaa lukea viestejä, siksi vanhempien pitää osata ne kunnolla ja katsoa mitä tapahtuu. Ja mikä juttu tossa aloitusviestissä oli että ap alkoi karjumaan, siis karjui ennen kuin kissa teki mitään...?

[QUOTE="vesimeloni";22644014]Mitä tarkoitat tällä? Kyllä minä ainakin meidän kissojen kynnet leikkaan, kun ne kasvaa liian pitkiksi. Ja ihan eläinlääkärin neuvosta. Eivät sitten keskenään painiessaan satuta toisiaankaan niin helposti, kun kynnet ei ole liian pitkät ja terävät.
Jos tarkoitat kynsien kokonaan poistamista, niin sitä en minäkään hyväksy.[/QUOTE]

Kaikkea sitä kuulee.........

Mun kaveri leikkaa kissan kynnet ettei se tee jälkiä asuntoon....
Samaan aikaan hänen lapsensa kolhivat kaikki nurkat pyöreiksi, mutta eihän lemmikistä sovi lähteä karvaa, ääntä, hajua,jälkiä..... miksi se sitten pitää edes ottaa?

Koko keskustelu oli mun mielestä omituista luettavaa, kuka vieraista uhkaa kyytätä kyläpaikan kissaa, viedä kissan heti piikille tai kiertoon jos jotain ikuna tapahtuu jne.

Kyllä mä tiedän että ihminen on aika lailla veiraantunut luonnosta, mutta että näin käsittämättömän paljon........ :O
Lemmikkejä (siis ELÄIMIÄ) inhimillistetään liikaa ja ei osata lukea käytöksestään merkkejä jotka kehottavat perääntymään tms. Sen varjolla niille tehdään kaikenlaista ja 'tuomitaan' heti huonosta käytöksestä ymmärtämättä edes asioita jotka johtavat asioihin.

Monasti.

Eläinten kanssa sietää varautua naarmuihin, kolhuihin ja sen sellaiseen. Joka ei tätä ymmärrä olkoon ottamatta eläintä.
Kai mut on sitten kasvatettu jollain ihme asenteella, mutta jotenkin on päivänselvä asia että kissa hyökkii ja raapii toisinaan, poni saattaa astua vahingossa varpaille, koira voi töytäistä kumoon, sen kynnet saattavat leikin tuoksinassa tehdä kunnon jäljet.
Yhtä lailla mukulat voivat paukuttaa toisiaan päähän leikkilapioilla ynnä muilla leluilla jotka aseeksi muuttuvat heidän pikkuisissa ja tahmaisissa käpälissään.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;22644282:
Eikös teillä ap ollut joskus aiemmin joku kärhämä, kun poika oli liian rajusti kissan kanssa? Kissalla on pitkä muisti ja se ei anna helposti anteeksi.

Kaikesta komennosta huolimatta meidän vesseli kurmoottaa toisinaan tuota kissaa liiankin kanssa.
Kosto on seuraava aina......... iltasella kun kissa riehaantuu (niinkuin lapsetkin, iltavilli) niin toffii pojan jalkoihin ja huitoo käpälillään portaikosta tms.
Ei toki raadellen, mutta ei nyt silkkihansikkainkaan.

Sitten seuraa äiteen nalkutus että no niin, kannattaisko jättää katti toisinaan jopa ihan rauhaan :whistle:

Tää pp vaikuttaa oikeasti hiukan vajaalta tai epäloogiselta, sillä ihme perusteluja aina väärälle toiminnalle, eikä anna periksi :(

esim pienellä budjetillahan se meinaa rakentaa jonkun jättitalon kun ei muu kelpaa eikä usko että se ei mitenkään onnistu :D :D

[QUOTE="Neith";22643023]näyttää pahemmalta varmasti kuin onkaan.
haavan leveys on n.1cm ja pituus 3-4cm eli on se ihan kunnolla revennyt.. haava sijaitsee tuossa korvanlehdessä suht ylhäällä siinä ruston vieressä[/QUOTE]

Jos miun kissa ois tuollasen jäljen tehnyt minun lapselle niin oisin tehnyt siitä jo rukkaset!
Eli toisin sanoen antaisin tuon kissan pois välittömästi.
Eläin on eläin ja oma lapsi on oma lapsi!

Siis vielä,kun tuo kissa ilman mitään härnäystä päätti repäistä poikaa korvasta,huh huh...
Entäpä sitten jos joku yö tuo kissa meneekin kynsimään nukkuvan lapsesi kasvoja :(,koskaan ei eläimen aivoituksia voi tietää,ei koskaan...

Itselläni on koira ja lempeä luonteeltaan,mutta jos koskaan tekee mitään lapsilleni niin lähtö on varmaa,en edes mieti vaihtoehtoja!

Voih miten voit pitää koiraa kun eläinten aivoituksista ei voi ikinä tietää?? :o :o :O Etkö välitä lapses turvallisuudesta??

Mulla on ollut koiria 18vuotta jo :) eli toimeen tulen kyllä koirien kanssa,elä huoli.
Sanoin yleisesti tuon jotta ihminen ei voi tietää mitä eläimen/eläinten päässä loppujen lopuksi liikkuu.
Vai tiedätkö sinä?Olisit sitten kerrassaan ainutlaatuinen,vai mitä?

siis hyvänen aika, ei kissa pojan kimppuun käynyt.. vaan makasi sohvanselkänojalla, minä rapsutin kisua rintakehästä/vatsasta ja poika kumartui antamaan suukon kisunpäähän (kissa siis oli selin kisuun) kisu kääntyi/pyörähti ympäri ja siinä hötäkässä jotain kävi ja joko kynsi tai hammas osui korvaan (veikkaan kynttä) poika alkoi kirkumaan/itkemään, minä karjasin kissalle joka läksi pois selkänojalta.. kisu ei sähissyt, murissut tai muutoinkaan ollut vihainen, se ei jatkanut raapimista tai muutakaan vaan loikkasi pois kun karjaisin. kyse ei siis ollut kimppuun käymisestä eikä pojan osalta kisun kiusaamisesta.
kisulla ja pojalla ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa pojan käytöksestä johtuen, eli siis kisu ja poika ovat yhdessä leikkineet, eikä kisu välttele poikaa tai muutoinkaan millään tavalla ole poikaa kohtaan erilainen. eli jos ne huitomiset/ potkuyritykset olisivat kissaan vaikuttaneet niin eiköhän tuo kisu jo nyt välttelis poikaa ihan kunnolla. eikä suinkaan mene kehräten sen viereen..

mitä tulee tuohon käsileikkiin, niin kummasti tuo meidän kisu on aina osannut olla leikkimättä pojan kanssa noita leikkejä, tai meillä käyvien vieraiden kanssa..
mulla on kokemusta kissoista aika paljon, ja tiedän että ne osaavat erotella lapset ja aikuiset.. ihan niinkuin koiratkin, ja osaavat toimia eri ihmisten kanssa eri tavoilla.

ja kisun kynnet leikataan kyllä, se on ollut jo aiemmin tarkoitus.. ihan jo sohvaakin säästääksemme, mutta meillä ilmeisen paskat kynsisakset kun eivät kisun kynsiä leikkaa.. pitää siis käydä ostamassa kunnon sakset jotta saan ne leikattua.

Tää pp vaikuttaa oikeasti hiukan vajaalta tai epäloogiselta, sillä ihme perusteluja aina väärälle toiminnalle, eikä anna periksi :(

esim pienellä budjetillahan se meinaa rakentaa jonkun jättitalon kun ei muu kelpaa eikä usko että se ei mitenkään onnistu :D :D

mitenköhän mä olen epälooginen tai vajaa?
ja mitä ihmeen väärää toimintaa?
ja mitä tuohon taloprojektiin tulee niin siitähän on luovuttu jo, ja edelleen olen sitä mieltä mitä silloinkin siinä taloketjussa kirjoitin.

[QUOTE="vieras";22645018]kisukisukisukisukisukisukisukisukisukisukisukisukisukisukisukisukisukisukisukisu, vettu mitä lässytystä! Ei taida osata tuo kasvattaa lapsia eikä kissoja.[/QUOTE]

kiitos vaan, mutta osaan kasvattaa kyllä molempia.. eikä yksi sana voi ärsyttää noin paljon..

Yhteistyössä