Mirena-kierukka ja kelakorvaus

Mulle laitettiin tänään Mirena ja ihmettelin, miten sain siitä kelakorvauksen, vaikka reseptissä luki "raskauden ehkäisyyn" :eek: Maksoin 91?.

Oon kuullut, että ainoastaan, jos reseptissä lukee "sairauden hoitoon", niin silloin Kela korvaa osan. Niin sanoi lääkärikin, joka sen reseptin kirjoitti. Ja lisäsi siihen, että Lahdessa ei enää lääkärit saa jälkitarkastuksessa kirjoittaa Mirenaa sairauden hoitoon.

Ajattelin, että onko tullut joku uus systeemi, että Kela korvaakin kaikki vai olikohan se apteekin moka???
 
ghjk
Mulle sano lääkäri jälkitarkastuksessa,, että saisin hormoonikierukan ilmaiseksi, vuotohäiriöihin, kun mulla oli ennen raskautta 3 viikon kierto ja vuodan kuin seula.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Mua vaan jäi mietityttämään, että kuka rajoittaa Lahdessa lääkäreitä olla kirjoittamatta noita sairauden hoitoon jos ne tulee nimenomaan sairauden hoitoon kuten vuotohäiriöihin tms.?
No joo, siis jos oikeasti on esim. erittäin runsaat kuukautiset ja niistä on puhuttu jo äitiysneuvolassa, niin sitten mun käsittääkseni lääkäri voi kirjoittaa sairauden hoitoon. Mutta mulla ei koskaan ole ollut mitenkään runsaat, joten terkkalääkäri ei niin voinut kirjoittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mä olen ollut kans siinä uskossa että kelakorvauksen saa vain jos kyseessä on joku sairauden hoito.Siis vaikka todella runsaat kuukautise tai kierrossa muuten ongelmia...
Niin ja kun se lääkärikin nimenomaan sanoi, että joudun maksamaan kierukan kokonaan itse. Voihan se olla joku moka apteekin puolelta. Sen takia en uskaltanut siitä apteekissa kysyä. Olisvat pian veloittaneet täyden hinnan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei!:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja hei!:
kuulutkos työpaikan sairausvakuutuskassaan? jos se menikin sieltä?
Siinä kuitissakin luki "Kelakorvaus"
juu, mut työpaikan sairasvakuutushan laitetaan sinne kelakortin taakse se korvaus numero tms. maksaisko kassa kelalle sitte?
Ei näy mun kelakortissa olevan sellasta.
 

Yhteistyössä