kondensoidusta maidosta kinuskia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pika-apuja kiitos..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pika-apuja kiitos..

Vieras
Oon nyt ekaa kertaa keittämässä kinuskia kondensoidusta maidosta. Toiset ohjeet sanoo keittoajaksi 2,toiset 3 tuntia. Mistä tiedän onko se valmista jo 2 tunnissa? Kinuskikakkua siis tekemässä..

Pitääkö sen tölkin olla veden alla koko ajan,eli vettä lisättävä? Entä pitääkö sen kiehua kunnolla koko ajan vai riittääkö että just just poreilee?

Muutenkin kaikki vinkit tervetulleita,myös kakun muiden täytteiden suhteen. Omenaa vai aprikoosia? Kinuskia vaan päälle vai myös väliin?

Mä pidin 3 tuntia ja minusta se oli vähän liikaa. Olisiko 2,5 tuntia hyvä? Mistään ei kyllä tiedä, paitsi ehkä tölkkiä heiluttamalla. Valmis ei nimittäin hytky, on sen verran tiukkaa tavaraa.

Ja koko ajan veden alla. Mun ei pitänyt lisätä vettä. Pidin kannen päällä. Riittää, että juuri poreilee. Minulla levy oli ykkösellä lähes koko ajan.

Tuosta tulee tosi makeaa, joten laita mahdollisimman raikas muu täyte. Kinuskia vain päälle, muuten tulee liian makea.

Kiitos,ok. Oliko niin että kannattaa antaa jäähtyä ennen kun avaa purkin,ettei kuuma soosi tuu käsille? Tuleeko tosta muuten miten paksua,siis kuvailisitko valmista tuotetta enemmän kastikkeeksi vai massaksi?

Joo, kannattaa ehdottomasti antaa jäähtyä ennen käyttöä. Vie tölkki vaikka lumihankeen.

Minun versiostani tuli siis ihan massamaista, mutta onnistuin kuitenkin levittämään sen ihan tasaisesti kakun päälle. Luulisin, että mitä lyhyemmän ajan keittää, sitä löysempää on.

Kinuskin voi kuulemma tehdä jo paria päivää ennen ja säilyttää jääkaapissa.

Yhteistyössä