Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

Tosi kiva lukea Piiuli sun synnytyskertomus, kiitos siitä! Nopea toimitus teillä sitten lopuksi. =) :flower:

Ävm70 toivottavasti vatsatauti olisi ainakin jo hellittämään päin, jos ei kokonaan ohi. Tosi inhaa. :x Mun työkaverilla ja tyttärellään oli just 5vrk kestänyt vatsatauti ja vieläkin näyttää aika heikolta, raukka. :( Jännittävää nähdä kumpi teille on sitten tulossa, tyttö vai poika. Jännittävämpää ehkä kuin milloin... =)

Mulla meni töihin paluu tosi hyvin tänään, jaksoin hienosti eikä juuri supistellutkaan. Nyt kyllä olen niin poikki, että oksettaa jo. Aika varmaan laittautua sänkyyn.

Filuuri 31+
 
Ihanaa, elämä voittaa =) =) Eilisestä selvitty ;)
Nyt olisi neuvolassakin käyty ;) Pikkanen on ehkä raivotarjonnassa, näin ainakin terkka epäili ja potkutkin tuntuneet enemmän navanseutuvilla kun vielä viimeviikolla enemmän tuol alhaalla. Ensviikolla vielä tarkistelee kokeilemalla ja sit katsotaan et onko tarvetta mennä äippäpolille ultraan ;)
Pissa oli puhdas mut ketoiinit oli 2 plussalla mut epäili et johtuu kuivumisesta, enhän mä eilen juonut oikeestaan yhtään mitään, puhumattakaan syömisestä. Verenpaine oli hieman kohollaan 135/ 75 mut sekin meni niissä uomissa missä liikuskellut. Hempan sanoi ottavansa vasta ensviikolla ja paino oli tippunut -1,2kg eli turvotusta lähtenyt kun viikko sitten tosiaan painoa oli tullut tuon 1,2kg/vko. Sf-mitta oli 32cm kun viimeeks 33,4 ja tämänkin laittoi samaisen turvotuksen häviämiseen :) Kaikenpuolin siis kaikki kunnossa :heart:


Jaksuja kaikille, mukavaa pakkaspäivää :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 33+4 :heart:
 
Onneksi olkoon Ävm70, kaikin puolin positiivisia uutisia! =) Toivotaan, että pieni pysyy rt:ssa.

Mä olen aika varma, että meidän pieni on nyt kääntynyt rt:aan, koska liikkeet on ihan selvästi muuttaneet paikkaansa. Liikkeistä tuleekin mieleen, että onko teillä muilla ollu masuvauvat hiljaisia yöllä? Mä olen nyt jo jonkun aikaa öisin huolestunut kun ei vauva tunnu liikkuvan yhtään. Päivällä sitten huoli väistyy kun liikkeitä tuntuu lähes koko ajan ja olenkin aika varma, että vauva vaan nukkuu kunnon yöunta. Miksi edes kysyn johtuu siitä kun yöllä kaikki asiat voi tuntua niin erilaisilta ja olen tympääntynyt joka yö hädissäni tyrkkimään masua ja laskemaan liikkeitä kun toinen raukka vaan yrittää siellä kaikessa rauhassa nukkua. :ashamed:

Filuuri 31+3
 
Filuuri Kiitos!! Mulla ainakin masuasukki nukkuu yöllä et älä ole huolissasi ;) Tiedän että itsekkin alan välillä kuulostelemaan jos olen pidemmän aikaa hereillä et kun toinen ei töytäsyn töytäsyy tee mutta kun aamulla kello lähenee kuutta niin jo ilmoittelee et herätty ollaan :heart: :heart:
Nyt vain eletään toivossa että vauvelimme ymmärtäisi sit jatkaa tätä rytmiä sitten synnyttyäänkin ;) :heart:
 
Luukas oli kans öisin aika rauhallinen, paitsi sillä hetkellä kun olin käymässä nukkumaan niin aloitti sellaisen show:n että valvoin aina jonkun tunnin että se rauhoittui :LOL: Sen jälkeen harvemmin tunsin mitään suurempia liikkeitä. Nyt olen tajunut että kun Luukas on iltaisin n.klo 22-23 vähän levoton, nukkuu kyllä mutta kääntyilee paljon niin tuohon aikaan oli massussakin aina pyörimässä. Eli se sama rytmi näyttäis jatkuvan masun ulkopuolellakin.
 
Huh, hyvä! Tuon mä halusinkin vaan kuulla, että muillakin on hiljasta. Tuntuu muuten, että saa lukea muiden kirjoittavan kuinka asukki pitää sellaista elämää, että ei itse saa nukuttua. =) Mäkin toivon, että tää "rytmi" jatkuisi tosiaan vatsanahan tälläkin puolen, jollen jo ole tuhonnut sitä yöllisillä tyrkinnöillä. :D
 
:LOL:
Taitaa olla aika yleistä se hysterisointi hengittämisestä. Mulla ei sitä ihme kyllä ollut, mutta mä ehdin panikoida ja stressata pojan sairaalassaoloaikana ihan riittävästi. Mies kyllä ekana yönä pomppasi pari kertaa kattomaan että hengittääkö se vielä.
 
Mullakin jo kolme lapsukaista ja myönnän että joka ikinen kerta, varsinkin ihan vauva-aikana eritoten ensimmäiset yöt kotona kun nukkuivat pidempään kuin sen 4h samoin myös päivisin jos ulkona vaunuissa niin käynyt kattoo ja jopa sit testannutki et hengittääkö :ashamed: :ashamed: Olen jotenkin varma et vaikka kuinka tässä tullut jo ikää lisää ja neljäs jo tulossa niin sama homma jatkuu :ashamed:
Et taitaapi olla ihan normia meidän suht joka äidin hysterisointia :LOL: :LOL:
 
Urk, mikä ilma!! Ei olisi pitänyt lähteä tänään ulos ollenkaan. Töihin pääsy oli pelkkää tuskaa tuolla auraamattomilla teillä, varsinkin työntäessä ylämäkeen omaa lumiauraa (vaunuja). :( Ei luvanne päivä tästä parantua kun olen niin väsynyt, että voisin taas nukahtaa istualtaan (niin kuin toissapäivänä täällä töissä ). Poika sai vatsataudin toissayönä ja valvoin melkein koko yön kun toinen raukka uikutti unissaankin vatsaansa. :'( Onneksi oli jo aamulla ok, mutta viime yönä sitten herätti mut kolmesti tarkistaakseen varmaan, että olen kotona kun isänsä on työmatkalla. Nyt kahden huonosti nukutun yön jälkeen olen ihan zombie ja päätä vaan särkee. Onneksi tänään on varmaan sellainen päivä, että kukaan ei kysele mun perään vaan teen mitä teen ja lähden kotiin jo kolmen aikaan. Parempaa päivää teille muille!

Filuuri 31+
 
Voi Filuuri :hug: :hug: et sä sit jaksat kuitenkin yrittää, mä en käsitä :ashamed: Mä olisin kyllä jäänyt kotiin sinuna enkä ajatellutkaan koko työhön lähtöä, hakenut saikkua jo tuosta väsymyksestä :ashamed: Onneksi noilla pienillä menee tuo vatsatauti tosi nopeesti ohi ja toivotaan että sä nyt säästyt siltä :hug:
Eikös sulla ollut ensviikolla se neuvolalekuri vai muistanko väärin.... Jos niin toivon että nyt saisit tuon loppuajan saikkua etkä sanoisi että kyllä mä jaksan, ei tässä mitään jne. En tarkoita tätä todellakaan pahalla vaan ihan sun ja masuasukin jaksamista ajatellen :heart: Vaikka itse tässä pitkään kotona olleena niin tuntuu että ei tässä tahdo enää jaksaa tehdä edes näitä arkijuttujakaan ja aikaa tuntuu menevän uskomattomasti kauemmin jo imuroidessa ym.

Mua on alkanut stressaamaan kun neuvolassa kysellään et onko jo vauvan tavarat laitettu valmiiksi ja jo toistamiseen sanoin et ei, kaikki on kyllä suht kädenulottuvilla mutta kun ensin pitäis saada isot likat päästä muuttaa mökkiin ja sit pikkuneiti isojen tyttöjen huoneeseen :ashamed: Esikko on ottanut kamalat paineet maalauksista ja eilenkin oli taas maalaamassa iltamyöhään et saapi valmiiks, enää ei olis kuin yläkertaan menevät raput ja alakerran lattia. Raput sanoi maalaavansa tänään ja lattian sunnuntaina niin sit olis siltäosin valmis. Mies lupas jatkaa huomenna sähkötöitä mut kun sitäkin saa aina patistaa :headwall: :headwall: Toiveissa olisi siis että kahden viikon sisään olisi lopultakin valmis.....

Aamulla meinas päästä itku kun ensin mies tulee alakertaan ja vaahtoo et oon laittanut sen fleacepaidan jonnekkin kun oli jättänyt sen nukkumaan tullessaan sängynpäätyyn et olen myllännyt nyt sen sit johkain ja samaan syssyyn et mene nyt kattoo et nousiko se pikkuneiti kun ei hän ehdi jäädä kattomaan kun ei siitä neidistä ota selvää et nousiko vaiko ei, niin sanoinkin et olipas virhe tehdä enää pikkuneidille kaveria et kun sulla ei tunnu olevan edes noin pientä aikaa katsoa tahi odottaa neitiä et puhumattakaan et mulla on kohta sit hoidettavana ja revettävänä kattomaan kaikille samaiseen aikaan kaikki :'( Ja se paita kuitenkin oli siinä sängynpäädys mut kun on sokee niin minkäs mahtaa :/ ja eikä sillä mikään kiire ollut kuhan ei vaan viittinyt ootella toista....

Illalla olin vanhempainillasta kun keskimmäinen hakee jatko-opiskelemaan ja lähteissäni sanoin et kato nyt mikä on tilanne keskimmäisen kanssa et pitääkö lähteä käyttää tk.ssa kun valitti kurkkuaan ja sillä isot punaset läiskät kaulassa et jos alkaa vaikka henkee ahistaa tjt. niin sit yritti soittaa sen 100x ainakin tuntu siltä vaik puhelin äänettömäl mul, sit jätti karjuvan viestin et hän nyt lähtee sinne tk.hon istuu koko illaks jne. vaik ei niillä ollu siel kauaa menny mut se periaate et joutuu lähtee käyttää jotain jossain niin on niin kamalaa :x Ainoo et siel oli ollut joku venäläinen joka ei ollut edes kattonut neitin kurkkua tahi kaulaa missä ne läiskät mut olivat sit ottaneet nieluviljelyn et saapi sit tänään soitella et oliko siin mitään. Musta jotenkin tuntuu et mulla hitsaa niin kaikki miehen olemiset ja tekemiset niin kiinni tälhetkel kuin olla ja voi :ashamed: Kaipa tässä alkaa jo käymään itsekkin niin ylikierroksii kun tuntuu et aika käy vähiin :/

Eipä mun pitänyt tänne mitään tällasii kirjottaa mut jotenkin vaan lipes tää omakin purnaus ja rutina :ashamed: Anteeks :'(

 
No voi Ävm70, älä nyt noin stressaa. Mitä ne nyt niistä vauvan tavaroista siellä neuvolassa noin kyselee, kyllähän niitä ehtii, vaikka vauva tässä välissä syntyiskin. Ei se vauva sitä tiedä onko tavarat paikoillaan ja jos kävis niin, että ei, niin sulla on niin isot tytöt, että saisit niistäkin apua sitten syntymän jälkeen. :hug: Mä ymmärrän kyllä, että tuntuu siltä, että pitäisi saada kaikki valmiiksi ja nopeasti sittenkin, mutta ajattele niin, että jos vauva tulisi just nyt - mikä olisi sellaista minkä pitäisi ehdottomasti olla valmiina mikä ei jo ole tai mitä ei käden käänteessä saisi? Ja jota oikeasti todella tarvitsisit. Asiat aina järjestyy kyllä. :hug:

Ja voi tuota sun miestäkin kun kiukuttelee kun lapset. Ja mikä tuossa lasten terveydenhuollossa nyt on niin hirveää miehille?? Mun isä jätti mun siskon alle 15-vuotiaana sairaalan päivystykseen vaan yksin odottamaan kun toisella oli umpisuoli tulehtunut. :eek: (Siis sisko oli jo otettu sisään, mutta joutui makoilemaan siellä ja odottamaan ja isukki lähti sitten kotiin) Taitaa enemmän tai vähemmän kaikki miehet tarvita äitiä vielä aikuisenakin valvomaan niiden tekemisiä ja passaamaan. Ja toi fleece... Meillä oli vähän samanlainen episodi viime viikonloppuna kun mies teki pojalle ruokaa ja halusi vatkata sen yhdessä tietyssä kulhossa joka on kyllä tarkoitukseen tosi hyvä. Kysyi multa missä se on ja sanoin, että katsoitko tiskikoneesta sen oikean paikan lisäksi. Hän sitten avaa luukun ja sanoo ettei se ole siellä. Rupeaa sitten tekemään mielenosoituksellisesti tosi isoon ja epäkätevään astiaan ja marmattaa, että mä olen varmaan vienyt äidilleni sen kun olen palautellut sen astioita. Silloin mua rupesi ärsyttämään. Avasin tiskarin ja kas, siellähän se kulho seisoi ja sen olisi kyllä huomannut heti jos olisi oikeasti katsonut. Mutta näin se menee, laita mies asialle ja mene sitten itse perästä. ;)
 
Moikka kaikille :)

Piiuli onnea tytöstä :heart: :flower: Ja kiitos synnytyskiertomuksesta myös.

Tulin uskaliaasti kurkkaamaan taas teitä. Osa jo tietääkin että plussasin taas vaihteeksi. Alkua varjosti tällä kertaa verinen vuoto, kesti peräti 8 päivää. Nyt en enään vuoda ja plussat on kyllä vahvistuneet koko ajan. Eli pikkuinen kyllä on kyydissä vielä. Pitäisi odottaa 11.2 saakka että pääsen ultrasta näkemään onko kaikki kunnossa. En kyllä kauheasti uskalla hehkuttaa, ainakaan ennen ultraa. Eli jos nyt oikeesti olen raskaana, viikot olisi 4+4 ja LA muistaakseni lokakuun 5.

Itseäni vaivaa tuttuun tapaan päänsäryt (ei pahoja onneksi), sekä armoton vit"#¤&tus :ashamed: . Ukko onneksi tajuaa pysyä kaukana, se kun kuulu tuohon samaan "laita ukko tekemään ja tee itse perässä "-sarjaan. :kieh: Milloinhan tämä olotila alkaa helottamaan? :ashamed:

Ihana kuva Vilistä, Delfis :heart: Toinen on jo ihan ison pojan näköinen!

Terkuin P123
 
Kiitos Filuuri :hug: Tänään jo huomattavasti parempi päivä ;) Eilen vielä meinasi pesukone alkaa temppuilemaan kaiken kukkuraksi, en ollut pessyt pyykkiä pariin päivään, puhumattakaan että kuivausrumpu olisi pyörinyt niin laittaessa koneellisen, hetken päästä huomasin kun vilkuttaa niin arvasin et nukkasiiviläs taas jotain, ei muuta kuin tyhjää nurkkaa et saan veden kiinni ja koneen pois seinäst, ei siel ollu ku 5snt, ei onneks muuta ja taas alko vilkuttaa kun sain sen seinään ja veden päälle :ashamed: No, sit avasin vesijutun et siel kertynyt niin kalkkia tjt. mut ei, puhkas kunnes tajusin et tuleeko siitä vettä niin ei, oli pirskatti jäätynyt seinän sisältä :headwall: :headwall: No, ei auttanut kuin laitoin puhaltimen ja koklasin sit vartin päästä niin onneks, ei siis ollut kunnolla jäätynyt et ihan vähän et aukes siin ajas :) Ehkä mä en kerää siihen nurkkaan sitä kamaa et sinne taakse pääsis vähän paremmin lämpöö :ashamed:

P123 Onnittelut :flower: Olenkin kurkkaillut tilannettasi tuolta kuumeilupuolella ;) Nyt peukut ja varpaat pystyssä jännittelen että tälläkertaa kaikki menee hyvin :hug:

Voi kun prismassa ihania vauvan vaatteita -50% alessa, harmi kun en tiedä kumpi tulee niin jäi moni vaatekappale ostamatta mutta tarttui sieltä mukaan ruskeana se lämpöpussukka missä ne turvaistuimen vyöreiät, olen sitä jo kuolannut pitkään enkä ole raaskinut sitä ostaa vaikka olikin jo ollut -30% ales mut nyt kun se jäi enää maksaa 9,45? niin het tarttu mukaan =) Samoin ostin sit ruskean kaksosasen puvun jossa paita että housut, käy molemmille mut 68cm kun mieskin sano het et tuohan on sille iso mut sanoin et kasvaahan se et onhan sit kiva et on uutta myös kasvaessaankin ;) Löysin mä sit pikkuneidillekkin jotain uutta ettei ilman jäänyt :D
Se mitä en vieläkään ole löytänyt tai on siis alessa mut vasta 20% ollu niin enstalveks pikkuneidille talvihaalareita ja toppakenkiä eli jään edelleen odottelemaan niiden halventumista ;)

Jess, mieskin sai taas sähköhommia tehtyä mökissä, sillä oli esikon kummisetä apuna. Nyt siis alakerran lamput paikallaan et yläkerras enää pistorasiaa ja lamppu niin sit olis nekin valmiina =) Viimeistään huomenna esikko sano maalaavansa alakerran lattian, eilen sai maalattua raput mut uurastikin ilta puol 11 asti mutta into on kova saada valmiiksi niin eihän siinä sit mitään, tämä mamma vaan on týytyväinen että itse tekee eikä odota et muut tekee ;)

Mut nyt toivottelen kaikille mukavaa viikonloppua ja jaksuja :wave:
Ävm 70 ja "pikkukakkonen" 34 :heart: poks''
 
Isosti onnea P123 :heart:

Ävm 70: Pian ne 68cm:t on pieniä. Meillä alkaa osa jo olemaan, nyyh...
Meil on muuten tuo lämpöpussukka. Nyt valkoinen ja silloin ihan vastasyntyneenä ruskea. On ollu tosi kätevä ja varmaan vielä kätevämmäksi muuttuu kun ei tarvii enää pukea alle niin paljon, lämpöpussista huolimatta.

Mulla on vauvakuume, ihan hirveä :ashamed:
 
Hurjasti onnea matkaan P123! Toivon vilpittömän hartaasti, että kaikki menisi tällä kertaa sen positiivisen oppikirjan mukaan! :flower: :flower:

Ävm70 onneksi ei ollut putki kunnolla jäässä, olisi tullut inha lasku siitä. Puhumattakaan vaivasta. :( Ja hyviä löytöjä sä olet tehnyt. Mä en muista joko kerroin, että sain itsekin ostettua ekat vauvanvaatteet viikko sitten. Meillä kyllä piisaisi esikoisen vaatteita, mutta munkin mielestä on kiva kun toiselle on jotain ihan uutta ja omaakin eikä vaan toisten vanhoja. :heart:

Flora joko teillä on seuraavan yritys alkanut? Vai vasta kuumeilua ilman yritystä? ;)

ON: kävin neuvolalääkärillä ja olen nyt saikulla äitiysloman alkuun. Ajattelin kyllä käydä töissä hoitamassa hommia loppuun tämän viikon, mutta sitten vetäydyn ja yritän ottaa vähän rennommin. Supistukset eivät olleet tehneet mitään tuolla alakerrassa, joten siitä ei tarvitse huolia. Proteiinit pissassa oli yhdellä plussalla, mutta luulen sen vaan olleen jotain epäpuhtauksia kun ei lääkärikään asiaan huomiota kiinnittänyt. Sanoi vauvan koosta, että käsikopelolla vaikuttaisi olevan mieluummin pieni kuin iso vauva, mutta arvelisi varsin normikokoiseksi. Eli pitkää nenää niille jotka koko ajan arvuuttelevat odotanko kuutosia tms. :D Mutta se vatsan koko on kyllä niin katsojan silmässä. Eilen päiväkodissa yksi hoitaja kysyi eikö jo kohta ole aika (öööö... 8 vkoa vielä edes laskettuun aikaan) ja viikonloppuna taas joku koiranulkoiluttaja kysyi olenko neljännellä kuulla. :LOL:

Filuuri 32+
 
Filuuri: ei ole yritys alkanut ja saa vielä tovin odottaakin. Pakko kuitenkin ajatella että on mahdollista että tärppäisi heti ekasta niin en ihan näin pientä ikäeroa haluaisi. Ja tuo sektio kun on alla niin ei parane hötkyillä. Kuumeilen vaan :LOL:
 
Flora se on ihan totta, tärppi voi käydä siitä ekasta ja varmaan tosiaan kivempi sektion kanssa odotella vähän aikaa, niin että on varmasti kunnossa.

Mun pitää avautua kun v****aa niin armottomasti. Mun työkaveri, ei siis esimies vaan kollega, oli kuulemma napissut jotain siitä, että neuvolassa ei saisi käydä työajalla! Kehtaakin! |O ÄRRR!!! Asia ei kuulu sille mitenkään ja toisekseen - työsopimuslain 4 luvun 8§ sanoo, että "Työnantajan on kuitenkin korvattava raskaana olevalle työntekijälle synnytystä edeltävistä lääketieteellisistä tutkimuksista aiheutuva ansion menetys, jos tutkimuksia ei voida suorittaa työajan ulkopuolella." Toisin sanoen kun neuvola on auki vaan mun työaikana, on mulla oikeus mennä sinne työajalla ja saada tältä ajalta palkkaa tai palkan menetystä vastaava korvaus. Prrrrrkle! Itse samainen hieno rouva tuli tänäkin aamuna töihin lähempänä puolta kymmentä, koska oli käynyt suutarissa matkalla. :eek: Mä en siis kertakaikkiaan tajua miten toisten täytyy tunkea nokkansa asioihin jotka ei niille kuulu pätkän vertaa. Rupesi ottamaan niin päähän, että oli pakko kaivaa lakikirja esiin ja tarkistaa miten asia oikein on, jos se yrittää tulla mulle vielä jotain siitä mutisemaan. |O

Hyvin ärtynyt Filuuri 32+3
 
Onpas kiva työkaveri sinulla filuuri :|
Mä pyrin raskausaikana ajoittamaan neuvolakäynnit aina työajan ulkopuolelle kun vuorotyö sen mahdollisti. En jaksanut alkaa säätämään poissaoloilmoituksien kanssa sillä olin vuokrasopparilla töissä ja se vuokrausfirman yhteyshenkilö oli todella rasittava tapaus ja heidän systeeminsä vähintäänkin mielenkiintoinen. Se on pitkä stoori mutta en enää ikinä mene vuokrafirman kautta töihin!
 
Heippa!

Filuuri :hug: :hug: jopas on taas, varmasti ketuttaa kun puututaan toisen asioihin mitkä ei edes toiselle kuulu eli kateellisen "panettelua" :( mut onneks pääset pois ainakin joksikin aikaa ;) Mä tulin niin hyvälle tuulelle kun luin että sait loppuajan saikkua ennen äippälomaa, ihanaa =) saat huilata edes hiukan minkä pikkumiehesi sulle suo ;)

Flora hyvä kuulla että olet ollut tuohon lämpöpussiin tyytyväinen ;) oliko sulla ekaks se ihan pienin eli 50-56cm kun täällä oli myynnissä sekä tämä että 62-68cm mut ei isompana ja mä sit aprikoin ja ostin tuon isomman eli taitaa reppana hukkua sinne alkuun :ashamed: mut jos sulla ollut tuo ihan pieni niin menikoö minkä ajan eli vois sit käydä ostamassa tuon pienemmänkin jos käyttöaika olisi vaik sen 2kk.kin kun ei ole täl hetkel hinnal pilattu :)

ON; Tänään oli neuvola, painoa oli tullut onneks vaan 200g viikossa, hemppaa ei ottanutkaan vaan sano et ensviikolla sit ottavansa ja just viimevkolla sano et ottaa täl kerral eli joo..... verenpaine oli 136/68 ja oli vaihteeks sitä mieltä et vauveli olis sittenkin perätilassa :eek: ei siis osaa sanoa eli anto ensviikoks jo lekuriajan et lekuri saa sit samalla sen tarkistaa ja sit se lähete sinne äippäpolille jos lekurikin sitä mieltä :ashamed:
Filuuri onko sulle puhuttu et otetaan se bakteeriviljely kohdunkaulalta ja peräukolta :eek: tää kuulemma joku uusi juttu et jos äitillä tämä, oliko streptokokkibakteeri niin aletaan heti synnytyksen yhteydessä antamaan antibioottilääkitys ettei vauva sairastu? Mulle ihan uusi juttu, entä Flora tehtiinkö sulle tää?

Filuuri miten olet suunnitellut tekeväsi vaunulenkkejä, hankitko vaunuihin seisomalaudan tms? Itse olen pähkäillyt et miten vaunulenkit sit päivisin sujuu kun eihän tuo neiti jaksa kävellä kuin n.2km yhteen menoon ja sit loppuu matkan teko omin jaloin et mihin mä sen sit laitan :/ Ensin ajattelin sellaista sisaristuinta ja bongaillin huutonetistäkin niitä mut kaikissa painorajana 15kg eli nyt neiti n. 12,2kg niin ei kauan mene eli tuntuu turhalta maksaa 30-40 moisesta ja sit tuo seisontalauta, jaksaako seistä :ashamed:
Onko siis vain luovuttava heti alkuun ajatuksesta et pääsisin päiväsaikaan vaunulenkeille vauvan, koiran ja pikkuneidin kanssa :ashamed:

Vikinglinellä oli ihan ältsyn halpoja risteilyitä, A-hytti 8? niin meidän neidiellä olis kova polte päästä ;) Toisaalta mietin et voisin lähteäkkin hiihtolomalla et oisi sit niillä edes jotain kun ei sit kuitenkaan päästä pitkään aikaan mihinkään vauvan synnyttyä mut toisaalta mietityttää et jaksaako ja kuitenkin Turkuun asti pitäis ajaa jne. mies on töissä et tulis ihan tällainen tyttöjen juttu :) Viimeeksi ollaan tuolla 23h risteilyllä ja yleensäkkin laivalla oltu kesällä -07. Mut mietitään :)

Eipä siis muita mietteitä tälläkertaa, Palaillaan ja jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 34+4 :heart:
 
Voi kiesus Filuuri mikä työkaveri. Ei ihme että keittää, keittäisi minullakin. Minä olen aina joutunut käymään raskauden ajan seurannat työaikana. Eipä siinä ole kenelläkään nokan koputtamista :kieh:

Pikaisesti ON: en pystynyt odottamaan ultraa ensi viikolle. Kävin tänään (5+1) ja hyvät uutiset on se että vauva on oikeassa paikassa! :heart: Huono uutinen on se että siellä on myös pikkuruinen hematooma (mistä veri ilmeisestikin on peräisin). Se voi imeytyä itsekseen pois, tai aiheuttaa keskenmenon.

Nyt vain jatketaan päivä kerrallaan ja odotetaan ensi viikon torstaita kuin kuuta nousevaa. Silloin seuraava ultra jossa toivottavasti :heart: sykkii ja hematooma on kuivunut pois.

Terveisin,
oman navan ympärillä pyörivä P123 5+1 :ashamed:
 
P123 ihanaa, että vauva on tällä kertaa oikeassa paikassa. :flower: Toivottavasti hematooma nyt vaan kuivuisi pois häiritsemättä raskautta. :hug: Mistä sellainen hematooma kohdussa johtuu?

Ävm70 ei ole mulle puhuttu mistään bakteerinäytteistä mitään. Hyvä tietysti jos testaavat, jos jotain olisi.

Vaunuista. Mä olenkin miettinyt kovin miten se kärryttely sitten onnistuu kahden kanssa. Tuplavaunut olen sulkenut pois kun olen kavereilta kuullut, että heillä ei enää tuon ikäisen kanssa ole toiminut. Olen ajatellut, että käyttäisin jotain kantovälinettä, liinaa tai babybjörniä. Luulen ettei meidän pieni kuitenkaan saavu ennen kuin pitkällä huhtikuussa ja silloin ei pitäisi enää olla jäitä tai niin kauhean kylmä, että kantaminen olisi vaikeaa tai vaarallista. Ja seisomalaudan olen aikeissa hommata kyllä, kantaminen on oikeastaan enemmän plan b kun ennakoin ettei meidän poika suostu siinä seisomaan pidempiä matkoja. Mutta nähtäväksi jää. Voihan olla ettei juuri kärrytellä vaan seistään vaan puistossa jossa poika sitten leikkii ja vauva toivottavasti nukkuu. =)

Lähtekää ihmeessä risteilylle Ävm70 jos noin halvalla pääsee ja mahdollisuus on mennä. Vaikka isot tytöt ei ehkä sitä niin mielläkään kun pienemmät, että vauva sitten tulee ja vie äidin, niin olisi niillekin varmaan kiva saada vielä vähän aikaa äidin kanssa ennen vauvan tuloa. Ja ainakin meidän napero raaakaaasti laivalla oloa jouluna kun tultiin sukuloimasta. Juoksi hulluna käytävillä ja leikki leikkihuoneessa ihan intoa täynnä. Lisäksi niillä oli silloin joku nukketeatteri siellä joka oli suksee sekin. Vieläkin poika puhuu, jos ei päivittäin, niin viikoittain siitä, että mennään laivalle, niin suuri elämys se oli pienelle. =) :heart:

Filuuri 32+4
 
Heippa!

Filuuri
Ihanaa, olen tosi Onnellinen sun puolesta että sun ei tartte mennä enää tuonne töihin :D

P123 Onnittelut että vauveli oikeassa paikassa :heart: ja toivotaan et tuo hematooma kuivuisi pois ja pääset nauttimaan raskaudesta :hug:

Tuosta bakteerinäytejutusta, tosi jännää et käytännöt niin erit eri paikkakunnilla. Jossain otetaan ja jossain taas ei, no eipähän ainakaan sit täällä ole siitä säästelty kun taas synnärikäyntiä/ valmennusta ei enää taas ole kun vielä -07 olisi ollut mahdollisuus käydä sairaalassa tutustumassa ja kuulemassa kätilön luennon mut aika ei koskaan sopinut niin meiltä jäi silloin väliin ja nyt terkka anto vaan netistä tulostetun valmennusnivaskan käteen ja sano et voit lukea siitä ja palautella mieleen ;)

Tänään ensimmäinen äippälomapäivä :D Onhan tässä oltu melkeen lokakuulta asti kotona kitkuteltu noilla saikkupätkillä. Aamulla kyllä totesin kun toinenkin työkaveri oli uimassa et kyllä mä olen nauttinut koko tästä ajasta mitä olen tähän asti saanut olla nyt kotona pikkuneidin kanssa ja saanut jakaa hälle tätä huomiota kun kuitenkin jää sit kakkoseksi kun vauveli syntyy.

Varasin mä sit sen risteilyn, tietty A-hytit menneet kun oottelin systerin vastausta et lähtiskös ne mut eihän se ole tarkoitus siel hytissä maata niin eiköhän se B-luokankin hytti mene ;) Varasin sit samalla ruokailun ja aamupalan niin 74? et kyl sit vaan kertyy hintaa ja sit aattelin etten lähde aamuyöllä ajamaan turkuun niin varasin hotellihuoneen sielt, onneks saan henkilökuntahintaan niin lisävuoteella 55?. Mut toisaalta eihän sitä minnekkään mennä ílmatteeks, kaikki maksaa ja onhan se kuitenkin sit jotain muuta kuin kotona olemista koko likkojen loma.

Eipä siis muuta kummempaa, jaksuja kaikille :hug:
Nyt yritettävä mennä tekemään jotain, tuntuu et pinna on ihan hirmu kireellä taas ja syytä en tiedä, kaikki asiat vaan tuntuvat ottavan pattiin, eritoten kun tuntuu et joka päivä yrittää siivota jotain ja silti on samannäköistä, yhtä sotkusta :ashamed:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 34+6 :heart:
 

Yhteistyössä