Kiitos anoppi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En yleensä kritisoi muiden ihmisten valintoja tai käytä mitään Liha on murha-fintanappeja mutta, anteeksi, nyt on pakko:

-En käsitä miksi lapsen(kaan) pitäisi syödä lihaa. Ja mielestäni lihan syöminen tai lapselle syöttäminen osoittaa tyhmyyttä.

[QUOTE="vieras ap";27722967]
Kummallinen käsitys joillain ihmisillä että lihassa, kananmunassa ja maidossa olisi jotain mitä ilman ei voi tulla toimeen.[/QUOTE]

Tämä käsitys on varmaankin syntynyt lajinkehityksen myötä. Ihminen ei olisi ikinä kyennyt sopeutumaan kaikkiin niihin olosuhteisiin, jossa lajia tavataan, ellei hän olisi elimistöltään perin juurin sekasyöjä.

Eettiset yms. valinnat sitten erikseen.

[QUOTE="vieras";27722875]Olemme koko perhe vegaaneja ja 6-vuotiaamme ei ole ikinä syönyt mitään eläinkunnan tuotteita (poislukien äidinmaito 1,5 vuoden ajan). Ennen kuin eilen, anoppi oli antanut ison lautasellisen MAKARONILAATIKKOA jossa munamaitoa ja sikanautajauhelihaa. Eipä muuten mitään mutta lapselle tulikin anafylaktinen sokki jostain noista (lääkäri epäili maitoa tai kananmunaa) ja anoppi oli joutunut soittamaan ambulanssin ja luojan kiitos lapsella nyt kaikki hyvin, saatiin aamulla lapsi kotiin sairaalasta ja vatsa on kipeä mutta muuten ok.
Anoppi ei myönnä tehneensä mitään väärää, itseäni vituttaa jo se ettei kunnioita vanhempien tapoja ja eettisiä valintoja, mutta jumaliste melkein tappoi lapsen paskaruoallaan eikä ole mielestään mokannut yhtään.

(Ja niille jeesustelijoille joiden mielestä ei ole terveellistä olla vegaani niin olemme keskustelleet ravitsemusterapeutin kanssa, hänen kuin myös neuvolan ja lastenlääkärin "siunaus" asialle on, lapsen kasvu ja kehitys täysin normaalia)[/QUOTE]

Voi vitun idiootit.

Saatana nämä ituhipit sais heittää Siperiaan syömään männyn kaarnaa kun on niin ekologista ja siinä on niitä kaikkia ihania mineraaleja maaperästä.

Lapset sais ottaa pois tälläisiltä ja antaa rottia hoidettavaksi kunnes elämän realiteetit on lapasessa.

Saatanan saatana minkälaaiset idiootit täälläkin sikiää..

Miksi joillekin on niin suuri ongelma se että joku päättää olla syömättä lihaa?
Itse syön kaikkea eikä toisten valinnat ole minulta pois.

Aikuinen (tai vaikka teini sitten) varmasti osaa itse päättää syökö pelkkää lihaa vai pelkkää kasviksia vai ehkä pelkkää hesemättöä.

Mutta se on mielestäni väärin kasvattaa lapsi sellaisella ruokavaliolla ettei hän aikuisena voi enää päättää mitä syö koska joutuu heti sairaalaan jos yrittää.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Ihan oma on mokanne. Mitä olette lähteneet leikkimään lapsenne terveydellä - vituttaa se varmaan teitä että maailma ei tanssi teidän elämäntapanne mukaan. Mutta elämä on. Olkaa itse mitä piipretäjiä hyvänsä mutta lapsi tulee totuttaa vallitsevaan maailmaan. Tuo päivä olisi ollut edessä kuitenkin ennemmin tai myöhemmin...

Omanapaisuuden hinta on raju.

[QUOTE="vieras ap";27722992]En yleensä kritisoi muiden ihmisten valintoja tai käytä mitään Liha on murha-fintanappeja mutta, anteeksi, nyt on pakko:

-En käsitä miksi lapsen(kaan) pitäisi syödä lihaa. Ja mielestäni lihan syöminen tai lapselle syöttäminen osoittaa tyhmyyttä.[/QUOTE]

Aha? No kukahan se nyt kritisoi toisten (lähes koko ihmiskunnan) valintoja?

Itselläni ei ainakaan edes lähde nälkä jollain porkkanalla :D

Helvetti mitä kommentteja taas |O
Jos ap:lla on kolmesta paikkaa (ravitsemusterapeutti,lääkäri ja neuvola) ns.siunaus ko ruokavaliolle, niin palstan eineksiä lapsilleen syöttävät äidit taas tietää muka kaiken paremmin. stana, että kävi ärsyttämään :D

Anoppi teki tottakai väärin. Jos mun kaveri toisi lapsensa mulle hoitoon ja sanoisi ettei lapselle saa antaa rusinoita , niin en niitä antaisi koska lapsen vanhempi päättää. Siis vaikka oisi vaan näinkin harmiton juttu niin en siltikään antaisi.

Tässä ketjussa ihmetyttää se miksi täällä suhtaudutaan niin raivolla vegaani-ruokavalioon. Onko porukka oikeesti niin tietämätöntä etteivät ymmärrä että kaikki eläinkunnan tuotteista saatavat ravintoaineet on korvattavissa.

En pitäisi itsekään yhteyttä anoppiin joka ei kunnioita meidän kasvatus näkemyksiä.

Näinpä. En myöskään ymmärrä, miksi tästä edes ko ketjussa taistellaan, kyse kai oli enemmänkin siitä, että anopilla ei ole oikeutta sooloilla, vaan tulisi kunnioittaa vanhempien mielipidettä. Minusta siis aina näin, oli sitten kyse lihasta, maidosta, suklaasta tai pipon asennosta.

Mun mielestä se missä anoppi teki väärin oli se, että tarjosi lapselle ruokaa minkä tiesi että vanhemmat ei hyväksyisi. Onko se nyt sitten niin vakavaa että tarvii pistää välit poikki - mielestäni ei, monet isovanhemmat saattaa salaa antaa lapsenlapselle vaikka karkkia, ja vaikka se tietenkin on väärin niin ei ole maailman vakavin asia kuitenkaan. Isovanhemmat nyt haluavat usein vähän hemmotella lapsenlapsiaan, se on ihan inhimillistä eikä siitä kannata kilareita ottaa.

Taas tuo allerginen reaktio - mummo ei voinut siitä tietää, ettehän tekään tienneet. Joten en syyttäisi siitä anoppia. Lapsi olisi voinut koska tahansa jossain muualla saada saman reaktion. Miten muuten koulun kasvisruuat, kai niissäkin käytetään kananmunaa?

[QUOTE="vihreä";27722952]1. Teidän päätös ja sitä pitäisi anopinkin kunnioittaa.

2. Ruoka ei ole paskaa, vaikket sinä siitä tykkäisii[/QUOTE]

3. Itse tekee elämästään vaikeaa, jos valitsee valtavirrasta poikkeavan elämäntavan.

Tässä ketjussa ihmetyttää se miksi täällä suhtaudutaan niin raivolla vegaani-ruokavalioon. Onko porukka oikeesti niin tietämätöntä etteivät ymmärrä että kaikki eläinkunnan tuotteista saatavat ravintoaineet on korvattavissa.

En pitäisi itsekään yhteyttä anoppiin joka ei kunnioita meidän kasvatus näkemyksiä.

Tässä viestissä ihmetyttää miksi tämä henkilö ei osaa lukea. Eivät ihmiset ole raivolla suhtautunut vegaani-ruokavalioon vaan siihen, että LAPSELLE syötetään yksipuolista ruokavaliota. Ruoka-aineet ovat suurilta osin korvattavissa, mutta lapsen elimistö saattaa heittää häränpyllyä vieraista ruoka-aineista.

Mutta aloittajahan tässä toi esille kuinka TÄRKEÄÄ ruokavalio lapselle on. En normaalisti pitäisi ruokavaliosta poikkeamista kasvatusnäkemysten epäkunnioittamisena. Eri asia jos lapsen ruokavalio johtuu allergioista yms.

Alkuperäinen kirjoittaja anafylaktikkolapsen äiti;27723025:
Anafylaktinen sokki heti eka kerrasta, kun sai näitä ruoka-aineita? Nyt en usko tätä juttua ollenkaan. Provolla pitää olla faktat oikein.

Täysin mahdollista.
Minun mieheni joutui reilun puolen vuoden iässä teholle löydettyään keittiööpöydän alta murusen juustoa ja onnistuttuaan syömään sen.

[QUOTE="vieras";27723026]Onneksi mulla on normaali miniä ja ihana ihminen kaikin puolin.[/QUOTE]

Ja onneksi lapselleni on normaalit isovanhemmat, jotka ovat jo OMAT LAPSENSA kasvattaneet. Heidän ajatuksiaan ja mielipiteitään kuuntelen mielelläni, mutta he eivät PÄÄTÄ lapsemme asioista.

Eihän anoppi oikein toiminut, kun teki vastoin teidän tahtoa, mutta olisihan se allergia selvinnyt myöhemmin kuitenkin. Esim. koulussa tai kavereilla??? Tavallaan ihan hyvä, että selvisi nyt, jotta tiedätte tilanteen.

Minä voin jotenkin ymmärtää, että lapselle ei anneta lihaa.
Mutta kun vegaanit eivät syö muitakaan eläinkunnan tuotteita, kuten kananmunia, hunajaa, maitoa, voita, juustoa tai muita maitotuotteita, niin tämä on mielestäni lapselle aika radikaalia.

Miten olet kuitenkin voinut antaa lapselle äidinmaitoa, jos kaikki eläinkunnan tuotteet ovat paskaa...

[QUOTE="Lissu";27723040]Mun mielestä se missä anoppi teki väärin oli se, että tarjosi lapselle ruokaa minkä tiesi että vanhemmat ei hyväksyisi. Onko se nyt sitten niin vakavaa että tarvii pistää välit poikki - mielestäni ei, monet isovanhemmat saattaa salaa antaa lapsenlapselle vaikka karkkia, ja vaikka se tietenkin on väärin niin ei ole maailman vakavin asia kuitenkaan. Isovanhemmat nyt haluavat usein vähän hemmotella lapsenlapsiaan, se on ihan inhimillistä eikä siitä kannata kilareita ottaa.

Taas tuo allerginen reaktio - mummo ei voinut siitä tietää, ettehän tekään tienneet. Joten en syyttäisi siitä anoppia. Lapsi olisi voinut koska tahansa jossain muualla saada saman reaktion. Miten muuten koulun kasvisruuat, kai niissäkin käytetään kananmunaa?[/QUOTE]

Ainakin meidän päiväkotiin ja kouluun tulee keskuskeittiöltä lakto-ovo-vege-ruoat ja vegeruoat. Ja kerrotaanpa samalla että oman lapseni lisäksi samassa (isohkossa) päiväkodissa on kaksi muutakin vegaanilasta, toinen sattunut samaan ryhmäänkin :)

Nyt pikana selvittämään mikä tämän allergisen reaktion aiheutti. Kouluun kun menee, niin näitä sähellyksiä voi tapahtua ihan jo lapselle itselleenkin ja silloin on paras olla selvillä mitä ruoka-aineita tulee välttää!

Anoppi tosin oli törppö jos tarjosi munaa ja lihaa, vaikka tiesi teidän ruokavaliosta. Varsinkin kun kananmuna on todella usein se allergian aiheuttaja. Ettei vaan olisi näitä vanhankansanihmisiä, että tyyliin "lihaa sitä pitää joka lautasella olla ja liha ja soossi on ne ainoat oikeat ruoat" näitä on niin paljon! Oma anoppikin on sellainen, vaikka on 60+ ikäinen. Onneksi ei kuitenkaan ala niitä tuputtamaan ja tajuaa, että on muutakin kuin se liha.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras ap";27723049]Tässäpä tämä, kun ihmiset oikeasti kuvittelee että vegaani syö pelkkää porkkanaa. Eikä varsinkaan ikinä mitään lämmintä ruokaa.
Kannattaisi pitää päänsä kiinni ellei enempää tiedä ;)[/QUOTE]

Onko lihan puute aiheuttanut huumorintajuttomuutta? Se porkkana oli VITSI!

Minä voin jotenkin ymmärtää, että lapselle ei anneta lihaa.
Mutta kun vegaanit eivät syö muitakaan eläinkunnan tuotteita, kuten kananmunia, hunajaa, maitoa, voita, juustoa tai muita maitotuotteita, niin tämä on mielestäni lapselle aika radikaalia.

Miten olet kuitenkin voinut antaa lapselle äidinmaitoa, jos kaikki eläinkunnan tuotteet ovat paskaa...

Mietipä tuota viimeistä kysymystä hetki ihan itseksesi :D

Yhteistyössä