Kinuskikakku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peukalo keskellä kämmentä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peukalo keskellä kämmentä

Vieras
Onko olemassa sellaista kinuskia jonka voi laittaa kakun päälle, siis valmiskinuskia vai pitääkö se tehdä aina itse??
Haluaisin tehdä kinuskikakun, mutta en jaksaisi edes yrittää tehdä kinuskia itse.....

Ei se ole vaikea tehdä se kinuski. :)

Netistä löytyy ohjeita paljon. Mä oon laittanut aina pelkkää. fariinisokeria tavallisen sijaan, koska musta siitä tulee parempi. Ja jos laittaa mukaan hiukan myös suolaa (mitä ohjeissa ei yleensä lue) siitä tulee parempi, enemmän kinuskin ja toffeen makuinen.

Ei ne kinuskikastikkeet taida kunnolla kakussa pysyä, ainakaan sillä lailla kun kinuskikakussa kuuluu.

Eli osta kakku tai tee kinuski.

Minä ajattelin tehdä vadelmista ja valkosuklaasta makunsa saavan juustokakun.

Äitienpäiväkakkuun laitoin kinuskikastiketta suoraan purkusta, aamulla ihmeteltiin mihin kinuski oli hävinny kun kakku oli imeny kaiken sisäänsä :D Onneksi oli purkillinen mandariineja kaapissa, ei tullu paniikki.

Joten älä siis käytä valmis kinuskikastiketta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Ei ne kinuskikastikkeet taida kunnolla kakussa pysyä, ainakaan sillä lailla kun kinuskikakussa kuuluu.

Eli osta kakku tai tee kinuski.

Minä ajattelin tehdä vadelmista ja valkosuklaasta makunsa saavan juustokakun.

Mitä jos se juustokakku saiskin tällä kertaa makunsa ihan juustosta!?

En tiedä, että olis valmista kinuskia, joka kävis kakun päälle (valuminen jne). Mutta näin teet kinuskin ite: 2 dl kuohukermaa ja 2 dl fariinisokeria kattilaan. Keitä ja sekoittele niin kauan, että kun tiputat seosta pienen tipan kylmään veteen (vaikka lasissa), seos hyytyy pisaraksi lasin pohjalla (ei leviä veteen). Sitten otat pois levyltä ja sekoitat joukkoon 1 rkl voita tai margariinia. Sitten vielä annat hetken aikaa kattilassa jäähtyä. Kun kaadat kakun keskelle ja alkaa heti valumaan kohti reunoja, on vielä liian kuumaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Helppo kinuski:
En tiedä, että olis valmista kinuskia, joka kävis kakun päälle (valuminen jne). Mutta näin teet kinuskin ite: 2 dl kuohukermaa ja 2 dl fariinisokeria kattilaan. Keitä ja sekoittele niin kauan, että kun tiputat seosta pienen tipan kylmään veteen (vaikka lasissa), seos hyytyy pisaraksi lasin pohjalla (ei leviä veteen). Sitten otat pois levyltä ja sekoitat joukkoon 1 rkl voita tai margariinia. Sitten vielä annat hetken aikaa kattilassa jäähtyä. Kun kaadat kakun keskelle ja alkaa heti valumaan kohti reunoja, on vielä liian kuumaa.

Ootko kokeillut ikinä laittaa suolaa?

Viimeksi eilen illalla tekaisin kinuskikakun.... ja aina olen itse sen kinuskin keitellyt.
2dl kuohukermaa+ 1dl fariinisokeria+ 1dl tavallista sokeria. Ja keitetään piiiiitkään ja hartaasti :D jossain ohjeessa lukee että 20 min. mutta sillä ei tarpeeksi paksua tule. Rasvaa en ole seokseen lisännyt, ihan tarpeeksi kiiltävää on tullut.
Itse pursotan sen kinuskin kakun keskelle pussilla, sitä ennen pursotan kermat reunuksiksi...
Ja tosiaan -älä laita liian kuumaa kinuskia kakun päälle!

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

En muista kokeilleeni, vaikka näitä kakku oon kyllä tehnyt kymmeniä... Mihin auttaa? Ja paljon laitetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

En muista kokeilleeni, vaikka näitä kakku oon kyllä tehnyt kymmeniä... Mihin auttaa? Ja paljon laitetaan?

En osaa sanoa, paljonko, maun mukaan, tekee siitä vaan paremman makuisen.

Vinkkinä että kermasta ja omar-karkeista tulee kans ihanaa kinuskia, tosin kakun päälle en ole laittanut mutta mokkalpalojen kuorrutteen korvasin tuolla ja oli niin hyvää et oisin voinu syödä suoraan kattilasta.

Yhteistyössä