Keväisiä sisustuskuvia kodeistanne? :)

• Viestiketjun aloittaja harmis
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Ansku:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä en kyllä ymmärrä miten te katselette noita kuvia :eek: . Kun just mietin miten kiva kun kaikilla on niin erilaista. Ihan omansa näköistä.

Ja mikä ihme on markettisisustus??
Noh, sisustaa voi kahdella periaatteella: käytännöllisellä ja rationaalisella tai sitten luovalla ja persoonallisella. Yleensä tuolla ensimmäisellä vaihtoehdolla sisustetuissa kodeissa ei ole mitään omaperäistä vaan kodit näyttävät aika kliinisiltä kun taas luovalla tavalla sisustetuissa kodeissa näkyy tietynlainen intohimo. Se on ihan luonteesta ja tarpeista kiinni miten kukin sisustaa.

"markettisisustus" = kaikki valmiina ja uutena huonekaluliikkeestä/marketista ym. , mieluummin heti.
Okei, kiitti informaatiosta :).

Mä taidan lukeutua enemmän tuolle kliiniselle linjalle, sillä en voi sietää tavarapaljoutta. Mun mielestä semmoinen tavarakylläinen koti vaikuttaa aina sekaiselta vaikka se olis just siivottu.

Mutta kodikas semmoinen toki on :)

Tuommoisesta markettisisustuksesta en oo koskaan kuullutkaan :D. Mutta hahaa, siihen kohderyhmään mä en ainakaan kuulu, sillä sänkyjä lukuunottamatta meillä on kaikki vanhaa ja käytettyä :D

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla ei ole vielä mitään keväistä :( Itse asiassa keittiön ikkunassa roikkuu joulukoriste :/
Onko siinä valot? Tässä lähellä nimittäin on ikkunassa semmoinen joulutähti valoilla :D.

Laita yks munakuppi pöydälle ;)

Keittiönoita
Onko siinä valot? Tässä lähellä nimittäin on ikkunassa semmoinen joulutähti valoilla :D.

Ei ole valoja...pitäisiköhän laittaa? Olisin kerrankin aikaisemmassa kuin naapurini :D

miimu
Mulla ei ole vielä mitään keväistä :( Itse asiassa keittiön ikkunassa roikkuu joulukoriste :/

Wau! noita teidän rappusia :) mä haluun ja ! oliko minkä väriset ennen? Meillä nyt mäntyiset ja just tuollaset haluisin !

Makuasioita
Mä taidan lukeutua enemmän tuolle kliiniselle linjalle, sillä en voi sietää tavarapaljoutta. Mun mielestä semmoinen tavarakylläinen koti vaikuttaa aina sekaiselta vaikka se olis just siivottu.

Tuommoisesta markettisisustuksesta en oo koskaan kuullutkaan :D. Mutta hahaa, siihen kohderyhmään mä en ainakaan kuulu, sillä sänkyjä lukuunottamatta meillä on kaikki vanhaa ja käytettyä :D

Eihän persoonallisuuden tarvitse aina tarkoittaa että koti pursuilisi roinasta! Aika ahtaat käsitykset teillä. :eek: Onhan niitä tosi minimalistisiakin koteja jotka silti näyttävät todella luovasti sisustetuilta! Kyse olikin käsittääkseni vain kokonaissuhtautumisesta asiaan. Käytännöllisen ihmisen sisustuksesta nyt ei saa persoonallista tekemälläkään eikä tarvitsekaan jos se tyydyttää asujaansa! Luova ihminen taasen ei voi sietää mitään valmiiksipureksittua vaan oman kädenjäljen pitää näkyä ja se on hänelle kunnia-asia.

Keittiönoita
Boogymanilla näkyy olevan samanlainen korihärpätin keittiössään kuin mulla :D

Ja kenelläs oli se ihana Lundia lasiovineen? Mulla on 6 metriä Lundiaa olohuoneessa täynnä kirjoja ja haluaisin kirjat lasiovien taaksen. Mutta 6 m lasiovista Lundiaa maksaa hunajaa ja oravannahkoja :(

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja miimu:

Wau! noita teidän rappusia :) mä haluun ja ! oliko minkä väriset ennen? Meillä nyt mäntyiset ja just tuollaset haluisin !
Kiitos :). No just mäntyiset oli nuo meidänkin :)

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Makuasioita:

Eihän persoonallisuuden tarvitse aina tarkoittaa että koti pursuilisi roinasta! Aika ahtaat käsitykset teillä. :eek: Onhan niitä tosi minimalistisiakin koteja jotka silti näyttävät todella luovasti sisustetuilta! Kyse olikin käsittääkseni vain kokonaissuhtautumisesta asiaan. Käytännöllisen ihmisen sisustuksesta nyt ei saa persoonallista tekemälläkään eikä tarvitsekaan jos se tyydyttää asujaansa! Luova ihminen taasen ei voi sietää mitään valmiiksipureksittua vaan oman kädenjäljen pitää näkyä ja se on hänelle kunnia-asia.
Anna hyvä ihminen anteeksi. Mä katsos käsitin tuon kirjoituksen just niin. Että pitää olla tavaraa ja väriä.

Mä mielestäni olen kohtalaisen käytännöllinen sisustaja (siis jos nyt yhtään ymmärrän mitä tarkoittaa käytännöllisyys) ja käytän mm. melko neutraaleja värejä jne.

Ja SILTI olen mielestäni persoonallinen sisustaja.

Mutta juu, eipä tuossa aloituksessa niinkään kritisoitu mua ja mun kämppää, vaan ylipäätään kuvia tässä ketjussa. Ja yhä edelleen olen sitä mieltä että kuvista löytyi paljonkin persoonallisia ja "itsensä näköisiä" koteja.

yökkö
Alkuperäinen kirjoittaja Miksa:
Ei kauhean keväiseltä näytä, paitsi PureDynamitilla! Muilla melko massasisustusta, harmaata, ankeaa, hajutonta ja mautonta.
Peesi. Just sitä "markettisisustusta", tyyliin haetaan jostain Sotkasta tmv. kauheita lastulevyhirvityksiä, "kun halvalla saa"...

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Meidän kodista muutama kuva - tosin ei keväisiä, kun en oo viel ehtinyt edes olkkariin verhoja vaihtaa, vaikka oon suunnitellut sitä ja ikkunoiden pesua jo kauan ;).

näissä Sörhiksen kuvissa on sitä jotain. Mä en pidä yhtään noista steriileistä "sairaalasisustuksista". Tämä on kotoisa ja tässä talossa tunnetaan muitakin värejä kuin tumma puu ja valkoinen.
KIITOS :flower: :)!

Keittiönoita
Turkilmas...ootteko itse maalanneet noi rappuset? Mä katsoin yks päivä kotiin tullessani naapurin ikkunaan ja huomasin, että olivat maalanneet portaikkonsa valkoiseksi. Olen itse miettinyt, mitä tekisin noille omille portailleni...sitten joskus. Jos maalasitte, niin mitä maalia käytitte?

Turkilmas
Turkilmas...ootteko itse maalanneet noi rappuset? Mä katsoin yks päivä kotiin tullessani naapurin ikkunaan ja huomasin, että olivat maalanneet portaikkonsa valkoiseksi. Olen itse miettinyt, mitä tekisin noille omille portailleni...sitten joskus. Jos maalasitte, niin mitä maalia käytitte?
Juu ollaan. Tai siis mies tuon urakan teki :).

Meillä on kaiteet ja reunat maalattu empire-kalustemaalilla ja astimet lakattu kiva-kalustelakalla.

Tosi kova urakka se oli, mutta lopputulos on kyllä hyvä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nunnu:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=SolAngel&image_id=101610366

Pojan huone hieno. Mut sun miehelläs on anteeksi vaan kauhea nenä.
:LOL: :LOL: :LOL: Se on loukannut nenänsä lapsena onnettomuudessa, ja nenä on kasvanut rustoa ihan hulluna. On leikattu monta kertaa, ja ollaan onnellisia siitä, että se on ylipäänsä toimiva (pystyy siis hengittämään nenänkin kautta).

Mutta että voihan sitä ihminen tuollaisiinkin asioihin kiinnittää huomiota |O :headwall:

Keittiönoita
Juu ollaan. Tai siis mies tuon urakan teki :).

Meillä on kaiteet ja reunat maalattu empire-kalustemaalilla ja astimet lakattu kiva-kalustelakalla.

Tosi kova urakka se oli, mutta lopputulos on kyllä hyvä :)
Tänks :) Pistänkin mieleeni asian. Empirellä on mukava maalata, kun se ei juurikaan valu.

Turkilmas
"pakko sanoa": äh, tiedän että tuo kyseinen taulu on varmaan monessa kodissa. Mutta uskallan väittää että ihan jokainen taulun omistaja tykkää siitä. Onhan tuo kuva kaunis.

Meillä on makkarissa pussilakanasta tehty "taulu". Varmaan siis kohtuu persoonallinen ratkaisu, mutta silti paljon persoonattoman näköinen kuin tuo tulppaanitaulu monen mielestä.

Yhteistyössä