Kevätkullat06

Tervetuloa vaan joukkoon kirjoittelemaan Mamitzu06 =)

Neiti istuu tuolla olohuoneessa ja rakentaa dubloja. Ne ovat hänen lempparit. Niistä tehdään taloja ja torneja, hmm... mahtaako hänestä tulla rakennusalan insinööri vai arkkitehti. Meillä on menossa myös hauska leikki, hän sanoo, että sano auto tai milloin mikäkin sana ja minun pitää toistaa. Jos sanon hänen mielestään oikein tulee sieltä kehu, että hyvä äiti. Jos en sano mitään ääni kovenee ja hän sanoo uudestaan, että sano. =)
Ollaanko teillä oltu jo flunssassa? Meillä ollaan vielä säästytty. Entäs toi influenssa rokotus, kuinka moni aikoo antaa.. Meillä otettiin viime vuonna ja taidetaan ottaa tänäkin vuonna.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille =) :wave:
 
Minunkin puolestani tervetuloa mukaan Mamitzu06!

Aiomme viime vuoden tapaan ottaa taas influenssa rokotteen, sillä mies matkustelee niin paljon pitkin poikin ja viime vuonna saikin koko toimistonsa suomessa ja muissa pohjoismaissa tuliaisina tuon taudin, kun olivat jossain koko euroopan käsittävässä tapaamisessa (siis toimistot). Toista viikkoa kesti je me, siis minä ja poika selvittiin kait rokotteen ansiosta ilman tautia.

Muutama viikko sitten Väinämöisellä oli kait parvorokko, tosin pk:sta osasivat näkemättä diagnosoida enterorokoksi, ei kyllä ollut mitkään oireet sen enteron mukaisia.. mutta onhan se aika kätevää, kun jää nyt lääkäri reissut pois, kun on noin hyvin koulutettuja hoitajia meidän pojalla. Soitan vain sinne ja saadaan diagnoosi. On se kumma, kun lastenerikoislääkäri joutuu kuitenkin turvautumaan labran testeihin varmistaakseen taudit..

Meillä kovasti odotellaan lunta ja joulupukkia, eilen ei meinannut nukkumaan menosta tulla mitään ja vihjaisin sitten pukista joka antaa lahjoja lapsille jotka tottelevat vanhempiaan ja johan poika tuli vauhdilla sänkyyn. Siinä sitten pohdittiin mitä on olla tottelematon ja tuhma, hän kun meinasi et on tuhma ollut. Yritin selventää eroja ja kai jotain ymmärsikin lopulta esimerkkien ansiosta. Sitten heräsi keskustelu siitä kuinka tarkka joulupukki sitten on siitä kuka on ollut tuhma tai kiltti, se keskustelu jäi todellakin kesken, kun minä jo nukahdin. Noin muuten käy melkein joka ilta, minä nukahdan ensin ja hän joskun jälkeeni, pulina ainakin jatkuu yleensä..

Mukavaa loppu viikkoa kaikille!

:wave:
 
Pitkästä aikaa;MOI! :wave:

Tytöt on nukkumassa, eikä muita hoitolapsia paikalla, joten pitää nyt vähän kirjoitella tännekin!
Mukavaa pikkupakkasta jo! Meillä on kyllä ollut yskää, nuhaa ja eilen aamulla kerran tyttö oksensi. Sit taas alkoi normaalisti syömään, olisiko limaa noussut ja se aiheuttanut heti aamupuuron poistulon....? Viikko sitten perjantaina oli tosi itkuinen ja yöt oli levottomia, etten saanut unta juurikaan. Se vl oltiin sisällä, että vähän alkoi jo toipumaan. Kuitenkin mun ollessa työssä=hoitolapset viikolla, on pakko päästä ulos. Pienin meillä on pian vuosikas =) Onneksi hän on 2-3pv/vko vaan johtuen äidin työstä. Ihana vilkas poika, työllistää kyllä...

Olemme menossa isänpäiväviikonloppua viettämään mökille, ei olla oltu vähään aikaan ja seuraava kerta menee pitkälle ennen kuin minä sinne joudan :whistle:
Mulla on yks koulutus, pikkujoulut (joihin en tiiä menenkö....?) ja sit 2 seur. vl menee reissussa&reissusta "toipuessa" Elikkäs joskus joulukuun puolessa välissä sinne möksälle tai vasta jouluna...?

Reissussa ollaan viikko ja ihan kahdestaan lähdemme!

Meillä pupatetaan omaa kieltä ja osaksi sellaista mistä selvän saa. sama on hoitotytöllä, joskin vähän nuorempi omaa mukulaani.

Mutta nyt luen päivänlehtee yms. Hyvää viikonloppua kaikille!

PS:Tuli muuten laivaristeily ilmainen, jonne sitten koko poppoo. Viime vuonnahan me oltiin Väinöttären perheen kanssa yhtäaikaa, mutta ei siitä porukasta toisiamme mitenkään tunnistettu :D
 
Tervetuloa tulokkaalle!

Meillä on jo monet flunssat pidetty, tosin kotipäiviä on ollut vain kaksi vissiin. Eilen päiväkodista tuli isänpäiväkortit jo kotiin ja poika olisi niin mieluistasti esitellyt sitä isällensä (taisi kyllä olla itse sitä avaamassa...). Kun käskin piilottaa sen isältä piiloon, niin poika kävi vielä erikseen esittelemässä piilopaikkaa isälleen ;) Meillä on hauskaa kyllä ton mukulan kanssa...
 
Iltaa kaikille :wave:
Jospa tästä meidän pikkumiehestä kertoilisin jotain... Hmm...
(profiilista ainakin kuvaa)
Menevä paketti ja kova uhma päällänsä.
Mitään kunnon sanoja ei tule, tulee n.20 sanaa ja jos oikein kiirettä pitää niin voi kuulla lauseen :D Poikaa ymmärretään niin hyvin että hän on tuumannut ettei hänen pölinöitä vielä tarvita.
Meillä pojan harrastuksiin kuuluu uiminen ja kerhoilu kerran viikossa 2h.
Pojalla on myös leikkinä pippelijuoksu :D Housut ja vaippa pois ja menoksi :LOL:
Mittaa pojalla muistaakseni 2v neuvolassa oli 91cm ja 13,5kg
Noh, tämmöstä tänne B)
 
Talvikausi on wirallisesti aloitettu. Ollaan käyty hiihtämässä (kodin etupihalla) ja luistelemassa (jäähallissa). Hiihtäminen sujuu luistelua paremmin ;) Poika pystyy jo itse kääntymään suksilla ja jopa ilman sauvoja nousemaan ylös penkasta. Taisi olla tahmeaa lunta pihassa. Luistimilla pysyy muutaman sekunnin pystyssä ilman tukea... Lumikolaa käytetty ja liukurilla lasku sujuu hyvin. Rattikelkkaa ei ole ehditty kokeilemaan ja toi lumi sulikin tänään pois.

Mites motivoitte lapsianne pukeutumaan itse? Riisuminen vielä menee kohtuu hyvin aina silloin tällöin. Kengät poika pistää jalkaan, jos itse haluaa lähteä ulos. Toki ennen muita toppavaatteita :whistle: . Pipo joo, toinen hanska jees. Vetoketjuja silloin tällöin. Yöhousut pukee melkein joka päivä, mutta ei jotain syystä sitten enää collarihousuja. Paitaa ei suostu kiskomaan pään yli, mutta siitä pääse itse eteenpäin. Mikä on teidän salainen aseenne?
 
Talvikausi on wirallisesti aloitettu. Ollaan käyty hiihtämässä (kodin etupihalla) ja luistelemassa (jäähallissa). Hiihtäminen sujuu luistelua paremmin ;) Poika pystyy jo itse kääntymään suksilla ja jopa ilman sauvoja nousemaan ylös penkasta. Taisi olla tahmeaa lunta pihassa. Luistimilla pysyy muutaman sekunnin pystyssä ilman tukea... Lumikolaa käytetty ja liukurilla lasku sujuu hyvin. Rattikelkkaa ei ole ehditty kokeilemaan ja toi lumi sulikin tänään pois.

Mites motivoitte lapsianne pukeutumaan itse? Riisuminen vielä menee kohtuu hyvin aina silloin tällöin. Kengät poika pistää jalkaan, jos itse haluaa lähteä ulos. Toki ennen muita toppavaatteita :whistle: . Pipo joo, toinen hanska jees. Vetoketjuja silloin tällöin. Yöhousut pukee melkein joka päivä, mutta ei jotain syystä sitten enää collarihousuja. Paitaa ei suostu kiskomaan pään yli, mutta siitä pääse itse eteenpäin. Mikä on teidän salainen aseenne?
 
Minä ostin ihan normaalit hokkarit pojalle (sopivat ihan hyvin tytöillekin) ihan Prismasta. Kypärä ostettiin ilman verkkoa, mutta ajattelin ostaa sen verkon kumminkin. Jäähallissa kaikilla pienillä oli verkot kypärissä ja kaatuvathan ne myös eteenpäin...

Luistelu kävi ihan työstä (siis mulle) ja kannattaakin olla omat luistimet hyvässä kunnossa. Tollainen mukula painaa makaroonina ihan kunnioitettavasti ;) Mutta parhaiten ekat tutustumiset meni niin, että poika nojasi tuoliin, heilutteli jalkoja ja minä työnsin tuolia ympäri jäätä. Pidemmälle edistyneet pienokaiset (joita oli ihan hirveästi) osasivat itse työntää tuolia ja pitivät vanhempiaan kädestä kiinni. Kyllä me ilmankin tuolia mentiin, mutta aika paljon tuo muksu tarvitsee ekoilla kerroilla tukea. Raskasta oli omalle selälle. Seuraavalla kerralla kokeillaan enemmän tuota seisomista ilman tukea jäällä.

Kun lähipuistoon jäädytetään rata, niin otan mukaan potkukelkan. Päiväkoti sanoi, että he ottavat jonkun "maitokelkan" sitten avuksi.
 
No lunta taas odotellaan, pulkalla vedetään kotona mopoa ja pehmoja lumen putteen takia.
Mekin kaivettiin serkkujen vanhat hokkarit esiin ja kokeiltiin josko ne hyvät olis kooltaan, mutta on vähän liian suuret ne kyllä on. Kova hinku Väinämöisellä luistelemaan olis, kypäräkin on ostettu ja ilman verkkoa meilläkin, ihan samaa pohtinut olen kuin Työäitikin et suojaksihan se olis myös kaatuessa. Kotona kokeilee isänsä kanssa luistimia aina välillä, vaikka isot onkin ja nilkat vaan vinksuu miten sattuu, mutta into on kova jäälle päästä.

Me olemme Väinämöisen kanssa oltu sairaita jo yli 2 viikkoa, mieskin jo liittyi viime viikolla meidän joukkoon sairastamaan. Lääkäri vaan sanoo, et nyt liikeellä oleva virus voi jyllätä monta viikkoa..

Huomasin n. kuukasi sitten et Väinämöinen on alkanut piirtelemään ympyröitä, alkaa paperit täyttyyn pikkupalloista, pienen pientä pipertää, riippuen kynästä millä tekee. Saksillakin kovin harjoittelee, mutta minä en koskaan muista ostaa hänelle omia lastensaksia :ashamed: noilla minun koristekuviosakasilla sitten leikkelee.. Aina, kun alan jotian sakasilla leikkaamaan, hän tulee viereen vaatimaan "omia tärkeitä" saksiaan eli kahdet koristekuviolliset sakset. Tykkää auttaa pakettien paketoinissa, laittelee teippejä paketteihin ja osan papereista on maalannut, joihinkin piirrellyt. Yhden pakettikortikin teki =) leikkasi noilla koristesaksilla paloja ja teippaili niitä korttipohjaan+piirteli ja "kirjoitti" nimen ja tuo upea kortti laittettiin mummin joululahjaan.

Joulupukin näki viime perjantaina kauppareissulla ja pukki kun kysyi kuka olet ja kuinka monta vuotta, niin kertoili sujuvasti kaiken. Pukki kysyi myös et mitä olet lahjaski toivonut ja kertoili et Muumi ja loppu oli hiljaisella äänellä ettei pukki kuullut.. Arvatkaas vain miksi oli niin puhelias, näki kun pukki antoi yhdelle pikkupojalle Muumilakun ja sitähän hänkin halusi. Saikin lopulta sanottua oikein reippaalla äänellä, et haluan sen muumilakun. No sai lopulta lakunsa. Tuosta tulikin mieleen, onko teidän pienet saaneet vielä nameja? Me on nyt pari kertaa annettu just noita muumilakuja, alkaa oleen sellainen et serkkujen kanssa ku paljon ollaan ja he on kaikki jo koululaisia ja nameja heillä syödään välillä meidän siellä ollessa. Ja todellakin jo osasi ihmetellä mitä serkut saa syödä ja hän ei. Siellä sitten sai ensimmäisen herkkunsa yhden serkun syntymäpäivillä. On sillai karnttu noiden herkkujen suhteen, harvat keksit esim kelpaa, suklaasta ei pidä ollenkaan tai oikeestaan mistään mikä on kunnolla makeeta, sinällään hyvä. Eikä todellakaan koskaan olla tyrkytetty herkkuja, enimmäkseen kyllä mukeltaa xylitolpurkkaa, se on hänen suurin herkkunsa onnkesi vielä.

Mutta nyt taas

:wave:
 
Meidän jätkä on lihansyöjä ;) Jos heiluttaa katkarapua tai nakkia nenän edessä (ja vaihtoehtona on suklaa), niin luulenpa että valitsee katkaravun ;)

Keksi, kakku, pulla, suklaa ja jäätelö ovat pojan kyllä herkkuvalikoimaa. Karkkipäivää ei ole, mutta jos muut syövät, niin saa myös herkkuja. Jäätelöä taidettiin kesällä syödä lähes joka päivä. Irtokarkkeja ei ole annettu ja lakusta ei tykkää. Irtokarkit ovat niin kamalan kovia tai sitkeitä ja siksi olen pitänyt yhä niitä pannassa. Vaahtokarkkisuklaata söi vähän, mutta ei selvästi ole suosikki. Karkit ovat yhä pöydässä, mutta poika ei niitä hae. Taisi takertua vaahtis kitalakeen ja se ei ollut pojasta kivaa. En nimittäin usko, että on unohtanutkaan niiden olemassaoloa. Piparikulhoon se käsi menee.

Jäätelöhyllyllä voi syntyä äänekästä keskustelua, mutta karkkihyllyllä ei ole koskaan. Tai taidettiin me kerran keskustella, tarvitaanko lisää purkkaa ;) Poika kun olisi ehdottomasti halunnut ostaa.
 
Huomenta,

eilinen ilta vietettiin päivystyksessä, Väinämöisellä silmät punoitti jne. rohisi hengitys. Lääkäri tutki ja katsoi et toinen korva punoittaa ja kuuluu rohinoita hengittäessä. Laittoi labroihin, mutta siellä mitään näkynyt. Sai sidekalvontulehdukseen sitten tippoja ja kotiin.. Et katsotaan kuin monta päivää nyt ehtii olla pk:ssa, viimeksi oli puolipäivää, kun soitto tuli et kuumetta on.
Itselläkin ääni edelleen käheänä yskimisestä, eikä kestä esim. kirjojen lukemista, et saas nähdä kuin kestää töissä lasten kanssa..

Meilläkin on tuo jäätelö muutes se suurin herkku ja sitä pitäis joka kauppareissulla ostaa, tais jäädä meilläkin kesästä se herkkuvaihde päälle ja vaikea siitä on eroon päästä, mutta meilläkin normaalisti selitykset kelpaaja riittää, riippuu vähän päivän ajankohdasta. Kesällä syötiin päivittäin jätskii, mutta nyt joskus harvoin, vaikka aina Väinämöiselle sitä pakkasessa onkin.

Jepulista, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, täällä muuten satelee hiljaksiin lunta, et ihanaa on kyl lähteä ihan just töihin kävelemään =)

:wave:
 
Lauantaina olis tarkoitus pitkästä aikaa suunnata mökille koulun joulujuhlan jälkeen ja su takasin. Ma-ti olen (kotona) töissä vielä. sit mökille joulunviettoon, on 6vp mulla, yksi ylimääräinen pyhien lisäksi. Pojat aloittaa koulun jo 2.1. mies taas on 2½vkoa lomalla, jää huomenna ja 7.1 töihin.

Tytöllä on korvatulehdus piiiitkästä aikaa, lääkäri katto koneelta ja sano että vuonna 2007 viimeksi ja sit ihan pienenä useempi peräkkäin...kai se niin on?

Pukki ei mökille osaa :whistle: mutta jättää muutaman paketin varmasti. Tyttö kyllä oli joulumarkkinoilla pukin kyydissä, kun ajeli hevosella&vaunuilla. Ja tänään sitä tuntu kylvyssä miettivän :heart:

Meillä edelleen puhe sujuu miten sujuu. mutta kehittyy koko ajan "hitaasti, mutta varmasti"

saas nähdä onko joulu valkea...vai musta?

Hyvää joulunodotusta kaikille!

Tyttö 2½+äiti
 
Huomenta kaikille :wave:

Meillä taudit senkun jatkuu aina vaan, viime viikolla oli Väinämöinen kaksi päivää pk:ssa ja taas kuumetta. No yskä ja nuha oli jo viedessä tiistaina, et sanoinkin et soittakaa jos lämpö nousee. Eipä me vanhemmatkaan kunnossa olla, sitkeessä on tän vuoden pöpöt todella :(

Hiljaksiin on joulukin valimisteltu, vielä verhot ikkunaan ja kuusi sisään ja siinähän se noin suurinpiirtein onkin. Äitini tekee kaikki joulun pöperöt, kinkku, kalkkuna ja kalat teemmme itse, helpolla aion päästä. Tänään pitäis "leipoa" valmis taikinasta pipareita, mutta hiukan arveluttaa, kun eilen annoin ensimmäisen kerran maistaa kananmunaa pienen, siis todella pienen murusen ja parin minuutin päästä toinen poski aivan punainen ja muutama näppy ja saman puolen silmä aivan punainen ja kutisi todella paljon. Naapuriin sitten hakemaan Zyrteciä, kun en ole saanut omaa reseptiä lunastettua :ashamed: oireet helpottui sillä ihan todella nopeaan, tehokasta ainetta. Mutta pisti miettimään, kun lääkärit sanovat et pitäis piniä määriä saada aina välillä, ettei allergia pahenis. Tuo määrä oli pieni, tosin leivonnaisessa ollessa ei ehkä olis ihan noin paha. Onneksi ei tule mitään hengitysteiden turpoamisia, ainakaan vielä ole tullut..

Juu, lahjat on hankittu ja pukkikin meille tulee, vaan vaikeaa sen hakinta oli. Vierasta yritettiin, mutta ei saatu ja niin tädin mies lupautui rooliin. Hänellä on kaikki kamatkin, kun joskus on käynyt päiväkodeilla kiertelemässä pukkina.

Mites onko teidän lapislla selkeitä lahjatoiveita jo? Meillä ei oikein osaa vielä toivoa mitään, pyytää välillä jotain, mutta hetken päästä ei itsekkän muista mitä halusi. Yhden toiveen esitti kerran n. kuukais sitten, heräsi n. klo 04.30 ja nousi istumaan ja sanoi "toivon joulupukilta lahjaksi Puten" ja tonks takaisin uneen. Siinä toive ja se ei toteudu, en ole löytänyt noita herne pehmoja, no en niin ole edes etsimällä etsinyt. Vain kauppareissuilla samalla vilkaissut valikoimat. Mutta mahtaako enään oikeesti edes muistaa kokoa toivettaan.. tuskin tai sitten nyt saadaan luotua se pahin taruma lapsuudesta "lahja mitä en koskaan saanut" ja sitä pui sitten psykologin vastaanotolla :ashamed:

Mutta oikein HYVÄÄ JOULUA! Rentoutukaa ja nauttikaa herkuista ja yhdessä olosta!

:wave:
 
heips!

Väinötar; miten teillä voidaan, joko sairaudet on voitettu?
Meillä ollaan oltu melko terveitä (koputtaa puuta). Otettiin syksyllä tuo influenssarokotuskin, jos vaikka auttaisi......

Meillä neiti luki lelulehtiä ja ilmoitti aina mikä olisi kiva joululahja. Mahtoiko olla oppia isommilta lapsilta hoidossa? Onneksi joulupukki sitten kuuli osan noista pyynnöistä.
Vaikka joku lahja jää saamatta tuskin siitä traumaa tulee, toivottavasti ainakaan.. ei minun isommilla lapsillakaan ole traumaa mitä nyt joskus huomauttelevat jostain lahjasta jota eivät ole saaneet... ;)

Nyt odotellaan että tulisi lunta ja pakkasta tänne Etelä-Suomeen ja päästäisiin kokeilemaan luistimia.. Pulkkaa ja potkukelkkaa päästiin joululomalla kokeilemaan...

HYVÄÄ JA RAUHALLISTA UUTTA VUOTTA! :hug:
 
Iltaa kaikille ja samalla toivotan oikein hyvää tulevaa vuotta 2009!

Meillä on nyt Väinämöinen ollut terve, mutta minulla alkoi joulu viikolla flunssa uusiksi, et hiukan jo kypsyttää ja yskä on aivan hirveä taasen, no ehdinkin olemaan itse n. viikon-pari terveenä =) mutta poika on terve ja se on hyvä!
Mekin on otettu se influenssarokote, mutta eipä se tehoa näihin normi viruksiin mitä meillä on pyörinyt, kai tämän kurjan talven kuvatuksen takia. Mutta nythän on ainakin hyviä pakkas kelejä luvattu tulevaksi heti uuden vuoden alkuun :D jospa sitä luntakin pian saataisiin. Niin ja taudit sais huutia..

Mekin pääseimme viimein jäälle niitä luistimia testailemaan ja ihan sujuvasti jalkojaan heilutteli ees-taas isänsä pidellessä hänestä kiinni. Kovin vaan halus kaukaloon isojen poikien joukkoon pelaamaan kiekkoo ja harmitteli, kun oma maila jäi kotiin.. et selvä tuleva kiekkoilija meillä siinä taitaa olla. Kentältä ei meinattu pois päästä, kun jäi vielä katselemaan kiinnostuneena jään kunnostusta. Eikä ne luistimetkaan niin järkyn isot olleetkaan, kun ne kunnolla kiinni laitettiin ja villasukka oli jalassa. Että jäällä näkee meidän perheen varmaan jatkossa ainakin viikonloppuisin, arkisin ei varmaankaan lähdetä, ellei tuo talvi nyt todella ala ja jäädytetä tuohon ihan viereen yhtä pikkukenttää, joka aina kunnon talvisäillä on jäässä pidetty.

Joulu tuli ja oli, eikä niitä traumoja tainnut vielä tulla, tuli niin paljon mieleisiä lahjoja :D itsekkin sain kivoja lahjoja, paras oli uusi untuvatakki ja tarpeeseen tuli, kun olen aika vilukissa näillä koleilla säillä..

Mutta tässä nämä viimeisimmät kuulumiset meiltä, vuoro muille!

:wave:
 
Hyvää uutta vuotta minunkin puolestani!

Meillä ollaan oltu tosi pitkään terveenä (koputtaa puuta). Kohta on ihan pakko tulla flunssa...
Jouluna päätimme, että pukki sittenkin piipahtaa mummolassa ja yksi meistä teki ratkiriemukkaan esityksen pukkina. Ainakin meillä aikuisilla oli hauskaa ja poitsu oli yllättävän rohkea ja toki innokas auttamaan pukkia lahjojen jakamisessa, kun pukilla oli jo kova kiire "naapuriin".

Selvästi laatu korvaa määrän lahjoissa ja tuntui että niitä oli liikaa, vaikka paketteja ei nyt ollut ihan hirveästi. Autot ovat selvästi in, mutta Reino-tossut ja Autot-paita osoittautuivat myösmielilahjoiksi. Sitä paitaa on ensin odotettu pesusta ja eilen tapeltiin että likainen paita vaihtuu illalla yöpaitaan. Ja nyt kuulemma mun pitää heti pistää pesukone päälle...

Luistelussa ollaan päästy tasolle, jossa huomataan että se ei ole helppoa. Muut lapset osaavat selvästi enemmän (siis ne jotka jäähallissa luistelevat). Tajusin, että noi luistimet vissiin pitäisi terottaakin?
 
Hyvää alkanutta vuotta!

Työäiti hiukan samaa olen miettinyt, haikeana kylläkin luovun tästä pienten osiosta, mutta pakkohan se on pian muutenkin niin miksi ei jo nyt. Pianhan ekat teistä on jo sen sen 3v. eikä olis aina sitten niin ehkä pudottu..

Mitäs muut on mieltä?
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Olen miettinyt myös tuota siirtymistä.... Haikein mielin kuten väinötar niin ehkä meidän on vain siirryttävä tuonne isompien puolelle...

Jos mä käyn laittamassa aloituksen tuonne isompien puolelle.... :hug:
 

Yhteistyössä