Kirkosta eronneille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eivät ole puuttuneet asiaan. Tosin vain yksi veljistäni kuuluu kirkkoon, vanhempani eivät jne. Kukin elää omalla tavallaan. Olen mennyt joissain häissä, hautajaisissa jne. vain vastaanotolle, kunhan ensin olen varmistanut, että se sopii. Nämäkin tapaukset kyllä johtuneet muusta kuin elämänkatsomuksestani, esim. pienestä vauvasta jne. Ei mulla ole mitään kirkkoja vastaan rakennuksina ja kuuntelen kirkkomusiikkia vapaaehtoisesti vapaa-ajallani.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Puuttuuko teillä sukulaiset elämänkatsomukseenne? Tyyliin että menisitte nyt kirkkoon tai jotain? Kun ärsyttää, meillä olisi kaukaisen sukulaisen rippijuhlat, jonne ollaan menossa. En ole menossa kirkkoon kuitenkaan: minä olen menossa yksin vilkkaan kolmevuotiaan kanssa juhliin, eikä innostaisi istua kahta tuntia kirkossa kuuntelemassa minun korvaan satujuttuja, ihan vaan sen takia että sisko ja vanhemmat ovat sitä mieltä että se olisi kasvattavaa ja tekisi hyvää minullekin. Mutta ärsyttää tuommoinen puuttuminen, vai ärsyynnynkö suotta?

juu, vaikka kirkosta olenkin eronnut,, uskon Jeesukseen ja mulle ne on kaikkea muuta kuin satujuttuja:)!

No kyllä mä voin kirkkoon mennä jos jollain on häät, hautajaiset tms, vaikken kuulukaan kirkkoon. Hehh ainahan voi laittaa kuulokkeet korviin ja kuunnella musiikkia ettei tarvitse tylsistyä kuuntelemalla satuja mihin muut uskoo :D

Oon kai meidän suvusta ainoa joka on eronnut kirkosta ja äiti aina haukkuu pakanaksi tms.

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:
No kyllä mä voin kirkkoon mennä jos jollain on häät, hautajaiset tms, vaikken kuulukaan kirkkoon. Hehh ainahan voi laittaa kuulokkeet korviin ja kuunnella musiikkia ettei tarvitse tylsistyä kuuntelemalla satuja mihin muut uskoo :D

Oon kai meidän suvusta ainoa joka on eronnut kirkosta ja äiti aina haukkuu pakanaksi tms.

Haukkuuko pahalla, vai huumorilla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:

Haukkuuko pahalla, vai huumorilla?

Pahalla. Ei voi millään ymmärtää miksi erosin kirkosta ja kun en saa edes hautapaikkaa (en sitä edes tarvitse ikinä).

Yhteistyössä