Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

Kiitos Ävm70 mä olen myös hyvin onnellinen siitä, että työt on taas tältä erää ohi. Mä olenkin sen kunniaksi ottanut tooooosi rennosti tänään, eli en ole kun vähän pyykkiä pessyt ja uimassa käynyt. Muuten päivä sohvalla on sujunut harvinaisen hyvin. :D Ja onnea myös sulle äippäloman aloituksesta! :flower: Hyvän diilin olet saanut risteilystä, kuullostaa oikein edulliselta kun ajattelee, että ruoat ja kaikki tuossa. Ja tuollainen breikki virkistää kummasti, tuntuu kun olisi ollut pitkäänkin poissa. =)

Filuuri 32+
 
Huomenta!

Hienoa Filuuri tuo sun eilinen päiväsi kuulostaa lupaavalta ;)

Täällä taas pikkuneiti halusi jo nousta ennen puolta 7, mennään arkirytmin mukaan ja kun ei isi kelpaa vaan pitää olla äippä :ashamed: Neiti tuijottaa nyt TI-TI-nallea kun eihän sieltä ihan vielä tule pikkukakkosta.

Eilenillalla oltiin miehen kanssa syömässä 3lajin illallinen :p Anoppi voitti ko. lahjakortin jo viime Vappuna ja pitkittänyt niin sit toi viimeviikolla sen meille kun meni umpeen käyttöaika niin sain sovittua käytön eiliselle illalle. Ruoka oli tosi hyvää vaikka pääruoka-annoksen häränpihvit eivät painaneet varmastikkaan raakapainonakaan 75g enempää mut ilmaiseksi kun sai niin ei auttanut sanoa mitään, istuttiin ja nautittiin ;) En oisi itse kyllä raaskinut moisesta maksaa lähemmäks 100? kun laskimme listalta ruokien arvot :ashamed: Saatiinhan ainakin laatuaikaa kahdestaan ja kunnon palvelu kun oltiin illalla puol 8 aikaan ainoat asiakkaat :D

Huomenna olisi setäni 60v juhlat minne pitäisi lähteä ajamaan, ei ole sukua nähty taas useampaan vuoteen kun asuvat 160km päässä, ei siis järin pitkällä mut silti :ashamed:
Jaahas, nyt aamukaffelle, palaillaan :wave:
Ävm 70 ja "pikkukakkonen" 35 :heart: poks´ =)
 
Ävm70 toivottavasti oli hauskat sukukestit eilen! =)

Mä olen ihan väsy kun pojalla on flunssa ja raukka on niin räkänen, että ei saa öisin nukuttua. Sitä myöten ei siis myöskään äiti. Viime yönä oli kuumettakin varmasti 40 astetta kun pieni hehkui kun hiilloksella. Tietty mulle tuli samaan niin paha närästys ettei makuultaan kestänyt olla vaan kyhjötin sohvalla istualtaan sen minkä ehdin huoltoväleissä nukkua. Nyt on onneksi pojan kuume poissa, mutta hirveän nuhainen ja yskäinen hän on. Paranisi nyt vaan kokonaan ennen kuin mies lähtee loppuviikosta taas työmatkalle. Huomenna meillä olisi illalla liput teatteriinkin...

Filuuri 33+ jonka suu repeää haukottelusta
 
Heipsan!
Tosi kurjaa Filuuri kun teillä poistu kipeä :hug: Toivottavasti menisi nyt nopeasti ohi ja suostuisi tänään nukkumaan päikkärit et pääsisitte yhdessä lepäämään. Kovasti jaksuja teille :hug:
Tuo närästys on tosi kiusallista, välillä tuntuu et vaik kuinka ottais rennietä, samariinii niin mikään ei auta, olen jopa kokeillut et olen jättänyt kahvinkin kokonaan aamuisin juomatta mut ei, ei auta sekään. Toivottavasti ei jää jatkuvaksi loppuajan kiusaksi sulle, itse siitä kärsin koko loppuajan pikkuneidistä ja nyt tää hitsi on alkanut jo puolessa välissä ja ilmeisesti kestää koko loppuajankin :/ Niin ja jotku vielä kehtaa sanoo mulle et etkai sä vaan ole syönyt sit mitään rasvasta et se närästää, ihan kun en tietäisi ja olisi osannut karsia kaikkia mahdollisia närästyksen aiheuttajia pois :/

Kiitos Filuuri kyllä oli mukava nähdä eilen sukua, puhuttiinkin ettei ainakaan 6vuoteen oltu nähty kun yhden serkkuni poitsu oli silloin viimenäkemältä muutaman viikon ikäinen ja toinen pari vuotias ja nyt jo tosiaan tokalla luokalla / eskarissa, osa ei ollut edes nähnyt pikkuneitiämmekään et ehkä pitäisi useammin poiketa ;) Kummitätini kysy heti multa et koskas käyn pojan pyötäyttämässä ja serkkuni sano et tyttö se on et elä sinä pojasta puhu mitään eli hoh, hoh hauska tosiaan nähdä kumpi täält sit syntyy viimeistään reilun 6vkon pääst :heart:
Kotiuduttiin tosiaan vasta illalla 9 aikaan kun poikettiin nopeesti sit matkalla viel kurkkaamassa yhden serkkuni taloa kun kesällä olivat saaneet sen rempattua loppuun ja kyllä kateeksi kävi :ashamed: kaikki niin viimesen päälle ja niin siistiä, pojillakin huoneet tip, top vaik äitinsä sanoikin et tavarat hiukan epäjärjestyksessä muka......

Pikkuneiti nukahti kotimatkalla kun oltiin taas uimassa aamusta ;) Jätin sen sit rattaisiin pihalle päikkäreille eli nyt äipän oma rauhaisa hetki. Eilenaamuna herätti mut jo puol 6 :ashamed: eikä suostunut käymään millään nukkumaan ja ei muuta kuin laitoin sit Ti-Ti-Nallen pyörii kun sitä pyyteli, alkaa meillä kaikilla jo pursuumaan tuo Ti-Ti-Nalle korvistakin, tänä aamunakin oisi ihan ekana sen halunnut mut ihme juttu. levyt olikin kadonneet, jäljellä tyhjät kannet :saint: Ihan kuin joku oisi ne jemmannut johonkin :whistle:

Tänään oisikin mulla eka ja ainokainen fysioteraupeutin pitämä luento / rentoutumisharjoitus. Enpä nyt tiedä et onko siitä mitään hyötyy, tavallaan tarkoitettu käytäväks raskauden alkupuoliskolla kun oli oikeaa nostotekniikkaa, selkäjumppaa ym. mut terkka sano et kun olin kuitenkin alussa töissä et ajatteli etten kuitenkaan olisi päässyt et voisin nyt sit käydä vielä. Joulukuussa unohdin koko asian kun sinne piti ilmoittautua etukäteen ja näitä sit järjestetään vaan kerran kk.ssa niin menen sit tänään, eipä kai siitä haittaakaan ole :)

Mut eipä tässä kummempia, torstaina olisi se lekuri neuvolassa, hiukan jo jännittää et onko tuolla jo tapahtunut jotain vaik enpä usko mut silti, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 35+2 :heart:
 
Täällä nuhanenän kanssa sohvalla lähes koko päivä. Ollaan surffattu netissä yhdessä. =) Tai siis jaetulta ruudulta poika katsonut barbapapaa ja mä lukenut omiani. Huomaa, että on pojalta veto pois kun ei jaksa touhuta vaan istuu sohvalla. Makasi välillä myös mun mahan päällä. Ei niin mukavaa mulle, enkä tiedä kuinka kivaa oli pojastakaan. Vauva potki ilmeisesti poikaa kun hän hyvin ihmeissään sanoi jotain siitä, että maha oli tyrkkinyt häntä. :LOL: En saanut valitettavasti ihan selvää mitä poika selitti kun puhe niin nuhan paksuunnuttamaa, mutta viesti tuli selväksi. =) :heart:

Luin tammikuisten pinoa ja huomasin ikäväkseni, että Piiulin vauvalla ei ole kaikki kunnossa. Varmaan aika vakavaa, jos tehon kautta ollaan menty, toivon kuitenkin, että tilanne paranisi nopeasti eikä olisi mitään pysyvää! :hug: :hug:

Teillä on sitten optimaalinen tapaamisväli sukulaisten kanssa Ävm70. ;) No oikeasti, musta on ihan kiva tavata sukulaisia, mutta kerta pari vuoteen riittää hyvin ja välillä tuntuu, että siinäkin on liikaa, riippuen porukasta. B)

Meidänkin neuvolassa olisi kai tänään ollut fyssarin luento, mutta en nyt millään jaksa mennä sinne. Taisi jäädä sitten tänkin raskauden osalta käymättä kun ens kuussa alkaa olla kai jo vähän turhaa. Harmi, olisin kyllä ollut kiinnostunut aikasemmin.

Närästys on tosi inha vaiva. Mulla se on kroonista kun on refluxi-tauti ja viime yönä tuntui taas siltä, että tulee kaikki ylös jos on makuuasennossa. Ja hieman ottaa päähän just ne hyvää tarkottavat neuvojat jotka antaa jotain päivänselviä vinkkejä. Sama kun ummetuksen suhteen, olenko esim. muistanut juoda tarpeeksi. Juu en, musta on mukavaa kuukausitolkulla olla itku silmässä joka kerta kun pitäisi käydä kakkosella. Joka siis onnistuu pari kertaa viikossa ja ainoastaan laksatiivien avulla. :/

Katselin tässä aiemmin mun äitiyskorttia esikoisen ajalta. Näillä viikoilla sf-mitta on ollut 3,5cm pienempi ja mä olen painanut 3,5kg vähemmän kuin nyt, vaikka lähtö on ollut muutaman sadan gramman tarkkuudella sama. Tämän verran kun nyt olen painanut laskettuna aikana silloin. Mielenkiintoista nähdä mihin tässä vielä päädytään. :whistle:

Sulla on kyllä tosi vähän jäljellä Ävm70, tajusin just. Pitää kai ruveta jännittämään pian, muista raportoida sitten heti kun on merkkejä lähdöstä! :attn: =)

Filuuri
 
Voi Filuuri tsemppiä väsymyksen keskelle :hug: On tosi raskasta hoitaa muita jos itsestäkin tuntuu rekan alle jääneeltä. Tuota ummetusta ja närästystä (Ja järkyttävät liitoskivut)minullakin oli toista odottaessa. Ei kiva :(

Piiuli voimia teillekin. Pakko oli kanssa käydä vakoilemassa. Toivottavasti teillä asiat jo selkiämään päin.

äitivm70mahtavasti sinä jaksat touhuta vaikka viikkoja jo noin paljon! Miten sinulla on edelliset lapset syntyneet/ millä viikoilla? Onko odotettavissa aikainen vai viimeiseen saakka kohdussa kelluskeleva vauva?

ON: itselläni ei ole verenvuotoja ollut enään. En osaa sanoa miten se hematooma sinne on tullut; epäonnistunut kaksonen, melkein epäonnistunut kiinnittyminen, polyyppi..en tiedä. Toivottavasti se on torstaihin mennessä hävinnyt. Minulla on tosiaan pahoinvointia mikä on ihan uus juttu :x

Terkuin P123 5+6
 
Voi ei, tosiaan minäkin sit kävin lukasemassa, Piiuli toivottavasti pikkuneiti pian kunnossa :hug: Kovasti voimia koko perheelle :hug:

En kohta uskalla itsekkään kirjata viikkoja :ashamed: mulla edelleen kaikki vauvan vaatteet ja tavarat vaatehuoneessa laatikoissa ja pussukoissa :ashamed: Esikko sai maalattua lauantaina mökin lattian ja keskimmäinen käsitteli sen tänään ekan kerran sil öljyvahalla vai mitä lie mut nyt siis vielä pitää vetää pariin kertaan et saapi siitä kestävän. Tarkoitus olisi et isot pääsis "muuttamaan" ensviikolla ja sit saisin tosiaan pikkuneidinkin tavarat, lähnnä ainakin vaatteet tuonne likkojen vaatehuoneeseen ja sit vauvelin tavarat pikuneidin vaatteiden tilalle ;)
P123 kyselit miten edelliset lapsukaiset syntyneet eli toivon ainakin et nytkin mentäisiin yliaikaa koska esikko meni aikanaan vaan 2pv yli,eli syntyi 40+2 keskimmäinen 41+3 ja pikkuneitimme 41+2 :heart: Ihan vaan sillä et mulla oisi oikeesti kaikki valmiina ja "pieniaikalisä" :ashamed:

Auttakaa, mä en oikeesti muista et isoilla oisi ollut näin kamalaa tappelemista kun pitäisi lähteä jonnekkin :ashamed: Siis vaikka kuinka yrität hyvällä, kiristät, lahjot mikään ei auta vaan kun yrität saada neidille vaatteet päälle niin ei kun neiti riisuu jo sitä mukaan mitä saat päälle :ashamed: Mies soitti illalla et ei tästä tule mitään, itse siis olin ollut siel fysion luennolla ja siitä sit vanh.yhd.kokoukseen jonne neiti piti tuoda kun kaikilla oli harkat niin sit kun olivat saaneet sen autoon niin oli autossa riisunut itsensä alasti :eek: Sit kun toivat koululle niin oli neidillä sit puoliks haalarit päällä ja loput kengät ym. sain sit irrallaan :/ Mua siis ihan hirvittää et mitä tää on sit kun olen sairaalassa kun nytkin näin hankalaa, itse olen vain väkisin pukenut rimpuilevaa, huutavaa neitiä ja sit retuuttanut ja teljennyt istuimeen :ashamed:
Jos teillä tähän jotain keinoja niin auttakaa, mulla siis keinot loppu :ashamed: Aamulla temppuili hieman jo uimalassakin kun sieltä piti lähteä eli ihan sama mistä lähetään..... ja tosiaan, hetken päästä on kuin enkeli, ihan kuin mitään tappelua ei olisi ollut, onko siis meidän neiti vaan niin hiton kovapää ja omatahto niin voimakas........
Tuntuu et kokoajan mennään pahempaan suuntaan .......
 
P123 jos en väärin muista, niin sulla oli kai ultra tänään? Pidän kauheasti peukkuja, että kaikki olisi juuri niin kuin pitääkin! Ja tsemppiä pahoinvointiin, se ei varmasti ole herkkua kahden lapsen kanssa! :hug:

Ävm70 teilläpä on pikkuneidillä omaa tahtoa. Mulla ei kyllä ole mitään vinkkejä suuntaan tai toiseen, valitettavasti. Meillä poika tappelee myös mielellään aamuisin ulkovaatteiden päällepukemista vastaan, mutta antaa yleensä periksi siinä vaiheessa kun saan puvun päälle. Ja sitten on kyllä uusi raivo kun pitäisi istua rattaisiin (ei ikinä ehdittäisi mihinkään, jos antaisin hänen itse kävellä ja matkakaan ei lyhyt), mutta siinäkin yhteydessä mun on vaan pakko istuttaa hänet rattaisiin ja kun kerran sinne joutuu istuu siellä sitten nyreänä ja katselee musta poispäin loukkaantuneena. Ei onneksi osaa ottaa itse vaatteita pois tai mä olisi ihan helisemässä. ;) Kotona meidän pikkunudisti haluaa yleensä juosta ilman housuja ja sen mä useasti sallinkin kun en vaan viitsi tapella asiasta ja se ei häiritse mua millään tapaa. Nyt kun on ollut kipeänä olen vaatinut housuja ettei pikkupeppu kylmety.

Nuolasin ennen kun tipahti tuossa kun viimeksi kirjottelin, pojan flunssa vaan paheni siitä. Ei onneksi muuta kuin räkää, yskää ja kuumetta, mutta tarpeeksi niitäkin. Mä olen ollut ihan finaalissa kun yöt on olleet yhtä hulinaa jatkuvien hyppäämisten kanssa. Poika on nukkunut tosi huonosti ja metelöinyt unissaankin niin ettei mulla ole juuri uni silmässä viihtynyt. Päiväunetkaan ei ole olleet kuin lyhyitä torkkuja kerran päivässä. Mutta jottei tulisi vaan kitistyä, niin jotain hyvää tässä "pakkolevossakin" - mun lonkkia ei särje öisin eikä ole kramppeja. Aamuiset jalkojen amputointitoiveet on voinut unohtaa. =)

Filuuri 33+
 
Heippa!

P123 jos tosiaan sulla tänään ultra niin tsemppiä, täällä peukut, varpaat pystyssä toivoen et kaikki hyvin :hug:

Nyt on mennyt pari aamua taas paremmin pikkuneidin kanssa, ei ihan noin pahaa yhteenottoa vaik tänäaamuna yrittikin riisua housuja kun puin haalareita mut onneks sil oli kova kiire päästä sinne neuvolaan leikkimään, sieläolevat vauvanuket niin kivoja ;) Kotonakin on mut ei siis sama asia :)

Filuuri hyvä että jotain positiivistäkin tuosta levosta ;) Toivottavasti nyt alkaisi poitsu paranemaan :hug:
Täällä ollaan kröhässä, välillä tuntuu et meinaa keuhkotkin tulla itsellä pihalle ja sen myötä sit masu pinkeenä hyvä et henkeä saa, likatkin edellisiltana sano siitä et kylläpäs sun masus pinkottaa, ei ole koskaan nähneet sitä tuollaisena mut nyt toivonmukaan parempaan suuntaan, koputtaa siis maalamatonta puuta :headwall:

Mulla oli tänään vika lekuri eli teki normi sisätutkimuksen ja otti sen streptokokkinäytteen, tämä siis käytännössä automaattisesti ainakin jotka käyvät synnyttämässä joko Hyvinkäällä tai kuten minä niin Hämeenlinnassa ja aloittaneet sen viime lokakuussa eli kun sitä aikaisemmin täällä ihmettelin niin ei siis vielä kaikkialla käytössä ;)
Paikat oli ennallaan, ehkä pientä pehmentymistä ja vauveli poikittain :/ mitä itsekkin jo viikonloppuna epäilin eli lekuri laittoi sit kiireellisyysluokalla 1-7pv. äippäpolille lähetteen eli ehkä sit ensviikolla aika sit sinne.
Pissa oli puhdas, hemppa 121 mut terkka epäili kun mulla niin kylmät sormet et joutu puristelee et oisi kuitenkin parempi mut sano et katsoo sen ensviikolla uudestaan. Verenpaine 131/ 81 eli suht samois mennään kuten aikaisemminkin ja paino oli tippunut -900g :) Eli kaikki tuntuu olevan viel hyvillä mallilla kunhan tämä vielä ymmärtäisi kääntyä oikein päin ;)

Eilen nappasin sit pikkuneidin vaatteet pahvilaatikoihin vaatekaapista ja siirtelin sit vauvelin vaatteet sinne, osa jäi vielä pussukoihin, en kyllä pessyt kun pesunjäljiltä ovat :ashamed: vaikkaikin sen reilu pari vuotta seisseet. Samalla pesin sit autokopan ja sen pehmusteet vaikka ne kyllä oli pesunjäljiltä myös mut sen vert pölyyntyneet kun eivät olleet missään pussukassa eli pikkuhiljaa sitä saa tavaroita paikalleen ja varmasti ajoissa sit kuitenkin vaikka välillä sitä näistä stressaakin ;) Vaunut ajattelin pestä vasta kun vauveli syntynyt tai juuri viimeisellä viikolla et ovat sit puhtaat kun eihän tuon kanssa heti pääse vaunuttelemaan, tietty riippuu ilmoista et jos onkin jo suht lämmintä niin en mä sit rupee 2vkoa sisällä sen kanssa nyhjäämään :/

Eipa siis kummempia, palaillaan!
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 35+5 :heart:
 
Voi muistitte aivan oikein :) Tänään oli ultra ja sielä todellakin näkyi :heart: syke :) Eli siis vilkkuva piste :D Hematoomasta oli jäljellä enään pieni varjo, joten kaikki oli niin hyvin kuin olla voi. Hb tosin oli jo 106 (mulle normaali 115) joten suositteli rautalääkettä. En ole ihan varma aloitanko vielä.

äiti vm70 ja Filuuri :hug: molemmille pikkuriiviöiden kanssa taisteleville. Meiltä kanssa löytyy yksi. Meidän 3,5 v pojalle on tullut uhma!Poika on ennestäänkin hyvin vilkas ja nyt nuo kiukuttelut kaupan päälle - HUH! Pukeminen on aivan kamalaa riiheemistä, milloin on sukka vinossa, ryppy housuissa tai maton hapsut sojottaa väärään suuntaan. :kieh:

Juttelin hoidon tätien kanssa ja sanoivat että ovat kiinnittäneet huomiota pojan vilkkauteen ja jutelleet erityislastentarhanopettajankin kanssa. Suosittelivat että voisin ottaa yhteyttä neuvolapsykologin. Voisihan sieltä saada joitakin hyviä vinkkejä. Itse en kyllä ole huolissani, koska olen aina tiennýt että kyseessä on erittäin vilkas, herkkä ja suuri sydäminen poika. Onneksi poika osoittaa hellyyttä, ja empatiaa ja totteleekin tosi paikan tulleen, erityisesti minua. Ihana poika :heart:

Tyttö 5v onkin ihan toista maata. Tulta ja tappuraa sekin tarvittaessa, mutta äidin yllätykseksi tytöstä onkin kasvanut aivan mielettömän sulava käytöksinen pieni kaunis tyttö. Aivan uskomattoman reipas, ajattelevainen ja reilu :heart:

"Itsekehu" tekee joskus hyvää! Unohtuu ne kauheat aamulähdöt hoitoon - hetkeksi :D

P123 6+2 *leijuu ihan omissa sfääreissä*
 
Voi kun ihanaa P123 etä kaikki oli hyvin ja vilkkuva piste on nähty! :flower: :flower: :flower: Josko kaikilla ikävyyksillä olisi kuitenkin joku raja! =) Kuullostaa söpöläisiltä sun vanhemmat lapset. :heart: Ja jos saan sanoa, niin sinä kuullostat täyspäiseltä kun et ole mennyt mukaan neuvolapsykologi-juttuun, tuosta moni äiti ottaisi kauheita kierroksia ja kehittelisi mielessään vaikka mitä. :flower: Muoks: tarkoitan siis, että voihan sitä käydä jne. mutta ei tarvitse heti epäillä lapsessa "vikaa".


Ävm70 onpas tylsää kun olet kröhän saanut, toivottavasti menisi pian ohi. Mun pitää lähes mennä kaksinkerroin kun joskus vähän yskittää ettei maha repeäisi, saati sitten kunnon yskä. :hug: Miten muuten jaksat neidin pukemisrumbaa ison masun kanssa? Mä olen niin mahani takana, että en tahdo saada omiakaan kenkiä jalkaan, jos olen vahingossa laittanut jo takin päälle. Mä en tiedä muuten mihin kohta sonnustaudun, jos ei ilmat pian tästä muutu. Oma takki jäi pieneksi jouluna ja äidiltä saatu hehtaaritakki alkaa irvistellä pahasti. Muutenkin se on tosi ohut ja vetskarikin rikki, eli olen tosi style. Taisin säästää vähän väärässä paikassa syksyllä, mutta nyt ei enää todellakaan huvita ostaa mitään puolijoukkuetelttaa kun ei sitä voi tarvita enää pitkään.

Filuuri
 
Niin ja vielä, jännityksellä odotellaan miten päin teidän pieni siellä kelluu Ävm70. Jos on poikittain, niin mitä ne tekee sitten? Käännetäänkö samaan tapaan kuin perätilaisia? Tai siis yritetäänkö kääntää. Vai loppuuko poikkitilassa tila itsestään jossain vaiheessa?
 
Hyvää Ystävänpäivää ja laskiaista kaikille!

Omanapaisesti kerron vaan omiani. Ostin eilen kirpparilta parvekevaunut ja olen ihan älyttömän tyytyväinen. Kympillä irtosi ja juuri sellaiset kun olen ajatellut. Meillä partsin ovi on niin kapea, että pitäisi laittaa tavalliset vaunut kasaan joka kerta, että saisi ne sinne. Ja rullta koko kämpän läpi kurapyörin jne. Nyt ei tarvitse. =)

Mies ja poika on suihkussa. Äsken ihmettelin kun oli niin hiljaista ja kun kysyin pojalta mitä hän tekee, niin sain vastauksesksi "rasvaan". Siis mitä???? Kun menin katsomaan oli poika ottanut miehen shampoon ja "rasvannut" sekä omat käsivartensa että nukenvaunujen renkaat. :LOL:

Nyt taidan ruveta laskiaispullien paistoon. Tein niitä pari viikkoa stten ja oli sellainen suksee, että taidan tehdä tupla-annoksen.

Filuuri 34+0
 
Huomenta!

Ajattelin tulla toivottamaan kaikille hyvää Ystävänpäivää :heart:

P123 Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :hug:
Filuuri tuosta neitin pukemisesta, itse istun lattialla kontillani, paras asento vaikka yks kyllä ihmetteli ja sano ettei olisi itse päässyt ylös siitä et pitäisi olla joku vinssi tai nosturi ;)
Mä niin toivon et tää oikeesti tajuais kääntyä oikein päin ettei tosiaan joudu mihkään käännytysyritykseen tms. Eilen olin kyllä tuntevani et jalkapohja oisi tullut tuosta aikasta ylhäältä, hieman sivusta työntynyt ja sit jotain pienempää räpellystä aikasta alhaalta et mene ja tiedä mitä tää meinaa :heart: Elellään siis toivossa =)

Eilen sanoin kotijoukoille et vielä 4vkoa ja just kun sanoin sen ääneen niin alko iskee pikku paniikki et apua, voihanse jo syntyä vaikka kahdenkin viikon päästä :eek: Eihän se niin takuu varmaa ole et menee aina yliaikaiseksi kuten edelliset ja huomioiden et mitä ikä tuonut tullessaan ja varsinkin kun perjantaina oikein ahkeroin ja punnasin esikon kanssa niiden runkopatja sängyt mökkiin sinne yläkertaan kun mies ei ollut kotona koska se ei olisi ilman rutisematta tehnyt koska siinä oli huomattavasti kovempi homma mitä kuviteltiin kun jouduttiinkin ruuvaa useampi kaide irti et saatiin ne sinne ylös :ashamed: Eilen mä olenkin sit ollut aikasta veto poissa ja kipuilin sit enemmän mitä aikasemmin mut jospa tänään sit saisin nuo loput vauvelin vaatteet kaappiin niin oisi ne ainakin laitettu sekä vauvan kotiutumissairaalakassi :heart:

Sanoin pikkuneidille yks päivä et kun tiskasin et nostaa lattialta yhden lautasen ylös mikä oli ollut kissoilla et kun äitillä sen verran iso masu ettei pysty kumastuu niin pikkuneiti totes voihkien ett "ei pysty, Emmulla iso masu" :LOL:


Iltapäivällä oisi tarkoitus lähteä pikkuneidin kanssa pulkkamäkeen, jospa esikkokin tulisi mukaan kun en itse oikeen taida mennä laskemaan ;) Täällä kun on järjestetty useampikin lasten tapahtuma laskiaisen kunniaksi niin ajattelin valita tämän seurakunnan kun siinä oli viimevuonnakin paras mäki ja eikä mitään ruuhkaa :)

Palaillaan, Jaksuja kaikille :hug:
ävm70 ja "pikkukakkonen" 36+1 :heart:
 
Huomenta!

Taas yksi horror yö helvetistä takana. Poika on jo terve, mutta heräilee öisin ihan koko ajan ja valvoo pitkiä pätkiä. Mikään ei silloin tunnu olevan hyvin, vaikka minkään ei pitäisi olla vikanakaan. Lapsi ei ole kylmä/kuuma, nälkäinen/janoinen, ei märkä, ei mitään poikkeavaa. Mä en enää tiedä mitä tekisin saadakseni yöt rauhotettua. Kun tuntuu ettei ole mitään minkä voisi "korjata". Liekö joku kovana alkaneen uhmaiän oire? Eilisaamuna heräsin viideltä kun poika huusi sängystä hyvin kiukkusena kolmesti ei. Kun kävin katsomassa oli hän aivan unessa ja näki vaan jotain unta. No, kai tämä tästä, pojankin pitänee joskus nukkua ja sitä odotellessa sitten. =)

Ihana Ävm70 tuo tytön iso masu -juttu. :heart: Onko hän muuten ymmärtänyt saavansa vauvasisaruksen pian? Mä en usko, että meillä poika on ymmärtänyt oikeasti, vaikka välillä jotain vauvasta sanookin. Se on vaan sellaista ylimalkaista ja se, että meille oikeasti muuttaa joku neljäs henkilö ei varmasti ole kirkastunut.

Mäkin olen ajatellut, että mulla on vaikka kuinka paljon aikaa vielä ennen vauvan syntymää, mutta tajusin toissayönä, että niin ei tosiaankaan tarvitse olla. Olen ajatellut, että vauva syntyy joskus lähempänä huhtikuun puoltaväliä, mutta toissayönä jomotti selkää siihen malliin, että mietin mitä siellä on menossa. Esikoisesta kun ensimmäiset kivut tuli, niin se oli menoa ja 8 tuntia myöhemmin oli vauva maailmassa.

Kummallinen juttu muuten eilen. Ummetus aiheutti taas hirveän punnaussession illalla ja sen jälkeen oli vatsalihakset (jos ne vielä on jossain olemassa) ihan hellinä ja koko vatsa pinkeä kun pallo. Heräsin sitten jokin aika nukahtamisen jälkeen siihen, että olin muuten ihan normaalilämpöinen, mutta vatsa oli aivan kuuma ja hikinen. Niin paljon, että kosteusvoide jolla olin vatsan hölvännyt oli hikoillut ulos ja oli tahmeaa mössöä. Voiko pelkkä vatsa hikoilla???

Mariseva Filuuri 34+
 
Voi Filuuri :hug: :hug: sua kun pystyisi jotenkin auttamaan mutta kun ei vain tiedä miten :ashamed: toivotaan et olisi ollut joku ohimenevä juttu et jo ensyönä poitsu nukkuisi kunnolla ;)
Hassua tuo sinun masun hikoileminen, itse en ole kyllä kokenut ainakaan vielä samaa.

Pikkuneidin ymmärrys vauvaan, hmmm.. kovasti joka päivä silittelee masua ja haluaa antaa pusun masulleni sekä kaikille muistaa sanoa et äitin masussa vauva mut et ymmärtääkö sit kun se syntyy et on sit jäädäkseen ;) Todella mielenkiinnolla odotan ja hartaasti toivon että suhtautuminen olisi sit hyvä ettei kävisi kuten esikko aikanaan et vauva oli tosi ihana mut muutaman viikon päästä olikin yhtä helv.... ( oon tainnut siitä joskus kirjoittaakin ) het kun sain vauvan nukkuu ja jotain aloit ite tekee niin johan vauva itki pää punasena ja joko poskesta tai muusta löyty punanen jälki kun esikko kävi vähän kiusaamassa mustasukkaidessaan mut sitä ei onneks kauaa jatkunut. Ikäpäivänä ei uskoisi kun ovat olleet muutaman vuoden ikäsestä tähän päivään kuin paita ja peppu =)

Mulla on perjantaista asti ollut niin kovia vihlasuja alapäässä etten muista et pikkuneidistä oisi ollut koskaan :ashamed: Sanoinkin siitä aamulla neuvolassa ja sanoi et paljon mahdollista et johtuu vauvan asennostakin et mulla erimallinen masu nyt kuin viimeviikolla vaik itse epäilen kyllä sitä rehkimistä ja sitä työsarkaa niiden likkojen patjojen kanssa sinne mökin yläkertaan mitä en oikeesti oisi saanut tehdä ja tosiaan sit kun supistellut taas enemmän kuin muina viikkoina ja nyt tuntuneet tuol alaselässäkin......
Eilen pakkasin ihan varmuuden vuoks sit sen vauvan sairaalastalähtökassin kun alkanut epäilee todella näistä kivuista ja omasta huohotuksesta et mennäänkö tosiaan edes LA.han :ashamed: Siis ihan pienetkin asiat puuskuttaa ja tuntuu ettei millään tahdo pystyy tekemään mitään kun supistelee heti jne.

Neuvolakuulumiset; terkka soitti sit sinne äippäpolille kun eivät vieläkään antaneet mulle aikaa sieltä et kun viimeviikolla jo lekuri laitto lähetteen, ilmeisesti asiaa ei oltu edes katsottu tjt. mut sit heti huomenna klo 12 menen sinne sit ét nähdään miten tämä on täällä kun terkka taas epäili et perätila :ashamed: Paino oli noussut 5pv. yli 3kg :eek: vaik turvotusta ei nimeksikään mut epäili kun viiimeeks oli eri vaaka et silloin paino oli tippunut muka yli 1kg et nyt sit kirjas kuitenkin sinne et 900g vko kun katto siit mitä oli ennen putoomista kun ei nyt luottanut viimekerran painoon. Otti sit myös verensokerinkin ihan tuon painon takia mut kahden tunnin syönnin jälkeen 4,4 et ei ainakaan sokeris häikkää. Hemppaa en tunnu saavan ylös vaik kuinka syön sen 2 multitabsia /pvä eli oli sen 121 :ashamed: Sf mitta oli kasvanut 2cm eli nyt ollaan 36cm :) Verenpaine oli 130/88 et alapaine tietty hieman korkea mut on se välillä ollut tuonkin et ei siis eka kerta :/

Mulle iskenyt joku lievä masis kun eilenkin taas itkee tihrustin kun tuntuu etten enää jaksa enkä selviydy näistä kotitöistä :'( Huusin keskimmäiselle kun kuvittelin et oli mökissä käsittelemässä lattiaa ja melkeen parituntii kulunut kun menin kattoo ´kun esikkoa lähin hakee et kattoo pikkuneitii niinn neiti olikin nukkumassa |O kyllä kilahdin ja kunnolla mut ymmärrän tietty et olivat koko koulupäivän ulkona eli hiihtivät, paistovat laavulla makkaraa jne. et väsyttää mut silti, en mäkään saa täällä päivisin makaa vaik mieli tekisikin :ashamed: Sit mulla oli vielä parin päivän tiski oottamassa kun en edellispäivänä jaksanut tiskata niin nekin harmitti mua sekä tuo puhdas pyykki mikä odotti paikalleen laittoo mut molemmista sit illalla selvisin vaik koville ottikin :ashamed:
Kuulin kyllä kun isänsä puhutteli neitiä tekemättömyydestä kun ensin mies sano mulle et miks mä hälle siitä kiukuttelen jos toinen ei tee. Kuulin kuinka sano et jos kerta äiti jotain pyytää niin pitää tehdä et just maksettiin sen seuran huppari ja lökärit et tulee ne työllä ansaita mut keskimmäinen vaan on luonteeltaan vähän laiskansitkee kuten isänsäkin ja se ei mene mun jakeluun :headwall: Kotona jo niin juurrutettiin et töitä on tehtävä et ansaitsee ruokansa :ashamed: Esikko on kyllä erittäin ahkera, aina auttamassa jos vain koulujutuista ehtii ja tosiaan maalannut koko möksän sisältä ja huonekalut ja kaikki, ylpeä olen ja olenkin sanonut et tulee pärjäämään elämässään :)

Mut jos nyt lähtisin leipoo vaikka laskiaispullia vielä satsin ja samalla sämpylöitä kun taas joku syönyt kaikki lauantaina leivotut sämpylät ja patongit ;) olivat jo eilen loppu et jouduttiin tyytyy ruisleipään kun joku ei eilen viitsinyt leipoo..... Eilen ostin ison pussin ruisjäuhojakin kun aattelin et voisi tuota ruisleipää taas kokeilla tehä ite piiiitkääääästä aikaa ja esikkokin siitä puhunut :) Taikinatiinutkin siis olemassa ;)

Palailen huomenna kun tiedän sit viisaampana et kuinka tämä "pikkukakkonen" täällä költsii ;) Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 36+3 :heart:
 
Päivitystä teillekin ja kiitoksia haleista :)
Tarkkaa selkoa en meidän tilanteesta täällä kerro,mut sen verran voin paljastaa että torstaiksi on kaavailtu meidän siirtyminen omaan sairaalaan,lastenklinikalla ollaan siis nyt oltu kaksi viikkoa ja nyt ainakin näyttää sille et vaikeudet on voitettu ja voi huokaista helpotuksesta eikä nyt enää ole niin suurta hoidollista tarvetta etteikö uskaltaisi omaan sairaalaan siirtyä(mitenkää ei voi rivien välistä lukea et luotto noihi omiin sairaaloihin ei oo ihan huipussaan :whistle: )

Piiuli ja neiti tänään 1kk
 
Piiuli onpa ihanaa lukea, että olette pääsemässä omaan sairaalaan. :flower: Vaikka kaikkein mieluiten kuulisikin, että neiti on pääsemässä pois sairaalasta. :hug: Kuullostaa siltä, että ette ole tainneet saada ihan parasta mahdollista hoitoa omassa sairaalassa. Toivottavasti tilanne nyt korjaantuisi. En yhtään muista missäpäin asutte, mutta varmasti rankkaa jakaa aikaa vauvan ja isompien lasten kanssa, asuitte missä hyvänsä. Kaiken huolen lisäksi siis. :hug: :hug:

Ävm70 tässähän joutuu kohta ruveta jännittämään sun puolesta. B) Huhkit kyllä niin paljon, että ihmettelen kuinka jaksat kaikkea. Enkä ihmettele yhtään, jos pinna palaa siihen ettei kaikki tee osuuttaan. Jännittävää kuulla huomenna kuinka vauva siellä masussa köllii, tule sitten raportoimaan. =)

Mä kävin tänään neuvolassa ja täti oli sitä mieltä, että hyvin voi pelkkä masu hikoilla. Hemppa oli hyvä, yli 120, vaikka epäilin sen laskeneen taas kun leposyke huitelee yli 90 ja kädet hilseilee. Vauva oli pää alaspäin, mutta hiukka vinossa, pää painaen mun lonkkaan. Itse mittasin mahan ympäryksen kotona ja se oli 109! :eek: Esikoisesta ei koskaan ollut suurempi kun 104 ja on vielä runsaasti aikaa paisua. :eek:

Nyt on poikaa juoksutettu urakalla päiväkodin laskiaisriehassa, elän toivossa, että se vaikuttaisi myös yöuniin. *hymiö jolla kädet kyynärpäätä myöten ristissä*

Filuuri 34+2
 
Marisija-Filuuri täällä hyvää huomenta! En keksinyt parempaakaan tekemistä, niin surffaan netissä. Tai nyt vois kyllä katsoa urheiluakin kun sitä on tuutin täydeltä tarjoilla. Syy keskellä yötä kukkumiseen on se, että mulla on ilmeisesti korvatulehdus. Tuntuu, että toinen puoli päästä räjähtää ja koskee ihan älyttömästi. Säälin poikaa jatkuvine tulehduksineen nyt vielä enemmän kuin aiemmin. Varasin just aamun ekan vapaan lääkäriajan. Panadol on tietty loppu... :headwall:
 
huh kun säikäytit, mä kuvittelin et sulle tullu lähtö jo laitokselle :ashamed:
Toivottavasti saat nyt aamusta apuja itsellesi ja ensyö menisi sit paremmin, kovasti jaksuja!

Palailen siis tänään, viimeistään illalla kun tuo aika oli vasta klo 12 ja jotenkin sekavat mietteet jos ei olekkaan oikein päin :ashamed:
 
Heippa!

Täällä tänään yksi tosi onnellinen vauvamasuilja =) =)
Mulla oli tänään äippäpoli ja kätilö tunnusteli ennen käyrille laittoa ja totes et kovalta tuntuu et kyllä se siellä väärinpäin tuntuis vauveli olevan :ashamed: Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sano et onpas se vielä ylhäällä ja kyllä se väärinpäin on et miks sut lähetetään näin myöhään et näissä tapauksissa kun edes epäillään neuvolassa perätilaa niin pitää lähettää jo 34vkolla ja nyt mennään jo 36+4 mut sit ultras ja siellä se vauveli köllötti ihan oikeinpäin :heart: Sanoi että on sen verran pikkupeppunen et kaikki kuvittelee sitä pääksi ;) Pieni hän kyllä on et 2,5kg nyt just ja just et lekuri sanoi et jos LA.na syntyy niin olis 3kg :heart:
Mua alko sit mietityttää et voiko pojat olla noin pieniä et jos sittenkin oisi 4 tytön typykkä tulossa :heart: Toivossa siis hyvä elää =)
Mulla siis esikko ollut pienin eli 3,2kg mut kakkonen 3,7 ja kolmonen 3,6kg :heart: et saapi siis nähdä tämän lopullinen syntymäpaino ;)

Anteeks kamalasti omanapaisuus mut kyllä niin helpotti kun kovasti pelkäsin et joutuvat kääntämään ja mulla ei sellaisesta kokemusta, verenpainekkin oli ennen käyriä jo 162/81 kun kätilö sanoikin et sua taitaa pikkasen jännittää ;)
Onnellinen ja huojentunut ävm70 ja "pikkukakkonen" 36+4
 
Onneksi olkoon Ävm70! Hyvä ettei vauva ollut perätilassa. :flower: Mä jo ajattelin kun aiemmin ei susta kuulunut, että ovat ruvenneet sitä samantien kääntämään ja synnytys on käynnistynyt. Onneksi ei. =) Pieneltähän pieni kuullostaa, tuli mullekin jo lukiessa mieleen, että olisko sitten tyttö... :whistle:

Mä täällä ihmettelen miten olen joskus synnytyksistä selvinnyt kun nyt korvatulehdus aiheuttaa hirveää kipua ja täydellisen lamaantumisen. Sillä välikorvantulehdushan siellä oli. Olis kyllä ollut ihme, jos jotain muuta. Menis nyt vaan nopeasti ohi, toi panadol kun ei auta mihinkään. :headwall:
 
Kylläpä uni voi tehdä ihmeitä! Olen nukkunut yli 12h eilisen klo 21 jälkeen ja tänään on fiilis kuin uudella ihmisellä! =) Korvaan koskee vielä, mutta nyt se on siedettävää ja energiaa on taas tehdä kotihommia. Yhtäkkiä huomasin myös, että on kauhea nälkä. Ihana fiilis, kuin olisi herännyt johonkin parempaan todellisuuteen. =) Millähän tän unen uudistavan vaikutuksen muistaisi sitten kun vauva on tullut ja on taas kauhea univaje ja asiat tuntuu raskailta. Jos laittaisi itselle puhelimeen muistutuksia parin kuukauden päähän, että NUKU! :LOL:

Iloinen Filuuri 34+4 B)
 
Ihanaa että Filuuri siellä jäksellaan paremmin ja tuo muistutus on hauska, NUKU :D Piti tullakkin kyselee et joko korvakipu helpannut mut olit itse ehtinyt ennemmin ;)

Höh, mun ajatukset siitä ettei pojat voi olla pieniä syntyessään vähän romuttui :ashamed: Tuossa nelosen pinossa kun hehkutin et kooltaan voiskin olla tyttö tulossa niin parilla olikin aikaisemmin 3kg poitsuvauvoja ;) Eipä siis mitiä, jännitys tiivistyy entisestään =)

Melkein sain tiskivuoreni purettua mutta kun taas tunnin verran seissyt tiskipöydän ääressä ja sitä ennen yritin imuroida niin alko taas supistelee et pakko ihan hetkeks istahtaa ja sit tää närästys :ashamed: menin aamulla taas juomaan kupin kahvia vaik välillä kun senkin jättää pois niin ei auta, silti närästää mut eipähän tätäkään enää tarvitse montaa viikkoa kestää ;)

Aamulla oltiin pikkuneidin kanssa puistossa kun on alkanut nyt tosi sujuvasti leikkimään noiden perhepäivähoitajan lapsukaisten kanssa ja siellä eritoten kohta 4v poika niin leikit sujuu niin yksiin :) Tiistaina oltiin viimeeks ja isänsä kysy pikkuneidiltä et on kuullut et siel olis joku kiva poika jonka kanssa leikit puistossa et pitääkö paikkansa niin neiti sano tiukalla äänensävyllä sit isälleen et "shhhh, iskä hiljaa" :LOL: Sit kun kysyin et leikit sen yhden tytön kanssa niin sit neiti korjas ja sano pojan nimen :) Aamulla jo selitti 7 aikaan et mennään puistoon ja tuol on kiva käydä kun sillä perhepäivähoitajalla on vakio aamuaika jolloin touhuaa siellä hoitolasten kanssa ja tehnyt metsään erilaisia majoja, liukumäkiä, polkuja jne. et näkee vaivaa hoitolastensa eteen ;)

Jospa mä nyt yritän mennä tekee ruokaa valmiiks meittin perheelle ennenkuin saan hakia likat kotiin ja ukkokultakin sieltä kohta saapuu töistä eikä ollut tänään menossa edes hiihtämään kun polvi nyt äitynyt oikein kunnolla et pidettävä ns. lepopäivä.

Palaillaan, jaksuja :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 36+5 :heart:
 
Tulin nostelemaan pinoamme ;)
Täällä taas pakkaset -20 ja kamala viima niin ei tee paree pahemmin mieli mennä tuonne pihalle :/ Tänään muutenkin pakattava kun huomena lähetään reissuun niin eipä sit haittane. Täällä ei siis kummempia, palaillaan :wave:
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 37+0 :heart: voi kun tuntuu et aika käy vähiin :ashamed: en mä ihan näin pitkällä vielä haluis olla, en tiedä mistä moinen fiilis......
 

Yhteistyössä