Uusi Kolmas vauva mielessä, ja edellinen vasta 4kk, MIKÄ MUA VAIVAA!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras88

Vieras
Niin tosiaan... Esikoinen täyttää vuoden alussa kolme. Hänen syntymänsä jälkeen olimme varmoja, ettei enempää hankita. Sitten kuitenkin ajatus toisesta heräsi ja tadaa, nyt on ihana pieni tuhisija. Mutta mitä, miksi mietin kokoajan, että olisi niin ihana hankkia tähän heti perään vielä yksi vauva? Sehän tulisi olemaan äärimmäisen rankkaa olla kolmen niin pienen kanssa. Kierukan laittamisen suunnittelu sai ajatuksen alulle, haluanko vielä kierukkaa kun sen poistaminen on sitten tyhmää heti jos mieli muuttuukin. Minua odottaa "uraputki" kun äitiyslomaltani palaan. Ehkä sekin osaltaan vaikuttaa, että kun töihin menen, niin todennäköisesti melko intensiivisesti minusta koulutetaan johtajaa aika isollekin firmalle, joten siitä työstä ei sitten enää niin vaan jäädä pois. Mietin asiaa jotenkin näin: Nyt, tai ei koskaan. Ikää mulla on kuitenkin vasta 25, mutta haaveena on matkustelu sitten vielä joskus ilman lapsia, kunhan kasvavat isoiksi. Eli 40v:na iltatähden teko ei ole meitä varten. :D

Onko tämä pelkkää hormoonihuurua edellisestä lapsesta? Onko täällä kolmen lapsen äitejä, joiden jälkimmäisillä olisi pieni ikäero? Taidan olla sekoamassa :D

Riippuu vähän tukiverkoista ja onko miehen mahdollista joustaa työstään (ja harrastuksistaan). Tietty riippuu myös siitä mitä se mies haluaa.. Ihan ominnokkineni en tuhon lähtisi vaan ulkopuolista(esim isovanhempien) apua olisin vailla.

Minulla on kanssa tämä toka vasta 5kk ja on kyllä jäänyt melkoinen vauvakuume päälle. Tosin sen tiedän, kun tämän toisen hoidoilla saimme, niin lisää emme luultavammin muuten saa, kuin hoidoilla. Ja se on meillä ongelma, julkisella puolella ei enää hoitoja tarjota - joten ainoa vaihtoehto olisi yksityinen puoli + se lysti vasta maksaakin. Tosin olen jo pohtinut, että jospa sittenkin lähtisimme yksityiselle puolelle hoitoihin ja sitten nipistäisimme jostain muista elämiseen liittyvistä asioista. Kyllä tässä vielä kolmaskin tenava hyvin menisi.

Olen niin suunnattomasti nauttinut tämän toisen pienen vauva-ajasta, että oikein harmittaa miten liian nopeaan on aika kulunutkin. En haluaisi, että tämä olisi viimeinen vauvamme.

Meillä V on nyt miltei 3 kk ja tarkoitus ois koettaa seuraavaa alkuvuodesta. Meillä kun homma vaatii PASin, niin täytyy hieman suunnitella, muuten ois kai vaan jätetty jo ehkäisemättä. Ei tämä vauvakuumetta ole, vaan haluamme uuden perheenjäsenen, ei vain vauvaa.

Täällä myös sama vika _o/

Synnytyksesta oli kulunut 2vrk niin sanoin miehelleni että haluan toisen lapsen. Mies vain sanoi että annetaanhan ensin nuo hormoonit tasaantua. No nyt synnytyksestä on jo 4,5kk ja mieli ei ole muuttunut! :D

[QUOTE="äitee";29173295]Minulla on kanssa tämä toka vasta 5kk ja on kyllä jäänyt melkoinen vauvakuume päälle. Tosin sen tiedän, kun tämän toisen hoidoilla saimme, niin lisää emme luultavammin muuten saa, kuin hoidoilla. Ja se on meillä ongelma, julkisella puolella ei enää hoitoja tarjota - joten ainoa vaihtoehto olisi yksityinen puoli + se lysti vasta maksaakin. Tosin olen jo pohtinut, että jospa sittenkin lähtisimme yksityiselle puolelle hoitoihin ja sitten nipistäisimme jostain muista elämiseen liittyvistä asioista. Kyllä tässä vielä kolmaskin tenava hyvin menisi.

Olen niin suunnattomasti nauttinut tämän toisen pienen vauva-ajasta, että oikein harmittaa miten liian nopeaan on aika kulunutkin. En haluaisi, että tämä olisi viimeinen vauvamme.[/QUOTE]

Tämä oli kuin minun kirjoittamani, paitsi että mellä on molemmat lapset hoidoilla tehty (yksityisellä) ja pakastimessa vielä pari alkiota. Ne kyllä koitetaan joskus. Vauva on 5kk ja saa vielä kasvaa ihan rauhassa.
Eli kolmannesta haaveilen, mutten pienestä ikäerosta. Ehkä sitten, kun pienin on lähemmäs 3v olisi hyvä aika kolmannelle, jos sen siis voisimme noin vain päättää.
Vauvakuume on kyllä tosin vaivannut jo melkein synnytyksestä saakka :D

Normaalia, hormoonihuurua. Mulla oli kova vauvakuume synnytyksestä aina jonnekkin vauvan puolivuotissynttäreille saakka. Sellainen oikea vaaleanpunainen ihana onnellisuuskuume. Sit se vähän laantui, nyt "vauva" on jo 1v 2 kk, varsinainen VAUVAkuume on hävinnyt mutta haluamme toisen lapsen ja järkisyistä aloitus alkaa ensi vuoden puolella vasta.

Meillä V on nyt miltei 3 kk ja tarkoitus ois koettaa seuraavaa alkuvuodesta. Meillä kun homma vaatii PASin, niin täytyy hieman suunnitella, muuten ois kai vaan jätetty jo ehkäisemättä. Ei tämä vauvakuumetta ole, vaan haluamme uuden perheenjäsenen, ei vain vauvaa.

Mikä muuten on PAS? :o Minulla myös ajatus siitä, että kun itsellä on ollut kaksi sisarusta, niin olisi ihana antaa näille meidän veljeksille lahjaksi vielä yksi sisarus. Sisarukset ovat rikkaus, rakastan olla äiti, rakastan hoitaa lapsiani, vaikka tälläkin hetkellä yöt ovat melko hankalia ja esikoisen uhma on vertaansa vailla. Tukiverkko on mainio kaikinpuolin. Isovanhemmat asuvat ihan kulmilla ja osallistuvat lasten elämään ja auttavat meitä aina tarpeen tullen. Lisäksi ystäväni ovat olleet tosi aktiivisia avun antajia aina kun vähänkin on apua tarvittu. Tarvii katsoa miten tässä nyt käy. Taidan joka tapauksessa siirtää tuota kierukan asennusta hieman. Olisi typerä maksaa se, jos päädymmekin hankkimaan kolmatta tässä piakkoin :)

Yhteistyössä