Kiihottaminen kansanryhmää vastaan...

[QUOTE="vieras";26428313]Minä taas veikkaan että:
1. Sinä et tajua maailmamenosta mitään.
2. ELät haavemaailmassa ja luulet että kun on vaan massan kanssa samaa mieltä on aina oikeassa.
3. Luulet olevasi fiksu, olet kaikkea muuta.[/QUOTE]

1. Ok, mutta olen eri mieltä.
2. Minä kannatan pienempää "aatetta" kuin sinä, mutta whatever.
3. Ok, voi hyvin olla noin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä;26428326:
Oliko Jumala pedofili kun laittoi Marian raskaaksi? Miksei täysikäistä naista vaan nuoren tyttöraukan, jonka Joosef meinasi jättää, koska epäili tytön olleen uskoton?
Pedofilius on sairaus/vamma, käypä jossain uskovaisten palstalla kyselemässä mitä ne on mieltä lasten raiskauksista.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26425873:
Halla-aho nyt sitten tuomittiin myös siitä, vaikka aiemmin sai vapauttavan tuomion siltä osin.

KKO tuomitsi Halla-ahon myös kiihottamisesta kansanryhmää vastaan - Jussi Halla-aho - Politiikka - HS.fi

KKO:n mukaan blogikirjoituksen kuvaukset kansanryhmästä olivat panettelevia ja solvaavia. Lausunnot olivat omiaan herättämään suvaitsemattomuutta, halveksuntaa ja mahdollisesti jopa vihaa.


Jokohan Halla-aho on kommentoinut vääristynyttä ja punavihreää oikeusjärjestelmäämme?
Ja saa julkisuutta. Ei kukaan kansanedustaja voi ilmasta mielipidettään mediassa joka solvaa muita maita! Se voi johtaa eripuraan! Ja se riippuu maasta.siis muut maat varpaillaan uskontojen takia.
 
[QUOTE="vieras";26428386]Ja saa julkisuutta. Ei kukaan kansanedustaja voi ilmasta mielipidettään mediassa joka solvaa muita maita! Se voi johtaa eripuraan! Ja se riippuu maasta.siis muut maat varpaillaan uskontojen takia.[/QUOTE]

Ja oliko tässä joku järki?
 
"vieras"
Se kirjoitus oli sinänsä täysin asiallinen, ehkä pientä hiontaa puuttui, mutta aivan naurettavan suuri kohu sen ympärille on kehitelty.
Minä olen miettinyt myös tätä; miksi suomalaista saa sanoa esimerkiksi juopoksi ja juntiksi, mutta heti jos islam-taustaista, maahanmuuttajaa tai muslimia erehtyy kritisoimaan tai heidän muuttamistaan Suomeen, on heti vihervasemmisto kivittämässä sitä, joka erehtyy mielipiteensä ilmaisemaan.
Rasisti en ole edelleenkään, mutta tämä suvaitsevaisuuslandia alkaa mennä jo ihan naurettavaksi ja sananvapautta ei kohta ole ollenkaan.

Ulostaa suustaan julkisuuten .
Perehtykää usan ja naton käytäntöön?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26428414:
Ja oliko tässä joku järki?
en nyt ymmärtänyt sinun lausetta! Siinä on järkeä joka ymmärtää!Jos ei tiedä ulkopolitiikasta mitään, en suosittele kommentoimaan yhtikäs mitään!
 
[QUOTE="vieras";26428486]en nyt ymmärtänyt sinun lausetta! Siinä on järkeä joka ymmärtää!Jos ei tiedä ulkopolitiikasta mitään, en suosittele kommentoimaan yhtikäs mitään![/QUOTE]

Anteeksi hyvä ihminen. Kirjoitit näin:
Ja saa julkisuutta. Ei kukaan kansanedustaja voi ilmasta mielipidettään mediassa joka solvaa muita maita! Se voi johtaa eripuraan! Ja se riippuu maasta.siis muut maat varpaillaan uskontojen takia.

Minä sen sijaan kirjoitin hyvin yksinkertaisen lauseen, jonka varmasti jokainen lukija ymmärsi:
Ja oliko tässä joku järki?

Myönnän, että ja-sanalla ei kannata aloittaa virkettä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26428495:
Anteeksi hyvä ihminen. Kirjoitit näin:
Ja saa julkisuutta. Ei kukaan kansanedustaja voi ilmasta mielipidettään mediassa joka solvaa muita maita! Se voi johtaa eripuraan! Ja se riippuu maasta.siis muut maat varpaillaan uskontojen takia.

Minä sen sijaan kirjoitin hyvin yksinkertaisen lauseen, jonka varmasti jokainen lukija ymmärsi:
Ja oliko tässä joku järki?

Myönnän, että ja-sanalla ei kannata aloittaa virkettä.
sinua ärsyttää toisen mielipide. Se on minun tavara merkki kun alotan Pisteen Jälkeen (Ja) sanan isolla. Kuka kieltää alottamasta. Haasta oikeuteen jos siltä tuntuu. Jos mielipiteitä kerro eläkä puutu pikku asioihin!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26428578]Niin, siis kaikki tämä on kiellettyä Suomessa, pedofiliaa ei saa kritisoida muuten on rasisti KKO:n mielestä.
Mediaseuranta: Aamulehti: 14-vuotiaan Suomessa vihkinyt imaami: "13 vuotta hyvä avioitumisikä"[/QUOTE]

16 vee on alaikänen ja eikä voi harrastaa seksiä 18 vuotiaan kanssa, jos suomi poikaa voi rangaista niin myös suomessa asuvaa. (tai pitää kirjottaa laki uudestaan).
Sen voi viedä oikeuteen!
Suomessa eletään suomen lakien mukaan. Ja saa muuttaa pois jos ei kiinnosta lait!
Maassa maan tavalla. Jos joustetaan muusta niin ne joita syytetään alaikäiseen sekaantumisesta voivat ennen oikeuden käyntiä kääntyä siihen uskontoo joka sallii!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26428688]16 vee on alaikänen ja eikä voi harrastaa seksiä 18 vuotiaan kanssa, jos suomi poikaa voi rangaista niin myös suomessa asuvaa. (tai pitää kirjottaa laki uudestaan).
Sen voi viedä oikeuteen!
Suomessa eletään suomen lakien mukaan. Ja saa muuttaa pois jos ei kiinnosta lait!
Maassa maan tavalla. Jos joustetaan muusta niin ne joita syytetään alaikäiseen sekaantumisesta voivat ennen oikeuden käyntiä kääntyä siihen uskontoo joka sallii![/QUOTE]

maahanmuuto virasto voi kieltää maahanmuuttamisen jos et noudat suomen lakia
Ja moni maahanmuuttaja on saapunut suomeen pakolaisena tai muuten omat olot ovat sellaisia jotka eivät kunnioita ihmisoikeuksia! Suomi tarjoaa turva paikan ja oisko mitenkään mahdollista elää suomen lakien mukaan! Suomalaisena en minäkään muuta muuhun maahan jos ei lait kiinnosta.
 
ei ole maahanmuuttotutkija!
Oli kyllä ihan väärin tulkittu sivupolku!
Mä olen kaukana tohtorista, enkä koskaan ole sellaiseksi halunnutkaan - koulutus on tradenomi YAMK.
Tarkoitin sitä, että Halla-Aho on tutustunut maahanmuuttoon, eikä ole pelkästään ahdasmielisyytään sitä mieltä kun on, vaan on oikeasti tutustunut asiaan ja tuntee maahanmuuttoon liittyvät reaalifaktat ja varjopuolet.
Tietysti se kirjoitus, mistä hänet tuomittiin, oli minunkin mielestäni asiaton, mutta olen sitä mieltä, että suurin osa Halla-Ahon kirjoituksista on ihan järkevää faktaa, eikä pelkää rasistista paatosta.
Halla-aho ei ole yhteiskuntatieteiden tai miltään muultakaan maahanmuuton kannalta olennaiselta alalta väitellyt, vaan slaavilaisen kielitieteen alalta. Tohtorit ovat tieteellisiä asiantuntijoita ainoastaan omalla alallaan, muilla aloilla he ovat ihan yhtä maallikoita kuin tavalliset kadunmiehet ja -naiset.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26428997:
Mitä mieltä vieras olet siitä, että Soini ei erotakaan Halla-ahoa ryhmästä tai jopa koko puolueesta?
sanoin vaan että mielipiteitä on monia mutta kaikkia ei tarvitse ulostaa julkisuudessa!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26429321]sanoin vaan että mielipiteitä on monia mutta kaikkia ei tarvitse ulostaa julkisuudessa![/QUOTE]

mutta en kyllä puolakkaan!
Hallan pitää selvitä yksinään sanomisistaan!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26428997:
Mitä mieltä vieras olet siitä, että Soini ei erotakaan Halla-ahoa ryhmästä tai jopa koko puolueesta?
Tekee ihan oikein, osaamista ja tietotaitoa ei kannata heittää pois mielipiteiden sanomisesta maahanmuutosta ja osaa rakentavasti kirjoittaa niistä. Mitä mieltä olet itse siitä kun Katainen ei ole ajanut Pietikäistä pois puolueesta vaikka Pietikäinen ajoi humalassa autolla, entä Sasi kuka ajoi kuoliaaksi syyttömän papparaisen, entä siitä kun Katainen ei ole ajanut Vapaavuorta puolueesta pois vaikka se on saanut tuomion naisten hakkaamisesta ja talousrikoksista?
 
[QUOTE="vieras";26429365]Tekee ihan oikein, osaamista ja tietotaitoa ei kannata heittää pois mielipiteiden sanomisesta maahanmuutosta ja osaa rakentavasti kirjoittaa niistä. Mitä mieltä olet itse siitä kun Katainen ei ole ajanut Pietikäistä pois puolueesta vaikka Pietikäinen ajoi humalassa autolla, entä Sasi kuka ajoi kuoliaaksi syyttömän papparaisen, entä siitä kun Katainen ei ole ajanut Vapaavuorta puolueesta pois vaikka se on saanut tuomion naisten hakkaamisesta ja talousrikoksista?[/QUOTE]

Unohdin tuohon ylle kirjoittaa jatkon: ....vaikka Soini ensin ilmoitti, että potkut tulee jos H-a saa syytteen.

En ole mitään erityistä mieltä Kataisen toimista (pitäisikö olla?). Jos hän olisi ensin tuominnut eroon kaikki, jotka syyllistyvät esim. rattijuoppouteen ja sitten jättänyt tapahtuman tullen erottamatta, niin pitäisin tyyppiä nössönä pelkurina, ainakin hetken.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26429391:
Unohdin tuohon ylle kirjoittaa jatkon: ....vaikka Soini ensin ilmoitti, että potkut tulee jos H-a saa syytteen.

En ole mitään erityistä mieltä Kataisen toimista (pitäisikö olla?). Jos hän olisi ensin tuominnut eroon kaikki, jotka syyllistyvät esim. rattijuoppouteen ja sitten jättänyt tapahtuman tullen erottamatta, niin pitäisin tyyppiä nössönä pelkurina, ainakin hetken.
Laitatko linkin siihen missä Soini niin sanoo? itse en sitä löydä mistään enkä muista hänen niin sanoneen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26429365]Tekee ihan oikein, osaamista ja tietotaitoa ei kannata heittää pois mielipiteiden sanomisesta maahanmuutosta ja osaa rakentavasti kirjoittaa niistä. Mitä mieltä olet itse siitä kun Katainen ei ole ajanut Pietikäistä pois puolueesta vaikka Pietikäinen ajoi humalassa autolla, entä Sasi kuka ajoi kuoliaaksi syyttömän papparaisen, entä siitä kun Katainen ei ole ajanut Vapaavuorta puolueesta pois vaikka se on saanut tuomion naisten hakkaamisesta ja talousrikoksista?[/QUOTE]

.....? Jotkut vaan ärsyttää!
 

Yhteistyössä