Kiertoilmauunista uusi tieto minulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fanta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fanta

Aktiivinen jäsen
26.02.2005
14 738
1
36
Hei kertokaa kokeneet kiertoilmauunin käyttäjät, voiko siellä uunissa yhtä aikaa paistaa vaikka kanaa ja kakkua? Nigella näytti tekevän niin, minä kun olen ajatellut, että ruokien hajut ja vaikka mautkin menisivät sekaisin,jos yhtä aikaa kovin erilaisia, suolaisia ja makeita yhtä aikaa paistaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en ole koskaan paistanut samaan aikaan, vaikka kiertoilma onkin.

Minä en ole oikein edes vielä kokeillut mitään sillä, vaikka kohta vuoden ollut jo :ashamed: Edes kahta pullapellillistä yhtä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun mielestä se idea on just toi.
Tosin en itse kyllä paistaisi esim kakkua ja kalaa tms samaan aikaan.

Joo, olin ajatellut että just leipomuksia voi olla yhtä aikaa, muttei sekaisin leipomuksia ja ruokaruokia :D Jos se oli vaan telkkarissa mahdollista ja kätevää :D

Mä olen kyllä paistellut pari pullapellillistä yhtä aikaa tai useamman pizzan kerroksissa. Mutta en mäkään kanaa ja kakkua samaan aikaan laittais (kakuille en kyllä kiertoilmaa käytä muutenkaan, kun pelkään, että ne hermostuvat ja lässähtävät).

Nyt on joku uudentyyppinen kiertoilmauuni tullut markkinoille, jossa hajut ja maut ei sekoitu keskenään vaikka tekisi eri ruokia/ leivonnaisia.
Meillä tavallinen kiertoilma ja käytän sitä paljon.
Lämmittää uunin nopeammin, kypsyttää ruuan nopeammin eikä vaadi ihan niin korkeaa lämpötilaa. Esim. tavallisessa uunissa kiusauksen kypsymiseen menee n. 50min, kiertilmalla sama ruoka reilu 30min ( sama lämpötila).

Yhteistyössä