Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

Heipsan!
Meillä jälleen päivä pikkuneidin kanssa, mies lähti jo 7 jälkeen keskimmäisen kanssa sählyturnaukseen ja palaavat illalla n.6-7 aikaan kun 3 peliä neidillä, esikoinen menossa klo 11 töihin, ottivat kiireapulaiseksi työharjoittelupaikkaan ja tänään oli taas useammat pikkujoulut niin pääsee keittiöön touhuamaan ;) Meillä olis tarkoitus vielä mennä hyödyntämään tuo tuplabonus tuonne prismaan kun muutama joululahja pitäis ostaa, esikko haluis sen lempileivonnaiset kirjan ja sit aattelin ostaa sille sen adidaksen fleecen mikä pinkki kun niin sitä himoitsi ;) pelissä olijalle ajattelin ostaa sen Juha Tapion cd.n mitä kaipaillut ja pleikkariin sen butsin, uuden digikameran jo tilasinkin netanttilasta kun siellä halvempi kuin kaupoissa. Yhteisenä ostinkin kertyneillä bonareilla sen telkan niille möksään, pikkuneidille onkin sit jo ostettu brion junarataan se tunneli mistä tulee äänet, sillä tykännyt leikkiä ihan hirmuisesti kun käyty "poikafrendillä" ja lokakuussa ostin jemmaan dublon puimurin ;) Isot likat kuitenkin ostaa vielä jotain pikkuneidille ja moni muukin niin en sit sillä montaa pakettia osta. Eilen isot likat sit halus ostaa iskälleen sen flanellipyjaman kun hintakin alle 20? ja oli vaaleen punanen, siis ihan miehille tarkoitettu et voisi sitä meidän iskän ilmettä kun aattona paketin avaa :) Aattelin et lyhennän siitä lahkeet jo valmiiks kun tiiän et aivan liian pitkät ovat niin saapi sit aattona heti käyttöön :D
Mä olen alkanut pikkuhiljaa tekemään jo joulusiivousta ;) Eilen sain kirjahyllyn siivottua kun siinä niin paljon kaikkea pikkusälää ym. niin mä inhoon sen siivousta, keittiökaappeja siivottu jonkin verran, muutama työllistävämpi kaappi viel siivoomatta, rapun alusta vaatisi viimeisen fiksauksen, kuistin sainkin uuteen uskoon reilu viikko sitten, Ikkunanoissa roikkunut jouluverhot parisen viikkoa, ainoo et kuistilla ainakin pitää pestä hieman uudestaan kun neiti käynyt lääppimässä, joulukoristeet etsivät paikkaansa, ulkona jouluvalot koristaa oven päällä ja tänään pitäis lopultakin saada ostettua ne huvimajan ympärille, vastahan mä olen niitä tutkiskellut prismassa toista viikkoa kun aina ei paketista saa selvää et käykö lisäosa vaiko ei ja sit kun osassa muuntajat oltava sisätilassa, huoh... mut nyt aamulla sit lopultakin mittaan tuon kuinka pitkän tarvitsen et pärjäänkö ilman lisäosaa ;) Joulukuusi haettiin siihen tyttöjen möksän kuistille tuolta "omasta" pellon reunasta torstaina ja koristeltiin vaikka esikko sanoikin et onpas se ruipelo ja totesinkin et otin sen toisten keskeltä et tarkoitukseni ei ollutkaan mitään ykkösluokan kuusta edes ottaa et kuhan sain jonkun, on niin hauskan näköinen siinä :xmas:

Onkos teille tulossa Joulupukki? Meidän pikkuneiti vaik onkin vasta reilu 2v niin ihan hullaantunut joulupukkiin :xmas: meillä olikin puhetta et käyn ostamassa tamineet et joko isi tai sit esikko on pukkina, itse en siis halua ainakaan vielä ketään vierasta meille ja maksaa siitä kun ei sit tiedä mitä saa :ashamed: Meillä kotonakin aina kun oltiin pieniä niin joko mummo tai iskä oli kateissa silläaikaa kun pukki kävi ja meistä se oli niin kummallistä et miten se pukki ehti juuri silläaikaa käydä kun toinen oli joko lisäämässä saunaan puita tai etsimässä sitä joulupukkia et varmasti osaa meille :D

Voi, nyt mentävä laittamaan pikkuneidille aamupalaa, jospa kohta malttais irrottaa silmänsä tuolta lasten ohjelmista ;) Ai niin, meillä siis neiti kova piilottamaan isosiskojen tavaroita, löytyvät niin ihme paikoista kuin olla ja voi :ashamed: Eilen siivosin sit pölyjä kirjahyllystä ja kävin kaikki dvd.t läpi kun esikolla kateissa kirjaston yksi dvd et kotelo tallessa mut levyä ei ole löytynyt mistään niin ihan piruuttain kokeilin ettei vain tuola videoitten sisällä ole mitään niin ensin sain käteeni rottatuille dvd-levyn ja siellähän oli sit myös se kateissa ollut kirjastonkin dvd :D Pari päivää sitten esikko mylläs huonetta läpi kun sen amiksen ruokaläpyskä oli kateissa niin eikös löytänyt sen sängyn välistä eli aina pitäis katsoa mitä mahdottomimmista paikoista ihan ekaks eikä helpommista ;)

Jee, nyt mä lopetan, tiskitkin odottaa eiliseltä. Tää tiskikone ollut taas laiska ja eilen kun tuli vielä tehtyä tuo piparitaikina niin kippoa, kuppia riittää ;) olkaapi te onnellisia jotka sen tiskikoneen omistatte, mäkin olisin sen heti valmis ostamaan vaikka millä osamaksulla jos vain paikka olisi minne sen sijoittaisi :ashamed:

Jaksuja kaikille ja ihanaista joulunalusaikaa :xmas: :xmas: :xmas:
Ävm70 ja poks 26 :heart:
 
Heipsan!
Mitäs tänne kuuluu? Kaikki elelee niin hiljaiseloa vaiko joko joulukiireet painaa päälle ;)
Itse tulin hetki sitten kävelylenkiltä, alkoi paria kilometrii ennen kotoa tuntua et nyt ei kyl pysty enää kävelee kun alko supistelee mut onneks sit helpotti, taisi vauhti vain olla sen verran kovempi kun koiraa sai välillä vedellä tai sit se veti kun sai hyvän hajun ja neiti kun istuu rattaissa niin ei ole ihan kevyt työnnettävä sekään mut hyvältä tuntuu silti et tuli käytyy :) Nyt pitäis jatkaa tuota siivousprojekstii, vaatehuone hieman kesken mut tänään kuitenkin valmistuu ;) Aamul la veinkin muutaman kassillisen vaattteita sieltä tuonne seurakuntaan et saapi sit kuka tarvitsee.

Mut tulkaahan kertoilemaan kuulumiset ja ihanaista Joulun odotusta kaikille :xmas: :xmas:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"26+3 :heart:
 
Heippa!
Filuuri kovasti olen miettinyt mitä sulle kuuluu?

Täällä neuvola tänään takana ;) Paino oli pudonnut täs parin viikon aikana 300g eli ihan siitä et olen nyt lenkkeillä 4-5xvkossa koiran ja pikkuneitiä työnnellen rattaissa. Aikaa tietty menee enemmän kuin ennen mut tyytyväinen olen et on tullut käytyä ja kun ei sit kuitenkaan supistele tai muuta et olo on hyvä kävelylenkin jälkeen. Yritän siis jatkaa ainakin niin kauan kuin hyvältä tuntuu ;) Verenpaine tietty sais olla alhasempi mut olihan tuo yläpaine sit laskenut viimekerrast eli samassa lukemassa mennään mitä yleensä ollut et 134/88 et alapaine oli nyt hieman koholla mut ei siitäkään sit mitään sanonut. Pissa oli tälläkertaa puhdas vaikka sanoinkin et just ja just ollut tuon 2h rakossa kun viimeeks meinas et jos noin vähän aikaa et sen takii nousis protskut mut hyvä näin, hemppa oli hieman laskenut eli 138. Kaikin puolin kaikki oli hyvin eli sainkin vasta reilun 3vkon päähän seuraavan ajan eli sit eletäänkin jo Tammikuuta 2010 eli 5 pv lekurineuvola kun tarviin sen saikkulapun sit vielä loppuajaksi ennen äippäloman alkua.

Täällä muutenkin saatu yhtä sun toista aikaiseksi, enää näitä rästisiivouksiakin pikkaisen jäljellä ;) Vauvan vaatteet kädenulottuvilla eli kaappiin laittoa vaille valmiit kun ensin pitää saada muutettua isot neidit tuonne möksään, työmiehiä jälleen siis odotellut kun lupasivat jouluksi valmistuvan vaik eihän tuol ole enää kuin 3-4pvän työt ja sit itse päästään käsittelemään eli viimeistään vuoden vaihteessa likat siirtyy sinne ja pikkuneiti pääsee isojen tyttöjen huoneeseen ja saan sit siirrettyä neitin vaatteet kaapista sit sinne vaatehuoneeseen ja vauvan vaatteet sit neitin kaappiin meidän makkariin :)
Äippäpakkauksen hain eilen postista, kylläpäs niitä oli ihana hypistellä ;)

Mut nyt pullataikina odottaa leipuria, jaksuja kaikille ja Ihanaista Joulun odotusta, enää 13 yötä kun pukki tulee :xmas: :xmas:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 26+6 :heart:
 
Synnytyskertomusta:
yöllä 1.30 heräsin vessaan ja selässä tuntui tuttu jomotus. Menin puoleksi tunniksi takaisin sänkyyn ja sen aikana tuli muutama supistus. Supistukset oli tosi lieviä ja päätin nousta ylös. Supistuksia tuli todella epäsäännöllisesti aikavälillä 5-20min.


Klo.04.45 soitin lasetnhoitajan meille kun muutama terävämpi supistus oli tullut, muuten olivat todella lieviä ja aikaväli edelleen 5-20min. Soitin synnärille ja kysyin onko ruuhkaa jos tullaan tarkistuttaa tilanne kun aikasemmat synnytykset olleet nopeita mut nyt tuntuu jotenkin hassulta kun supparit niin lieviä. Toivottivat tervetulleeksi.

05.35 kirjauduttiin sairaalaan sisään ja 45min ei yhtään supistusta, olin ihan varma että kotio saadaan lähteä. Kätilö sanoi että katsotaan tilanne ja yllätys yllätys paikat 7-8cm auki!!! Olin itsekkin että tä

Siitä suoraan saliin ja käyrällä alko supistuksia tulemaan 3min välein. Et aika hyvään aikaan sitten mentiin. Ilokaasulla ponnistusvaiheeseen asti ja 15min ponnistamisella syntyi meidän potra poika 4590g ja 53,5cm klo.09.15. Ensin yritin sängyllä kun siinä valmiina olin, mutta eihän siitä tullu mitään. Äkkiä jakkaralle ja siinä meni 5min ni poika ulkona. Muutama tikki, mutta nopeasti siitäkin parantui. Kaiken kaikkiaan oli hallittu/hillitty synnytys josta jäi hyvät muistot .

Toistaseksi menny hyvin, isot sisarukset ottanut vastaan hienosti ja vauva vaikuttaa perus tyytyväiseltä. Yöt menny hienosti, ei turhia kukkumisia. Mutta nyt poika huutelee ja eikun tissiä nassuun.

Luen myöhemmin pinoa, voikaahan hyvin


E-V-A ja poika 1vko ja 4pv
 
E-V-A onneksi olkoon vielä kerran ja kiitos synnytyskertomuksesta! :flower: Ihanaa lukea noin hyvin ja miellyttävästi (?) menneestä synnytyksestä.

Ävm70 kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu. Mäkin olen miettinyt joko teidän tytöt on päässeet uuteen möksäänsä. Töissä on ollut vaihteeksi niin kiirettä, että jouduin jättämään viime viikolla yhden joululounaan väliin ja sekös harmitti. :( Nyt kuitenkin näyttäisi tasottuvan ja aloitan henkisen laskettelun jouluun. =) Meillä on ollut vieraita ja on kyläilty jonkun verran itsekin koko perheen voimin. Eilen vietettiin perheen kanssa pikkujoulua ja poika sai avata niiden paketteja joita ei nähdä jouluna. Voi sitä onnea ja iloa! :heart: Toinen oli niin täpinöissään niistä paketeista ettei meinannut sekunttiakaan kestää. Jo kun mä paketoin meidän lahjoja olisi halunnut avata ne kaikki. :heart: Joulupukki kysymykseen, mä en tiedä miten se hoituu meillä kun mennään anoppilaan jouluksi, mutta pukki tulee joka tapauksessa. Epäilen, että appi menee juuri silloin saunaan. ;) Paikka on niin syvällä pusikossa, että siellä ei ole lähimailla muita eikä tunnu kohtuulliselta pyytää ketään sinne vaan pukkeilemaan.

Jokohan delfis on lunastanut oman nyyttinsä?

Mulla on varmaan vaivojen suhteen menossa nyt joku seesteisempi kausi, tuntuu, että nyt ei vaivaa mikään. =) Väsyttää aika lailla koko ajan, mutta näin pimeällä se on kai asiaan kuuluvaa. Torstaina on neuvolalääkäri. Mä en edes muista mitä siellä tässä vaiheessa tehdään? Eikös tässä ole vielä yksi lääkärikäynti joskus ennen laskettua aikaa? En odota, että mitään erityistä sillä käynnillä ilmenisi, joten kerrankin rauhallisin mielin tämän raskauden aikana. =) Vaikka nyt heti kun näin kirjotan, niin tulee mieleen, että pitäiskö ruveta jännittämään, jos vaikka se takaisi onnellisen käynnin. ;)

Onnea "painonpudotuksesta" Ävm70, sähän olet ahkerasti ruvennut liikkumaan! Mun on tullut suoraan sanoen mätettyä suklaata ja jätskiä ja muita herkkuja niin paljon viime aikoina, että paino on varmaan noussut ihan omiin lukemiinsa nyt. Tossa yksi päivä kun olin uimahallin pukuhuoneessa samaan aikaan kun joukko 15-18 vuotiaita tyttöjä meinasin pyörtyä kun näin oman peilikuvani niiden rinnalla. Mun lantio on tuplasti leveämpi ja reidet muistuttaa puhelinpylvästä. Mutta toisaalta, en ole 15v. ja olen raskaana. Pitää kai sitä aikuisella naisella olla joku itsetunto ettei vertaa itseään teinityttöihin. Näin kerron itselleni. B)

Mulla on kaikki vauvanvaatteet maalla eikä ole tullut käytyä siellä sitten alkusyksyn, joten mulla ei ole mitään käsitystä mitä meillä on ja tarvitaanko jotain. Äitiyspakkausta odotan kovasti, mutta perjantaina ei hakemusta ollut ainakaan vielä käsitelty. Kaukalo ja vaunut meillä on, joten mitään isompia ei kai tarvita. Hoitoalusta on ainut mikä tulee heti mieleen puutteista. Entisen päällys repesi ja laitettiin roskiin kun lakattiin käyttämästä.

Pyöriäinen tuolla masussa on ollut kovin hiljainen monta päivää ja viikonloppuna rupesin jo laskemaan liikkeitä kun niitä ei tuntunut tavalliseen tapaan lähes koko ajan. Nyt onneksi vaikuttaa siltä, että on palattu arkeen, koska moukarista tulee vähän väliä. :heart:

Tulipa runsaasti omaa napaa, toivottavasti kaikille kuuluu hyvää ja vaan joulukiireet pitävät poissa raportoimasta kuulumisia. :heart:

Filuuri 25+
 
Heipsan!

Kiitos E-V-A synnytyskertomuksesta! Oli ihana lukea kun olet selviytynyt niin nopeasti pikkumiehen maailmaan tulosta :heart:

Delfis mikä tosiaan on tilanteesi?

Filuuri ihana kuulla ja lukea kuulumisia mutta muista yrittää levähtääkkin välillä, ei ne työt tekemällä lopu ja ensviikolla on jo Joulu ja tarkoitus ei varmasti ole et makaat koko joulun "raatona" töistä, anteeks :ashamed: :hug: :hug:

Mua alko naurattaa kun olet uimalassa verrannut itseäsi noihin nuoriin tyttöihin :D Kyllä meissä tulee näkyä et ollaan jo entuudestaan lapsia tehty ja raskaana ollaan vaikkakin itse nyt paininkin kohta mummosarjan puolella ja mulla sentään usevampi lapsukainen :heart:
Meidän esikoinen on kyllä sit taas sukuun tullut et lyhyt, persjalkanen ja kakkosen kanssa nykyisin tai siis ei ihan nyt mut aikaisemmin käytettiin samankokoisia vaatteita et kyllä silläkin sitä vatsamakkaraa ja reittä löytyy ja mä olen yrittänytkin puhuu et pitäis huolen et ei itseään tuonne L-kokoon päästäis. Neidit kyllä vielä muistaa ja kaiveleekin välillä valokuvia missä sitä itse on ollut tuota XL-kokoa niin sinne en enää kaipaa eli yrittäisin sit tosiaan pitää tuossa Mediumissa ja varmasti nyt ymmärrät paremmin tän mun "stressin ja vouhkaamiseni" painonnousustani ja sillä yritän siis käydä siellä lenkillä nyt mahdollisimman useasti.
Eilen kun tehtiin normia pidempi lenkki ( 8km), olin mieheni ja koiran kanssa niin loppumatkasta alko jo tuntuu ettei enää askeltakaan, alaselkään koski, reisi puutu tunnottomaks ja kyl mä sit nukuinkin parisen tuntii kunnes keskimmäinen herätteli kirkkoon kauneimpiin joululauluihin :xmas: Tänään olin sit pikkuneidin kans uimassa ja koko iltapäivä tuntu et supisteli vähänväliä, kaupassa käynti oli tuskaa, mut nyt sit iltaa kohden kyl helpottanut.... niin sen siitä saa kun oikeen kehuu ettei supistele ja mitään :ashamed:

Neuvolalääkäristä ihan on tuo 25-26vkon normi rutiinitarkastus et lekuri tekee sen sisätutkimuksen, kattoo et paikat kiin ja mittaa tuion sf-mitan sekä kuuntelee vauvelin sydänäänet et eipä sinun tarvitse turhia sitä jännitellä :hug:
Loppuvaiheessa on vielä yksi mutten muista ihan koska kun mulla on taas itsellä 5.1 eli oisko 33vko menossa silloin mulla mut tuon viimesien saikkukuukauden saannin takia ennen äippälomaa ;)

Tuntuu niin hassulta et olen ollut jo näin kauan kotona, toisaalt ihan hävettää et muut painaa vielä töitä täyspainoisesti ja mä vaan lorvailen :ashamed: Töihin en siis ole kaivannut, yhtä hullunmyllyä on ja lähialueen samaisista ketjuista myös keittiöpäälliköt lähteneet kävelemään et sekin kertoo aikasta paljon et mitä meistä oikeesti revitään irti eli perhe-elämäähän ei tunneta :ashamed:

Noista liikkeistä, välillä tuntuu itsestänikin et voipi mennä melkeen iltaan kun havahtuu et onkos tämä pikkunen myllertänyt ollenkaan masussa ja varsinkin jos ollut itsellä touhukas päivä mut sit iltasella se viimeistään antaa kuulua koko päivän edestä :heart:

Nyt tarvii alkaa kaivaa nuo osoitteet esille kun huomenna olis viimeinen päivä jos meinaa saada nuo joulukortit halvemmalla maksulla :xmas: Mikään ei siis jää viimetippaan :ashamed:

Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 27+1 :heart:
 
Onko se tänään kun on vika "halpa" päivä joulukorteille? Voi samperi! Mä väkersin kortteja jo kohta kuukausi sitten, mutta jätin kaverille kuivumaan. Nyt en tietty ole käynyt niitä hakemassa sieltä. No, ei mulla niin montaa edes ole, että ehkä se ei ole kauhea lisälasku, mutta turhaa. :headwall:

Ävm70 toi on just niin salakavalaa kun urheilee tai puuhaa jotain ja silloin tuntuu ihan hyvältä, niin kyllä siitä saa supistusten muodossa sitten maksaa pian, jos on puuhannut liikaa. Mä olen huomannut liikkuessa, että pystyn vielä ihan kohtuu suorituksiin halutessani, mutta lasku tulee kyllä aina perästä. Niinpä puhaltelen nyt suosiolla vähän väliä ja yritän rajottaa jo ajoissa. Kilpailuhenkeä kun löytyy, niin aina ei kyllä ihan onnistu. ;)

Ja kyllä mä oikeasti ymmärrän ton paino "vouhotuksen" ihan hyvin, en itsekään halua valtavasti lisää massaa. Jos olen kuullostanut toppuuttelevalta, niin se on vaan sitä, että toisten painosta olen sitä mieltä, että ei sen nousu haittaa, sama vaan ei päde omaan painoon. B) Mä olen ollut xs-kokoinen joskus ja nykyinen m on mulle ok, mutta enempää en halua. Ei tarkoita sitä, että katsoisin toisten painoa yhtään millään silmällä koska kaikki ollaan erilaisia ja jokaiselle sopii omanlainen olemus, haluan vaan pitää omani sellaisella tasolla joka tuntuu musta hyvältä. Oletan, että tämä sama ideologia sulla myös. =)

Ja juu, en huhki hulluna töissä vaan yritän tämän viikon ottaa jo mahdollisimman rennosti ja ens viikon olenkin lomalla. On kokemusta siitä kun vielä aatonaattona myöhään iltapäivästä olen stressannut töissä kun olen kuvitellut olevani niin korvaamaton. :headwall: Sitten aattona on ihan puhki ja kiukkunen kun ampiainen eikä joulumielestä tietoakaan. Siksi tosiaan tänä vuonna lomaa jo ennen joulua, että ehtii päästä tunnelmaan. :xmas:

Jos ihan rehellinen olen, niin mullekin kyllä jo työt riittäisi. Tekisi mieli saikulle, mutta varsinkin just nyt kun on viikon loma tulossa eikä mitään vaivojakaan, niin en keksi miten se onnistuisi. Mutta kun ei vaan enää jaksaisi töissä... Ei voisi vähempää kiinnostaa nää hommat ja fyysisestikin jo alkaa vähän väsyttää. Mulla vaan kun on tällainen kirjotuspöytä-duuni, niin ei kehtaa valittaakaan, ei tässä niin rasitu. :ashamed: Mulla on oma huone ja kun oikein väsyttää, niin suljen oven, otan sohvatyynyn ja paneudun lattialle vartiksi tai vähän pidemmäksi. Toisinaan nukahdan välittömästi, mutta useimmiten vaan vähän oikasen. Ei ole paljon pois työnantajan ajasta ja jaksan taas päivän loppuun jotenkin. Sinuna Ävm70 nauttisin kaikessa rauhassa kotona olemisesta ilman turhia mietintöjä. kun sulla jo pitkä kävelylenkki supistaa, niin ei se työnteko oikeasti onnistuisi. Turhaa tuntea syyllisyyttä jos voi hyvin saikulla, sitä vartenhan se on sun tilanteessa, ei se ole lorvailua. :hug:

Delfiiiiiis huhuuuuu :wave:

Filuuri 25+2 (muistaakseni)
 
Jouluntoivotukset näin etukäteen teille



Pieni mies kasvaa kohisten ja huomenna onkin jo 2kk ikää :) Tuntuu oppivan ja kehittyvän joka päivä. On tämä ihanaa aikaa vaikka univaje vähän tätä mammaa vaivaakin aina ajoittain :heart:

Delfis on varmaan jo vauvanhakumatkalla. Jään odottamaan kuulumisia :)
 
Filuuri: Sanopas se! Aika menee ihan käsittämättömän lujaa eteenpäin.

Oon varmasti ihan hullu ja sekaisin hormoneista, mutta mulla on vauvakuume :headwall: Tarkotus on ollutkin yrittää toista aika pian (ei kylläkään näin pian :LOL: ), mutta kun mulle jouduttiin tekemään sektio niin pitää odottaa nyt kärsivällisesti.
 
Flora mä ymmärrän ton vauvakuumeen hyvin. =) Mulla oli kanssa esikoisen jälkeen koko ajan kuume saada lisää lapsia. Poika olikin 6kk kun tulin taas raskaaksi. Se oli kyllä ihan suunnittelematon juttu, oli ajateltu ruveta yrittämään toista joskus 10 kk kohdalla. Sanottiinko sulle kuinka kauan pitäisi odotella ennen seuraavaa raskautta?
 
Flora sittenhän teidän ei tartte odotella kuin 4kk enää... ;)

ON: neuvolalääkärillä käyty ja kaikki hyvin. Paino nousee kohisten ja se ärsyttää itseä, mutta kai se siitä tasaantuu. Hemppa oli taas laskenut ja oli 104, joten sain käskyn syödä paljon kinkkua. :p Mitäs muuta siellä nyt katsotaankaan... Niin, sf-mitta keskikäyrällä ja sydän jumpsutti niin kuin pitikin. Mä käyn aina labran kautta, niin ei tartte purkkiinkaan pissiä, mutta näytteessä ei siis siinäkään mitään. Ja kohdunsuu tukevasti kiinni ja kova. Hyvä hyvä siis. =)

Filuuri 25+4
 
Hei naiset!
Pikaisesti ilmoittelen kuulumisia. :)
Vili syntyi maanantaina 14.12.2009 Klo: 19.42. 52cm, 3790g, pipo 35cm.
Vaikka Vili vitkasteli, niin synnytys käynnistyi ihan itsekseen ja kesti 5h. Ponnistusvaihe 12min. Sen verran oli nopeat tapahtumat, että kivunlievitystä ei mamma ehtinyt saada :whistle:

Silti hyvä maku jäi. Eilen illalla kotiuduttiin ja eka yö jännitti kovasti, mutta hyvin meni. :heart:
Tulen myöhemmin sitten kertomaan tarinan tarkemmin. Ihanaa jouluntuoksuista viikonloppua! :heart: :wave:

Delfis ja Vili 3½vrk :D
 
Delfis onnea pienestä joulunyytistä :heart: :flower: :xmas:

Täällä vietellään tänään viimeistä vuosilomapäivää ja huomenna alkaa virallinen mammis =) kotonahan oon ollu koko raskausajan ku kotihoidontuel tullu kituuteltua,mut nyt saa sentää vähän rahaa,tosin ihan hyvään saumaan tää tulikin,kun mies ollu 8viikkoo lomautettuna :| eipä ois pahemmin tol hoitorahal kuukautta pärjänny :/
Flunssan kourissa kärvistelen ja liekö se sit eilen aiheutti taas astetta kipeämmät supparit,tekivät jo häijyä,mut ei niitä onneks tullu ku muutama,muutenki ku siivoamaan kunnolla pysty ku jo supistaa ne on tosin ollu kyl vaan sitä vattan kovettumist,mut joutunu silti tahtia hiljentää...
Nyt mä tääl keräilen voimia,josko jaksais lähteä hommaamaan viimeiset lahjat tänään,ni sit vois rauhoittua joulun odotukseen eikä tarvis ens viikol mennä käymää ku ruokaostoksilla :)

Piiuli ja toukka 34+1
 
Oih, ihanaa Delfis!!!! :flower: :flower: :heart: :flower: Vihdoin Vili ymmärsi ottaa kutsun vastaan ja saapua ilahduttamaan masun tälle puolen. :heart: Mielenkiinnolla odottelen synnytyskertomusta sitten kun jaksat ja ehdit.

Piiulille toivon pikaista paranemista flunssasta! Hyvä kun sun mammis alkoi, ei ole herkkua rahallisesti, jos toinen on lomautettuna. :(

Meillä oli eilen firman joulupäivä ja oltiin sellaisessa vanhassa kartanossa tällä kertaa. Ohjelmassa oli jouluinen kirkkokonsertti, kuusen haku ja koristelu, nähtävyyksiä siellä lähellä ja saunaa ja ruokaa. Niin ja joulupukki. Tuli oikein jouluinen fiilis. :xmas: Toisin kuin monilla työpaikoilla, ei meillä juuri noissa juhlissa pahemmin juoda, vaikka drinksua tarjoilla onkin. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta just tänä vuonna oli oikein kivaa kun ihmiset ei römmeltäneet räkä poskella. =) Pomolla oli kunnolla kalibroitu puhalluslaitekin ja vaan muutamalla meni promillet yli auton ratista, muut olisivat olleet niiltä osin ajokunnossa, vaikka viisari vähän värähtelikin.

Mä vietän tässä itsellistä iltaa kun mies ja poika on jo lähteneet anoppilaan. Parin tunnin kuluttua menen saunaan ja sen jälkeen aion katsoa vaan telkkaria ja syödä jotain hyvää sohvalla loikoillen. Ihanaa!

Filuuri 25+6
 
Heipsan!
Jospa mä nyt ehtisin hetken tässä istahtamaan koneen äärellä.....

Delfis Hirmuisesti Onnea pienestä Jouluprinssistä :flower: :heart:

Flora ihana tuo teidän Joulutonttu :heart: niin lutunen , söpö pakkaus :heart:
Mä olen kans kuullut kahta versiota tuosta uudesta raskaudesta kun sektio takana mut varmaan johtuu tuost et miten toipunut jne. Ihan hyvä jos lekuri puhu sulle puolesta vuodesta ja eihän sitä tiedä miten sit tärppää, välttämättä sitä ei raskaudu vuodenkaan sisään :ashamed: Tarkoitukseni ei ole masentaa mitenkään mut tarkoitan vain sitä et jos joutuisi ensin vuoden odottaa et voipi alkaa yrityksen jne. Paljonhan riippuu omasta hormoonitoiminnasta miten palautuu :ashamed: Meillä jätettiin ehkäsy pois kun pikkuneiti oli 3kk niin mulla tuo imetys oli tehokas ehkäsy eli meni vielä 0,5v siitä kun lopetin imetyksen niin sit vasta raskauduin ja voihan mulla tietty vaikuttaa tää ikäkin :ashamed:

piiulille pikaista paranemista :hug: Toivottavasti teillä miehesi työtilanne paranisi eikä tarvitsisi 8vkoa olla lomautettuna, tää aika on niin kurjaa kun jatkuvasti tuntuu et joko lomautetaan tai jaetaan irtisanomislappuja :hug: meillä mies puhu et tammikuussa taas jaossa uusia irtisanomislappuja et aina saa pelätä :ashamed:

Filuuri Kiitos kinkkuvinkistä tuon hempan suhteen et millä sen saa nousemaan :LOL: Onneks enää muutama päivä kun sitä saa alkaa ahmimaan =) Täytiikin sit hankkia hieman suurempi kuin 8kg kinkku kun aattelin et se riittäisi meille :LOL:

Oon koko päivän taas siivonnut ja hitsi et välillä tehnyt tiukkaa kun alko suppailemaan :ashamed: Mä olen taas yrittänyt uurastaa niin monta päivää mut nyt siis alkais olee suht valmista et "pientä fiksausta" vaille =)
Huomenna ajattelin et haluan jo kuusen sisään, pääsee lopuliseen joulutunnelmaan ja siitä lähtee niin ihana tuoksukin. Huomenna ajattelimme käydä Porvoossa kun siel joulumarkkinat niin olisi sit vapaa päivä ja saisi ne viimeiset paketit ehkä hankittua. Huomenna ajattelin myös ostaa sen kinkun et saapi jo sulamaan :p
Eilen kävin anopin kanssa Mäntsälässä kun siellä se Joulumaa rakennettu sinne Saaren kartanoon, ne kukka-asetelmat ja tunnelma siellä in kyllä mahtava. Anoppi soitti sit vielä tänään ja kiitteli kun oli niin kovasti tykännyt käydä siel ja sai sit sen joulutunnelman :xmas: Illalla oltiin katsomassa ja kuuntelemassa grroveimmat joululaulut kirkossa ja kylläpäs pikkuneiti svengas ;)
Eilen myös työmiehet saivat urakkansa valmiiks eli päästään likkojen möksää käsittelemään sisältä het joulun jälkeen jos ei sit innostuta jo alkuviikosta vetelemään lakkaa ym. paneleiden ja hirren pintaan ;)

Mä alotin tän kirjotuksen jo ennen 5 ja nyt saan päätökseen, siis käynyt touhuamas täs välis ja laittamas pikkuneidille ruokaa ja kattonut telkkaa ym. eli Filuuri oikein ihanaa vapaailtaa ;) Jäikö miehes ja poitsus ihan yöks?
Jospa nyt menisin vielä kattoo telkkaa, kerrankin kun saa katsoa just sitä kanavaa mitä itse haluaa, mies otti itteensä ja painu vähäks aikaa nukkuu kun en suostunut lähtee hakee sille kaupungista pizzaa :D hah, haa, sielhän sit mököttää tai nukkuu..... On ainakin hetken rauhaisaa =)

Stressitöntä joulunalusaikaa kaikille ja jaksuja :xmas:
Ävm 70 ja "pikkukakkonen" 28 poks :heart:
 
Kiitos Flora ;) Musta Porvoo on niin ihana kesällä, varsinkin mä olen ihastunut tuohon vanhaan kaupunkiin eli ei ole tullut talvella käytyä eli mielenkiinnolla odotan et miten kaikki koristeltu näin joulun alla jne. ja sit mä tykkään niist pikkuputiikeista :) Meillä siis n. tunnin ajomatka täältä ;)
 
Luin nyt tuon äiti vm70 viestin uudestaan ja toivo ettei nyt kukaan luule että ajattelisin että lapsia vaan tehdään silloin kun ite halutaan. En pitänyt tuota esikoistakaan itsestäänselvyytenä. Pointti on vaan se, että en uskalla alottaa yritystä ennen kuin sektiosta on kulunut riittävästi aikaa jos käy niin onnekkaasti että melko pian tulisin raskaaksi :) Alkaa mullakin nuo hedelmälliset vuodet käydä umpeen...
 
Flora ihan selkeesti sä sen asian olit kirjoittanut, meikäkin ehkä kirjoitti sen vähän hassusti :ashamed: Kaikki me vielä muistamme ainakin jotenkuten kuinka tuola kuumeilupuolella aina kierron loppua toivo hiipi ja sit se pettymys kun uusi yk alkoi. Mut onneks tosiaan teillä lääkäri puhunut tuosta 0,5v ;)
Kävittekö joulumarkkinoilla?
Ilma ei kyllä ollut paras mahdollinen kun välillä pyrytti oikein kunnolla ja ajokelikin aikasta liukas mut kyllä vain tuli itse käytyä ja aivan ihanaa oli :xmas: joulupukki oli vaan jotenkin tosi tönkkö, ei yhtään huoliteltu ja muutenkin tuntu et homma maistu sille puulta :/ oisin kaivannut enemmän niitä torimyyjiä mut ihania joulujuttuja niillä kyllä oli vaikka ei mulle niistä sit mitään mukaan tarttunutkaan :ashamed: Kynttiläpajalla tuli kyllä käytyä et sain ostettuu anopille ja keskimmäisen kummitädille kunnolliset kynttilät, itselleni en raaskinut.... ja tietty saunamyymäläst piti käydä ostaa uutta saunatuoksua joulusaunaan, sieltä kun löytyy myös niitä mitä ei normikaupasta eli nyt ostettiin jotain yrtti-eugaliptustuoksua.

Hain jo illalla kuusenkin sisään, huomenna sit viimeistään koristellaan jos neidit ei innostu sitä kohta koristelemaan :xmas: Esikoinen lähti jo aamulla 8 pussittamaan porkkanoita ja kun illalla 5 aikaan soitin niin oli vielä säkit punnittavana ja sidottavana et sitä edelleen kotiin odotan kun huomenna vielä koulupäivä, tiistaina vasta viimeinen tuola amiksessa ennenkuin pääsevät Joululomalle :xmas:

Nyt mentävä leipomaan pipareita, piparitaikina odottaa leipomista tai ollut jo muutaman päivän tehtynä valmiiks jääkaapis ja keskimmäinen vain käynyt syömässä sitä kun jotenkin jäänyt tuo leipominen kun ei muka ehdi ja jaksa :ashamed: Aamulla sain leivottuu piimälimput kun leivoin patonkia, kotikaljan ajattelin vielä laittaa nyt illalla tulemaan, teen siis ihan siit uutteesta ;)

Jaksuja kaikille ja ihanaista Joulun odotusta, enää 4 yötä kun pukki saapuu :xmas: :xmas:
 
Äiti vm70: ei me sitten viitsitty lähteä sinne markkinoille. Eikä kyllä harmita jos ei siellä kerran mitään ihmeellistä ollut. Mun piti kyllä etsiä niistä antiikkiliikkeistä yhteen kynttilänjalkaan toinen pari, olis ollu kiva saada joulupöytään, mutta pitää sitten pyhien jälkeen vanhan kaupungin puolelle lähteä :)
 

Yhteistyössä