M
Mietinpä vain
Vieras
Mietin vain että saiskohan tuon kamalan kapineen nyppäistyä itse itseltään pois, tai vaikka mies... Kun ei ehdi nyt terkkarille seuraaviin viikkoihin. Eihän ne terkatkaan kuin vedä narusta? 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ja siis joo, mietin oikeesti tätä tosissani koska mun työ on 1h päässä terkkarista joten olisin ainakin 2h aamuisin myöhässä töistä vaikka saisin ekan ajan sinne!
Ymmärrät, että sinulla on vaihdevuodet ja hormonitoimintasi laskee sekä estrogeeni että keltarauhashormoni. Tuo hormonimonttu varsinkin kun hormonihoitosi on lopetettu syvenee ja siksi ahdistaa ja masentaa. Olen vakaasti sitä mieltä, että sinun kannattaa tilata aika gynekologin juttusille ja tutkimuksiin. On olemassa tehokkaita lääkkeitä vaivaasi.Voiko kierukasta osa jäädä kohtuun, kun sen poistonkin jälkeen on ollut niin kauhean paha olla? Yhäkin 2.5 vuotta sen poistosta no (61-v) yhä vuotoja jotka yrittää olla säännöllisiäkin ja kestää 9 päivää? Gynekologi otti kierukkaa pois kokonaisen tunnin ja lopulta hermostui ja sanoi, jos ei se nyt lähde saa jäädä sinne. Vuosi oli 2021. Olin niin järkyttynyt toimenpiteestä, etten osannut sanoa mitään.
Miksi minulla on yhä 2023-24 aivan käsittämättömiä pahoja oireita, tulehduksia ympäri kehoa, vesirakkuloita ja muita kutiavia näppylä -saarekkeita ja turvotusta sekä "siellä" että täällä! AHDISTUSTA , mikä on jotain niin hirveää, ei voi edes sanoiksi pukea? En myöskään enää tunne itseäni, aivan kuin olisi jossain aivan oudossa olotilassa. Joskus tuntuu että teen kuolemaa, miten tällainen on mahdollista, jos kierukka on kerran poistettu? Kerääntyykö synteettinen hormoni kehoon esim rasvakudokseen (ovat rasvaliukoisia), koska lihoin melkoisesti tuona kierukka -vuonna? Gynekologit eivät ota asiaa vakavasti, pitäisi muka mennä psykologille ja ravintoterapeutille. Kuinka kauan tämä vielä kestää, että palaan omaksi entiseksi itsekseni? Onko joku sairastunut todella pahaan ja parantumattomaan masennukseen kierukan takia?
Mulla OLI kyleena. Otin sen itse pois viimeyönä.
Oon kärsinyt ihan älyttömistä kivuista siitä asti kun se minulle laitettiin n. 1,5v sitten.
Seksielämä meni pilalle heti alussa, kun kuukausi tolkulla vuosin, haisin ja olin kipeä ja siksi haluton. Ensimmäisen vajaan vuoden jälkeen kivut ilmenivät enää "vain viikottain". Edelleen siis sattui ja oli epämääräistä vuotoa milloin sattuu. Välillä tuli järkyttäviä kipukohtauksia jotka kestivät päivän tai pari.
Olen syönyt kierukan laiton jälkeen purkeittain särkylääkkeitä ja itkenyt pahaa oloani ja lähes kuollutta seksielämäämme ja syyttänyt siitä tietysti itseäni ja kipujani.
Eilen sain taas kipukohtauksen. Edellisen kipukohtauksen jälkeen päätin, että seuraava kun tulee niin varaan heti ajan gynelle ja menen poistattamaan kierukan. Olen lykännyt poistoa ainoastaan poistokivun pelossa, kun sen laittaminenkin sattui niin perkeleesti ja kivut jatkuivat kauan. Googlettelin poistokokemuksia ja että mihin täytyy varautua poistossa, kuten laitossa. Samalla kun selailin naapurikaupungin ajanvarauslistaa. Pyörin puhelimeni kanssa sängyssä ja melkein ulvoin kun mua sattui vaan niin saatanasti, taas.
Lopulta huvikseni googletin "kierukan poisto itse" kun olin sellaisestakin joskus kuullut, mutta en uskonut sen olevan edes mahdollista koska sen laitto oli niin iso operaatio.
Lueskelin muutaman löytämäni nettikeskustelun, blogikirjoituksen ja gynen haastattelun. Nousin sängystä ja menin vessaan. Tukin sormet tupiin ja löysin narut. Hengitin syvään ja aloin hitaasti ja varovasti vetää samalla hengitellen rauhassa ja koittaen rentouttaa itseni. En tuntenut mitään. Tuntui samalta kuin olisi ottanut tamppoonin pois, eli ei yhtään miltään. En edes oikeastaan huomannut että se lähti pois ennen kuin se jo roikkui kädessäni. Naurahdin että tässäkö tämä nyt oli. Tätäkö mä oon pelänny ja siksi kärsiny näin kauan. Pyttyyn tipahti pari pientä veripisaraa ja kivut katosivat _välittömästi_. Menin hyvillä mielin nukkumaan ja tänäiltana aijon nussia mieheni aivot pellolle, ja me naidaan pitkään ja _syvälle_, ekaa kertaa puoleentoista vuoteen. Aijon nyt olla ilman hormonaalista ehkäisyä niin kauan kuin vain suinkin mahdollista.
Kusipää! Haukut toista saamattomaks vaikka hää KÄY TÖISSÄ!Toivottavasti noin saamaton ihminen ei tule raskaaksi.