Kirppismestari vähänkäytetty.fi

  • Viestiketjun aloittaja Pilipalipam
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kuulostaa että sut on poistettu listalta tai viesti löytyy roskapostista.

Uudistus lyhykäisyydessään:
.Myyjän myyntituotoista vähennetään 0,95e ja kirppismestarin myyntituotoista 0,30 e logistiikkamaksu jokaista myyntiin julkaistua tuotetta kohden. Logistiikkamaksu veloitetaan asiakastililtä, kun tuote julkaistaan myyntiin palvelussa.

Eli jatkossa kirppismestarin pitää olla varma et tuote menee kaupaksi,myyjiltä taas pyritään saamaan priimaa tavaraa myyntiin.
Hylkäysprosentti tulee entisestään kyllä nousemaan jos pitää olla varma et tuote myy.

Mua tökkii tuo etukäteen veloitus.
Positiivista se että kirppismestarin maksu tippuu vanhasta å,50c nyt takas 0,30c.
Kiitos tiedosta. Ei ollut roskapostissakaan, laitoin sinne viestiä että jotain on vialla.
Olen tehnyt hommaa viime keväästä saakka ja tykännyt työstä kovasti, vaikkei sillä rikastumaan pääsekään. Juuri sopivaa kotiäidille. Suurin ongelma on se kun enää ei tiedä milloin erän saa. Aiemmin tuli muutamassa päivässä, joten pystyi hyvin ennakoimaan. Nyt en ole uskaltanut vähään aikaan ottaa mitään, koska välillä on muitakin töitä tai viikkoja jolloin on paljon muita menoja.
 
Vähänkäytetty.fi / Ossi
Moikka Kirppismestarit!

Luomme tällaisen facebook ryhmän piakkoin ja linkkaamme tiedot tänne. Tulemme pitämään huolen, että ryhmään hyväksytään mukaan vain ne jotka oikeasti ovat kirppismestareita.

Osallistun itse mielelläni keskusteluihin mukaan. Tiedän, että saan teiltä kultaakin kalliimpia vinkkejä palvelumme kehittämiseksi.

Terveisin,

Ossi / Toimitusjohtaja
 
vierailija
Juu jää minullakin kirppismestaroinnit nyt tähän, en todellakaan ala maksamaan muiden vaatteista tuota 0,30snt/kpl ja saan vielä kuvata ja hinnoitella ne. Älytöntä, hohhoijaa. :D Tulee varmasti vähentymään radikaalisti myyjien määrä uudistuksen takia.
 
vierailija
Eli jos lähetän myy helposti palveluun esim 100 tuotetta, jotka kaikki hyväksyttäisiin myyntiin niin maksaisin ensin 95 euroa myyntiin julkaisemisesta ja sen jälkeen vielä 50% kirppismestarille? Melkosen upeita rättejä pitää olla että tuossa on enää mitään järkeä
 
vierailija
Juu jää minullakin kirppismestaroinnit nyt tähän, en todellakaan ala maksamaan muiden vaatteista tuota 0,30snt/kpl ja saan vielä kuvata ja hinnoitella ne. Älytöntä, hohhoijaa. Tulee varmasti vähentymään radikaalisti myyjien määrä uudistuksen takia.
Jep,uudistus tulee karsimaan loputkin asiakkaat pois.
Vähänkäytetty saa 4,15e (2.90e+0,30c+0.95c)/tuote jatkossa rahaa niin luulisi sillä summalla jo saavan pienempiä ja ehjiä pahvilaatikoita mestareille,paremman aspan ja nopeutettua maksupyynnöt.
 
vierailija
Jep,uudistus tulee karsimaan loputkin asiakkaat pois.
Vähänkäytetty saa 4,15e (2.90e+0,30c+0.95c)/tuote jatkossa rahaa niin luulisi sillä summalla jo saavan pienempiä ja ehjiä pahvilaatikoita mestareille,paremman aspan ja nopeutettua maksupyynnöt.
Juuri tämä! Ahneuden makua firman puolelta nyt tämä. Ja laatikot ovat tosiaan usein rikki niin että itse saa niitä teipata hiki hatussa ja toivoa että pysyy kasassa kun lähettää matkaan. Asiakaspalvelun Sonja on todella mukava ja palvelualtis, mutta eräällä T:llä on vmäinen ja ilkeä tapa vastailla sähköposteihin, itse en tuollaista asiakaspalvelijaa pitäisi firmassani.
 
vierailija
Juuri tämä! Ahneuden makua firman puolelta nyt tämä. Ja laatikot ovat tosiaan usein rikki niin että itse saa niitä teipata hiki hatussa ja toivoa että pysyy kasassa kun lähettää matkaan. Asiakaspalvelun Sonja on todella mukava ja palvelualtis, mutta eräällä T:llä on vmäinen ja ilkeä tapa vastailla sähköposteihin, itse en tuollaista asiakaspalvelijaa pitäisi firmassani.
Samanlainen kokemus mulla aspan vastauksista.
Laatikot on kyllä luokattoman huonoja ja jokakerta saa jännittää kestävätkö ehjänä varastolle.
 
vierailija
Moikka Kirppismestarit!

Luomme tällaisen facebook ryhmän piakkoin ja linkkaamme tiedot tänne. Tulemme pitämään huolen, että ryhmään hyväksytään mukaan vain ne jotka oikeasti ovat kirppismestareita.

Osallistun itse mielelläni keskusteluihin mukaan. Tiedän, että saan teiltä kultaakin kalliimpia vinkkejä palvelumme kehittämiseksi.

Terveisin,

Ossi / Toimitusjohtaja
Moikka Ossi,

kiva kun seurailet aktiivisesti keskustelua, joka on viime aikoina käynyt aika kuumana jatkuvien uudistusten vuoksi. Jospa ottaisit vaikka koppia noihin laatikkoihin liittyvästä palautteesta? En ole vielä törmännyt yhteenkään positiiviseen kokemukseen jättilaatikoista.

Tsemppiä, yrittäjänä ei ole aina helppoa, toivotaan että muutokset todella vievät toimintaa haluttuun suuntaan.

Terkuin, yksi Kirppismestari
 
Vähänkäytetty.fi / Ossi
Moikka Ossi,

kiva kun seurailet aktiivisesti keskustelua, joka on viime aikoina käynyt aika kuumana jatkuvien uudistusten vuoksi. Jospa ottaisit vaikka koppia noihin laatikkoihin liittyvästä palautteesta? En ole vielä törmännyt yhteenkään positiiviseen kokemukseen jättilaatikoista.

Tsemppiä, yrittäjänä ei ole aina helppoa, toivotaan että muutokset todella vievät toimintaa haluttuun suuntaan.

Terkuin, yksi Kirppismestari

Moikka Vierailija (yksi Kirppismestari),

Itse en henkilökohtaisesti tykkää kirjoitella näillä nimettömillä keskustelupalstoilla ja sen vuoksi kirjoitan nimelläni, jotta lukija tietää kuka kirjoittelee. Toki, täällähän voi kuka vain kirjoitella minun nimissäni, joka on myös erittäin "vaarallista". Uskon, että saamme tuon facebook-ryhmän auki ihan näinä päivinä ja sen jälkeen osallistun keskuteluihin siellä muun henkilökuntamme kanssa.

Mutta tähän laatikkoasiaan yleisesti. Ensin pari faktaa.

1. Postin ja muiden kuljetusyhtiöiden hinnoittelu toimii yrityksille pääosin siten, että lähetykselle on yksi kiinteä hinta riippumatta siitä kuinka iso lähetys on. Kuitenkin maksimimittojen puitteissa. Tähän asti paketin maksimikoko on Postilla ollut 60x60x100 cm ja paino 35kg.

2. Myyjät lähettävät meille tavaroitaan varsin monimuotoisissa ja erilaisissa pakkauksissa. Osa on todella pieniä pussukoita ja laatikoita.

Jos oletetaan, että yhden paketin toimittaminen kirppismestarille kotiin maksaa 10e koosta riippumatta, niin jokainen ymmärtää, että kun ison paketin sisään laitetaan 5 pientä pakettia, niin säästetään 4 paketin kustannus (40e). Vastaavasti kun Posti noutaa paketit kirppismestareilta, niin lähetyksistä aiheutuu uudet kustannukset, jotka ovat kutakuinkin saman suuruiset. Tässä vaiheessa ollaan siis laskennallisesti jo 80e summassa.

Jos lähettäisimme pieniä paketteja edelleen, niin joutuisimme siis veloittamaan palvelun käyttäjiltä suurempia logistiikkamaksuja, koska tavaran rahtaaminen maksaisi enemmän.

3. Posti on hiljattain muuttanut paketin maksimpainon 25kg painoon ja paketin kokopuoleenkin on tullut rajoittavia tekijöitä. Olemme parasta aikaa uudistamassa noita laatikoita ja ne tulevat siis muuttumaan kevään aikana huomattavasti pienemmiksi ja keveämmiksi. Nyt "siirtymäaikana" käytämme vielä vanhan kokoisia laatikoita, mutta pakkaamme sinne vain max. 25kg edestä tavaraa. Tämän vuoksi laatikot eivät myöskään kestä odotetulla tavalla, koska laatikossa oleva tyhjä tila painuu helposti kasaan kun laatikoita pinotaan ja käsitellään Postin toimesta.

Muutoksia on siis tulossa. Palataan keskusteluihin piakkoin Facebook-ryhmän puolella.

Terveisin,

Ossi
 
vierailija
Logistiikkamaksu jo ennakkoon, käsittämätöntä!

Kirppismestarilta vähenee 100 tuotteesta jo 30 euroa, 1000 tuotteesta huimat 300 euroa. Lisäksi 2,90 euroa jokaisen tuotteen hinnasta Vähän Käytetylle. Sen vielä ymmärrän, vaikkakin hinta on korkea ja laskee varmasti myyntiä.
Ajatelkaa tilannetta jossa tuotteet eivät vain mene kaupaksi ja aika loppuu lyhyeen. Siinä sitä on melkeinpä jääty miinukselle tai vähäisten myytyjen tuotteiden summa kattaa mehevät logistiikkamaksut, jotka on veloitettu jokaisesta myyntiin perustetusta tuotteesta.

Onko tämä aivan oikein? Mielestäni ei ole. Jos logistiikkamaksut ovat tietynlaiset, kyllä ne tulisi vasta sitten vähentää, kun kauppa on syntynyt. Tai ei ollenkaan, sillä kyllähän jo veloitetussa lähes kolmen euron hinnassa, olisi jo tarpeeksi.

Reilulla toiminnalla on menestystä. Sitä toivottavasti Vähän Käytettykin toteuttaa.
 
vierailija
Ehkä voisi hyväksyä logistiikkamaksun 0,50 e mutta 0,95 on järjetön. Teoriassa jos jokainen myyntiin asetettava kympin tuote menisi kaupaksi, se olisi ihan ok,
mutta käytännössähän niistä menee vain pieni osa, jonka jälkeen tsägällä monen alekierroksen jälkeen tuote voi vihdoin päätyä myydyksi. Silloin ollaan jo lähelle plus miinus nollaa eli ei mitään järkeä.
 
vierailija
Vaatteiden harjaaminen roskista ei ole kirppismestarin, vaan vaatteiden omistajan eli myyjän homma. Halusin tarkentaa tömön asian siksi, että myyjät sen oikein ymmärtävät. Samoin kengistä kuran pyyhkiminen yms. myyntikuntoon laitto hommat eivät ole kirppismestarin tonttia. Siitä, samoin kuin taskujen tyhjentämisestä ja reikien&tahrojen bongaamisesta päävastuu on myyjällä. Joskus tuntuu, että myyjä puolella on helposti-myyntimalli ymmärretty vähän semmoisena "tyhjennän komeroni sellaisenaan jätesäkkiin, lajitelkoon ne kirppismeestarit siellä palkkansa eteen" -palveluna. Ja sitten suututaan, kun tavaraa menee esim. likaisuuden vuoksy hylkyyn...

Hinta-arvioista: niitä ei voi todellakaan käyttää hinnoittelu pohjana. Sain taannoin 80 vaatteen erän, jossa sitä normaalia kulunutta henkkamaukkaa. Myyjän hinta-arvio: 1200 €. Normi kirppiksellä vaatteista olisi kehdannut pyytää ehkä 2 €/kpl...
 
vierailija
Olisiko yhtään tuoreita kokemuksia? Mietin tässä olisiko aloittamisen arvoista hommaa. Pystyykö tuossa hommassa olemaan ulkomailla pari kuukautta ja sitten jatkaa hommaa?
 
vierailija
Olisiko yhtään tuoreita kokemuksia? Mietin tässä olisiko aloittamisen arvoista hommaa. Pystyykö tuossa hommassa olemaan ulkomailla pari kuukautta ja sitten jatkaa hommaa?

Voit hyvin olla ulkomailla ja jatkaa Kirppismestarin työnkuvaa silloin, kun itsestäsi näyttää hyvältä.

Niin kuin yrittämisen saralla aluksi, samoin tässä on arvoitus, minkä arvoista tuotetta on paketeissa ja kuinka paljon suunnittelet voivasi vastaanottaa tuotteita. Työn eri vaiheet voi saada sujuvaksi ja toimivaksi omalla harkinnalla, oikeilla välineillä jne. Itse näen tärkeänä huomata ne vialliset tuotteet ja valita ne sitten ammattimaisesti pois. Harkintaa voi käyttää ihan kokonaisvaltaisesti.
Näkisin enemmänkin pitkän tähtäimen tuloksena summat jotka mahdollisesti myynnin onnistuessa tulevat ja alkavat tulla. Onnea ja menestystä! Aina voit kokeilla miltä homma tuntuu, pitää taukoa harkintasi mukaan, ja taas jatkaa. Tai valita toisin. Hienoa, että on positiivista asennetta!
 

Yhteistyössä