Kiitos palstailun, päästiin sitten "etuilemaan" huvipuistossa! :D

Status
Viestiketju on suljettu.
No, se on sen ohitusoikeuden omaavan asia haluaako hän huomauttamisesi johdosta jättää oikeutensa käyttämättä vai ei. Mitään velvollisuutta hänellä ei ole sinun vuoksesi jättäytyä jonon perään.

Ja ei, vammaisena ei saa päivystyksessä mitään etuoikeuksia päästä muiden ohi. Päinvastoin, olen pienen vammaisen lapseni kanssa aikanaan usein tuolla jonottaessa joutunut tilanteeseen että sairaala on ottanut edellemme hoidettaviksi jonosta jälkeemme tulleita. Harmittihan se pitkä odottelu mutta ei siinäkään olisi ollut mitään mieltä mennä mesuamaan näille etuilijoille että me ollaan oltu täällä jo pari tuntia kauemmin. Henkilökunta kun näki heidän tarpeensa suuremmiksi.
Ei toki ,mutta esim. jos seisoisin ensimmäisenä jonossa ja tämä henkilö tulisi ohi jonon, ei mikään myöskään pakottaisi minua häntä ohitse päästämään. Sinänsä ei yllätä, että vammaisten lasten vanhemmat ne eniten näitä etuuksia puolustavat, sillä kuka nyt haluaisi etuuksistaan luopua. Sama juttu ruotsin kielen kanssa suomessa.

En myöskään mene häiriköimään sairaalassa tai terveyskeskuksessa, jos joku ohitseni pääsee sillä tiedän että hänen tarpeensa on suurempi kuin minun. Harva tulee sairaalaan ilman syytä. Sen sijaan huvipuistoon meno on täysin vapaaehtoista myös vammaiselle.
 
Ei toki ,mutta esim. jos seisoisin ensimmäisenä jonossa ja tämä henkilö tulisi ohi jonon, ei mikään myöskään pakottaisi minua häntä ohitse päästämään. Sinänsä ei yllätä, että vammaisten lasten vanhemmat ne eniten näitä etuuksia puolustavat, sillä kuka nyt haluaisi etuuksistaan luopua. Sama juttu ruotsin kielen kanssa suomessa.

En myöskään mene häiriköimään sairaalassa tai terveyskeskuksessa, jos joku ohitseni pääsee sillä tiedän että hänen tarpeensa on suurempi kuin minun. Harva tulee sairaalaan ilman syytä. Sen sijaan huvipuistoon meno on täysin vapaaehtoista myös vammaiselle.
Mulla ei oo vammasia lapsia, mutta puolustan ko etuutta, koska se on järkevä :)

Ja hei, lintsillä saa ilmeisesti kaikki ylivilkkaiden lasten vanhemmat erityisvieras-lipukkeen jolla pääsee jonon ohitse :) Et ei kun vaan hakeen sellanen sit ens kerralla :)
 
  • Tykkää
Reactions: rops ja Madicken04
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä