Kuulehan, minä ainakin tiedän aivan hyvin ilman sinun kommenttejasikin, että meidän lapsen tulee olemaan hyvin vaikeaa pärjätä elämässä. Pahoin pelkään, ettei oikein pärjääkään.
Ja tiedätkö, hirveän mielelläni vaihtaisin osia. Kovasti mieluummin tykkäisin selittää omalle lapselleni, että joillain toisilla lapsilla on sairauksia ja vammoja, joiden takia he eivät pysty jonottamaan kuin olisin se äiti, joka lapsensa kanssa ohittelee jonoja. Valitettavasi vain kukaan ei kysynyt, mikä minun toiveeni olisi.
Kiitos Draumsynille kirjoituksestasi! Itse en ketjua ekaa sivua pidemmälle pysty lukemaan, niin paha olo ja paha mieli minulle tuli tuon Katylinan ja parin muun kommneteista.
Kun ei kaikki aikuisetkaan näköjään ymmärrä, mitä sairaan lapsen vanhempana oleminen tarkoittaa, niin miten lapset sitten ymmärtävät omaa lastani, kun hän menee kouluun yms...?
Lapseni on diagnosoitu autistiseksi kehitysvammaiseksi. Tämä asia on läsnä elämässämme 24/7 ja suru lapsen nykyisestä tilasta ja pelko tulevaisuudesta kalvaa jatkuvasti. Lapsesta ei IKINÄ tule ns. normaalia. Pitäisikö häntä sen vuoksi pitää eristyksissä muusta maailmasta, kun Tiinelit sun muut ei voi opettaa omille "nico-pettereille" ihmisten erilaisuudesta? Toiset harjoittelevat asioita kauemmin kuin toiset, jotku eivät vain PYSTY OPPIMAAN HARJOITTELEMALLAKAAN tiettyjä asioita.
Esim. minun lapseni rakastaa lähteä reissuun, kylään, kauppaan ja vaikka huvipuistoon. Silti kaikki se hälinä ja ihmispaljous vaikuttaa häneen niin, että hän menee herkästi ylikierroksille ja on vaikeammin hallittavissa kuin kotona. Pitäisikö hänet sen vuoksi sulkea sisälle, kotiin, ettei Tiinelin nico-petterille tule paha mieli, kun lapseni saa JOSKUS JOITAKIN ETUOIKEUKSIA helpottamaan muuten niin haastavaa arkea?
Miten joku voi olla noin alhainen, että kehtaakin kadehtia vammaisen lapsen etuuksia?! Missä helvetin kuplassa nämä ihmiset elävät?! Mua etoo tällaiset.
Ajatelkaa te maan alhaiset matoset: meillä on myös inva-parkkilupa ja saamme vammaistukea, repikää siitä ja kadehtikaa niin, että silmänne pullistuu päästä!! Meidän EI TARVITSE maksaa pysäköintimaksuja, kun lapsi on mukana ja parkkeeraamme automme inva-paikalle. Ja meidän ei tarvitse maksaa autoveroakaan, kuvitelkaa!! Ja kela tunkee rahaa silmät ja suut täyteen meille tukien muodossa ja terapiatkin on ilmaiset! Miettikää, miten epäreilua!!
Paskapäät.
Voisitte