V
vierailija
Vieras
Vuoden viimeiset päivät on taas menossa ja kirkosta eroaminen kiihtyy taas hurjasti. Kun eroaa ennen vuodenvaihdetta säästää seuraavan vuoden kirkollisverot.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Minä erosin kirkosta jo yli kymmenen vuotta sitten. Säästyneillä kirkollisveroilla olen sen jälkeen tehnyt joka vuosi viikon "ilmaisen" ulkomaan matkan etälän lämpöön.Monta euroa säästit?
Hui, sullahan on suuret tulot! Vai miten halvalla olet saanut matkat????Minä erosin kirkosta jo yli kymmenen vuotta sitten. Säästyneillä kirkollisveroilla olen sen jälkeen tehnyt joka vuosi viikon "ilmaisen" ulkomaan matkan etälän lämpöön.
400 - 500 eurolla tekee jo ihan kelpo matkan kunhan ei matkusta ruuhkaisimpaan (kesä-elo) lomaaikaan. Toukokuussa ja syyskuussa matkojen hinnat on puolet ruuhka-ajan hinnoista.Hui, sullahan on suuret tulot! Vai miten halvalla olet saanut matkat????
Et ole.Minä erosin kirkosta jo yli kymmenen vuotta sitten. Säästyneillä kirkollisveroilla olen sen jälkeen tehnyt joka vuosi viikon "ilmaisen" ulkomaan matkan etälän lämpöön.
tienaat kuus tonnia kuussa?Verolaskuri
Kirkollisveroa maksat 1 005,40 € vuodessa. Veroprosenttisi on 1,60 %.
Heh ja huh, mutta enpä maksanut kun erosin jo vuosikymmeniä sitten
![]()
Eroa kirkosta – Verolaskuri
eroakirkosta.fi
Juujuu, jos nukkuu rannalla ja syö simpukoita.400 - 500 eurolla tekee jo ihan kelpo matkan kunhan ei matkusta ruuhkaisimpaan (kesä-elo) lomaaikaan. Toukokuussa ja syyskuussa matkojen hinnat on puolet ruuhka-ajan hinnoista.
Pitäähän sitä suomessakin syödä. Samalla rahalla syö ulkomailla paljon paremmin, sillä on paljon halvempaa. Riittää kun saa säästettyä lennot ja hotellin.Juujuu, jos nukkuu rannalla ja syö simpukoita.
Ei keskivertoihminen kuitenkaan etelänmatkaa vuodessa säästä, kuten sinä tai joku muu meni jo valehtelemaan.Pitäähän sitä suomessakin syödä. Samalla rahalla syö ulkomailla paljon paremmin, sillä on paljon halvempaa. Riittää kun saa säästettyä lennot ja hotellin.
Ei keskivertoihminen kuitenkaan etelänmatkaa vuodessa säästä, kuten sinä tai joku muu meni jo valehtelemaan.
tienaat kuus tonnia kuussa?
Nii entäs ne muut kysymykset?Kyllä säästää ja helposti.
Vuonna 2019 suomalaisten kokonaisansion mediaani kuukausitulo oli 3140 euroa. Esimerkiksi 1,75% kirkollisverolla maksettavaa tulee 560 euroa vuodessa.
Kirkollisverolaskurilla kukin voi laskea mitä itse joutuu maksamaan.
![]()
Eroa kirkosta – Verolaskuri
eroakirkosta.fi
Ja jättää puolison ja lapset kotiinJuujuu, jos nukkuu rannalla ja syö simpukoita.
Saa vaikka mitä.. Eikä rahalle saa mitään vastinetta.
Erottiin aamulla puolison kanssa yhdessä. Lakettiin, että säästöä tulee yhteensä pitkälti toista tonnia vuodessa. Aivan järkyttävä summa, jolle ei saa mitään vastinetta. Olisi pitänyt erota jo paljon aiemmin. Täysin kaivoon heitettyä rahaa. Kuulin juuri että köyhiäkin kirkko autaa vain yhdellä prosentilla tuloistaan. Laitan ennemin johonkin keräykseen 100 euroa, niin autan kymmenen kertaa enemmän kuin kirkon kautta.Ja jättää puolison ja lapset kotiin
Onko teidät muuten vihitty kirkossa? Ja lapset kastettu? Ja rippikoulukin olisi kakaroille suunnitelmissaErottiin aamulla puolison kanssa yhdessä. Lakettiin, että säästöä tulee yhteensä pitkälti toista tonnia vuodessa. Aivan järkyttävä summa, jolle ei saa mitään vastinetta. Olisi pitänyt erota jo paljon aiemmin. Täysin kaivoon heitettyä rahaa. Kuulin juuri että köyhiäkin kirkko autaa vain yhdellä prosentilla tuloistaan. Laitan ennemin johonkin keräykseen 100 euroa, niin autan kymmenen kertaa enemmän kuin kirkon kautta.
Me kanssa erottiin, tulee kauheat säästöt! Lisäksi vietiin lapset kirkon portaille, onko kukaan ikinä tajunnut oikeasti, paljon ne maksavat!Erottiin aamulla puolison kanssa yhdessä. Lakettiin, että säästöä tulee yhteensä pitkälti toista tonnia vuodessa. Aivan järkyttävä summa, jolle ei saa mitään vastinetta. Olisi pitänyt erota jo paljon aiemmin. Täysin kaivoon heitettyä rahaa. Kuulin juuri että köyhiäkin kirkko autaa vain yhdellä prosentilla tuloistaan. Laitan ennemin johonkin keräykseen 100 euroa, niin autan kymmenen kertaa enemmän kuin kirkon kautta.
Kaikkiin vastaus on ei. Enkä ole myöskään koskaan käynyt ensimmäisessäkään jumalanpalveluksessa. Joskus televisiossa kanavia surffatessa olen 10 sekuntia jotain seköpääpuhetta kuunnellut.Onko teidät muuten vihitty kirkossa? Ja lapset kastettu? Ja rippikoulukin olisi kakaroille suunnitelmissa