Kirjallisuus-tietovisa

• Viestiketjun aloittaja pöllö
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Eikös kukaan keksi tuota mun vihjettä, jossa Ilmari juo kahvia.

Suomalainen mieskirjailija.
Minä olen lukenut hävettävän vähän suomalaista kaunokirjallisuutta. :ashamed:
mulla on sellaisia kausia, että luen paljon kotimaista. Välillä sarjana naisten kirjoittamia, välillä miesten.

Viime syksynä kokeilin Huovista, Haavikkoa, Salmista, Itkosta jne.

mulla on sellaisia kausia, että luen paljon kotimaista. Välillä sarjana naisten kirjoittamia, välillä miesten.

hei ennen kuin menet nukkumaan, kerro se, mistä arvasin ilmeisen väärin, että PS. rakastan sinua. :) Tai lupaa vinkata huomenna, ei kun tänään lisää.

hei ennen kuin menet nukkumaan, kerro se, mistä arvasin ilmeisen väärin, että PS. rakastan sinua. :) Tai lupaa vinkata huomenna, ei kun tänään lisää.
palataan asiaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja rider:
Tack! :) Ykkönen muuten ei ole Eedenistä itään, vaikka ymmärrän kyllä miksi niin luulisi
No pitää jäädä odottelemaan oikeaa vastausta :)
Ja minä tarkoitin koko ajan Vihan hedelmiä, siksi puhuin matkaamisesta idästä länteen, muttasössötin Eedenistä itään-kirjasta. Koitin katsoa ketjun loppua, onko tätä ehdotettu. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Sanotaan, että tieto on valtaa. mitä enemmän tietoa, sitä enemmän valtaa. Oletetaan, että joku tietäisi loton voittonumerot. Mitä hän tekisi? Rientäisi tietysti lottokioskille, merkitsisi oikeat numerot kuponkiin ja voittaisi."
Oliko tämä sinun?
Oli :D ja toinen oli suunnilleen tuon perään kirjoitettu.

"Elämäni aikana minua on kutsuttu monella nimellä: sisar, rakastettu, papitar, tietäjä, kuningatar. Nyt minusta on todella tullut tietäjä ja se päivä voi vielä koittaa jolloin näistä asioista on tehtävä selko."

Ehdottomasti paras kirja minkä olen koskaan lukenut.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja rider:
Tack! :) Ykkönen muuten ei ole Eedenistä itään, vaikka ymmärrän kyllä miksi niin luulisi
No pitää jäädä odottelemaan oikeaa vastausta :)
Ja minä tarkoitin koko ajan Vihan hedelmiä, siksi puhuin matkaamisesta idästä länteen, muttasössötin Eedenistä itään-kirjasta. Koitin katsoa ketjun loppua, onko tätä ehdotettu. :)
mä ehdotin tähän Okalinnut, mutta rider ei ole tainnut kommentoida?

ap
Puolihämärän ahtaan huoneen lattialla ikkunan kohdalla makaa isäni puettuna valkoisiin ja tavattoman pitkänä; hänen paljaiden jalkojensa varpaat harottavat omituisesti, rinnalle asetettujen, rauhallisina lepäävien käsien sormet ovat koukussa; hänen aina niin iloiset silmänsä ovat nyt mustuneiden vaskirahojen peittämät; hyväntahtoiset kasvot ovat tummat ja pelottavat minua, niiden hampaat kun ovat rumasti irvessä.

Samat sanat. Multa ei taida löytyä omasta hyllystä mitään suomalaisen kirjailijan tekemääkään :ashamed:

Eikun anteeksi, löytyyhän multa Juha Vuorista :LOL:

vuh
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Onkohan tää jo ollu täällä?

"On yleisesti tunnustettu tosiasia, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon."

Ja täähän on siis aika helppoki vielä, varmaan moni osaa nimetä :D
Ja taas täällä sorvin ääressä :D Toi pitäis tietää... Hitto, kun lyö pää tyhjää. Ylpeys ja ennakkoluulo? Mä en oon näissä mikään haka, kotimainen on mulle helpompaa :)

vuh
En jaksa selata ketjua taaksepäin, mutta oliko täällä jo vastaus siihen jonkun laittamaan pätkään, missä bussi kulki kaupungissa ja oli nirhaissut lehmuksen runkoa? Meinasin laittaa sen itse. Se oli Salaman Juhannustanssit :)

vuh
Ja yksi arvuuteltava vielä ennen kuin vaipanvaihto kutsuu:

Ranskan vallankumouksen jälkeen on kehittynyt ilkeämielinen ja tyrmistyttävä ajatussuunta, jonka mukaan kaikkien ihmisten olisi yhdessä ja erikseen nähtävä nerot (työstään erotettuina) kutakuinkin tavallisten kuolevaisten kaltaisina olentoina. Se on väärin. Ja jos se on värin minun kohdallani, joka olen henkisiltä mittasuhteiltani valtavin nero meidän aikanamme, todellinen nykyajan nero, niin kuinka väärin se onkaan niiden nerojen kohdalla, joissa ruumiillistuu renessanssin kukoistus, kuten Rafaelissa, joka oli lähes jumalainen nero.

Yhteistyössä