Onko normaalia hormonikierukan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulle laitettiin kaksi viikkoa sitten hormonikierukka. Lääkäri kertoi, että voi olla kuukautiskivun kaltaista kipua ja tiputtelua. Hän sanoi myös (ja kierukan ohjepaperissa luki), että jos yhdynnässä mies tuntee pistoa tai itse tuntee (jotain? kierukan/pistoa, jotain?), niin täytyisi käydä uudelleen lääkärissä, kierukka voi olla lähtenyt pois paikaltaan, jolloin ei myöskään ehkäise. Tai sitten ne narut ovat liian pitkät ja mies esimerkiksi tuntee ne yhdennässä. Tässä pitkä alustus...

Kuukautiskipujen kaltaista kipua on ollut päivittäin, ei sietämättömän kovaa, vaan pientä. Mies on kerran yhdynnän jälkeen sanonut "ehkä" tunteneensa jonkun piston. Välillä minulla on koskenut alavatsaan kovempaa, ikäänkuin tuntisin kierukan olevan siellä, sellainen paineenomainen kipu. Tämä kipu ajoittuu varsinkin silloin, jos on kakkahätä :) tai ilmaa vatsassa. Kipu jatkuu kovana (ja tuntuu kuin tuntisin edelleen sen kierukan) myös vähän aikaa sen jälkeen, kun olen käynyt kakalla tai saanut ilmaa pois vatsasta. Nytkin kun istun, alavatsassa tuntuu koko ajan jotain outoa, vähän ilmavaivojen omaista kipua... Vaikea selittää...

Mutta meneekö siis normaalien rajoissa, mitä kipua on normaalistikin alussa, vai kannattaisiko varata aika lääkärille. Emme halua enää lasta, joten toivoisin ehkäisyn olevan kunnossa.

Yhteistyössä