vierailija
SU:
"maaliskuu 05, 2021 10:34
Kiina päästää viidessä tunnissa sen, mitä Suomi vähentää liikennepäästöjä vuoteen 2030 mennessä – Ranne: ”Kannattaako tämän kuittaamiseksi uhrata Suomen menestyminen?”
Kansanedustaja, diplomi-insinööri Lulu Ranne kysyi torstain kyselytunnilla hallitukselta sen liikenteen päästötavoitteista. Ranne pitää hallituksen ylikireää ilmastotavoitetta vastuuttomana ja epäoikeudenmukaisena, koska Suomen vuoteen 2030 mennessä tavoittelema päästövähennys vastaa Kiinan viiden tunnin kuluessa aiheuttamia päästöjä.
– Hallituksen ylikireä ilmastotavoite on puolittaa liikenteen hiilidioksidipäästöt vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteen saavuttamiseksi hallitus on valmis vaikeuttamaan yhteiskunnan toimintaa kuinka paljon tahansa. Se on unohtanut, että ihmisten ja tavaroiden kohtuuhintainen liikkuvuus on keskeinen osa Suomen tuottavuutta ja välttämätöntä maamme menestymiselle, Lulu Ranne sanoo.
Onko tämä oikeudenmukaista?
Ranteen mukaan hallituksen ilmastopolitiikan kärki on vastuuton. Ilmastotavoitteisiin vedoten se rajoittaa liikkumista ja kulutusta korottamalla ovelasti biopolttoaineiden jakeluvelvoitetta ja valmistelemalla liikenteen kotimaista päästökauppaa.
Ranne kuvaa asian mittakaavaa toteamalla, että Suomen tavoittelema koko päästövähennys vastaa Kiinan noin viiden tunnin päästöjä.
– Viiden tunnin!
Ranne kysyy hallitukselta, kannattaako Suomen menestyminen todellakin uhrata Kiinan viiden tunnin päästöjen kuittaamiseksi. Onko tämä oikeudenmukaista?"
"maaliskuu 05, 2021 10:34
Kiina päästää viidessä tunnissa sen, mitä Suomi vähentää liikennepäästöjä vuoteen 2030 mennessä – Ranne: ”Kannattaako tämän kuittaamiseksi uhrata Suomen menestyminen?”
Kansanedustaja, diplomi-insinööri Lulu Ranne kysyi torstain kyselytunnilla hallitukselta sen liikenteen päästötavoitteista. Ranne pitää hallituksen ylikireää ilmastotavoitetta vastuuttomana ja epäoikeudenmukaisena, koska Suomen vuoteen 2030 mennessä tavoittelema päästövähennys vastaa Kiinan viiden tunnin kuluessa aiheuttamia päästöjä.
– Hallituksen ylikireä ilmastotavoite on puolittaa liikenteen hiilidioksidipäästöt vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteen saavuttamiseksi hallitus on valmis vaikeuttamaan yhteiskunnan toimintaa kuinka paljon tahansa. Se on unohtanut, että ihmisten ja tavaroiden kohtuuhintainen liikkuvuus on keskeinen osa Suomen tuottavuutta ja välttämätöntä maamme menestymiselle, Lulu Ranne sanoo.
Onko tämä oikeudenmukaista?
Ranteen mukaan hallituksen ilmastopolitiikan kärki on vastuuton. Ilmastotavoitteisiin vedoten se rajoittaa liikkumista ja kulutusta korottamalla ovelasti biopolttoaineiden jakeluvelvoitetta ja valmistelemalla liikenteen kotimaista päästökauppaa.
Ranne kuvaa asian mittakaavaa toteamalla, että Suomen tavoittelema koko päästövähennys vastaa Kiinan noin viiden tunnin päästöjä.
– Viiden tunnin!
Ranne kysyy hallitukselta, kannattaako Suomen menestyminen todellakin uhrata Kiinan viiden tunnin päästöjen kuittaamiseksi. Onko tämä oikeudenmukaista?"