Kiharakokemuksia? Vai raidat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pretty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pretty

Jäsen
02.04.2008
699
0
16
Mietin ottasko kiharat, koska ne on niin helpot. Mutta sopiiko ne pitkiin hiuksiin enää kolmen lapsen yli kolmekymppiselle äidille...?

Kaikilla näkee vaan suoria raidotettuja. Olen kyllästynyt niihin...

Tai sitten kiharat ja raidat??

Kyllä kiharoillekin joutuu jotain tekemään, ellei halua että ne näyttävät harakanpesältä. Permistä täytyy uusia tyvestä säännöllisin väliajoin jos tahtoo pitää kiharana.
Permis+(vaalennetut)raidat ovat aika kova käsittely samanaikaisesti hiukselle.

Joo ainakin kahden viikon väli täytyy pitää permiksen ja raitojen välillä. Ota permis niin isoilla rullilla kuin kampaajalta löytyy, pääset helpolla ja eo tule liian säkkärä, vaan luonnollinen kihara.

Ota ihmeessä kiharat, mutta älä please ota klassista permistä, sitä tavanomaista. Mieluiten spiraalit. Kiharat tarvitsevat hei todella paljon kyllä hoitoa - kosteutusta ja voiteita jotta ei näytä kuivalta hömpöltä. Toisaalta nyt kun on GHD:t olemassa, kannattaa ostaa sellainen ja harjoitella tekemään itselle kiharat. Helppoa kuin heinänteko sitten kun on saanut harjoitusta ja se harjoittelu ei ole tylsää :)

Ja hei, raidat ovat kovasti koko ajan väistymässä. Paras sävy on vahva, raikas ja konstailematon - mieluiten ilman raitoja.

Terv. kampaaja

No kiharoita ky llä pitää hoitaa. Mut ne on mukavat omasta mielestäni. Itse otin spiraalikiharat ja oli kyl paljon hienommat ku peruspermis, kuten prr-nikki tossa just aiemmin toteaa. Otin nimettäin perään sitten peruspermiksen, kun alkoi olla aika uusia kiharaa..ja ei ollut niin hieno eikä pysynyt niin hyvänä.

Sitten eri asia on päästä eroon kiharoista, kun k yllästyy =D Itse pidin yli vuoden, sitten kyllästyin ja napssin aika hyvin tukkaa. Nyt ei ole neää kiharaa, mut tukkakin on sitten leukapituudessa (eikä edes tasaisesti). Mutta on tullut kaikkea uutta kokeiltua, mitä muuten ei olisi. Että kiva tässä nyt kasvatella sitä tylsää suoraa =D No joo, mulla on luononkiharaa, niin en suoraa tukkaa saa ku raudalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo ainakin kahden viikon väli täytyy pitää permiksen ja raitojen välillä. Ota permis niin isoilla rullilla kuin kampaajalta löytyy, pääset helpolla ja eo tule liian säkkärä, vaan luonnollinen kihara.

Ei tuota rullakokoa voi kylmiltään ajatella noin,että suurimmat vaan kaikille.
Minulla esim. todella pitkissä karkeissa hiuksissa pelkillä suurimmilla rullilla ei tule hyvä kihara.
inullekin laitettu useamman kokoisilla rullilla.
Ei ole söherö jne.
Nämä on niin pitkät,että isolla kammalla suihkun alla kampaan hoitoaineen pois.En sen jälkeen selvittele...
pikkuisen latvahoitoa ja puristelu kuivaksi.Kaunis kihara.
on senverran karkeaa paksua hiusta,että tyvikäsittelyjä ei tarvita uusiksi koska ei mene koskaan linttaan.

ap: kysymykseen vielä,että olen yli nelikymppinen monen lapsen äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja prrr:
Ota ihmeessä kiharat, mutta älä please ota klassista permistä, sitä tavanomaista. Mieluiten spiraalit. Kiharat tarvitsevat hei todella paljon kyllä hoitoa - kosteutusta ja voiteita jotta ei näytä kuivalta hömpöltä. Toisaalta nyt kun on GHD:t olemassa, kannattaa ostaa sellainen ja harjoitella tekemään itselle kiharat. Helppoa kuin heinänteko sitten kun on saanut harjoitusta ja se harjoittelu ei ole tylsää :)

Ja hei, raidat ovat kovasti koko ajan väistymässä. Paras sävy on vahva, raikas ja konstailematon - mieluiten ilman raitoja.

Terv. kampaaja

Kiitti, miltä näyttää spiraali..? Mun hiukset ei nimittäin kiharru helposti, vaan liki joka kerta olen tarvinnut uusintakäsittelyn parin viikon jälkeen...

Ja tiedän, että kiharoita pitää hoitaa, valitsin sanani väärin... tarkoitin, ettei tarvi föönailla ja väännellä ja muotoilla joka aamu, riittää jos laittaa mutoilusuihketta ja sitasee vaikka ponnarille... vai :ashamed:

Rullakoosta ei kannata paljoa päätellä. Mulla hento mutta erittäin tiheä hius, joka on luotisuora. Isoilla rullilla ei tullut kiharan kiharaa. Mutta hiuksen rakenne kyllä muuttui helpommin käsiteltäväksi.

Otan siis pidennykset häihin vasta, eli siksi kasvattelen. Pidennyksethän näyttävät aina paremmilta, mitä pidempi se oma tukka on. Eli kun mulla on tuolla takana lyhempää, niin näyttävät paremmilta (lue aidommilta) kun on omakin tukka taas pidempää. Tukka on pituudeltaan kuitenkin sellainen, että esim. sinettipidennykset voi jo laittaa. Mutta mietinnässä on lettipidennykset tai tarra..mutta en sinettejä kyllä laitata.

Käsittääkseni nuo suoristuskäsittelyt maksaa maltaita ja niitä ei ihan joka paikassa ole. Etten ainakaan ite syydä hirveesti rahaa tuollaisiin, kun kuitenkaan minua ei luonnonkiharat häiritse =)

http://img2.timeinc.net/people/i/2007/stylewatch/bestlook/070625/shakira400.jpg

Shakiralla tuossa vasemmaisessa on spiraalikiharat.

Joo tuo vasen on kyllä todella upea! KIITOS! Pahastuukohan kampaaja, jos printtaan ton mukaan malliksi..? Ja pysyyköhän tuo, koska tavallisesti ne on just tehty vähän nuudelityyliin :ashamed: just sen takia, ettei mulla tartu kihara......

Tarra.. Hmm, tarkoitit kai teippiä.. ;)

Sinetti on kestävin ja paras. Noin 5kk. Vaatii vain hyvät hoitotuotteet ja hoidon. Lettipidennys kestää noin 1kk hyvänä, aina ei sitäkään. Teippi noin 1,5kk hyvänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
http://img2.timeinc.net/people/i/2007/stylewatch/bestlook/070625/shakira400.jpg

Shakiralla tuossa vasemmaisessa on spiraalikiharat.

Joo tuo vasen on kyllä todella upea! KIITOS! Pahastuukohan kampaaja, jos printtaan ton mukaan malliksi..? Ja pysyyköhän tuo, koska tavallisesti ne on just tehty vähän nuudelityyliin :ashamed: just sen takia, ettei mulla tartu kihara......

Kannattaa ehdottomasti ottaa kuva mukaan! Se on vain plussaa. Ja kandee myös vinkata että ei tartu oikein hyvin aineet. Käytkö aina samalla kampajaalla? Tiedätkö mitä permismerkkiä käyttää? Spiraalikiharat kandee laittaa esim. punakeltasilla ja harmaasinisillä rullilla sikin sokin, tulee luonnollisempi jälki ja rullat siis pystypäin.

Aion nyt sitten mennä sinne, missä neljä vuotta sitten kiharrettiin, ja uusittiin... Uusintakäsittely onnistui, kuulemma niillä on jokin kortisto siellä, mistä näkis aineet? Eikö mitään kestoraitoja -kupariakaan- voi laittaa samaan aikaan? Kiitti kun viittit vastailla.....

Yhteistyössä