Kierukan poistaminen itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietinpä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietinpä vain

Vieras
Mietin vain että saiskohan tuon kamalan kapineen nyppäistyä itse itseltään pois, tai vaikka mies... Kun ei ehdi nyt terkkarille seuraaviin viikkoihin. Eihän ne terkatkaan kuin vedä narusta? :D

kohdunsuu pestään kierukkaa poistettaessa, koska sen avautuessa sinne voipi mennä bakteereja. on myös olemassa riski että kierukka jää puoliväliin, sen kanssa on sitten varmaan hauskaa painella ensiapuun :D mutta käytännössä ihan mahdollista poistaa itse.

Eihän synnyttäessäkään mitään pestä ja siel on kaikki eritteet lähellä kohtua ja aukinaista kohdunsuuta... Miten se voi jäädä kiinni kohdunsuulle? Kunhan on hyvät pihdit ja kiskasee niin ne siivethän pitäisi mennä kiinni!

Ja siis joo, mietin oikeesti tätä tosissani koska mun työ on 1h päässä terkkarista joten olisin ainakin 2h aamuisin myöhässä töistä vaikka saisin ekan ajan sinne!

Soittiko sun siitosori a.k.a. Konimus kaakkimus juuri ovikelloa ja härveli on vielä ikävästi paikallaan?

En lähtis yrittämään itse. Pelkäisin, että jää puoliväliin.

Voinpa melkein väittää että olen varmasti vähemmän saamaton kuin sinä! Olen vain aika pirun kiireinen tällä hetkellä kun opinnot, valmistuminen ja työt painaa päälle. Uutena työntekijänä ei oikein heti voisi olla pois töistä. Eikä työpaikkakunnallani ole yksityisiä tms.

Enkä ole haluamassa raskaaksi, mutta tän sivuoireet on niin kamalat että...

Täällä on aina yhtä ihania ihmisiä <3 älyttömän ystävällisiä ja kannustavia!! ;) myös syväluotaavia analyysejä tulee heti!

Itselläni on kahdesti kierukka irronnut,tuntui sillatavalla hassulta ja kun sitten kokeilin sormin niin oli selvästi irronnut ja ulos tuloillaan jo emättimessä,otin naruista varovasti ja luiskahtivat ihan siististi ulos,soitin vielä tk:n ja sanoivat että ei tarvitse tehdä mitään-mutta korostan siis että olivat itsestään lähteneet liikkumaan.Mitään poistamisia en kyllä suosittele itse tekemään-joskus voi olla että siihen ympärille on kasvanut jotain kudosta tms jolloin ei irtoakkaan tai kohdunkaula vaurioituu kun väkisin nykii tms.

Mä oon ottanut itse pois... Kyykkyyn kun menin niin yletyin sormin ottamaan naruista kiinni. Kevyesti vedin, niin lähti pois eikä sattunut, tullut verta tai mitään ylimääräistä mukana. En olis uskaltanut vetää, jos olis yhtään tarvinut väkisin vetää. Tästä on jo paaaaljon aikaa, turha kysyä siis miks tein sen itse, en muista. Samoista syistä kai, ei vaan ollut koskaan aikaa hoitaa asiaa terkalla.

en lähtis itse poistaan

Jos se on esim asennettu vähän väärin ja on vaikka osittain kudoksen sisällä, niin sehän ei lähde irti.
Tai entä jos saat sitä vedettyä vähän matkaa, mutta langat irtoaa ja kierukka jää kohdunkaulaan? Sattuu aivan saataniksi ja on sairaalakeikka edessä.
Osaatko katsoa itse,että kaikki "osat" tulee ulos, eikä mitään jää sisään? (runko voi hajota, tai hormoonipatruuna irrota)

Ja jos sulla on sivuoireina vain vuotoa, niin mikäs kiire sulla on. Mulla on asennusvuotoa 10kk ,mutta sen jälkeen ei enää yhtään, 7 vuoteeen.

Jos taas vuotaa JA sattuu, niin mene äkkiä lääkäriin.

Mulla OLI kyleena. Otin sen itse pois viimeyönä.

Oon kärsinyt ihan älyttömistä kivuista siitä asti kun se minulle laitettiin n. 1,5v sitten.

Seksielämä meni pilalle heti alussa, kun kuukausi tolkulla vuosin, haisin ja olin kipeä ja siksi haluton. Ensimmäisen vajaan vuoden jälkeen kivut ilmenivät enää "vain viikottain". Edelleen siis sattui ja oli epämääräistä vuotoa milloin sattuu. Välillä tuli järkyttäviä kipukohtauksia jotka kestivät päivän tai pari.

Olen syönyt kierukan laiton jälkeen purkeittain särkylääkkeitä ja itkenyt pahaa oloani ja lähes kuollutta seksielämäämme ja syyttänyt siitä tietysti itseäni ja kipujani.

Eilen sain taas kipukohtauksen. Edellisen kipukohtauksen jälkeen päätin, että seuraava kun tulee niin varaan heti ajan gynelle ja menen poistattamaan kierukan. Olen lykännyt poistoa ainoastaan poistokivun pelossa, kun sen laittaminenkin sattui niin perkeleesti ja kivut jatkuivat kauan. Googlettelin poistokokemuksia ja että mihin täytyy varautua poistossa, kuten laitossa. Samalla kun selailin naapurikaupungin ajanvarauslistaa. Pyörin puhelimeni kanssa sängyssä ja melkein ulvoin kun mua sattui vaan niin saatanasti, taas.

Lopulta huvikseni googletin "kierukan poisto itse" kun olin sellaisestakin joskus kuullut, mutta en uskonut sen olevan edes mahdollista koska sen laitto oli niin iso operaatio.

Lueskelin muutaman löytämäni nettikeskustelun, blogikirjoituksen ja gynen haastattelun. Nousin sängystä ja menin vessaan. Tukin sormet tupiin ja löysin narut. Hengitin syvään ja aloin hitaasti ja varovasti vetää samalla hengitellen rauhassa ja koittaen rentouttaa itseni. En tuntenut mitään. Tuntui samalta kuin olisi ottanut tamppoonin pois, eli ei yhtään miltään. En edes oikeastaan huomannut että se lähti pois ennen kuin se jo roikkui kädessäni. Naurahdin että tässäkö tämä nyt oli. Tätäkö mä oon pelänny ja siksi kärsiny näin kauan. Pyttyyn tipahti pari pientä veripisaraa ja kivut katosivat _välittömästi_. Menin hyvillä mielin nukkumaan ja tänäiltana aijon nussia mieheni aivot pellolle, ja me naidaan pitkään ja _syvälle_, ekaa kertaa puoleentoista vuoteen. Aijon nyt olla ilman hormonaalista ehkäisyä niin kauan kuin vain suinkin mahdollista.

Poistin kierukan itse, oli helppoa.
Orgasmi vähän ennen poistoa avaa kohdunkaulakanavaa ja helpottaa poistoa.
Sitten huolellinen alapään ja käsien pesu.
Kyykkyasennossa ponnistetaan lantionpohjan lihaksilla ulospäin (vähän kuin kakkaaminen tai synnytyksen ponnistus).
Kierukan langat napakkaan otteeseen peukalonkynnen ja etusormen väliin ja uloshengityksellä rauhallinen tasainen veto ulospäin. Ei saa vetää lujasti jos ei lähde tulemaan. Jos ei saa sormilla kunnon otetta, voi koettaa pinseteillä.
Ei sattunut juuri lainkaan. Kierukasta johtuneet kivut alkoivat helpottaa muutaman tunnin kuluessa.
Tarkistus että kierukka on ehjä.
Pääseehän sitä päivystykseen jos se ei tule, jää puoliväliin tai sattuu liikaa, sitten vaan sanoo että sattuu kauheasti ja luulee että kierukka on pois paikoiltaan. Mutta epätodennäköistä on että tulisi mitään ongelmia.
Kun poisto menee hyvin, voi sitten jollain seuraavalla käynnillä sanoa että kävi yksityisellä poistamassa.
Omalla vastuulla tietysti, mutta ei tämä niin ihmeellistä ole.

Voiko kierukasta osa jäädä kohtuun, kun sen poistonkin jälkeen on ollut niin kauhean paha olla? Yhäkin 2.5 vuotta sen poistosta no (61-v) yhä vuotoja jotka yrittää olla säännöllisiäkin ja kestää 9 päivää? Gynekologi otti kierukkaa pois kokonaisen tunnin ja lopulta hermostui ja sanoi, jos ei se nyt lähde saa jäädä sinne. Vuosi oli 2021. Olin niin järkyttynyt toimenpiteestä, etten osannut sanoa mitään.
Miksi minulla on yhä 2023-24 aivan käsittämättömiä pahoja oireita, tulehduksia ympäri kehoa, vesirakkuloita ja muita kutiavia näppylä -saarekkeita ja turvotusta sekä "siellä" että täällä! AHDISTUSTA , mikä on jotain niin hirveää, ei voi edes sanoiksi pukea? En myöskään enää tunne itseäni, aivan kuin olisi jossain aivan oudossa olotilassa. Joskus tuntuu että teen kuolemaa, miten tällainen on mahdollista, jos kierukka on kerran poistettu? Kerääntyykö synteettinen hormoni kehoon esim rasvakudokseen (ovat rasvaliukoisia), koska lihoin melkoisesti tuona kierukka -vuonna? Gynekologit eivät ota asiaa vakavasti, pitäisi muka mennä psykologille ja ravintoterapeutille. Kuinka kauan tämä vielä kestää, että palaan omaksi entiseksi itsekseni? Onko joku sairastunut todella pahaan ja parantumattomaan masennukseen kierukan takia?

Voiko kierukasta osa jäädä kohtuun, kun sen poistonkin jälkeen on ollut niin kauhean paha olla? Yhäkin 2.5 vuotta sen poistosta no (61-v) yhä vuotoja jotka yrittää olla säännöllisiäkin ja kestää 9 päivää? Gynekologi otti kierukkaa pois kokonaisen tunnin ja lopulta hermostui ja sanoi, jos ei se nyt lähde saa jäädä sinne. Vuosi oli 2021. Olin niin järkyttynyt toimenpiteestä, etten osannut sanoa mitään.
Miksi minulla on yhä 2023-24 aivan käsittämättömiä pahoja oireita, tulehduksia ympäri kehoa, vesirakkuloita ja muita kutiavia näppylä -saarekkeita ja turvotusta sekä "siellä" että täällä! AHDISTUSTA , mikä on jotain niin hirveää, ei voi edes sanoiksi pukea? En myöskään enää tunne itseäni, aivan kuin olisi jossain aivan oudossa olotilassa. Joskus tuntuu että teen kuolemaa, miten tällainen on mahdollista, jos kierukka on kerran poistettu? Kerääntyykö synteettinen hormoni kehoon esim rasvakudokseen (ovat rasvaliukoisia), koska lihoin melkoisesti tuona kierukka -vuonna? Gynekologit eivät ota asiaa vakavasti, pitäisi muka mennä psykologille ja ravintoterapeutille. Kuinka kauan tämä vielä kestää, että palaan omaksi entiseksi itsekseni? Onko joku sairastunut todella pahaan ja parantumattomaan masennukseen kierukan takia?
Ymmärrät, että sinulla on vaihdevuodet ja hormonitoimintasi laskee sekä estrogeeni että keltarauhashormoni. Tuo hormonimonttu varsinkin kun hormonihoitosi on lopetettu syvenee ja siksi ahdistaa ja masentaa. Olen vakaasti sitä mieltä, että sinun kannattaa tilata aika gynekologin juttusille ja tutkimuksiin. On olemassa tehokkaita lääkkeitä vaivaasi.

Mulla OLI kyleena. Otin sen itse pois viimeyönä.

Oon kärsinyt ihan älyttömistä kivuista siitä asti kun se minulle laitettiin n. 1,5v sitten.

Seksielämä meni pilalle heti alussa, kun kuukausi tolkulla vuosin, haisin ja olin kipeä ja siksi haluton. Ensimmäisen vajaan vuoden jälkeen kivut ilmenivät enää "vain viikottain". Edelleen siis sattui ja oli epämääräistä vuotoa milloin sattuu. Välillä tuli järkyttäviä kipukohtauksia jotka kestivät päivän tai pari.

Olen syönyt kierukan laiton jälkeen purkeittain särkylääkkeitä ja itkenyt pahaa oloani ja lähes kuollutta seksielämäämme ja syyttänyt siitä tietysti itseäni ja kipujani.

Eilen sain taas kipukohtauksen. Edellisen kipukohtauksen jälkeen päätin, että seuraava kun tulee niin varaan heti ajan gynelle ja menen poistattamaan kierukan. Olen lykännyt poistoa ainoastaan poistokivun pelossa, kun sen laittaminenkin sattui niin perkeleesti ja kivut jatkuivat kauan. Googlettelin poistokokemuksia ja että mihin täytyy varautua poistossa, kuten laitossa. Samalla kun selailin naapurikaupungin ajanvarauslistaa. Pyörin puhelimeni kanssa sängyssä ja melkein ulvoin kun mua sattui vaan niin saatanasti, taas.

Lopulta huvikseni googletin "kierukan poisto itse" kun olin sellaisestakin joskus kuullut, mutta en uskonut sen olevan edes mahdollista koska sen laitto oli niin iso operaatio.

Lueskelin muutaman löytämäni nettikeskustelun, blogikirjoituksen ja gynen haastattelun. Nousin sängystä ja menin vessaan. Tukin sormet tupiin ja löysin narut. Hengitin syvään ja aloin hitaasti ja varovasti vetää samalla hengitellen rauhassa ja koittaen rentouttaa itseni. En tuntenut mitään. Tuntui samalta kuin olisi ottanut tamppoonin pois, eli ei yhtään miltään. En edes oikeastaan huomannut että se lähti pois ennen kuin se jo roikkui kädessäni. Naurahdin että tässäkö tämä nyt oli. Tätäkö mä oon pelänny ja siksi kärsiny näin kauan. Pyttyyn tipahti pari pientä veripisaraa ja kivut katosivat _välittömästi_. Menin hyvillä mielin nukkumaan ja tänäiltana aijon nussia mieheni aivot pellolle, ja me naidaan pitkään ja _syvälle_, ekaa kertaa puoleentoista vuoteen. Aijon nyt olla ilman hormonaalista ehkäisyä niin kauan kuin vain suinkin mahdollista.

HHHAHAHAAH aivan mahtava tuo lopputeksti🤣🤣 Voisin olla kirjoittanut ite ton

Yhteistyössä