Kiitoskortit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimpelipom-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pimpelipom-äiti

Vieras
Kuinka pian sait tehtyä ja jaettua kiitoskortit? Me miehen kanssa tilattiin Ifolorista valmiilla pohjalla vauvamme kuvalla ja pienellä runolla varustetut kiitoskortit, maksoi 4,95/10 KPL KORTTEJA PLUS KIRJEKUORET...SÄÄSTYIN TYÖLTÄ JA VAIVALTA.. oho menipä tuo capsi päälle. hyvä idea ja apu äidille joka ei tykkää askarrella! :) ja lapsen syntymästä on jo kolme kuukautta! Netistä löyty kivoja runoehdotuksia. Jos ei runosuoni syki kovin lujaa. :)

No hemmetti. Mä ainakin jaan kaikille muistamisesta, siis jos on sairaalassa käynyt katsomassa(yleensähän aina jotakin tuodaan) ja lahjoista joita vauva saa. Eikö se ole ihan luonnollista ja kohteliasta..? Itse olen saanut vaikka kuinka monelta kaverilta ja tutulta sellaisen kortin, joille olen jotain lahjaksi antanut kun vauva on syntynyt... mä luulin et se on ihan yleinen tapa... mut ei näköjään kaikilla...

Minä lähetin kaikille jotka on käyny vauvaa katsomassalähetin joulukortin jossa vauvalla tonttulakki päässä. Ristiäisvieraille laitoin viellä kastekuvan tavallaan kiitoskortiksi.
Taakse vain nimi ei mitään isompaa. Jälkeenpäin ajattelin, että ois ollu ihan kiva oikein kunnolla askarrella kortit, mutta ehkä toisella kertaa.

Teetin kastajaiskuvasta kiitoskortin, jonka laitoin kaikille kastajaispäivänä muistaneille. Eli käytännössä kummeille, sisaruksille ja isovanhemmille, jotka oli kutsuttu kastajaisiin.

Jotka muistivat vauvaa sen synnyttyä, kiitin sitten ihan vaan tekstarilla tai puhelinsoiton yhteydessä. Mikseipä olisi voinut teettää jonkun kivan kiitoskortinkin, kiva idea.

yhteyteen kirjoitin kiitos muistamisesta. Joulukortti itsessään oli kuva vauvasta ja kortti lähti jokaiseen talouteen, josta meitä oli muistettu jollakin tavalla. Mielestäni kiittäminen muistamisesta voi tapahtua millä tavalla tahansa:soittamalla, viestillä, kortilla, sähköpostilla tai ihan siinä tilanteessa, kun lahja annetaan. Tärkeintä on kuitenkin, että kiittäminen tapahtuu tavalla tai toisella. Siinä tulee mukava olo lahjan antajalle ja kohteliastahan tuo on.

Meilläpäin, Lounais-Lapissa, ei kyllä yleistä ole tuo kiitoskorttien lähettäminen. Itse sain idean liittää kiittämisen joulukortin yhteyteen edellisvuonna saamastani joulukortista.

Meillä porukat joutuivat odottelemaan "kiitoskortteja" kauan. Kaikille muistaneille lähetin toki tekstarin heti kun ehdin, mutta kastepäivään osallistuneille (10) keräsin ekan puolen vuoden ajan valokuvia, jotka sitten albumina kiitosten kera laitoin näille läheisimille.

Kiitoksen ei tarvitse olla mielestäni materiaalista. Onhan se kumma, jos ei tavallinen kiitos enää riitä! Ihan lähimmät, kuten vanhempien sisarukset ja lapsen isovanhemmat vielä voivat kuvan saada ja vielä ilahtuakin siitä aidosti, mutta kyllä muut saavat luvan tyytyä ihan aitoon sydämestä tulevaan kiitokseen. En kyllä takuulla lähde moiseen hömpötykseen mukaan eikä kukaan ystävistäni, joita olen vauvan myötä muistanut, ole moista tehnyt. Mutta ainahan on niitä, jotka lähtevät mukaan kaikkeen, mitä joku vain älyääkin tarjota ja sillä rahastaa ;

Mä en ole materialistinen ihminen, hyvin kaukana siitä, mutta musta oli kiva laittaa tollanen kiitoskortti niille jotka vauvaa ja meitä perheenä muisti, koska tytteli on meidän esikoinen. Ja meijän kaveripiirissä toi kiitoskorttihomma on vähän niinkun tapa, jos en laittas kortteja, musta voitais ennemminkin ajatella et pihi ja laiska ku ei kortteja jaa!! Ja yks pariskunta jopa käytti mukelonsa kuvaamossa ja teetti siellä kortit, eli aika kalliit mun mielestä! Me ei ihan niin hienosti viitsitty, mut toi Ifolorin homma oli ihan hyvä juttu. Sai siistit ja ite otetusta kuvasta. :) Ja jos tää oli mainostamista ni huh huh...

Nimiäisiin teetettiin kaikille läheisille vauvasta ja kyseisestä henkilöstä otettuja kuvia, kun olivat siis olleet vauvaa aiemmin katsomassa. Muita vauvavieraita ollaan kiitetty ihan suullisesti. Kiitoskuva/kortti on kyllä ihan kaunis tapa.

Kiitti vinkistä, kiva että joku jaksaa laittaa vinkkejä jos on keksinyt hyvän idiksen tms.

Itse en ole elämässäni yhtä ainutta kiitoskorttia laittanut, enkä kyllä muista sellaisia saaneenikaan. Jostain syystä ei ole käynyt edes mielessä, on varmaan ollut niin paljon muutakin ajateltavaa. Mutta ehkä joskus voisi laittaa..

Kiva,jos joku sai tästä toteuttamiskelpoisen idean. Mulla näitä kortteja löytyy laatikosta ja esiltä melkoisen paljon,kun tosiaan meillä päin tämä on tapana... enkä siis tarkota, että me täällä tehtailtas toinen toistamme hienompia ja kalliimpia kortteja, vaan niinkun joku tossa laittoi, että kiitosta ei ole koskaan liikaa... kaikilla omannäköisensä kortti...ja kaikilla ei korttia ollenkaan...:)

Me kyllä lähetettiin kortit ja on ystäviltäkin tullut. Se liittyi myös siihen, että lasta ei kastettu kirkossa, vaan vietimme nimiäiset kotona. Laitoimme nimiäisten jälkeen kiitoskortit kaikille, jotka olivat juhlissa / muistivat lasta syntymän yhteydessä tavalla tai toisella. Esimerkiksi saatiin muutamia kukkalähetyksiä laitokselle ihmisiltä, jotka eivät kuitenkaan osallistuneet pienimuotoisiin nimiäisiin, joten laitoimme heille kortit. Teetettiin jossain verkkopalvelussa itse otetusta valokuvasta.

Meillä vauvaa muistivat monet postipaketilla, me kun asumme kaukana kaikista sukulaisista, paljon kalliimmaksi olisi tullut soitta kaikille. Eli ristiäisten jälkeen lähetin kiitoskortin kaikille meitä muistaneille, oli se sitten ollut kortti tai paketti. Olihan hauska että vauvaamme muistaneet saivat edes kuvan koska eivät lasta olleet vielä livenä nähneet. Kortit askartelin itse, hyvin yksinkertainen mutta mielestäni ihan nätti kokonaisuus tuli kuvan kanssa.

Heippa!
Meillä ei lasta kastettu kirkkoon eikä nimiäisiä vietetty. Saatiin paljon vauvalahjoja niin sairaalaan kuin kotiin postipaketteina ja itse tuotuina. Olimme hyvin otettuja muistamisesta ja tein itse kortit, missä oli painettu vauvan jalankuva pahviin ja liimasin vauvan kuvan kortin sisälle. Lisäksi kortissa oli runo, jossa kävi ilmi vauvan nimi. Olihan siinä vaivaa, mutta olen askartelutyyppi, joten ihan kivaahan tuo oli. Ja kaikki eivät tosiaan olleet edes nähneet vauvaa, vaikka olivatkin lähettäneet paketin. Näkivätpähän tytön edes kuvasta ihan pienenä...

täällä keskieuroopassa lähetetään vauvan syntymästä tieto tutuille ja ystäville, jotain askarreltua tai kuvakortti. samaan korttiin voi laittaa kiitoksiakin, jos joku on jo ehtinyt muistaa ja onnitella. kiva tapa minusta, ei jää epäselväksi esim lapsen nimi. täällä nimi annetaan heti syntymän jälkeen, ristiäisiä sitten myöhemmin, jos perhe haluaa...
minä askartelin loppuraskauden aikana kortteja urakalla;) ihan kivaa puuhaa, kun ei paljon enää ruumiillista viitsi harrastaa.

Yhteistyössä