Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Alkuperäinen kirjoittaja sinuhe:
Moikka pitkästä aikaa!
Ilmottelin kun lähdin "lomalle" listalta, että menkat alkoi, mutta on tainnut livahtaa päivittäjältä viesti ohi silmien. Äippä 2006, sattuu niitä ulkopuolisena olemisen tunteita muillekin, ja varmaan aika monelle. Ehkä tuo mun viestin sivuuttaminen voisi olla yksi esimerkki ulkopuolisuudesta... Mille foorumille aiot siirtyä, mikäli lähdet nyt täältä tosiaan pois? Ite aion täällä vielä keikkua, väliin aktiivisemmin ja väliin lomaillen. Riippuu tietysti, mitä haluaa tältä palstalta, musta ainakin ihmisten vinkit raskautumiseen on tosi kivoja lukea. Eikä kukaan kavereista jaksais kuunnella tätä vouhotusta vauvan tekemisestä, täällä on mukava huomata olevansa muutamien kanssa samassa tilanteessa.

Mulla siis kp nyt 10 / 27, ja yk 2 alkanu. Miten kummassa te muuten laskette tuon kiertopäivän alkamisen? Eli mulla alko menkat 27 päivän kohdalla, onko siis seuraava päivä kp 1 / 27???? Eilen alko jo ovulaatiotuntemuksen, joten eikun simpat sisuksiin! Haudottiin ja viiniä maistelin viikonloppuna, greippiin en oo vielä sortunu. Foolihappoa napsin kyllä päivittäin.

Jaksamista kaikille, joilla menkat alkanu, meillä meni esikoiseen yk:ja 18, ennen kuin tärppäsi. Sillä asenteella sitä nytkin ollaan, kovasti toivotaan, yritetään ja päiviä lasketaan. Paskaahan se on, kun toivoo, mutta ei niin ei.

Aurinkoen: Mulla oli myös tosi oudot menkat, sellasia klönttejä tuli pitkin vuotoa...? Ja loppuvat ja taas alkovat. Varhainen km? Toivon toki, et saat ite katsella kaunista kahta viivaa testissäsi, omalla kohdalla ajattelin et kyseessä saatto olla vaikka km.

Anteeksi kamalasti!!! Ei ole ollut tarkoituksena jättää sinun tietoja päivittämättä.. En vain ole näköjään huomannut sinun viestiä!
Mie pakitan tästä tehtävästä.. Alkaa virheitä tulevan ihan liikaa pienen ajan sisällä, vaikka tarkoituksella en sitä tosiaan tee..

Mutta joku saa ottaa minun paikan =)

caffee 81 :lle kiitokset! PItkä jonohan sinne hoitoihin taas varmaan on joku puolisen vuotta, mutta ehkä jo tärppäis ennenkin.
Ovistesteistä minulla ei itse ole mitään kokemusta, nyt kun on vähän säännöllisempi kiertokin en ole vielä ajatellut kokeilla.
Aurinkoenergian testitulosta jäädään jännäämään täälläkin.

No hö, Red D, elä nyt hyvä immeinen lopeta tuota päivittämistä! Jos et jaksa, niin tietysti voit lopettaa, mut uskon kyllä monen toivovan et päivittäisit yhä tuota listaa. Sattuuhan niitä kömmähyksiä kaikille.

eikös listan voisi päivittää se, joka ensimmäisenä aamulla sattuu tänne tulemaan + on halukas päivityksen tekemään. Tarviiko tuohon mitään erikseen nimettyä henkilöä olla, ellei joku sitten välttämättä halua sellainen olla. :) Minä voisin ainakin päivitellä listaa, mutta tulen tänne yleensä vasta 10-12 aikaan ensimmäisen kerran, joten nopeammat ehtii aina ensin. :LOL:

Sitten tuosta ulkopuolisuudesta: minulla on myös välillä ollut samanlaisia tunteita. Luulen sen johtuvan ainakin seuraavista seikoista: a) täällä on liikaa porukkaa (en tietenkään halua ketään poiskaan) -> kaikkia ei voi muistaa/tunnistaa, joista moni kirjoittelee vain hyvin harvakseltaan -> tyyppi jää oudoksi, joten ei tule hänen viesteihinsäkään kommentoitua, b) porukka on hyvin eri-ikäistä ja erilaisessa tilanteessa. Monella on jo lapsia, monet yrittävät vasta ensimmäistä -> kivaa kuulla kokeneiden :) kommentteja, mutta toisaalta taas pelottaa se, että jos itse ei yhtään lasta saakaan (välillä tulee sellainen tunne, että miksi jotkut sellaiset joilla jo lapsi(a) on, vouhkaavat tädin saapumisesta niin kovasti)

Toisaalta siis on kovin kivaa, että porukka on niin erilaista ja omaa erilaisia mielipiteitä ja kokemuksia, jolloin asioista voi laajemmin keskustella. Toisaalta kuitenkin olisi kivaa jakaa ajatuksia ja tunteita sellaisten kanssa, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa kuin itsekin (yrittää ensimmäistä, on suurinpiirtein samanikäinen jne). Liityin tällaisen keskustelun toivossa 'lähes kolmekymppiset ekakertalaiset'-ryhmään, mutta valitettavasti siellä ei porukka ole ollut niin ihanan aktiivista kuin täällä.

Haluan vielä korostaa sitä, että en halua tällä viestillä loukata ketään enkä pahoittaa kenenkään mieltä. :hug: kaikille tasapuolisesti.

weiss
Äippä2006 Harmi, jos oikeasti lähet pois, meistä jokainen on varmana tuntenu olonsa ulkopuoliseksi ja mie itekkin välistä tunnen vieläkin.. Aurinkoenergiaa Hipi hipi testin tekoon, menkathan saattaa tulla, vaikka olisikin raskaana.. Red D Kyl sie ainakin plussaat :heart:!! Eläkä oikiasti aattele sen olevan "väärin"!! Nyt on vaan jostain syystä iskeny negaa ihan liian monelle! Miun ystävä sai keskenmenon reilu muutama viikko sitten ja mie tosissani pelkäsin, että mitä jos mie nyt plussaan, no, toisin kävi.. Täällä varmana kaikki sydämestään toivoo toisille plussaa, vaikka ei ite plussaisikaan.. Ainahan se tuntuu jollain lailla pahalta ja miettii, et miks en mie, mutta kuitenkin teistä tavallaan tulee ystäviä ja ystävilleen toivoo parasta. Tottahan se riipasee, mutta toisaalta se kasvattaa ainakin miulle sitä toivoa, että ens kierrosta sitten! Olis mukavata, kun voitas kaikki plussata toukokuulle!!!

kyselen tässä nyt ihan tyhmiä mutta missähän vaiheessa mun pitäis alottaa toi ovulaation metsästys tikulla? ku tänään täti lähti ja kierto on niin kauhean epäsäännöllinen.. tikkuja mulla on 15 eli riittää pariks viikoks.. en vaan yhtään tiedä millon alottasin tikutuksen ku viimeks kierto 28 päivää, sitä ennen 43 päivää :eek: .. plussaisia tuulia kailille =) . pidän teille kovasti peukkuja täällä :wave:

Tädin yllättämille :hug:

Aurinkoenergiaa: Ootkos jo sen varmistustestin tehnyt? Täällä jännätään todella :heart:

).( Alko tänään työt, ja töistä tullessa viilteli todella pahasti alavatsalta, niin että kaksinkerroin sain mennä. Turvottaa paljon. Kn oli eilen tai toissapäivänä ihan löysä ja edessä, nyt aivan takana kiinni, kova. Voiskohan olla???

Moikka taas, lueskelin pikaisesti uusimmat viestin poissaoloni (vkl) ajalta. En kerkee alkaa kommentoimaan hirveesti: mut ainakin pahoittelut taas pettymyksen kokeneille! :hug: Mutta kyllä me kaikki vielä aikanaan onnistutaan, toivottavasti.

Nea-85: oon miettiny samaa, mut en vielä ostanu tikkuja. Ehkä se on sit aloitettava jo joskus kp 10 jälkeen kun voi olla lyhytkin kierto.

Täällä tällä hetkellä hormoonit tuntuu enemmän yllyttävän lapsen tekoon kuin että varsinaisesti olis vauva-ajatuksia. Mutta ehkä se on luonnon viisas suunnitelma että ensin hoidetaan homma ja sitten alkaa se hoivavietti nousta pintaan! ;)

Täällä taisi olla jotain ulkopuolisuuspuheita niin vertaistueksi heille: itsekin tunnen hieman tipahtaneeni keskusteluista kun olin kesällä pitkään poissa ja sillä aikaa myös porukka vaihtunut jonkin verran. Lisäksi nyt on jotenkin pahin kirjoitteluinto mennyt ohi. Mutta ehkä taas jatkossa ahkerammin! Kiva kuitenkin että palsta on olemassa, ja kaikki te ihmiset.

Alkuperäinen kirjoittaja sinuhe:
No hö, Red D, elä nyt hyvä immeinen lopeta tuota päivittämistä! Jos et jaksa, niin tietysti voit lopettaa, mut uskon kyllä monen toivovan et päivittäisit yhä tuota listaa. Sattuuhan niitä kömmähyksiä kaikille.

:LOL: :LOL: En mie oo sanonut, etten jaksa päivittää =). Mielelläni sitä teen.

Alkuperäinen kirjoittaja weiss:
Äippä2006 Harmi, jos oikeasti lähet pois, meistä jokainen on varmana tuntenu olonsa ulkopuoliseksi ja mie itekkin välistä tunnen vieläkin.. Aurinkoenergiaa Hipi hipi testin tekoon, menkathan saattaa tulla, vaikka olisikin raskaana.. Red D Kyl sie ainakin plussaat :heart:!! Eläkä oikiasti aattele sen olevan "väärin"!! Nyt on vaan jostain syystä iskeny negaa ihan liian monelle! Miun ystävä sai keskenmenon reilu muutama viikko sitten ja mie tosissani pelkäsin, että mitä jos mie nyt plussaan, no, toisin kävi.. Täällä varmana kaikki sydämestään toivoo toisille plussaa, vaikka ei ite plussaisikaan.. Ainahan se tuntuu jollain lailla pahalta ja miettii, et miks en mie, mutta kuitenkin teistä tavallaan tulee ystäviä ja ystävilleen toivoo parasta. Tottahan se riipasee, mutta toisaalta se kasvattaa ainakin miulle sitä toivoa, että ens kierrosta sitten! Olis mukavata, kun voitas kaikki plussata toukokuulle!!!
Kiitos Sinulle! :hug:

weiss eipä täällä sen kummenpaa.. aika p olo vieläkin.. onneksi täti pakkailee jo kimpsujaan pikku hiljaa.. ja töissä ei tosiaan se kuume hellittänyt kun 1-3 vuotiaita siellä hoitelen.. tää on ihan hirveää.. ukolle jo monta kertaa sanonu et unohan tän homman kohta kokonaan, mutta se ei suostukaa :) mitenkäs sinä?

kylli tuo sun käsi kädessä viestis oli niin hauska :) mites sinä voit?

sinuhe mä lasken sen niin että mullakin nyt alkoi menkat kp27 aikaan ja kunnolla et se on silloin jo kp1 eli kierto ois sen 26.. en sit tiedä miten ihan oikeesti pitäs tai miten muut mutta näin minä :)

oon kovasti ruvennu miettii tätä palstailua et jos jäis vaikka ees taustailemaan mut saas nähä.. vois tehä ihan hyvää..

en mie oikein tiiä teenkö sittenkään...
käytiin kaupungilla kävellen...matkaa tuli noin 10km...ja sen aikana oli kuppi "kerännyt" melekeen 25ml verta....
kn on edelleen korkealla ja aika "kova" ja aika kiinni..joten outoa on...
kävin kyllä testin ostamassa ja mietin jos huomen aamulla tekis...
Voiko menkat olla normaalit ja kuitenkin oisin raskaana????

Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoenergiaa:
en mie oikein tiiä teenkö sittenkään...
käytiin kaupungilla kävellen...matkaa tuli noin 10km...ja sen aikana oli kuppi "kerännyt" melekeen 25ml verta....
kn on edelleen korkealla ja aika "kova" ja aika kiinni..joten outoa on...
kävin kyllä testin ostamassa ja mietin jos huomen aamulla tekis...
Voiko menkat olla normaalit ja kuitenkin oisin raskaana????
Kyllä voi! :hug:

weiss
Suikale: Samassa veneessä ollaan.. Kyllä se olo siitä helpottuu ja viel tärppää, uso pois!! Miekin aattelin ja jotenkin otankin rennommin. Koitan olla seuraamatta "oireita" tän kierron aikaan, koska ite voi näköjään itteään kusettaa suoraan silmään!! Kuitenkin sitä tänne vaan änkiää lukemaan siun ja muittenkin kuulumisia ja jos ei muutamaan päivään kuulu mitään, sitä kummasti miettii, että mitä teitille kuuluu.. Koitetaan vaan elää päivä kerrallaan ja vaikka oikiasti tuntuukin välillä, ettei jaksa pettymyksiä kuukauesta toiseen, niin onneksi siullakaan mies ei anna periksi.. (minkäköhän takia, hih.. :LOL: )

weiss juu.. se aina kierron alussa tulee niin kauhea pettymys kun se täti tunkee kylään ja kierrosta toiseen se vaan pahenee ja pahenee.. vaik ei paljoa oo takana mut kuitenki.. mäkin aattelin et jättäis itsensä tutkimisen ja keskittyis johonki muuhun.. nii varmaa :kieh: joo itteensä voi niiin kusettaa et ei oo tosikaan..

mullakin vasta viikon päästä oviksen mahdollisuus.. huoh.. eihän sitä jaksa oottaa.. mut onneks oon nyt töissä.. siellä oli ihanat kaksoistytöt, tuli heti mieleen se kun ukko haaveili niistä :heart: ei kukaan oikeestaan aristanu ees mua.. kaikki meni kyl hyvin.. huoh rupee väsyttää.. heräsin 6.15.. äsken hoidin parvekekukat ja meni melkei puoltoista tuntia.. jäi jostai kumman syystä hoitamatta vkloppuna..

mutta kuulkaas tytsyt yritetään pitää lippu korkealla vaikka välillä mieli onkin maatakin matalammalla :wave:

Kaa
Viikonlopun vietosta on nyt sitten palattu ja muututtu sitten siinä sivussa rouvaksi. Hyvä fiilis. Kovasti treenattiin ovista varten hääyönä ja seuraavana. (Ja -päivänä ja... :saint: )

Tänne on tullut hurjasti kirjoituksia viikonlopun aikana, meni ihan hyvin aikaa niitä lueskellessa. Aurinkoenergiaalla ja Redillä on kiinnostavat päivät menossa, odottelen innolla uusimpia uutisia. Kajjaanin ja Iisalamen edustat on tuttuja, olen sitten seuraavalta välipisteeltä eli Kuopijosta...

Alkuperäinen kirjoittaja Kaa:
Viikonlopun vietosta on nyt sitten palattu ja muututtu sitten siinä sivussa rouvaksi. Hyvä fiilis. Kovasti treenattiin ovista varten hääyönä ja seuraavana. (Ja -päivänä ja... :saint: )

Tänne on tullut hurjasti kirjoituksia viikonlopun aikana, meni ihan hyvin aikaa niitä lueskellessa. Aurinkoenergiaalla ja Redillä on kiinnostavat päivät menossa, odottelen innolla uusimpia uutisia. Kajjaanin ja Iisalamen edustat on tuttuja, olen sitten seuraavalta välipisteeltä eli Kuopijosta...

Tiällähän alkaa sit kohta käymään "piiri-pieni-pyörii" ;)
Et kaukana siis sinäkään asu.

Miltäs se nyt tuntuu, kun oot rouva-nimikkeen saanut? :D

Tiistai 14.8.2007

*Esikoisesta haaveilevat *

Hilipati.................kp. 4/27-35.......................yk. 5
Sydänkäpynen.....kp. 4/30............................yk. 2
Kylli-täti..............kp. 5/25-29.......................yk. 6
Suikale................kp. 5/26-29.......................yk. 4
nea85.................kp. 6/28............................yk. 3
katrinainen..........kp. 7/28-31.......................yk. 2
mouku80............kp. 9/24-41.......................yk. 4
Kaa....................kp. 9/28............................yk. 1
rina82.................kp. 9/??............................yk. 28
wind....................kp. 16/30-40....................yk. 2
Tinkatar...............kp. 18/28.........................yk. 1
piksu...................kp. 21/28-29....................yk. 3
Tinttara84...........kp. 22/16-29....................yk. 53
juuri....................kp. 22/28-30....................yk. 3
gataa...................kp. 24/(24)31-39..............yk. 6
Diarmuid..............kp. 31/35-40.....................yk.2
Tähtisilmä79.........kp. 35/31-33.....................yk. 6
Bumba.................kp. 39/31-34 ...................yk. 3

* Toista toivovat *

Pixie....................kp. 5/24............................yk. 3
Caffee81..............kp. 5/28............................yk. 7
äippä67...............kp. 5/28-32........................yk. 8
Vilinäiti.................kp. 6/36............................yk. 16
balou...................kp. 7/19............................yk. 1
weiss...................kp. 7/27-30.......................yk. 3
sinuhe.................kp. 11/27...........................yk. 2
Summer81...........kp. 12/28...........................yk. 3
Äityli -84..............kp. 14/31-40......................yk. 12
buffo...................kp. 20/30...........................yk. 9
Poni06.................kp. 21/28-39......................yk. 2
Venla-05..............kp. 22/30...........................yk. 2
Hilbert.................kp. 23/?..............................yk. 1
Äippä2006...........kp. 26/28............................yk. 1

* Kolmatta kaipailevat *

aurinkoenergiaa....kp. 2/28............................yk. 7
Carla...................kp. 27/25-28.......................yk. 2
Red Dragon.........kp. 28/21............................yk. 2
jane70.................kp. 35/28...........................yk. 1
khalawah..............kp. 43/28...........................yk. 1

* Neljättä toivovat *

pikkumyy42..........kp. 3/28.............................yk. 2
äiti-1966..............kp. 13/26-30.......................yk. 6
Päppä..................kp. 14/26-30.......................yk. 5

*Haamuilijat*

Ellen83 (kp. 26/26, yk.4)

* Plussanneet *

iida83...............................................................................12/07
Pikkueppu, Afu-82..............................................................01/ 08
Piipi79, Amalia-, Hissukka, Meillevauva, nipsuli, hannipupu....02/08
Vauvakuumeinen, Olivia Ciba, tuittu-tilda...............................??/08
äiskä äiskä, Rhea, Papagena, Hope08, Suvitus, Emminmamma,
Nenya................................................................................03/08
mussu81, Joanna, Aina-Ilona, rakastava äiti, Mavi, siksakki,
pipar, Heikko-Peikko, Jopa73.............................................04/ 08

Aivan järkyt menkat...vuotaa kuin seula :eek:
ihan siis mielenä..normaalisti kuukautisveren määrä on 90-120ml, mulla on jo ainakin se 90ml vuotanu...ensin holahti sitten pariin tuntiin mitään ja sitten aloitti....tyttökin säikähti suihkussa kun yhtäkkiä hulahti lammikko lattialle...ihan olen ihmeissäni, tissit on koko ajan kipeemmät ja kipeemmät ja huono olo ja huimaus pahenee...
katsotaan aamutilanne sitten, jos en huku yöllä menkkoihini :/ :/
taidan sen testin tehä kuitenkin ja sen jälkeen soitan jo kyllä lääkäriin tms...
mutta huomiseen! öitä... :wave:

Yhteistyössä