Kirjapino: Mikä opus menossa?

  • Viestiketjun aloittaja lukuvinkkiä jussiksi haen samalla
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä olen lukenut ton Tuulen varjon. Oli kyllä erikoinen, hyvä!!

Nyt luin Merete Mazzarellan Illalla pelataan Afrikan tähteä, joka käsittelee hänen (ja muiden) suhdetta lapsenlapsiin ja lapsiin, miniöihin ja isovanhemmuutta. Pisti kyllä miettimään omiakin suhteita eri sukulaisiin ja "näkemään" isovanhempien ehkä yllättäviäkin ajatuksia.
 
metsänpeitto
Eileen Favorite : Sankarittaret

http://www.gummerus.fi/page.asp?sivuID=280&component=/PublishDB/Kirjat_kirjaesittely.asp&recID=3175

Ja Annelies Verbeke : Nuku!

http://www.kiiltomato.net/?rid=1163

Lainasin fiilispohjalta kirjastosta, kummastakaan kirjasta tai kirjailijasta ei oikein mitään tietoa, enkä osannut päättä kumman aloitan ensin, joten luen molempia :)
 
En muista mikä on eilisiltayön tunteina aloittamani kirjan nimi, enkä edes kirjailijaa. Pääsin ensimmäisen sivun loppuun, kun nukahdin.

Tänään luin loppuun kesken olleen Aila Meriluodon kirjan:Lauri Viita-legenda jo eläessään.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Tänään luin loppuun kesken olleen Aila Meriluodon kirjan:Lauri Viita-legenda jo eläessään.
Oliko se hyvä? Olin ajatellut lukea sen nyt kesällä, muttei sitä sattunut olemaan eilen kirjastossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Oscar Wilde: Dorian Grayn muotokuva. Aattelin vihdoinkin lukee, ihanhan se oli sellanen kuin odotinkin.

Sitä ennen luin Tracy Chevalierilta kirjan Burning Bright. Ihan kivaa kesäviihdettä.
Mä tykkäsin kovasti tosta Dorian Grayn muotokuvasta kun sen aikoinani luin.

Tällä hetkellä on menossa Lionel Shriverin Poikani Kevin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Tänään luin loppuun kesken olleen Aila Meriluodon kirjan:Lauri Viita-legenda jo eläessään.
Oliko se hyvä? Olin ajatellut lukea sen nyt kesällä, muttei sitä sattunut olemaan eilen kirjastossa.
oli se sinänsä ihan hyvä, vaikkei mitenkään kovin lyyrillinen, enemmänkin sellainen elämänkertatyyppinen. Luin sen, koska se valotti lisää elokuvaa, joka kertoi Viidasta (Putoavia enkeleitä). Pidän sekä Meriluodon että Viidan runoista.
Kirja oli kyllä osin aika synkeä, kuten Viidan viimeiset vuodet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Oscar Wilde: Dorian Grayn muotokuva. Aattelin vihdoinkin lukee, ihanhan se oli sellanen kuin odotinkin.

Sitä ennen luin Tracy Chevalierilta kirjan Burning Bright. Ihan kivaa kesäviihdettä.
Mina tykkasin kovasti tuosta Dorian Grayn Muotokuvasta. Ja innostuinkin lukemaan koko tuotannon sen jalkeen.

Ja Tracy Chevalier - olen kanssa lukenut kaikki hanen kirjansa ja musta ne ovat olleet ihania - paitsi yksi, ja nimea en nyt muista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä toi Torey Hadenin on suomeksi? Lapsi joka ei ..? (puhu?)
(Kiva huomata että muistaa edes jotain 16 vuotta sitten käymästäni ranskan alkeiskurssista :))
Suoraan käännettynä : Lapsi joka ei itkenyt. En sitten tiedä miten tuo on oikeasti suomennettu kirjan nimenä (jos on siis edes vielä suomeksi saatavana)

 

Yhteistyössä