Kipeästä vauvakuumeesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Amp2:
Tervetuloa meidän kanssa same. Oletkin samaa ikäluokkaa kun minä ja Bloody. Meillä on kanssa yritystä nyt takana jokunen kuukausi, itsekin tosiaan pillerit lopetin tossa vuoden alussa kutakuinkin.
Tervetuloa Same minunkin puolesta. Mukavaa, että koet tämän pinon omaksesi.
Itselläni tosiaan on yritystä takana astetta enemmän. Nyt menossa yk30 ja päätin myös, että tämä on nyt viimeinen kierto, kun yritän ja edes elättelen toivoa, sen jälkeen lentää hanskat tiskiin.

Ja itse voin sen sanoa, että macy gray ei todellakaan ole riidanhakuinen henkilö ja itse kyllä ymmärrän hänen viestinsä tarkoituksen. Hieman omaankin silmään töksähti amp siun kommentti. Ehkä siksi, että itse on niin tietoinen noista kuukausista ja päivistä. Ja sitten tuon vuoksi ehkä myös, että linjasit minuakin ryhmään, jolla yrityskiertoja takana vain muutama, vaikka niitä on luvattoman paljon.
Mitään pahaa en minäkään tällä tarkoita, masentunut akka tässä vain avautuu, elkää välittäkö.
 
Hei vaan kaikille.. Pakko tulla jonnekkin purkamaan pahaa oloa.. :ashamed:
Tuntuu että ympärillä kaikki raskautuu ja ovat niin onnellisia kasvavista masuistaan ja mitä vielä.. Ja saavat toki ollakkin mutta miksi se tuntuu niin pahalta? :ashamed:
Minulla on jo toki 1 lapsi ja olen sen odottamisen ja oman lapsen synnyttämisen ihanuuden saanut jo kerran kokea mutta siinä se myös on.. Tiedän miten ihanaa se on ja pelkään että en sitä saa enään kokea. Nyt alkanut vasta yk 5 mutta epätoivo on silti vallannut minut.
Ovikset olen tunnistanut selvästi ja ne on hyödynnetty mutta miksi mitään ei tapahdu? Ainakin 1 kemiallinen ollut.
Esikoiseni on nyt 3-vuotta ja itse olen 20-vuotias. Minulla oli vähän alle vuosi sitten kohdun limakalvojen tulehdus ja pelkään sen aiheuttaneen jotain.. Vaikka kuinka sanottiin ettei aiheuta mitään kun niin aikaisin hakeuduin hoitoon mutta ei sitä koskaan tiedä?

Kaikille paljon voima haleja :hug:

Oletko BloodyEnd käynyt sitten lääkärissä kun olet noinkin kauan jo yrittänyt? Onko löytynyt missä vika?

Tällä hetkellä menossa kp 6/31 yk 5.
 
tuli muuten mieleen, että täällä on kp 22/?? :D ku ei oo tullu missää vaiheessa mainittuu, tosin, oviski voi olla jo menny aikoja sitte tai vasta tulossa..

rintojen arkuus jatkuu, tai siis nännien.. ja turvottaa tissejä myös hyvin :p

nimim. miettii joko taas testailis :LOL: :ashamed:
 
BloodyEnd > Kiitos! :flower:

ToinenToive > Tärppäsikö esikoisesi helposti? Onko kierto säännöllinen ja luteaalivaihe normaali? Jos on syytä epäillä, ettei hormonitoiminta ole ok, niin kannattaa käydä gynekologilla ultrassa. Toivottavasti kyse on vain huonosta tuurista ja pääset pian plussaamaan.

Tunteet ovat olleet pinnassa. Olen itkenyt ja raivonnut. Vihjeitä menkkojen lähestymiseen on tullut, mutta myös raskauteen viittaavia oireita on. Tämä kierto on jälleen piinallinen, koska en ole tunnistanut ovulaatiota ja välivuotoakin oli. Kierron päätyttyä selviää oliko se vähäinen vuoto sittenkin kuukautiset sillä mulla on ollut sama tilanne aikaisemmin. Silloin tuhrun alusta seuraaviin menkkoihin kulunut aika oli "normaali kierto". Lämmöt ovat kohonneet, joten ilmeisesti ovis on tapahtunut. Nyt sitten voin vain odottaa tuleeko menkat vai pääsenkö ehkä testaamaan kaksi viivaa. Tunnen itseni aika alakuloiseksi, joten veikkaan menkkojen alkavan muutaman päivän sisällä.

 
Äitienpäivä lahjaksi sain sitten kesken menon rv 6 jotain :'( Uusi yritys ny sit taas päälle.. Kyllä täälläkin taas tulee niin paha mieli kun näkee ja kuulee toisten vaavi uutisista!!
Painoa olen nyt tiputtanut 3kg ja tiputtaminen jatkuu edelleen jospa se auttas, kun tuota ylipainoakin on jonkin verran..hyvä alku kuitenkin mulla jo :).

Oisko teillä joitain kikkoja miten sais tärppäämään paremmin?? Asentoja jne?? Aattelin ainakin kokeilla noita raskausmultivita tapletteja tai jotain sinnepäin en muista niitten tablettien nimee nyt..josko niistä ois apua..tiiä sit :)
 
Jopas taas hetkellisesti tuntuu todella pahalta, ettei vauvaa kuulu. Tuntuu ettei mieskään voi ymmärtää. Sanoo että eihän meillä ole kiire ja se on vain elämää. Itse haluaisin nyt mahdollisimman nopeasti tietää onko jotain todella pahasti vialla ja kuinka todennäköistä on saada lapsi luomusti tai hoidoilla. Se helpottaisi tätä joka kuukautista joko nyt-ahdistelua.

Toivottavasti muilla on ollut iloisempi mieli :).
 
Ollaan oltu kolmisen vuotta ilman ehkäsyä. "Todellista yritystä" (eli laskettu päiviä ja tikuteltu ovista) noin puoli vuotta takana. Tiedän, että melko vähäinen aika ja täällä on paljon ihmisiä, jotka ovat yrittäneet jo todella pitkään. Mutta eipä se sitä pahaa oloa helpota silloin kun se iskee. Vaikka onhan tässä tietty aikaa. Oon 25 vuotias ja mies 34, ei siis mikään tuhannenkiire.
 
ToinenToive: Minkäänlaisissa tutkimuksissa ei ole käyty. En ole uskaltanut, kun pelkäänkin saavani lopullisen lapsettomuustuomion. Syksyllä olisi tarkoitus tutkimuksiin hakeutua, kesän koitan ottaa rennosti ja pudottaa painoa, josko se vaikka auttaisi.

macy: toivon kyllä niin paljon, että siekin jo saisit sen plussan. Tai ainakin nyt selkeyden noihin kiertoihin, jos ei muuta vielä tipu. Kyllä se plussa siullekin vielä tulee, ihan varmasti! :heart: :hug:

Äispä pahoitteluni keskenmenosta ja voimia jatkoon. Hyvä, että olet kuitenkin jaksanut alkaa yrittämisen uudelleen. :hug:

Adalmis tuo kuulostaa niin tutulta! Meilläkin mies ihmettelee, miksi niin kovasti lasta haluan, "ei ole kiire". Tuota tuntuu kuulevan jatkuvasti. Mies ei myöskään ymmärrä miten tappavan kipeätä tekee jatkuva joko nyt- arvuuttelu ja miettiminen. Ja ennen kaikkea se pelko, että entä jos jotain onkin oikeasti vikana. Onko se purkkiin ruikkaaminen liian paha tehtävä, jos sillä voi oman kumppaninsa tuskaa helpottaa? :O

Muistui mieleen oma keskenmeno vuosia sitten ja runo, jonka enkelini muistoksi kirjoitin...



Sait siivet enkelin
lensit saleihin korkeimpiin
kultakattoisiin

Sait siivet enkelin
pääsit paikkaan parempaan
onnelaan

Sait siivet enkelin
leijuit paikkaan kirkkaimpaan
safiiritaivaaseen

Lensit>
 
Äispäotan osaa


Bloody toi oli kaunis ja sai kyyneet silmiin. Vaikuttaa jotenkin miehille olevan vaikeaa ymmärtää, miten raskasta on kasata itsensä kuukaudeksi vain rikkoutuakseen uudestaan. Ja mielestäni on huonoin syy ikinä vetota tuohon, "ettei ole kiire". Koska kauanko kestää ihmisen mieli tälläistä? Ja ymmärrän myös tuon, miksi et ole hoitoihin hakeunut, mutta ehkä sinun tilanteessasi pitäisi jo uskaltaa? :hug:
 
Huomenia :). Kyllähän sitä pelkää ihan tuhannesti että lapsettomuustuomio tulee tutkimuksista, mut kyllä mä mieluummin haluan sen tuloksen kun tän epätietoisuuden. Tuntuu että kroppakin jo ihan solmussa tästä kaikesta stressaamisesta. Niin joo, mies sanoi myös eilen, että otan liian vakavasti tämän ja että ei pitäis stressata. Tämän ei myöskään tarvitsisi sattua näin paljon hänen mielestään :eek: . Mutta eipä sitä voi syyttääkään. Se ei vaan pysty tuntemaan samalla tavalla kuin minä.

muoks. Mies olisi valmis menemään myöskin tutkimuksiin siinä vaiheessa kun mutkin tutkitaan eli ehkä joskus syksyllä. Kun ei oo kiireellinen lähete klinikalle ni menee varmaan aikaa. Mutta ukkeli tosiaan sanoi että haluaa väestöliitossa käydä tutkituttamassa simppansa ihan mielenkiinnostakin.
 
Äispä :'( :hug:

macy gray no esikoinen sai alkunsa kun oltiin oltu vuoden ilman ehkäisyä. Joten siitä ehkä jotain voisi päätellä.. :/
Kierto ainakin on ihan säännöllinen ja en ole muutakaan epäilyttävää huomannut.. Mutta, olen aina kärsinyt tosi kovista kuukautiskivuista ja vuoto kestää jopa 9-10 päivää. Yleensä kyllä sen 7pv mutta on aika useasti ollut pidempäänkin. Joskus olen miettinyt oisko vaikka endoa mutta en uskalla sen pidemmälle ajatella sitä..
Eilen loppui vuoto ja nyt kp 8/31.

Onkos siellä mitään tapahtunut macy gray ?? Toivottavasti ei ole mensut tullut...

BloodyEnd joo kannattaa ottaa välillä ihan rennosti ja keskittyä muihin asioihin.. :hug: Toivottavasti te pian saisitte oman pikkusen :heart: Ja se voi kuule olla että kun menette sinne lääkäriin tutkimaan asiaa että vaikka sieltä jotain löytyisi niin saisitte siihen apua ja tärppäisikin helpommin ! Toivotaan että asia on näin jos ei aikasemmin mitään tapahdu =)
 
Ovis taas bongattu, mutta tuskinpa siitä tälläkään kertaa on iloa. Parin viikon päästä mies käy antaa siemennestenäytteen. Sitten ainakin tiedetään onko vika hänessä vai minussa. Helppoa miehen on vaan antaa näyte, verrattuna siihen, jos naista aletaan tutkimaan. En kyllä usko, että vielä menen tutkimuksiin. Ei ole niin paljoa ylimääräistä rahaa, enkä jaksa kuulla "tuomioita". Ehkä syksyllä sitten.
 
minäkin änkeen tänne pinoon. luin juttuja ja niin tuttuja.
yritetty on mut aina se vaan täti kartaa paikalle. tikuttanut olen mut en ole saanut plussaa tikkuihin, mut ovis kivut on kuitenkin bongannut. mietinkin et missä vika. ilman ehkäisyä ollaan oltu nyt tytön syntymästä saakka. tyttö 2,5 vuotias. sitä ennen yritystä oli3 vuotta. kierto melko säännöllinen.
pettymyksiä ei kohta enää vaan kestä. nyt kanssasisaret kaikki keinot peliin. greippimehu ja foolihapon olen kuullut entä muita?
 
todellakin nuo pettymysten tunteet ovat käyneet erittäin tutuiksi.. :/ yk 4 vasta, mutta silti tuntuu ikuisuudelta ja pahalta. Olen kuitenkin nuori ja suht terve, ja toivonki ettei mistään vakavammasta ole kysymys. Nyt on ollut vähän sellainen tunne, että jotain saattais ollakki tekeillä, mut toisaalta tuntuu että ei se nyt voi tärpätä ku ei oo aijemminkaan tärpännyt.

Tsemppiä kaikille! ja hyvää kesää <3
 
Jostakin syystä tuntuu nykyään vähän hauskalta, kuinka varoitellaan että jo ensimmäisestä suojaamattomasta seksistä voi tulla raskaaksi (onhan se mahdollista, mutta kun tätäkin ketjua seuraa niin tuntuu se niin mahdottomalta).

Plussatuulia ja VOIMIA kaikille! :heart:
 
mut mietinkin tuossa, että onko nykyään elämän tila erilainen. kaikilla tuntuu olevan ressiä ja kiirettä. on kaiken maailman light tuotteet ja "terveelliset" juomat ja jugurtit. epäilen että varmaan näilläkin osa syy.
samoin toivottelen kaikille plussatuulia ja ahkeraa aherointia :heart: :heart:
 
ToinenToive > Onko sulla runsaat menkat vai niukkuuttaan pitkät? Mulla on aina kestäneet viikon, mutt runsaista on enää muisto vain. Ennen oli 3-4 vuotopäivää ja loput tihkua, nyt on enimmillään normaalia päivän verran ja loput tihkus. Yleensä pari viimeistä päivää tihkuu niin vähän, ettei edes pikkusiteeseen asti, mutt tihkuu kuitenkin. Suosittelen käymään vaikka siinä ultrassa, kun esikoistakin vuoden olette yrittäneet. Ihan normaali aikahan se vuosi on, mutta jotenkin minun korvaani kuulostaisi aiheelliselta ottaa selvää mikä mättää.

Ei ole menkat alkaneet vielä enkä tiedä alkaakokaan. Välillä on kyllä kipuja ja mieliala heittelehtii. Jotenkin on sellainen etunne, että kyllä se plussa nyt tulee. En silti uskalla tuudittautua siihen tunteeseen, sillä vaikka raskaana olisinkin, niin todennäköisesti se ei kovin kauaa jatku. Kp46 tai 27 on nyt menossa. Kierto on tosiaan normaalisti sen 32-34, mutta heittää välillä 19-47 välillä. Ovis kun myöhästyi ja oli välivuotoa, niin en tiedä onko tämä yk6 ja pitkä kierto vai yk7 ja lyhyen kierron jälkeinen normaali kierto. Harkitsen testaamista huomenna. Jos ei kotitestit ala näyttää plussaa ja menkat pysyy poissa, niin vaadin pääsyn veritestiin. Luulisi lähete tulevan, kun kiertopäivät saattaa olla siinä vaiheessa jo pitkälti yli 50. Katson nyt kuitenkin sen mukaan ennen terkkarille soittoa, että kiertopäivät on 40 tienoilla vaikka meneillään olisikin jo yk7.

Taitaa olla vaan yksi testi enää kaapissa digitaalisen lisäksi, joten täytyy tilata lisää, jos meinaan huomenna testata. Maanatai tai tiistai voisi olla seuraava testipäivä, mikäli ei viikonvaihteen aikana kurvaa ferrari pihaan.

aapelikaapeli > Tervetuloa! =) Sinulle suosittelen myös ultrassa käymistä. Mulla on pco ja silti ennen esikoista ja tovin hänen syntymänsä jälkeenkin oli menkkakierto säännöllinen. Muita oireita oli kyllä ja nyt on sitten tilanne mennyt hurjasti huonompaan suuntaan. hedelmöityn kyllä välillä ovulaatiollisissa kierroissa, mutta kiinnittyminen ei onnistu. Esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta ja nyt yritystä on ollut puolisen vuotta, joten hoitoihin en vielä hätäile. Toivottavasti sulla ei samaa vaivaa ole ja testi näyttää plussaa pian. Vyöhyketerapiaa voit kokeilla ja lisäravinteista omega3-rasvahapot voisivat olla lisättävien listalla, mikäli et syö usein kalaa. Itse popsin myös reilusti D-vitamiinia.
 
Täällä menossa tänään kp26. Ollaan alkuviikosta (kieropäivät 30,31,32) lähdössä risteilylle, mutta pilallehan se menee, jos menkat silloin alkaa. Yleensä kierto 28-37pvää. Välillä on mahaa vihlonut, muttei menkkamaisesti. Jännityksellä odotetaan!

Toivottavast Macy siellä testi näyttää jo plussaa!
 
Kp12 menossa ja ovulaatio taitaa olla käsillä. Tänään ollut molempien munasarjojen seudulla nippailua ja vihlaisuja. Sitkeää ja kiinteää limaakin löytyi, joten nyt tai ei koskaan. Kohta koittaa saada ukkokulta peittoja heiluttelemaan ja huomenna sitten uusiksi. Sitten odottaakin stressivapaat viikot landella. En meinaa edes ottaa raskaustestejä mukaan, etten ala taas kuvitella olemattomia. Onneksi on nuo viikot ohjelmaa täynnä, kavereita nähtävänä jne, niin ei ehdi jossitella.

macy pitää vielä täälläkin sanoa, että toivon tosiaan, että sulle se plussa tulisi tarrasukkien kanssa.

Amp toivotaan, ettei ferrari kurvaa paikalle ja pilaa reissua! :heart:
 
BloodyEnd > Stressitöntä lomaa ja plussapuhureita!

Amp2 > Menkatonta reissua ja plussatuulia!

Herkkä testi näytti negaa. Joko dpo on liian pieni tai sitten ei ole tärpännyt tässäkään kierrossa. Katselen nyt rauhassa alkaako menkat, sillä nippailut alkavat vihjata siihen suuntaan. Kp47 tänään eli pitkän kierron mukaan huomenna viimeistään pitäsi alkaa. Epäilen kyllä, että ollaan jo seuraavassa kierrossa eli kp28/32-34 ja yk7. Testeistä on jäljellä enää digitaalinen, jonka säästän varmistustestiksi. En ole muistanut tilata lisää, joten teen sen maanantaina. Ei mulle ole kiirettä uudelle testaamiselle, joten maltan varmasti testejä odotella. Onhan tuossa kaupat, kioski ja apteekki keskustassa, jos tilanne muuttuu enkä malta odotella.
 
Voi v*ttu mä nyt sanon!
Saihan sitä viime yönä miehen heiluttelemaan peittoja, mutta jostain tuntemattomasta syystä mies päätti, ettei itse mene loppuun asti. Lopetti siis juuri ennen laukeamista. Voi että, miten suututtaa ja tuntuu jotenkin niin petetyltä. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja BloodyEnd:
Voi v*ttu mä nyt sanon!
Saihan sitä viime yönä miehen heiluttelemaan peittoja, mutta jostain tuntemattomasta syystä mies päätti, ettei itse mene loppuun asti. Lopetti siis juuri ennen laukeamista. Voi että, miten suututtaa ja tuntuu jotenkin niin petetyltä. :'(
hitto että aina osaavat tehdä noita "hyviä ratkaisuja" just sillon kun ei pitäis :/


 

Yhteistyössä