Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

Tulin toivottelemaan kaikille Hyvät Joulut :xmas:
Täällä vielä tänään siivoilua, huomenna laatikoita ym. tekoa mut toivottavasti tän aamuinen kauppareissu riitti et tuli kaikki tarpeellinen hankittua, koska nythän se "hullunmylly" siellä alkaa enkä haluaisi itse sinne väkipaljouteen ahtautua :ashamed:


Ävm70 ja "pikkukakkonen" 28+3 :heart:
 
Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille :xmas:

Täällä voidaan hyvin ja aika tuntuu menevän kovin nopeasti, poikakin jo 3vkoa. Tänne on muuten toistaseksi syntynyt vaan poikia :D saas nähdä tuleeko poikavoittoinen tästä meidän pikkuisesta pinosta :D
 
Heipsan!

Näinpä se joulu olisi sitten takana päin :xmas: Toivottavasti kaikki ovat saanneet viettää stressittömän ihanan joulun. Meillä aattona käytiin kirkossa, haudalle jätettiin muistokynttilät ja illalla syönnin jälkeen kävi joulupukki juuri sillä aikaa kun isi joutu lähtee töihin ;) Pukki oli kyllä niin odotettu ja kun pihamaalla se nähtiin niin neiti hihkui onnessaan mut toisin kävi kun pukki saapasti sisään, juuri ja juuri uskalsi neiti lahjat hakeman :) parasta kuitenkin taisi olla kun pukki lähti, neiti ainakin vilkutti onnessaan ja sanoi et hei, hei :)
Joulupäivänä oli anoppi äijänsä kanssa ja äiti syömässä meillä, yleensä äitini olut vain mut esikko soitti sit aattoiltana et tulisivatko hekin kun meillä sit tehdään ruokaa vähän isommissa määrin et riittää varmasti. Anoppi kyllä ylisti ja kehu tarjoamisia vaikka ihan perinteiset itsetehdyt laatikot, lohirullia ja erilaisineen salatteineen meillä oli tarjolla. Jälkkärinä oli esikon tekemä puolukkatuorejuustokakku, tortut, piparit ja juustotarjotin et vatsa täynnä kyllä saipi lähteä jos vain halusi syödä ;)

Tänään pitäisi saada itsensä tuonne pihalle kun pari päivää meni ihan vain tehdessä ja eilinen sit kun oli sen verran kurja ilma niin tuli vain oltua :ashamed: Sain mä kudottuu pikkuneidin kaulahuivin valmiiks ja tupsut tehtyy päihin sekä samaisesta langasta toisen tumpun ja toinen jäi sit hieman kesken kun väsy alko painaa ennen 9 jo. Jos sit tänään kutoisin sen valmiiks ;)
Onneks huomenna alkaa arki, aamulla uimaan ja sit maalikauppaan ostaa ne osmocolorit möksän seiniin ja kattoon et saataisiin lopultakin se muuttokuntooon likoille :) Itse aattelin et kyllä se viimeistään tammikuun puolesvälis alkais olee siin kunnossa ja varsinkin jos esikosta kiinni niin sehän maalaa sit 24h et saapi valmiiks :D Taisi se eilenkin tulla vasta 10 jälkeen illalla sisään kun kävi jotain mulle selittää kun olin jo nukkumassa kun joutu nyt entraa niit huonekaluja työmiesten jäljiltä kun siel tapahtu se hitsin äksidentti eli uretaanipullo räjähti niin neitin käsittelemät kalusteet tietty just siinä hollilla :( Neitil oli tavotteena et saisi nuo sohvat ym. viimeistään tänään käsiteltyy loppuun ;)

Jospa menisin noita koisaajia pikkasen kirittämään tuohon ylosnousuun, pikkuneiti kun nousee jo hyvissä ajoin vaik tänään kyl nukku ihmeen pitkään eli melkeen 8 asti ;)

Kaikille jaksuja ja mukavaa loppuvuotta :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 29+0 :heart:
 
Joulu tuli ja joulu meni. Oli kyllä ihan mukavaa, vaikka ei mun mielestä hirveän jouluista, mutta oltiin miehen sukulaisten kanssa ja niillä on vähän erilaiset perinteet, mm. ei laatikoita eikä salaatteja. Ei tyhmempää silti. =)

Huomenna sokerirasitus ja sen jälkeen pitäisi mennä ottamaan pojalle kausi-influenssan toinen rokotus. Ja sitten taas töihin, blääh. Pääisispä äitiyslomalle pian. :|

Kuullostaa siltä Ävm70, että teillä on vielä urakkaa möksän kanssa. Mitä te niille huonekaluille oikein teette kun käsittelette jotenkin?

Mitenkäs jo vauvaantuneet, onko ollut ihana joulu vauvantuoksua nuuskutellessa?

Filuuri 27+
 
Tulinpa jo toivottelemaan hyviä uusia vuosia kaikille!!!

Meillä lapset olleet mummolassa yökylässä ja kun kerranki ois ollu mahis nukkua kunnolla ni täällä herätään vessahätään 6.15 eikä toivoakaan et ois sen jälkeen enää unta saanu :kieh:

Filuurille tsemppiä sokerirasitukseen.

Mulla ois parin tunnin päästä neuvola,saas nähä kuin käy joulukilojen ku pikkasen on tullu ahdettua :( tosin omalle vaa`alle uskaltauduin äsken ja se näytti samaa ku neuvolan vaaka viime viikol,mut ku en muista yhtää et näyttääkö noi kuin lähelle toisiaan lukemiaan,nooh kohtahan se selviää :ashamed: paljon sitä on joka tapaukses.

Piiuli ja toukka 35+6
 
Heipsan!

Toivottavasti piiuli saanut hyviä neuvolakuulumisia :hug: Ei enää pitkä matka LA.han eli päästään sinua seuraavaksi jännittelemään ;)

Filuuri, joko saat huomenna tietää sokrutulokset vaiko saitko jo tänään. itse sain tosiaan jo iltapäivällä kun neuvolatäti soitteli silloin sitä uutta aikaa.
Neiteille tulee siis vanhoja huonekaluja möksään jotka tosiaan seisseet tuolla ulkovarastossa, maalit hilseilleet tai sit olen ostanut niitä kierrätyskeskuksesta edullisesti, eilenkin maksoin jostain vanhasta pikkulipastosta 6? ja esikon mielestä paras löydös oli se pieni hyllytaso joka joltain 60luvulta tjt. niin 1? niin joutunut sit niitä hiomaan, joitain myös kittaamaan ja sit maalia päälle :) Innoissaan niitä tosiaan työstänyt ;) Ainoo mitä tulee ihan uutta on sit sänky tai ainakin patjat kun pitää olla erittäin matala :)
Esikko on nyt 3 päivää maalannut siel kattoja eli ylä et alakerran kun isänsä yritti tänään maalata niin eikös sitä osmocoloria ollut sit lattiassa, ikkunoissa ym. missä ei kuulunut olla kun sen verta lirua ja sitä saa ottaa niin vähän kerrallaan pensseliin niin katsottiin parhaanks et esikolla sitä tarmoa et jaksaa maalata rauhassa et neiti sit käsittelee pinnat, iskä ja sisko vain teippailee ja on muuten apuna miten sit tarvii ja niillehhän se möksä tulee ;)

Mä ostin pikkuneidille sukset ja luistimet ;) Ehkä vähän aikasta mutta onpahan sit ensitalvena jos nyt ei luonnistu ;) Neiti selitti jo ykspäivä et haluaa hiihtää ja kun sain sille sit sukset jalkaan niin ihan oli oikeat elkeet vaikka hetken hiihtikin :) Samoin tänään luistimilla vain hetken mut silti, pääsihän kokeilemaan miltä tuntuu :)
Mua itseeni niin himottais päästä suksille, heti kun tuli lunta niin se kaipuu metsäisille pururadoille puuskuttamaan ylämäkiä jne. on uskomaton mut jospa sit enstalvena :ashamed: Tänään sit kävin koiran kanssa kävelemässä vaik välillä tuntu ettei oisi jaksanut askeltakaan kun pyörätiet oli auraamatttomia niin sai kyllä sen 5km rämpiä suurimmaksi osakseen eli yritän tällä sit tyydyttää tuon hiihtämisen himon :ashamed:

Uuden vuoden suunnitelmat; Meillä taidetaan olla pikkuperheenä kotosalla aatto kun esikko menossa kaverin luo kun siellä myös perheen pienimmät odottaa neitimme käyntiä ja keskimmäinen menossa toiseen paikkaan eli säbävalmentajalleen kun sen likat kovasti pyydelleet neitiä sinne, toinen vuoden nuorempi, toinen pari vuotta. uudenvuoden päivänä olisi tarkoitus sit het hakia kotiin hyvissä ajoin kun siskoni kyseli josko mentäis silloin käymään kun ei olla ainakaan puoleen vuoteen nähty vaikka kilometrillisesti ei kovin kaukana asutakkaan toisistamme. Nykyisin vain kun heidän pojillaan harkat tai peli viikonloppuisin ja meidän neidillä sählyharkat aina lauantaisin niin ei vain sitä yhteistä aikaa tahdo olla :/

Jaksuja kaikille :hug: ja Hyvää Uutta vuotta!


Ävm70 ja "pikkukakkonen" 29+3 :heart:
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :flower:

Me oltiin maalla uusi vuosi kaikessa rauhassa oman porukan kesken. Lähdettiin aattona just siten, että unohdin soittaa sokerirasitustuloksia. Nyt kyttään kelloa, että muistaisin tänään sen soittoajan. Mulle on kyllä iskenyt rd pahimman kerran. Ja en nyt puhu raskausdiabeteksesta vaan raskausdementiasta. :headwall: Uv aattona tosiaan ajeltiin 350km maalle ja saavuttiin klo 18 aikoihin perille. Siinä pimeässä pihalla yritin sovitella avainta kuistin lukkoon ja ihmettelin kun ei aukea. Kiersin sitten takaovelle ja samalla kun työnsin avaimen lukkoon iski tajuntaan karmea ajatus - väärät avaimet! Mä olin oikein moneen kertaan tarkistanut, että avaimet on mukana ja näprännyt niitä vielä taskussa ollessakin kun jotenkin olin niistä niin huolissani. Mutta enpä sitten tarkistanut lukeeko avaimenperässä oikean paikan nimi. :headwall: :headwall: Meinasi siinä itku tulla kun -15 pakkasessa pitkän automatkan jälkeen kiukkuinen 2v. autossa istutaan siinä pihalla ja mietitään mitä tehdään, ajetaanko takasin kotiin vai mihin me oikein mennään. Mun täti asuu lähellä ja heillä on vara-avaimet, mutta tietysti olivat juuri silloin Espoossa viettämässä pyhiä. Onneksi sitten tavoitin mun isän joka osasi kertoa, että yksi avain löytyy liiteristä hirren päältä. Taitavasti se oli piillotettu, mutta löytyi sieltä sitten. Ja tuuria kun oli, niin takaovi ei ollut turvalukossa eikä sen sisempi ovi säpissä sisältäpäin niin kuin yleensä. Eli vähältä piti, mutta sisälle päästiin pienen ihmettelyn jälkeen. :ashamed: Avaimien lisäksi mä unohdin pojan villasukat ja arvatkaa vaan olisko niille ollut käyttöä siellä -20- -25 pakkasissa. :headwall:

Se oli esikoistakin odottaessa kun suunnilleen näillä viikoilla lukitsin meidät eräässä naapurimaassa lauantaina kauppojen ja liikkeiden sulkemisaikaan auton ulkopuolelle rahat ja avaimet auton etupenkillä keskellä teollisuusaluetta. :headwall: :headwall: Varsinainen pöllöjen pöllö mä kyllä olen. :ashamed: :D

Vautsi Ävm70 sun lapsukaiset on sitten kauhean aktiivisia ja työteliäitä kun puuhaa koko ajan jotain - ruoanlaittoa, maalausta, harrastuksia, kouluja, töitä ym. Täytyy oikein onnitella. :flower: Meidän 2v. laiskamato osaa jo nyt kutsua sohvalta äitiä hakemaan hänelle lisää mehua. ;)

piiuli sulla alkaa päivät käydä vähiin, tässä pitää jo taas pian kai ruveta jännittämään seuraavan vauvan saapumista. =)

Ja onnea Ävm70 sulla kai lienee 30+ viikot jo käynnissä. Ei enää pitkään.... Miten edellinen, tuliko miten laskettuun aikaan nähden?

Filuuri 28+
 
Huomenta!
Jospa nyt ehtisin tai pikemminkin saan olla koneella kun pikkuneiti nukkuu vielä ;) Mokoma eilenkin tuli seläntakaa ja sammutti koko koneen ennenkuin ehdin tekee mitään :/ ja enkä ollut kuin kirjottanut pitkät pätkät :headwall:

Filuuri Onnittelut sokerituloksista :hug: Hienoa et kaikki siltäosin kunnossa :)
Kylläpäs teillä oli reissu :hug: Onneksi oli vara-avain. Meillä ainakin mies olisi jäkättänyt meikäläiselle oikein urakalla ja mulla olisi hitsannut kiinni :ashamed:
Kiitos, sunnuntaina alkoi tosiaan 30+ , voi miten tää aika menee niin nopeesti, justhan tässä muutama kuukaisi sitten plussattiin ja kohta pitääkin miettiä jo koska tää syntyy :ashamed: Me varmaan saadaan omat nyyttimme suht samaan aikaan, mulla kun kaikki lapsukaiset menneet yli vaikkaikin esikoinen poikkeuksellisesti ainoastaan 2pv yli LA.n mut nämä 2 seuraavaa 9 että 8pvää joten kuvittelen et tämäkin syntyy vasta 18-21.3 kun LA 13.3 ;)
Neitien aktiivisuudesta....... enpäs ole tuota edes noin ajatellut vasta kun sen kirjoitit. Esikko on kyllä kova puurtamaan kotonakin mutta sit tuo keskimmäinen taas on innokas osallistumaan ja harrastamaan milloin mihinkin et kotityöt jää kyllä toissijalle, patistella saapi :/ Ehkä sitä vaan vaatii kun aikanaan konona piti aina olla tekemässä jotain, maalla kun asuttiin niin siellähän hommia riitti, kesällä heinäpellot, kasvimaan kitkemiset ym. mut saipahan opin et ruoan eteen tehtävä töitä jne. ja sieltä kai iskoutunut sit takaraivoon niin et vaatiipi sit omiltakin lapsukaisilta, mut miestä en ole saanut tässä 20v. aikana edelleenkään koulattua oma-aloitteisemmaksi vaikka kuinka olen yrittänyt mut onneks meidän pikkuneiti saa puhtia isäänsä, sehän laittaa isän imuroimaan tai viemään matot pihalle tms. ja asioidenhan pitää tapahtua sit heti tai neiti huutaa niin kauan vieressä et isi tottelee :LOL:

Floran pikkumies kasvanut hurjasti kuvasta päätellen, kävin kurkkaamassa tuolla Porvoon pinossa missä oli eilen viimeeksi kirjoitellut ja lisännyt pikkuherran söpö kuvan :heart:

Mitenkäs E-V-Alla mennyt? Toivottavasti vielä ehdit tulla jossainvaiheessa kertoilemaan teidän vauvelista :heart:

Tänään siis olisi neuvolalääkäri, sillä lekuri et saanpi viimeisen saikkulapun tuohon äippäloman alkuun eli 6.2 asti ;) Samalla tietää sit et tuol alhaalla kaikki olis viel kunnos et saisi jatkaa tuota uimalas käyntii ainakin hetken pikkuneidin kanssa ;) Pitäähän pikku vesipedon päästä vielä uimaan :) ..... eilen meinas iskee epätoivo kun olin unohtanut meidän uikkarit viimevkolla uimalaan eikä ne ollutkaan siinä korissa mitä meille tarjottiin mut onneks oli sit toisessa, ehdin kyl jo säikähtää et missä hitossa ne voi olla kun ei ole kotonakaan ja milläs nyt sit uidaan..... no kun saatiin uikkarimme niin sit pukukopis tajusin et neitin käsikellukkeet oli sit kans jääneet et oisivat olleeet siel varastossa ja ei muuta kuin kyselee taas samaiselta uimalavalvojalta et jospa löytäisi ne kellukkeet :headwall:
no, onneks oli siel eli uinti pysty jatkumaan vähän turvallisemmin ;) Et kyllä täälläkin tuota raskausdementiaa on ilmassa vaikkakin nyt vähemmän kuin normisti =)

Tulipas taas sekavaa tekstiä, pompittu asiasta toiseen :ashamed: Tulen viimeistään huomenna kertoilemaan neuvolakuulumiset, riippuen ihan neidistä ;)
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 30+3 :heart:
 
Heh, Ävm70 meillä se oli mies joka sanoi, että onneksi ei ollut hän joka avainten kanssa sähläsi kun mä olisin kuulemma marmattanut siitä niiiiin kauheasti. ;) Meidän esikoinen tuli kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen, eli odottelen tätä pientä vasta runsaasti huhtikuun puolella, veikkaan meidän nyyttien tulevan jopa isommalla välillä kun la:t on. Miten sun neuvolalääkäri muuten meni tänään?

Kävin mäkin kurkkimassa Floran pikkuista ja voi hyvänen aika kun toinen on söpö! :heart: Ja jo niin ison pojan näköinen. Aika menee kyllä hurjaa vauhtia.

Filuuri 28+
 
Kiitos kommenteista :) Hän on joo kasvanut tosi paljon. Kohta ei jaksa äiti enää nostellakaan :LOL: Ei vaan, kyllä nuo pienet näyttää kasvavan ja kehittyvän ihan silmissä. Ei oo meidän poika enää semmoinen avuton vastasyntynyt. Alkaa sitä omaa tahtoakin olla ;)

Hienoa Filuuri ettei sulla ollu sokereissa häikkää. Mullahan oli se rd ja ei ollu kivaa ollenkaan juosta äitiyspolilla ja ne sokerimittaukset, auts!
 
Heipsan!
Vimeinen saikku saatu ennen äippälomaa eikä ainakaan vielä tullut kieltoa et ei voisi käydä uimassa tai pikemminkin uittamassa pikkuneitiä ;) kaikki tuntu olevan ennallaan tuolla alhaalla, paikat kiinni jne.
Sf-mittaa ei ollut tullut kuin 1cm kk.ssa eli nyt 28 :eek: kattelin pikkuneidin kortissa niin samaisella vikolla ollut jo 32 mut onhan tässä vielä 10vkoa aikaa ainakin sitä kasvatella :whistle: ei siis syytä huoleen ja onpahan tipahdettu nyt sinne normikäyrälle ettei enää viillä siel yläkäyräl ;) Sykkeet heitteli 120-140 väliin mut mulla ei merkata niitä koskaan korttiin, merkataaks muilla? Lekuri meinasi et vauveli olisi ollut rt mut samaan syssyyn sanoi et ehtinee vielä kääntyillä moneen kertaan.
Painoo oli sit tullu 2kg eli 500/vko, paineet 137/80 eli suht samois mitä olleetkin.
Nyt siis alkoi tuo 2vkon välein seuranta eli 19pv. seuraava aika :)

Jaksuja kaikille :hug: palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 30+3 :heart:
 
Hei naiset! :wave:
Tulin lisäämään teille tuon meidän synnytyskertomuksen. Pojan kanssa menee tosi hyvin. Syö paljon ja nukkuu hyvin. Todella tyytyväinen ja rauhallinen vauva. Pieniä vatsanväänteitä ollut, mutta vain kitinää aiheuttavia. Ainoa mieltä synkistänyt pilvi oli, kun imetys ei onnistunut ja jouduttiin täysin pullolle. Siitä synkkyydestä on selvitty ja tosiasiat hyväksytty.
2viikon neuvolan kotikäynnillä oli painoakin jo 4130g.

Synnytys 14.12.2009
Vähän ennen klo.7 aamulla mentiin näytille synnärille, kun koko yön oli supistellut. Sisätutkimuksessa kävi ilmi, että kohdunkaula oli kokonaan poissa, mutta kohdunsuu oli vain sormelle auki. Viikkoja oli kuitenkin niin paljon jo (41+6) ja omia supistuksia, että ottivat sisälle ja sain sytotecin tehostamaan omia supistuksia.

Puolenpäivän aikoihin supistukset alkoi olla kipeämpiä, mutta ei vieläkään aukeamista tapahtunut. Iltapäivällä olo oli jo todella tuskainen ja menin ammeeseen, kun lapsivedet eivät olleet menneet. Siellä lilluttiin aina supistuksen tullessa kontilla. Painoton tila auttoi ja lievitti kipua.

Kylvyn jälkeen kivut olivat aivan mielettömän kipeitä, mutta oltiin perhehuoneessa, eikä synnytyssalissa, niin suurempia puudutteita ei vielä saatu. Oli pakko olla seisaalla kyyryssä ja nojata tuoliin. Välillä oli niin tuskainen olo, etten meinannut muistaa edes oikeaa hengitystä. Tässä vaiheessa oltiin auki 2cm.

Jossain vaiheessa alkuillasta valitin kipua niin kovasti, että päätettiin siirtyä synnytyssaliin, että voisin saada kohdunkaulan puudutteen. Kätilö teki sisätutkimuksen ja kävikin ilmi, että olen auki jo 7½cm, eli puudutetta ei ehdi enää antaa. Siinä vaiheessa vedin ilokaasua kaksin käsin. Tästä meni vain pieni hetki, niin oltiinkin jo täysin auki ja sain alkaa ponnistamaan. Ponnistusvaihe kesti 12 min ja viidennellä supistuksella klo.19.42 oli maailmassa täydellisin ja kaunein poika! Pienen katse porautui heti äidin silmiin.

Saldona valtavat peräpukamat ja 7:llä tikillä paikatut repeämät. Kokonaiskesto synnytykselle merkattiin 4h56min. Kammoa ei jäänyt. Etukäteen en olisi ikinä valinnut synnytystä ilman puudutteita, mutta olen onnellinen, että sain myös sen kokea.

Ihana poikamme Vili 52cm 3790g, py 35cm

Ihanaa odotusaikaa teille!

:heart: :lla Delfis ja Vili 3viikkoa ja 2päivää
 
Kiitos delfis synnärikertomuksesta, niitä on aina niin ihana lukea ;) Hyvä että jäi kokonaisuudestaan hyvä fiilis eikä kammoa :hug: Hyvä että olet jo päässyt yli tuosta imetyksen onnistumattomuudesta, siitä turha stressata tosiaan, ei se kaikilla vaan onnistu ja kuvasta päätellen kasvaa upeesti pullostakin :heart:
Kyllä se teidänkin pikkumies on myös tosi söpö :heart:
Käyhän kun ehdit niin kertoilemassa kuulumisianne ;)

Missäs on E-V-A kadonnut kokonaan???? :/ :/ :ashamed:

Piiuli mitkä ovat tuntemukset, jokos kohta päästään lukemaan teiltä vauvauutisia ;)

Kovasti jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 30+4 :heart:
 
Nyt ottaa pattiin :headwall: keskimmäinen neiti soitti äsken et sen lompakko oli pöllitty koulussa, oli todennut asian opelle joka ei ottanut kantaa, ehkä ei ollut sanonut sitä tarpeeksi ymmärrettävästi :ashamed: Käskin mennä sit seuraavalla välkällä reksin puheille... ei siel onneks ollut kuin kuulemma 3-4? mut sit se mikä mua eniten harmittaa oli se uimalalippunippu jonka just ennen vuoden vaihdetta ostin :headwall: :headwall: Onhan se kiva jos ei saa takas niin joku paskiainen pääsee nyt ilmatteeks uimaan, ns. mun kustantamana :x Tietty sil oli siel kaikki s, plussa ym. kortit sekä isoskoulutuspassi jne. luulisi et se joka sen pölli niin heittäis sen jonnekkin kun mitä se sit noilla korteilla tekee, ei yhtikäs mitään :/ Tää siis tapahtu silläaikaa kun olivat luistelemassa ja neiti väitti ettei nähnyt ketään muita käyvän siel kopissa mis kaikkien kamat kuin oman ja rinnakkaisluokan porukan........
 
äiti vm70 voi ei! Tosi inhottavaa! Hirveetä tuo, että koulussaki jo kaikki mahdollinen voi hävitä... toista se oli sillon 80-luvulla :D

Flora kyllä täälläkin monet itkut tuosta itkettiin. Jotenki sit oma olo helpotti kun hyväksyi tuon asian. Älä säkään sitä murehdi. Hyvin nuo korvikkeellakin kasvaa ja voidaan olla muuten sitten hyviä äitejä. =) :heart:
 
delfis: näinhän se on. Hyvin on meilläkin kasvettu korvikkeesta huolimatta.
Tajuis vaan nuo sukulaiset ja tuttavat olla puhumatta aiheesta enää kun tämä imetysasia on mulle niin herkkä juttu. Sain kuulla yhdessä vaiheessa useasti kuinka paljon helpompaa olisi imettää. No niin minustakin olisi, vaan kun ei se meillä onnistunut. Ei sitä ilolla lähde yöllä pulloa lämmittämään kun poika jo itkee nälkäänsä, argh!
 
Ihana nuori herra delfiksen pieni, niin söpönen! :heart: Mulle tulee jokaisesta kuvasta suurempi halu saada omani jo syliin. =) Ekassa kuvassa villatakin napit näyttää olevan samanlaiset kun meidän pojan villatakissa, oletko itse neulonut? Ja kiitos tosiaan synnytyskertomuksesta, niitä on tosi kiva lukea. Kuullosti aika hyvin sujuneelta synnytykseltä, vaikka varmasti kauhean kivulias olikin.

Imetyksestä mua risoi todella ja sitten taas ajoittain itketti kamalasti esikoisen kanssa kun kaikki kyseli imetyksestä ja julisti miten se on niiiiiiin hyväksi. Se nyt vaan ei toiminut meillä. Kuinkahan monta kertaa kuulinkaan kuinka anoppi oli aikanaan suihkunnut maitoa niin, että olivat saaneet hyvät tulot maidon luovutuksesta. Ja kun pojan ollessa 6kk tulin raskaaksi uudestaan totesi yksi kaveri tosi inhottavaan sävyyn, että hänellähän se (raskaus) ei edes olisi ollut mahdollista kun imetti tuossa vaiheessa, mutta mun tilannehan oli ihan eri... Imetys on niin herkkä ja henkilökohtainen asia, että en ymmärrä miksei ihmiset voi pitää kitaansa kiinni siitä asiasta. Tällä kertaa toivon taas, että imetys onnistuisi, mutta jos ei, niin toivon, että en ottaisi sitä niin henkilökohtaisesti kuin viimeksi aluksi.

Ävm70 tosi ikävä juttu tollainen varkaus. Varsinkin kun kuullostaa siltä, että se on joku luokkakaveri. :(

Jaha, nyt loppui mun aika koneella, mies haluaa netistä jotain. Pitäisi hankkia his and hers koneet varmaan. ;)

Filuuri 28+
 
Heips, laitan teille tässä tuolta 35+pinosta yhden laittama linkki miesten kommenteista synnärillä, meikä nauro masu kippurassa, vedet valu silmistä, hyvä ettei pisu tullut housuun

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/7/viestiketju/117640/_alyttominta_mita _mies_on_sanonut_tehnyt_synnytyks/sivu/1

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 31+0 :heart:
 

Yhteistyössä