Keväisiä sisustuskuvia kodeistanne? :)

• Viestiketjun aloittaja harmis
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Miksa:
Ei kauhean keväiseltä näytä, paitsi PureDynamitilla! Muilla melko massasisustusta, harmaata, ankeaa, hajutonta ja mautonta.
Pöh sun massasisustusmielipiteilles :D
Meillä ei oo tasan mitään harmaata makkarin kahta (!) tyynyä lukuunottamatta, ja hankala sisustaa massana jos miltei kaikki on kirpparilta...

pointti
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Ei kauhean keväiseltä näytä, paitsi PureDynamitilla! Muilla melko massasisustusta, harmaata, ankeaa, hajutonta ja mautonta.
Meillä ei oo tasan mitään harmaata makkarin kahta (!) tyynyä lukuunottamatta, ja hankala sisustaa massana jos miltei kaikki on kirpparilta...
Nuo tuolla massasisustuksella peräänkuulutettiinkin lähinnä niitä koteja jotka on sisustettu kokonaan uusilla huonekaluliikkeiden tusinakalusteilla. Eikä harmaassakaan värinä ole mitään vikaa! Pointti olikin persoonallisessa hengessä. Persoonallisen kodista tekee juuri esim. kirpparilöydöt ja oma kädenjälki (esim. taideteokset, itse tuunatut kalusteet ym. ). :)

Se nyt on tosiasia etteivät kaikki ole yhtä luovia ja sisustukset ovat taatusti kaikilla oman näköisiä ja sellaisenaan omistajiensa makua tyydyttäviä! Jokainen siis arvostelee omasta näkökulmastaan. Arvosteluja turha ottaa liian henkilökohtaisesti.

marceille harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise pihalla:
Juu ei oo vielä keväinen, mut tarkotus ois vaihtaa tuon taulun kangas johonkin toiseen ja lisätä sisustustyynyihin vähän väriä. Luultavasti keväänvihreä on meillä "in" tänä vuonna :)
Mistä toi sohva on?!?!?! Toi on just sellaien minkä haluaisin meille!!![/quote]

On Maskusta, Bellus-merkkinen. Hyvin toiminut sohvana ( :D ), mitä ny tyynyt ei kauhian hyvin pysy paikallaan.

Meillä on varmasti sitten juuri semmoinen inhottava tusinakoti. Mutta mä taas en voi sietää mitään kirppiskrääsää ja mitä vähemmän tavaraa, sen parempi. Itse tykätään ja sehän se on pääasia.

Tässä on tuore kuva olkkarista: http://www.aijaa.com/v.php?i=3943818.jpg yleisilme ulkoa tullessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Meillä on varmasti sitten juuri semmoinen inhottava tusinakoti. Mutta mä taas en voi sietää mitään kirppiskrääsää ja mitä vähemmän tavaraa, sen parempi. Itse tykätään ja sehän se on pääasia.

Tässä on tuore kuva olkkarista: http://www.aijaa.com/v.php?i=3943818.jpg yleisilme ulkoa tullessa.
tuli ihan sellanen fiilis et haluisin olla ton sohvalla pötköttäjän paikalla, tölkkiin vaan mieluummin karhua kiitos :D
kodikasta =) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
tuli ihan sellanen fiilis et haluisin olla ton sohvalla pötköttäjän paikalla, tölkkiin vaan mieluummin karhua kiitos :D
Kiitos.

Tässä pari kuvatusta lisää haukuttavaksi:

Olkkari toisesta suunnasta: http://www.aijaa.com/v.php?i=3957952.jpg
Takkahuone: http://www.aijaa.com/v.php?i=3957862.jpg
Takkahuone toisesta vinkkelistä, näkyy se takkakin...
http://www.aijaa.com/v.php?i=3957894.jpg
ja yleisilme keittiöstä: http://www.aijaa.com/v.php?i=3957926.jpg

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja pointti:
Pointti olikin persoonallisessa hengessä. Persoonallisen kodista tekee juuri esim. kirpparilöydöt ja oma kädenjälki (esim. taideteokset, itse tuunatut kalusteet ym. ). :)
Voi voi ... mulla on just sellainen koti ja olen saanut aikamoiset haukut kodistani :D :D

UHU
Alkuperäinen kirjoittaja pointti:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Nuo tuolla massasisustuksella peräänkuulutettiinkin lähinnä niitä koteja jotka on sisustettu kokonaan uusilla huonekaluliikkeiden tusinakalusteilla. Eikä harmaassakaan värinä ole mitään vikaa! Pointti olikin persoonallisessa hengessä. Persoonallisen kodista tekee juuri esim. kirpparilöydöt ja oma kädenjälki (esim. taideteokset, itse tuunatut kalusteet ym. ). :)

Se nyt on tosiasia etteivät kaikki ole yhtä luovia ja sisustukset ovat taatusti kaikilla oman näköisiä ja sellaisenaan omistajiensa makua tyydyttäviä! Jokainen siis arvostelee omasta näkökulmastaan. Arvosteluja turha ottaa liian henkilökohtaisesti.
Mun mielestä kenenkään kodin sisustusta ei voi kovin kattavasti arvostella muutaman kuvan perusteella. En tiedä tarkoitetaanko tässä meidän kotia, mutta esim. meillä on jokaisessa huoneessa jotain itse tehtyä persoonallista taatusti ei massaa. Ja väittäisin olevani luova :D
Kalusteita voin ostaa uutena kunhan se on laadullisesti hyvää ja hyvin muotoiltua. Samoin kuin voin ostaa vanhaa/käytettyä samoilla kriteereillä. Sisustuksessa pyrin olemaan käytännöllinen mikä ei missään tapauksessa tapa luovuutta!

Jokainen tietenkin arvostelee omasta näkökulmastaan mutta on vaikea olla ottamatta henkilökohtaisesti jos jokin asia lytätään ilman kunnon perusteluja.

Ei kirppistavaran tarvitse olla automaattisesti krääsää. Käytettynä voi ostaa hyväkuntoisia huonekaluja, mattoja ja pienempääkin tavaraa, mikäli sellaisella on kiinnostunut sisustamaan.

Meillä on suurin osa huonekaluista Ikeasta, enkä edes häpeä sitä. En tavoittele erilaisuutta erilaisuuden takia, tai siksi että se olisi muka hienoa. Jokainen koti on erilainen. Mutta on meillä silti jotain, mitä ei muualta löydy; arkkusohvapöytä jonka olen itse tehnyt ja kaivertanut siihen kuviot. Sohva ja sänky on molemmat kierrätyskeskuksesta, olohuoneen taulut kirpputorilta. Kirjahyllyssä on hyvinkin henkilökohtaisia tavaroita kuten ystävän mulle tekemä sulkakynä ja mummin vanhat valokuvat. Pojan sängyn vieressä on taulut jotka olivat miehen sängyn vieressä kun mies oli pieni jne.

Jokaiselta löytyy varmasti paljonkin erilaista, henkilökohtaista. Ja pääasia on, että itse tykkää. Vaikka sitten tykkäisi siitä, mikä on muotia.

Ja kiva kun ette sanoneet mun kuvista mitään :(

sisustusalan ammattilainen
Olen Bubon kanssa samoilla linjoilla että jos uutena ostaa jotain niin pääasia on laatu ja hyvät materiaalit. En itse ikinä ostaisi mitään lastulevykalustetta vaikka näyttäisi päällisin puolin miten tyylikkäältä ja olisi suhteessa edullinenkin. Jo ekologisen ajattelun kannalta olisi hyvä suosia kestävää ja luonnonmukaisia materiaaleja.

Ihmettelen miksi tässä ketjussa asetetaan nyt eri tyylit vastakkain ja verrataan mikä on parempi ja mikä oikea näkemys sisustaa ja näkemys luovasta sisustuksesta nähdään vain mustavalkoisesti kirppiskrääsävyörynä! Tiedoksi vain että kirppissisustuskin voi olla modernia ja raikasta! Monenlaisia sisustuksia nähneenä ja tehneenä voin sanoa että rahalla ei saa aina kaikkea. Joskus kirppareilta saattaa löytyä oikeasti helmiä, ei vain mummokalusteita ja krääsää. Monia rujojakin kirppiskalusteita olen nähnyt modernisoitavan tosi tyylikkäiksi ja ajan hengen mukaisiksi.

Mitä omaan makuuni tulee niin minuun kolahtaa ainakin kodit joissa on sekoitettu sopivasti uutta ja vanhaa :) Sellaista kerroksellisuutta mikä mainittiin mm. tuon Pure Dynamiten sisustuksen kohdalla. Lastulevyhökötykset ei lähde yhtään.

UHU
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Meillä on suurin osa huonekaluista Ikeasta, enkä edes häpeä sitä. En tavoittele erilaisuutta erilaisuuden takia, tai siksi että se olisi muka hienoa. Jokainen koti on erilainen. Mutta on meillä silti jotain, mitä ei muualta löydy; arkkusohvapöytä jonka olen itse tehnyt ja kaivertanut siihen kuviot. Sohva ja sänky on molemmat kierrätyskeskuksesta, olohuoneen taulut kirpputorilta. Kirjahyllyssä on hyvinkin henkilökohtaisia tavaroita kuten ystävän mulle tekemä sulkakynä ja mummin vanhat valokuvat. Pojan sängyn vieressä on taulut jotka olivat miehen sängyn vieressä kun mies oli pieni jne.

Jokaiselta löytyy varmasti paljonkin erilaista, henkilökohtaista. Ja pääasia on, että itse tykkää. Vaikka sitten tykkäisi siitä, mikä on muotia.

Monet Ikean kamat on hyvin muotoiltuja eikä niissä minusta ole mitään hävettävää. Laatu vaihtelee. Osa on hyvin tehtyä ja hyvistä materiaaleista, osa ei. Itsekin hyödyntäisin Ikeaa enemmän jos ei välimatkaa lähimpään kauppaan olisi niin paljon.

Olikos sulla Phoebs muita kuvia kun se kirjahyllykuva vai muistanko ihan väärin? Kivalta näytti ainakin se kuva.

Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:

Monet Ikean huonekalut on hyvin muotoiltuja eikä niissä minusta ole mitään hävettävää. Laatu vaihtelee. Osa on hyvin tehtyä ja hyvistä materiaaleista osa ei. Itsekin hyödyntäisin Ikeaa enemmän jos ei välimatkaa lähimpään kauppaan olisi niin paljon.

Olikos sulla Phoebs muita kuvia kun se kirjahyllykuva vai muistanko ihan väärin? Kivalta näytti ainakin se kuva.
Oli yksi vauvannurkkaus-kuva, eikä sekään enää näytä samalta. En ole saanut otettua kuvia esim. mun loistavasta väriyhdistelmästä limenvihreä-punainen :D

Kritisaattori
Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
Kiitos.

Tässä pari kuvatusta lisää haukuttavaksi:

En itse ihan noin ruskeassa ympäristössä viihtyisi. Mjoo, onhan tuo aika tusinatavaraa mutta käytännöllinen ja helposti siivottava olkkari. :) Toimii varmasti hyvin kiireisessä lapsiperheessä. Seinät vain ammottavat tyhjyyttään. Muutama näyttävä taideteos antaisi ripauksen sitä särmää. Tuollaisenaan sisustus on kuin kalustekuvaston mallikuva.

Ainoa mikä todella häiritsee keittiössä on kaappien puunsävy. On hieman liian poikkava lattian kanssa. Noin tumma lattia melkeinpä huutaa valkoisia/vaaleita keittiön kaappeja, makuasia tietty tuokin. ;)

UHU
Alkuperäinen kirjoittaja utelias ulla:
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Ja olkkarista

Sanoit tuon olevan Lundiaa... kerrotko tarkemmin minkä niminen?

En tiedä onko sillä muuta nimeä kuin Lundia kirjahylly. Korjatkoon joku jos tietää.
Lundian hyllyssä pysyy itse määrittää leveyden, korkeuden ja syvyyden. Sekä saa valita itse sopivat ovet, laatikot, vetimet jne.

tuossa yksi esite:
http://www.lundia.fi/fio/Katalogi/lundiakuvasto.htm

utelias ulla
Bubo: joo, mä tsekkasin jo tuon kuvaston. Ajattelin että jos tuolle hyllylle olis ollu jotain nimiä. Mut täytyy kai penkoa sieltä esille vetimet ja lasi (vissiin jotain mattapintaa/savulasia)?

Kiva hylly joka tapauksessa! Vaalea on niin raikas!

no just...
Alkuperäinen kirjoittaja Suoraan sanottuna...:
Ruskea sohva on kuin jättimäinen kakkapökäle! Vain vaaleaa minulle kiitos!
Sinä ja sun pökälees... Makuasioista ei ystäväiseni voi kiistellä! Niin on monta makua kuin on mammaakin!!
Ja mä en taas vaaleita huolis, lapset tahris ne samantien. Noista meidän "kakkapökäleistä" ei joka tahra näy...

UHU
Alkuperäinen kirjoittaja utelias ulla:
Bubo: joo, mä tsekkasin jo tuon kuvaston. Ajattelin että jos tuolle hyllylle olis ollu jotain nimiä. Mut täytyy kai penkoa sieltä esille vetimet ja lasi (vissiin jotain mattapintaa/savulasia)?

Kiva hylly joka tapauksessa! Vaalea on niin raikas!
Ovissa on maitolasi tai etsattu lasi, en muista kummalla nimellä se oli Lundialla. Meillä on tupakeittiö ja keittiön kaapinovissa on samanlaiset vetimet. Ne tosin on ostettu keittiökalustefirmalta, mutta Lundialla sattui olemaan samanlaiset :)

Yhteistyössä