Kissa annetaan syntyvän vauvan takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tämmöisen huomasin tuolla "isolla kirpputorilla" lahjoitetaan puolella.

eli leikattu poikakissa. mustavalkoinen. tulee lasten kanssa toimeen ja tykkää ulkoilla. annetaan syntyvän vauvan takia.
mukaan kuljetuskoppa.
lisätietoja puhelimella tai sähköpostilla.
vain haku!!

Kissanpentukin siellä lahjoitetaan jos jotain kiinnostaa.Ei ole samalta kuin tämä 4v

Miksköhän se syntyvän vauvan takia lahjoitetaan :/ Kun kerran tullee lasten kanssa toimeenkin.

Voi kun tekis mieli ottoo ihelle tuo(kin) karvapää, mutta eipähän tuo meijän vanha kolliherra taitais kaverista innostua...

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
:headwall: ei ymmärrä noita "tekosyitä" päästä irti kissasta. kuinka se vauvan syntymä vaikuttaa siihen että ei voi pitää kissaa

Itse asiassa kissalla on taipumus mennä vauvan päälle koska vauvan tuoksu miellyttää kissaa ja jotkut haluaa siksi kissasta eroon ettei vahingossakaan pääse käymään vahinkoa.. tietysti ihanteellistahan oli jos kissan saisi siksi aikaa jonnekin tuttavalle tai sukulaiselle hoitoon kun vauva on pieni...

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
:headwall: ei ymmärrä noita "tekosyitä" päästä irti kissasta. kuinka se vauvan syntymä vaikuttaa siihen että ei voi pitää kissaa

Itse asiassa kissalla on taipumus mennä vauvan päälle koska vauvan tuoksu miellyttää kissaa ja jotkut haluaa siksi kissasta eroon ettei vahingossakaan pääse käymään vahinkoa.. tietysti ihanteellistahan oli jos kissan saisi siksi aikaa jonnekin tuttavalle tai sukulaiselle hoitoon kun vauva on pieni...

Whaaaaaat? Meijän kollilla on kyllä taipumus mennä ihan kaiken muun päälle, mutta ei vauvan. Vauva tahi hänen tuoksunsa ei miellytä kissaherraa pätkän vertaa.

Ja kissaa ei myöskään nimenommaan kannattaisi viedä kotoaan/ reviiriltään mihinkään, kun sinne tullee uusi jäsen. Näin ainaskii meille neuvottiin ja hienosti on mennynnä.

Minun piti laittaa kissa pois muutaman päivä sen jälkeen kun vauvan kanssa tulin kotiin.
Pinnasänky oli odottanut valmiina pari viikkoa ja kissa oli ottanut sen paikakseen vaikka kuinka yritin häätää.
Sinne se sitten olisi vauvan päälle könynnyt, enkä minä tosiaan jaksanut valvoa kaikkia öitä vahtien ettei kissa mene vauvan kimppuun.
:(

Miksi se on ärsyttävää, jos joku haluaa kissasta eroon? Ainakin etsii kotia kissalle eikä jätä heitteille.
Minä tein aikanaan virheen ja suostuin ottamaan kissan,ja olin kyllä tyytyväinen, ku pääsin parin vuoden päästä kissasta eroon ja pääsi hyvään kotiin (sen verran eläinrakas kuitenkin olen).

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Minun piti laittaa kissa pois muutaman päivä sen jälkeen kun vauvan kanssa tulin kotiin.
Pinnasänky oli odottanut valmiina pari viikkoa ja kissa oli ottanut sen paikakseen vaikka kuinka yritin häätää.
Sinne se sitten olisi vauvan päälle könynnyt, enkä minä tosiaan jaksanut valvoa kaikkia öitä vahtien ettei kissa mene vauvan kimppuun.

Näinpä juuri.. ja ei kellään ole siihen nokan koputtamista jos joku haluaa lemmikistä luopua...! Eikös ole parempi että etsii uuden kodin kuin lopettaa terveen ja nuoren lemmikin tai jättää heitteille???

Meilläkin kissat pötköttivät valmiiksi laittamissani parvekevaunuissa, ennen esikoisen taloon tuloa, vaikka kuinka yritin häätää- mutta eihän sitä aina ole kotona. Kuitenkin kun vauva tuli, kerran ne sinne yritti, hoksasi että hei, siellä olikin jo joku...eikä menneet sinne koskaan kun tyttö oli vaunussa. Ehkä eivät halunneet herättää kun neiti oli niin isoääninen ja harvoin hiljaa nukkumassa...
:whistle:

Niin JOS se on pelkkä tekosyy, niin sitten on vähän tyhmää, mutta tajuan kyllä tuon vaaramomentinkin... Ja eihän sitä tietysti voi ennen tietää, miten kissa käyttäytyy, ennen kuin se vauva on talossa. Mäkin vähän jännäsin, kun lapsi syntyi, että mitäs nuo katit sille meinaa, kun olivat tottuneet nukkumaan mun vieressä ( eli tykkäsivät olla ihmisen lähellä ), mutta meillä ainakin molemmat pelkäs vauvaa, enemmän kuin naapurin koiraa! :D Toinen ei tullut sisälle muutamaan päivään ja toinen lähti reiluksi viikoksi jonnekin hukkaan mullittelemaan, ennen kuin käväisi katsomassa, vieläkö se outo otus heidän reviirillään pyörii... :whistle: Eli meillä ei ole ainakaan koskaan tarvinnut vauvan turvallisuuden takia pelätä. Vieläkin nimittäin nuo kattimukset, vaikka lapsi on vuoden, luikkivat pakoon minkä ehtivät.

Onneksi kuitenkin etsivät kissalle uutta kotia, ennemmin, kuin lopettaisivat turhaan...

meillä oli pinnasängyssä kissa suoja ihan varulta..eipä tarvinnut kissoista luopua

Ei mekään annettu kissaa pois sen takia kun vauva tulossa perheeseen..enkä mä ikinä pystyis luopumaan noin heppoisin perustein kissastani.Me kyl hommattiin turvaverkko pinnasänkyyn,ihan oman mielenrauhan vuoksi..se oli kätevä! Eipä tuo kissa ois sinne varmaan mennykkään mut tulipahan asia varmistettua:)

Mikset ostanut kissaverkkoa sängyn päälle. Tekosyitä yhtä kaikki.

Meillä on kolme kissaa, eikä yksikään ole ikinä mennyt vauvan sänkyyn vauvan nukkuessa siellä. Parivuoteessa joskus nukkuivat kaikki (vauva ja 3 kisua) sulassa sovussa yhtäaikaa. Eipä tullut kissoille mieleenkään mennä vauvan päälle. Varsin epämukavaa olisi sellaisen muhkuran päällä maata.

Meille kissat ovat perheenjäseniä eikä mitään kertakäyttötavaroita. Todella typerää hankkia ylipäätään mitään lemmikkiä, jos niistä aikoo luopua vauvan syntyessä.

Enpä tiennyt verkoista enkä mistään.
Väsymyksestä ja 40 asteen kuumeesta sekaisin oleva tuore äiti ei juuri silloin jaksanut paljon ajatella muuta kuin että saa nukkua ja jaksaa jotenkin yksin hoitaa vauvaansa.

Se sitten tuli tietämään kissan lähtöä. Harmi ja itkuhan se oli kauhea, mutta asioita oli pakko laittaa tärkeysjärjestykseen.

meillä on 4 kissaa ja koira, eikä olis tullut mieleenkään luopua yhdestäkään.. meillä ei vauvan tulo vaikuttanut mitenkään eläinten asemaan perheessä muuta kuin suljettiin ne pois makuuhuoneesta, ei pääse pinnikseen ja itse sai melkein karvattoman sängyn.. tasan yksi kissoista protestoi hetken aikaa raapimalla ovea öisin, ja sekin loppui kissakarkoitteella..
kertaakaan ei ole kissat kömpinyt vauvan päälle, toki yrittävät tyhjään sitteriin ja kaukaloon mutta häädetään ne pois kun tämä havaitaan.. kyllä jos eläimiä ottaa niin pitäisi ymmärtää miettiä asia loppuun asti, ei ne ole jotain hetken leikkikaluja.. allergiat ymmärrän että eläimestä luovutaan mutta enpä juuri muista syistä.. kyllä on typeriä ne ihmiset jotka "ennakoivat" ja luopuvat eläimestä koska eivät viitsi siitä huolehtia, tekosyitä löytyy aina..

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:

Meillä on neljä lasta ja jokasien vauva-aikaan on ollut kissoja.Ne ei juri ole ihastuneita siihenv auvan hajuun ja ääntelyyn,joten ennmmin kiertävät kaukaa. Eipä noita vauvan päälle menem,inen sisi kiinnosta,taitaa olla urbaanilegenda koko juttu että kissa vaan kyttäilee tilaisuutta tikahduttaakseen vauvan.

Tiedän tapauksen jossa kissa meni nukkumaan vaunuissa nukkuvan vauvan kasvojen päälle, lämmittelemään. Vauva kuoli mutta niin kattikin, isäntä sanoi ettei kestä nähdä silmissään sitä enää.