Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Anspa83
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 00:45 Toiveikas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 00:03 Anspa83 kirjoitti:
Täällä olisi myös tarkoitus jättää pillerit pois kevään aikana. Esikoinen olisi siis toiveissa. Mulla valmistumien häämöttää ihan kohta joten sit olis hyvä aika alkaa yritys. Tietysti toivotaan että pian tärppäis että ensi kevääksi saataisiin vauva kotiin. Onnea kaikille yrittäjille!
Mukava huomata, että jollain on vähän samanlainen tilanne kuin minulla. Minulla tuo mies ei välttämättä ole vaan niin myöntyväinen... Noh, pitää yrittää lämmitellä, jos vaikka hän yllättäisi :p

Koska muuten valmistut?
Kuukauden päästä pitäisi olla paperit kourassa. Mites sulla?

täällä olis kans yksi haaveilija..
poika on 1,5 vuotias ja kova vauvakuume jo alkais taas oleen.
heinäkuussa on häät,niin sen jälkeen aletaan tosissaan yrittämään!
mies ei oo ennen sitä kauheen suostuvainen..toisaalta mäkin haluan tässä välissä hetken tehdä taloudellisista syistä töitä,ennenkö jään taas kotiin.
mutta kun ei malttais millää odottaa sinne asti ;)

:wave:

Meillä ennestään yksi tyttö, 1v4kk. Hiukan hirvittää, että miten sitä jaksaa kahden pienen kanssa, kun tuo esikoinen on niin vilkas tapaus... mutta eiköhän tämä vauvakuume jyrää terveen järjen. :D Tällä hetkellä olisi tarkoitus jättää ehkäisy pois alkukesästä kun Nuvaringit loppuu. Iik, en malttaisi odotta... :D

Olis täällä yksi kevät vauvasta haaveileva, tai itse olen halunnut lasta jo pidemmän aikaa mutta nyt olen vasta saanut mieheni innostuun ajatuksesta että joskos tänä kesänä saataisiin oma pienokainen alulle. :)

Olisi ensimmäinen

Täällä myös yksi kevätvauvasta 2008 haaveileva. Minulla on kaksi poikaa 5 ja 3 v eli kolmas lapsi olisi toiveissa. Mies suostui jo viime syksynä, mutta työtilanteeni takia (pätkätyöläinen) on pakko odotta vielä vähän. Toisaalta myös minulla kuume on kova eikä millään jaksaisi odottaa. Huoh... Kivaa huomata, että meitä "pitkän kaavan mukaan" haaveilijoita on muitakin :)

Heippa!
Ihanaa et löysin muitakin esikoisen haaveilojoita keväälle/kesälle 2008!!!Mulla ollut kova vauvakuume nyt pari vuotta ja nyt se tunne vain voimistunut vuoden alussa.Aviomies ollut vähän vaisu asiasta aikaisemmin(ollut epävarma näin suuren vastuun ottamisesta),mutta nyt ollaan saatu asia kunnolla puhuttua ja pillerit lopetan kesän jälkeen.Sitten vauva saa tulla heti kun haluaa!IHANAA:)Kesää odotellessa.

Pitäisiköhän meidän tehdä vaikka listaa niinkuin noissa piinaviikkopinoissa? Voisi laittaa vaikka monettako kuumeillaan ja koska yritys alkaa... ja sitten kun on yritys päällä niin kulloinenkin tilanne. Miltä kuulostaa? Samaan tyyliin kuin muissakin pinoissa, että uusi pinoutuja kopioi edellisen listan ja lisää siihen itsensä.

No, jatkakaa jos kiinnostusta löytyy. Tässä alku:

Hissukka.................toinen haaveissa...................toukokuussa alkaa

No, nytkö mä sitten säikytin kaikki pois? :whistle: Voihan tuon pinoutumisen jättää hamaan tulevaisuuteen, jos tuntuu vielä liian aikaiselta, mutta tulkaa nyt silti kuulumisia kertomaan välillä. =)

Mulla vauvakuume vaan kasvaa, mutta koko ajan epäillyttää että miten jaksaisin kahden pienen kanssa... nyt tyttö 1v4kk. Ja menisikö töihin välissä, vai jäisikö suoraan mammalomalle jos nopeasti tärppäisi... saapa nähdä mihin tässä vielä päädytään.

Heipä hei!

Tosiaan, kuulumisia on kiva lueskella teiltä muilta haaveilijoilta.

Niin tuolla jo aiemmin harmaana kirjoittelin, että kesällä olisi tarkoitus jättää pillerit pois ja ruveta odottelemaan joskos meille perheen lisäystä suodaan. Ihan ensimmäinen olisi siis kyseessä.

Kyllähän tässä itse tulee asiaa päivittäin mielessä pyöriteltyä, ja palstaa sivu silmällä seurailtua. Jotenkin välillä tämä odottamisen tuoma jännitys/ahdistus puskee yli äyräiden, ainakin niinä hetkinä kun asiaa on pohtinut 24h. Kivaa on, jos puoli päivää sujuu ajattelematta ja haaveilematta tulevasta kesästä ja vauvatoiveista. Järki pistää vielä onneksi vastaan ja antaa luvan aloittaa vauvasuunnitelmat vasta kesällä. Välillä en millään jaksa muistaa syitä, miksi pitää vielä kesään asti odotella :)

Nyt opiskeluissa loppurutistus edessä, kun vaan jaksaisi keskittyä olennaiseen!

Itsellä olisi tässä kevään aikana tarkoitus valmistautua itse käytännön toteutukseen mm. kunto- ym. ravintoremontilla. Pari kiloa painoa saisi lähteä pois ja jos siinä sivussa kuntokin vähän kohenisi kesää kohden...

Näillä eväillä siis kohti kesää täällä päin!

B)
<br><br>

Tuo pinoutuminen olisi kyllä hyvä juttu. =) Pitää vaan nyt yrittää tuota miestä vielä suostutella... ;) Nykyään se aina välillä itsekin puhuu kolmannesta. :eek: :D Taitaa vaan olla ajankysymys... :p Miehen pitää vaan saada sopeutua tilanteeseen. Mutta ilmoittelen, jos ja kun tilanne taas muuttuu. =)

Mutta pinoudutaan ihmeessä! =)

Meillevauva
Täälläkin haaveillaan ihkaensimmäisestä! Just viikonloppuna tuli oikeestaan se viimeinen varmuus että mies ei ainakaan täysillä vastusta.
Pillerit nimittäin jäävät pois muutaman viikon kuluttua ja ihan miehen luvalla!

Silti mulla tuntuu olevan liikaakin järkeä mukana, en uskalla fiilistellä edes ajatuksella että aletaan oikeesti yrittämään.. Ja mistäs sitä tietää jos mies lakkaa kokonaan leikkimästä mun kanssa ;)

Hei kaikille!

Esittäydynpä itsekin, eli olen kohta 28v ja mieheni 33v ja esikoinen olisi toiveessa.

Kierukka poistetaan kuukauden kuluttua ja toukokuussa alkaa yritys

Hissukka.................toinen haaveissa...................toukokuussa alkaa
Vauvakuumeinen.....esikoinen haaveena...............toukokuussa alkaa

Uskaltaudun minäkin... :snotty:

Hissukka..................toinen haaveissa...............toukokuussa alkaa
Vauvakuumeinen......esikoinen haaveissa..........toukokuussa alkaa
Alicia.......................kolmas haaveissa..............toukokuussa alkaa :heart:

Pinoudun minäkin. Meillä yritys alkaa heti kun mahdollista, mutta aikaisintaan toukokuussa. Todennäköisemmin vasta kesän jälkeen. Vauvakuumeinen, tiedätkö (tai tietääkö joku muu) pitääkö kierukan poistamisen jälkeen odottaa ennen varsinaista yritystä? Mulla on hormoonikierukka ollut kuopuksen jälkeen eli n. 3 vuotta. Ja mietin tässä koska sen poistaisi....

Alicia.......................kolmas haaveissa..............toukokuussa alkaa
Narya......................kolmas haaveissa..............en tiedä vielä

Eli minäkin tähän listaan hyppään.

Bumba....................esikoinen haaveissa...........kesäkuussa alkaa

Titania
Heippa!

Pinoudunpa minäkin, vaikken ole tähän keskusteluun vielä osallistunut.
Vauvakuume on aivan valtava, mutta väitöskirjaprojektini on sen verran loppusuoralla, että se on hoidettava ensin kunnialla pois jaloista. Toiveissa olisi saada väikkäri esitarkastukseen kesällä ja samalla voisi alkaa yrittämisen. =)

Esikoinen täyttää keväällä 4v ja on varmasti jo 5v, kun saa pikkusisaruksen, vaikka kaikki menisikin nopeimman kaavan mukaan (mitä tuskin tapahtuu :( ). Tunnen välillä musertavaakin syyllisyyttä tästä isosta ikäerosta ja siitä että olen väikkärilläni riistänyt esikolta pikkusisaruksen. Tilannetta ei yhtään helpota se, että ympärillä sukulaiset ja kaverit saa vauvoja tiuhaan tahtiin, yhdellekin, jonka esikoinen on omaani nuorepi, syntyy jo kolmas lapsi näinä viikkoina. Tämä vauvakuume saa minut katumaan koko väitöskirjaprojektin aloittamista, vaikka olenkin unelmieni ammatissa ja alalla tohtorintutkinto on käytännössä pakollinen. :headwall:

Huoh, tulipa avauduttua... :ashamed: Mutta kivaa päästä jutustelemaan muiden 'odotuksen odotuksen odotuksen' kanssa kärvistelevien ja varsinkin opinnäytetöiden pakertajien kanssa! Tämä vauvakuume antaa kyllä hurjasti motivaatiota kirjoittamiseen, mutta toisaalta häiritsee kovasti keskittymistä. :headwall:

Titania.....................toinen haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti

Meillevauva
Jospa minäkin sitten pinoudun..

Titania.....................toinen haaveissa...............kesäkuussa toivottavasti
Meillevauva..............esikoinen haaveissa..........huhtikuussa alkanee

Miiruska

Minä kans sitten tänne ...

Miiruska...................kolmas haaveissa..............joskus kesällä

Kivaa että löytyy seuraa kun sitten toukokuussa toivottavasti jätetään ehkäisy pois! Ei malttaisi odottaa... vaikka nyt mut sitten kutsuttiin pe työhaastatteluun, jos sen paikan saan niin en tiedä sitten pitääkö vauvatoiveita vähän siirtää, viitsiikö sitä heti alkaa mammalomalle hankkiutumaan. Toisaalta kyseessä on valtion virasto, joten tuskinpa heille yksi äitiysloma mitään merkitsisi.... mutta nyt menen asioiden edelle, en ole vielä ollut haastattelussakaan! :whistle: ;)

Titania, sä surit tulevaa ikäeroa. Mä olin neljä kun mulle syntyi pikkuveli ja äiti ja koko suku hämmästyi, kuinka täysillä mä innostuin vauvan hoitoon. Halusin aina pitää tuttipulloa ja auttaa vauvan hoidossa, joskus säikytin äitini yrittämällä yksin vaipanvaihtoakin. :LOL: Ja nukkeani imetin vieressä kun äiti imetti pikkuveljeä. Mulle siis pikkusisaruksen saaminen tuossa iässä oli tosi hieno juttu! =)

Titania
Kiva kuulla Hissukka, ettei se "iso" ikäero teillä haitannut! Toisaalta on ihan kivaa, että esikoinen on jo reipas ja itsenäinen seuralainen, mutta toisaalta tuo iso ikäero tuntuu niin oudolta, kun suurin osa tutuista on saanut lapsensa max. 2 vuoden ikäerolla ja niistä alkaa olla jo paljon seuraa toisilleen. Mutta kyllähän se on vaan kuljettava tiensä loppuun niinkuin sen on valinnut, vaikka se tällä hetkellä harmittaakin.

Osallistun minäkin tähän ikäerokeskusteluun. Mulla on ykkösen ja kakkosen välillä 1,5 vuotta. Kolmoselle tulee joka tapauksessa pitkähkö (4,5-5 v) ikäero verrattuna kakkoseen, mutta toisaalta ehkä vanhemmista lapsista on sitten apua vauvan hoidossa :) . Nämä kaksi ensimmäistä (vielä samaa sukupuolta) ovat tosi läheisiä toisilleen ja toisaalta mietityttää jääkö kolmas sitten ihan yksin. Mutta mulla on itselläni 6 vuotta vanhempi sisko ja oikein hyvissä väleissä me ollaan aina oltu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 12:55 Miiruska kirjoitti:
Tää olis varmaan mullekki hyvä paikka! Eli oon 25v., mieheni 26v. ja esikoinen olis haaveissa keväällä/kesällä 2008. Mieskin on jo myöntynyt..=) Pillerit jätin just pois, sen jälkeen ei ole muuta ollut kuin ongelmia, mutta ehkä tämä tästä tasaantuu..:/

Miiruska...................kolmas haaveissa..............joskus kesällä
Hilipati.....................esikoinen haaveissa...........heinäkuussa aloitellaan

Yhteistyössä