Kierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mirah

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
1 602
0
36
pirkanmaa
Hain tänään hormonikierukan ..hinta 157.01e

Luulin että maksaa noin 90 egee..mitäh? Kela ei korvaa mitään, vaikka sairaudenhoitoon kohta oli ruksattu.

Mirena on merkki..Onko käyttökokemuksia??

Kokemusta on x 2. Hyvin on minulle sopinut. Juu ei korvaa Kela, tosin jotkut lääkärit suostuvat kirjoittamaan hoidoksi erittäin runsaisiin kuukautisiin. Ei se kierukan hinta paljon ole jos jakaa sen viidelle vuodelle. Paljon halvempi kuin pillerit tai vastaavat.

Mulla Mirena ollut tammikuusta lähtien.Aluksi vuosin yhteen soittoon 3 viikkoa runsaasti ja sitten tasaantui.Parit menkat kesti 2 viikkoa.Nyt sekin tasaantunut normaaliin.Vielä ei ole menkat jääneet pois, vaikka niin sanoivat, että varmasti loppuvat.
Mä sain Mirena kierukan ilmaiseksi.

Juu..en mää sitä..kun aikasemmin kyselin hintaa niin moni sanoi maksaneensa 90 egee..hiukan vain yllätti. Jos sopii hyvin niin takulla on hintansa maksanut =)
Mun kuukautiset on runsaat 7pvää ja en aina tiä mitä laittasin housuun kun ulos lähden eli siksi hormoonikierukka. Sitä lääkäri suositteli.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Mulla Mirena ollut tammikuusta lähtien.Aluksi vuosin yhteen soittoon 3 viikkoa runsaasti ja sitten tasaantui.Parit menkat kesti 2 viikkoa.Nyt sekin tasaantunut normaaliin.Vielä ei ole menkat jääneet pois, vaikka niin sanoivat, että varmasti loppuvat.

Täällä sama juttu, muutamat ekat menkat kesti 2 vkoa, mutta nyt vaan 2pv, jee!
Alkuun oli jokin verran mahakipuja, mutta nyt ei enää. Mä sain kans ilmaiseksi ekan kierukan :)

enää tää ei auta, mutta osotteessa www.yliopistonapteekki.fi saa tarkistettua lääkkeen hinnan.

Mulle kierukka on sopinu hyvin, edellisistä menkoista on aikaa, en edes muista koska on ollu ja ollu nyt siis 3vuotta.. ainoo miinus on että iho kukkii :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Zaron:
enää tää ei auta, mutta osotteessa www.yliopistonapteekki.fi saa tarkistettua lääkkeen hinnan.

Mulle kierukka on sopinu hyvin, edellisistä menkoista on aikaa, en edes muista koska on ollu ja ollu nyt siis 3vuotta.. ainoo miinus on että iho kukkii :kieh:

IIIKKKSSS!!! Iho kukkii? Pahastikin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:

Täällä sama juttu, muutamat ekat menkat kesti 2 vkoa, mutta nyt vaan 2pv, jee!
Alkuun oli jokin verran mahakipuja, mutta nyt ei enää. Mä sain kans ilmaiseksi ekan kierukan :)

Miksiköhän toiset saa ilmasiksi ja toiset ei??? Mulle lyötiin jälkitarkastuksessa resepti kouraan ja sillä hyvä..

Mie maksoin mirenastani kans täyden hinnan. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Menkkoja ei ole ollut yli vuoteen (laitettiin 10/06), alkuun oli kyllä tiputtelua ja vuotoja puolen vuoden ajan lähes päivittäin. Mut sen kun jaksaa sinnitellä niin odotus palkitaan. :D

Tosiaan tulee jo vuodessa halvemmaks kuin pillerit (ainakin Femodenit mitä ite söin aikaisemmin), ja käyttäjävirheen vaara on lähes olematon. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
Alkuperäinen kirjoittaja mirah:
Helvatti..yliopistoapteekin sivuilla oli, että kierukka on korvattava lääke...Tänään farmaseutti sanoi, ettei korvata ja otti multa täyden hinnan |O |O :headwall:

:o perskule

Soitin sinne apteekkiin ja informoin niitä, jotta kelankin sivuilla lukee, että lääke on peruskorvattava. Lupasi huomenna soittaa minulle kun aamulla puhuvat asian. Tuumasin sille farmaseutille, että kela on kaikille sama koko suomessa |O Ja, että viimeksi tarkistin niin täällä asun.

Mua tää asia ei enään auta, mutta ehkä suraavaa, joka siellä asioi.
Jos asia on näin kai mää kelasta saan korvauksen.

minä maksoin kierukasta (mirrena) viime syyskuussa 168e muistaakseni. eikä kela korvaa mitään. on ollut käytäntönä ainakin meisän alueella.
eka 3kk meni hyvin ja vuodot väheni. sen jälkeen ei mennyt niin hyvin. pikkuhiljaa vuotopäivät pitenivät, kuitenkin niin ettei ilman sidettä pärjännyt. poistettiin noin 1kk sitten koska vuosin kaksi viikkoa menkkoja, olin sika kiukkuinen ja seksihalut meni kokonaan (aikaisemmin samat oireet pillereistä).

siskollani päin vastaiset kokemukset kahdesta kierukasta joten koskaan ei voi tietää...

Alkuperäinen kirjoittaja mökin muija:
Pillerit ja kierukat on korvattavia silloin, jos lääkäri katsoo sen olevan sairaudenhoitoa. Ei auta jos on ruksi oikeessa kohdassa mutta tekstissä lukee ehkäisyyn.....

Ihan tosi..? Mulla lukee sairauden hoitoon.. ja mirena 20mg/24h..ei muuta

:kieh:

Mä hain tuon kierukan reilu vuos sitten ja kun kysyin lääkäriltä hintaa sanoi että korvausten jälkeen n. 80e. En sitten tiiä noista korvauksista, kun satuttiin just sinä kuuna olemaan toimeentulotukiasiakkaita niin sain siihen kierukkaan maksusitoumuksen (eli sossu makso sen), tuli yllätyksenä kun varauduin maksamaan siitä ihan mitä vaan. Itse en sitten niitä summia saanut tietoon. Nyt vasta sain sen kierukan käyttöön, että en osaa vielä kommentoida sen puolia. Kipua ja tiputtelua ollut koko ajan. Ja oon tullut tosi herkäks, meinaa itku tulla ihan tyhmistä syistä. Kaipa tää on vaan tätä alku totuttelua, mut toivottavasti loppus nuo kivut ja vuodot koska tuo kierukka myös määrättiin kuukautiskipuihin ja runsaaseen vuotoon.

Mä olin varmaa yks vikoja joka sai täällä kierukan sillä 94?:lla, kela? on päättänyt että sairauksia voi hoitaa muullakin ku kierukalla. lääkäri sano että laittaa siihen sen että sairauden hoitoon ja kirjotti runsaat kuukautiset, että katotaan mitä ne ottaa sit hinnaks.

ja mulle ei sopinu, nyt odottelen sterilisaatioon pääsyä..

Pillerit ja kierukat on korvattavia silloin, jos lääkäri katsoo sen olevan sairaudenhoitoa. Ei auta jos on ruksi oikeessa kohdassa mutta tekstissä lukee ehkäisyyn.....

Ihan yleisesti kela ei korvaa ehkäisyyn käytettäviä juttuja. Näin ainakin mulle on opetettu. Tai sitten siinä reseptissä ei oo ollut jotain Kelan vaatimaa ritirimpsua, niillä on sellaisia. Sinuna kyllä tuosta asiasta valittaisin ja kyselisin vaikka Kelasta paremmin.

Ihan yleisesti kela ei korvaa ehkäisyyn käytettäviä juttuja. Näin ainakin mulle on opetettu. Tai sitten siinä reseptissä ei oo ollut jotain Kelan vaatimaa ritirimpsua, niillä on sellaisia. Sinuna kyllä tuosta asiasta valittaisin ja kyselisin vaikka Kelasta paremmin.

Jep..siis lääkäri määräsi mulle hormonikierukan siksi, että minulla on runsaat ja erittäin kivuliaat menkat.
Tosin ne ei ole vielä alkaneet..imetän, mutta en haluan ottaa riskiä raskaudestakaan nyt..

Yhteistyössä