Kiehuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kreecher
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kreecher

Aktiivinen jäsen
01.01.2007
3 838
0
36
Meidän pojat menivät eilen mummilaan hoitoon pariksi tunniksi, kun olin itse laulamassa eräässä konsertissa ja mieheni tuli kuuntelemaan. Veimme pojat ja teimme siinä lähtöä, kun appi ilmoittaa, että poikien "Pekka"-setä tulee heille syömään, kun on mahataudissa eikä jaksa itse laittaa ruokaa.

Minä totesin siihen, että sitten taidamme tehdä niin, että pojat lähtevät isän kanssa kotiin, koska ihan kauheaa hinkua ei ole ehdoin tahdoin hankkia tartuntaa. Etenkään nyt, kun nuorimmaiselle ollaan jonotettu aikaa lastenpolille allergiatesteihin ja ollaan vihdoin saatu sinne aika: mahdollinen mahatautihan sitten siirtäisi sen taas hamaan tulevaisuuteen.

Appi närkästyi tosissaan ja äksähti soittavansa tälle sairaalle pojalleen, että tulee vasta sitten kun pojat ovat jo lähteneet.

Keikan jälkeen haettiin pojat kotiin. Kotona esikoinen sitten iloisesti kertoo, että mummilassa oli vieraita. Kysyin, että ketäs siellä oli. Poika vastaa: "No "Pekka"-setä!"

Voi että ottaa päähän, jos nuo NYT sitten tartunnan saivat. Eihän niitä nyt kokonaan välttääkään voi, mutta että on ihan pakko oikein vartavasten tartuttaa lapsia. Ei taida pojat mennä enää anoppilaan hoitoon...

No just... |O .
Saahan niitä pöpöjä muualtakin, juu, mutta jos kerran kielletään niin pitääkö silti kutsua se vatsatautinen lasten kanssa samaan aikaan kylään :/ .
Tuon takia en kyllä katkaisisi välejä anoppiin. Ihan vaan sivukommenttina. Mä henk.koht. tekisin lähes mitä tahansa, jos mun lapsilla olisi mahdollisuus tutustua isänäitiin samaan tapaan kuin mun vanhempiin.

Mahtavaa :o Meitä taas suku pitää "tekosyiden keksijöinä" kun kukaan meistä ei mene sukujuhliin, jos yksi on kipeänä. En silti ota tunnolleni että 95v sukulainen saisi viimeiseksi sairaudeksi meiltä tuodun taudin.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
No just... |O .
Saahan niitä pöpöjä muualtakin, juu, mutta jos kerran kielletään niin pitääkö silti kutsua se vatsatautinen lasten kanssa samaan aikaan kylään :/ .
Tuon takia en kyllä katkaisisi välejä anoppiin. Ihan vaan sivukommenttina. Mä henk.koht. tekisin lähes mitä tahansa, jos mun lapsilla olisi mahdollisuus tutustua isänäitiin samaan tapaan kuin mun vanhempiin.

Ei tietenkään mitään välienkatkaisua ole tarkoitus tehdä. Kirjoitin vähän huonosti kiukuissani, huomasin nyt, kun luin aloitukseni uudestaan.

Mutta palautetta lähtee kyllä, ihan rakentavasti ja asiallisesti toki.

Meillä ei pojat ole kovin paljoa olleet hoidossa ylipäätään, ollaa kyläilty mummoloissa koko porukalla. Nyt vaan tuntuu siltä, että oli huono ratkaisu antaa hoitoon ollenkaan.

Ja tosiaan itse tautiasiaa enemmän ottaa aivoon tämä selän takana toimiminen, kun luvattiin, että sairastaja vierailee vasta poikien lähdettyä ja myöhemmin saa kuulla, että sinnehän se oli ilmestynyt. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Mahtavaa :o Meitä taas suku pitää "tekosyiden keksijöinä" kun kukaan meistä ei mene sukujuhliin, jos yksi on kipeänä. En silti ota tunnolleni että 95v sukulainen saisi viimeiseksi sairaudeksi meiltä tuodun taudin.

Juurikin näin!

Mä suuttuisin kyllä todella paljon, ja jos lapsille tulisi mahatauti ja sitten vielä itselle niin kiroisin alimpaan hel**ttiin... Ei nyt mitään välejä tollasesta katkottais, mut se pettymys |O |O |O

Meidän toisessa mummolassa ei kunnioitettu yhtään meidän tapoja toimia eikä "yhteisiä" sopimuksia miten ja milloin asioita tehdään esim. syömisen ja hoidossa olemisen suhteen. Tein sitten sellasen päätöksen, että meidän lapset EI mene sinne enää hoitoon, sellasta tilannetta ei kertakaikkiaan enää tule siihen malliin asiamme hoidamme. Kylässä voimme kyllä käydä. On nyt toiminu näin useamman vuoden. Oli ihan meidän oma valinta ei olla sitä kerrottu mummolaan.

Eipä ole hoito tarjouksia paljo kuulunu... Olen sitä mieltä et kaikkien kanssa voi tulla toimeen kun niitä näkee sopivilla ehdoilla ja väleillä (joidenki kans tulee tosi hyvin toimee ku ei näe ikinä ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Meidän toisessa mummolassa ei kunnioitettu yhtään meidän tapoja toimia eikä "yhteisiä" sopimuksia miten ja milloin asioita tehdään esim. syömisen ja hoidossa olemisen suhteen. Tein sitten sellasen päätöksen, että meidän lapset EI mene sinne enää hoitoon, sellasta tilannetta ei kertakaikkiaan enää tule siihen malliin asiamme hoidamme. Kylässä voimme kyllä käydä. On nyt toiminu näin useamman vuoden. Oli ihan meidän oma valinta ei olla sitä kerrottu mummolaan.

Eipä ole hoito tarjouksia paljo kuulunu... Olen sitä mieltä et kaikkien kanssa voi tulla toimeen kun niitä näkee sopivilla ehdoilla ja väleillä (joidenki kans tulee tosi hyvin toimee ku ei näe ikinä ;) )

Tähän suuntaan alkaa mennä hiljalleen meilläkin. Ongelmana on tosiaan tuo yhteisistä sopimuksista luistaminen, kuten tolkuton karkin syöttäminen (joo, saa mummilassa mun puolestani syödä herkkuja, mutta joku raja siinäkin) ja sellainen vanhempien käskyjen/toiveiden kyseenalaistaminen, jopa lasten kuullen. Tämä "Pekka-sedän" vierailu taisi olla se viimeinen naula arkussa.

Appivanhemmat ovat hoitaneet tosi paljon miehen isoveljen lapsia ja tiedän, että he hoitaisivat näitäkin mielellään. Tuntuisi todella tylsältä kieltää isovanhemmilta tällainen. Täytyy varmaan nyt vaan nostaa ihan reilusti kissa pöydälle ja katsoa, mitä tapahtuu.