Kirje lunastettava postista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelee

Vieras
Kenen kuuluu maksaa, jos Huuto.net myyjä on laittanut liian vähillä merkeillä kirjeen (sisältää paitoja) postiin? Sain meinaa ilmoituksen, että minua odottaa lunastettava kirje postissa. Miksi tällainen laitetaan edes eteenpäin? Eikö kirjeen pitäisi palautua takaisin lähettäjälleen?

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelee:
Kenen kuuluu maksaa, jos Huuto.net myyjä on laittanut liian vähillä merkeillä kirjeen (sisältää paitoja) postiin? Sain meinaa ilmoituksen, että minua odottaa lunastettava kirje postissa. Miksi tällainen laitetaan edes eteenpäin? Eikö kirjeen pitäisi palautua takaisin lähettäjälleen?

No ootko maksanut jo ne paidat? Jos et hae, niin tuskin myyjä palauttaa rahoja/lähettää pakettia uudelleenkaan..

Pakko ei tietenkään ole hakea, mutta mieti haluatko saada ne paidat vai et?

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
No ootko maksanut jo ne paidat? Jos et hae, niin tuskin myyjä palauttaa rahoja/lähettää pakettia uudelleenkaan..

No siinäpä se, kun olen ne paidat ja myyjän ilmoittaman määrän postareita maksanut. Ja nyt pitäisi maksaa vielä lisää..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:

No siinäpä se, kun olen ne paidat ja myyjän ilmoittaman määrän postareita maksanut. Ja nyt pitäisi maksaa vielä lisää..

Kyllä myyjän kuuluisi nuo ylimääräiset kulut maksaa. Hänen moka.

Reilu myyjä korvaa tommosen tai ainaki osan kuluista. Mikään ei tosin pakota, mut sit aina voit "palkita" myyjän negalla. Mulle tullu muutaman kerran lunastettavia ja aina ollaan saatu sovittua hommat. Myyjänhän se moka siinä on jos ei osaa pakata tuotteita ohjeiden mukaan...

Siis palkita negalla JOS ei tule vastaan kuluissa..

jos et halua maksaa sitä lunastusta kirjeestä, niin jätä vaan kirje hakematta ja se palautuu postin kautta lähettäjälle merkinnällä ei noudettu.. samaan tapaan kun käy kirjatuille kirjeille joita ei haeta määräaikana. Tietysti olisi oikein että lähettäjä maksaisi postikulut jos niin on sovittu. Mutta postissa liian alhainen postikulu peritään aina siihen kirjeeseen merkityltä vastaanottajalta.

jos sä tahdot sen paketin hakea niin sä maksat siellä postissa,muuta vaihtoehtoa ei ole. Ite vois sitte jälkikäteen sopia lähettäjän kanssa kelle kulut oikeasti kuuluisivat. Mutta ei sinulle sitä luovuteta jollet maksa, kyse voi olla esim yhden merkin puuttumisesta tai parista eurosta.

Jos lähettäjä ei ole sitä punnittanut postissa vaan itse lätkäissyt merkit ja pistänyt eteenpäin niin silloin se on huomattu vasta matkalla että onkin vajaat maksut. Tällöin lähetetään vastaanottajalle ilmoitus ja mahdollisuus kirje / paketti lunastaa maksamalla puuttuvat lähetysmaksut.

Jos et hae kirjettä, lähetetään se takaisin lähettäjälle ja lunastusarvoon lisätään uudet lähetyskulut.
Jos ei lähettäjä nouda sitä toimitetaan se perillesaamattomiin ja jää lojumaan itellan tiloihin.

entinen postilainen.

Yhteistyössä