Keväisiä sisustuskuvia kodeistanne? :)

• Viestiketjun aloittaja harmis
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Ja näemmä viimeisessä kuvassa näkyy mun vallan hehkeä profiilini :D :snotty:
mikä sävy tossa seinämaalissa vikassa kuvassa on?
Hyvä että kysyit :). Mä olin nimittäin jo heittämässä tyhjää maaliämpäriä pois eikä se värikoodi ollut mulla tallessa. Se on K484.

vieras
Täytyy kyllä sanoa että aika tylsän näköisiä koteja teillä on:( Kaikilla valkoista tai ruskeaa, ei mitään värejä! Tuo ruskea sohva on kieltämättä kauhea! Itse rakastan värikästä ja ei niin steriiliä sisustusta! Ja rakastan myös sinistä joka tuntuu olevan monelle kamala väri, en ymmärrä miksi?

vieras
Täytyy kyllä sanoa että aika tylsän näköisiä koteja teillä on:( Kaikilla valkoista tai ruskeaa, ei mitään värejä! Tuo ruskea sohva on kieltämättä kauhea! Itse rakastan värikästä ja ei niin steriiliä sisustusta! Ja rakastan myös sinistä joka tuntuu olevan monelle kamala väri, en ymmärrä miksi?
Sininen ei ole muotia? Sisustusohjelmissa ja -lehdissä on jo vuosia puhuttu ns. turvallisesta sisustuksesta (joka ei ärsytä ketään, suomeksi), johon on mukamas helppo yhdistää kaikkea...Ja moni varmaan ottaa sen niin että sohvat, seinät, matot jne on kaikki sitä samaa beigeä, ruskeaa ja valkoista.

Turkilmas
Mä taas en tykkää värikkäästä sisustamisesta, en oo koskaan tykännyt. Eli makuasioita.

Mä ainakin tykkään vaaleansinisestä paljonkin. Mutta tummemmasta en. Makuasioita jälleen kerran.

Meillä on punainen sohva ja paljon limenvihreää, makuuhuoneen pääväri on punainen ja keittiöön on tulossa keltaista.

Turkilmas
Sininen ei ole muotia? Sisustusohjelmissa ja -lehdissä on jo vuosia puhuttu ns. turvallisesta sisustuksesta (joka ei ärsytä ketään, suomeksi), johon on mukamas helppo yhdistää kaikkea...Ja moni varmaan ottaa sen niin että sohvat, seinät, matot jne on kaikki sitä samaa beigeä, ruskeaa ja valkoista.
Ja mitä jos joku tykkää beigestä, ruskeasta ja valkoisesta siksi että ne on kivoja värejä? Ja sininen taas ei ehkä toisten mielestä oo kiva.

Aika harva varmaan kuitenkaan sisustaa muodin mukaan. Eikös ainakin viimeisin muotijuttu ollut mustavalkoinen?

Mimosa
Ja mitä jos joku tykkää beigestä, ruskeasta ja valkoisesta siksi että ne on kivoja värejä? Ja sininen taas ei ehkä toisten mielestä oo kiva.

Aika harva varmaan kuitenkaan sisustaa muodin mukaan. Eikös ainakin viimeisin muotijuttu ollut mustavalkoinen?
Itseasiassa aika moni sisustaa muodin mukaan. Tietoisesti tai sitten vaan imemällä vaikutteita sisustuslehdistä ja -ohjelmista, ikeasta, ym. Jos vertaa eri aikakaudella sisustettuja koteja niin kyllä muotijutut tunnistaa.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa:

Itseasiassa aika moni sisustaa muodin mukaan. Tietoisesti tai sitten vaan imemällä vaikutteita sisustuslehdistä ja -ohjelmista, ikeasta, ym. Jos vertaa eri aikakaudella sisustettuja koteja niin kyllä muotijutut tunnistaa.
Juu, siis ihan varmasti muotijutut ja sisustuslehdet jne. antaa vaikutteita sisustamiseen. Ihan totta kyllä. Aika harva varmaan kuitenkin sisustaa suoraan muodin mukaan, vaan valitsee sieltä mieluisansa jutut ja jalostaa siitä omaa ideaansa.

Äh, en mä tiedä. Mä olen ollut jo pienen ikuisuuden ruskean ystävä ja rakastan väriyhdistelmää valkoinen-beige-ruskea-vaaleansininen. Sillä on meidän koko kämppä sisustettu ja maalattu. Kalusteet on ikivanhaa talonpoikaista. Ollut viimeiset 10 vuotta.

Joten ehkä olen sikäli huono sanomaan juuta tai jaata. Ärsyttää vaan että tuomitaan muodin perässä juoksijaksi jos ja kun on löytänyt sen oman juttunsa ja tyylinsä.

Ja tosiaan: käsittääkseni viimeisin "in" juttu on kokonaan mustavalkoinen sisustaminen. Sauna mustaksi, keittiön kaapistot mustaksi jne.jne. En mä ainakaan nähnyt täällä yhtään muodin perusteella sisustettua kämppää siinä tapauksessa B)

Voi kun mustakin olis ihana esitellä tätä meidän uutta kotia, mutta kaikki on vielä aivan kesken. Asuttu viikko ja remppaakin on edelleen tekemättä. Ja esim kirjahyllyt uupuu, vanhat kun ei tänne menneet enää ja kaivoin kaikki varastossa olevatkin kirjat uutta kotia varten esiin. Nyt nekin vain odottelee aikoja parempia..
Tästä uudesta kodista vain tulee niin hieno, että kyllä mielelläni näyttäisin teillekin! Lastenhuone on ainoa valmis, mutta ei siitä kauheasti irtoa. No, seuraavalla kertaa sitten.

Kivoja koteja teillä! Mukavaa kun ihmiset jaksaa sisustaa! :)

vieras
Hyvä että kysyit :). Mä olin nimittäin jo heittämässä tyhjää maaliämpäriä pois eikä se värikoodi ollut mulla tallessa. Se on K484.
kiitos paljon!!

Turkilmas
kiitos paljon!!
eipä kestä :). Semmoinen vinkki vielä, jos tuo väri miellyttää, että se muuttuu aika hurjasti eri väriseksi riippuen pohjaväristä. Meillä oli eteinen aiemmin maalattu maitokahvin väriseksi (mikä oli semmoinen ei-niin-kiva-roosaan taittava). Sen päälle kun maalasi, niin tuli kaikkein tummin.

Olohuoneessa maalattiin lilaan taittavan valkoisen päälle, tuli toiseksi tummin.

Keittiössä maalasin tumman ruskean päälle ja tuli kaikkein vaalein. Jos katsot kuvia, niin huomaat että sama maali on kaikissa huoneissa pikkuisen eri värinen :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja pakko sanoa:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Tuskin kovin keväinen mutta kuitenkin :D

[/URL]
Tässä hyvä esimerkki markettisisustamisesta. :p Tuonkin kyseisen taulun olen nähnyt jo ties kuinka monessa kodissa! Persoonallista?
Enpäs ollut huomannukkaan että mun "keväistä" taulua oli arvosteltu :whistle: Marketti sisustamista... Kyllä, kaikki meillä on kyllä hankittu eri kaupoista ja omalla maulla sisustettuna. Eiköhän kaikki kaupasta hankittu ole tusinatavaraa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja makuasia:
Mulla oli joskus sininen sohva, sininen tapetti keittiössä...Mutta se sininen kausi meni jo!! Nykyisessä kodissa ei oo mitään sinistä näkyvillä.
Näin. Meillä oli aikanaan sinistä matot ja verhot ym. tekstiilit ja nykyään en voi sietää sinistä sisustuksessa. :|

Ja tosiaan meillä ainakin nuo beessit ja ruskeat on valittu juuri siksi, että ne olisi mahdollisimman pitkäikäisiä. Niihin on helppo yhdistää mitä vaan ja ilmettä saa vaihdettua muutamilla tekstiileillä, just verhot ja pari koristetyynyä ja yksi taulu niin on jo ihan eri näköistä.

Juu, siis ihan varmasti muotijutut ja sisustuslehdet jne. antaa vaikutteita sisustamiseen. Ihan totta kyllä. Aika harva varmaan kuitenkin sisustaa suoraan muodin mukaan, vaan valitsee sieltä mieluisansa jutut ja jalostaa siitä omaa ideaansa.
No ihan jo senkin vuoksi, että huonekalukaupoista EI SAA ihan kaikkea, vaan kyllä tietty muoti sanelee sitä mitä siellä myydään. Muotoja, värejä, materiaaleja... En ainakaan muista nähneeni mitään kukkakuvioista kangassohvaa huonekaluliikkeissä aikoihin ja yhteen aikaan niitä oli joka paikassa.

mustavalkofani
Minusta kivoin sisustustyyli on mustavalkopainotteinen, aika pelkistetty koti, jossa tehosteena voimakkaitakin värejä. :) Pelkkä väreillä mässäily vie mielestäni väriltä kokonaan tehokkuuden. Erikseen tietty harkitut itämaiset ja boheemit kokonaisuudet joissa värit ja runsas esineistö on se juttu. Olen itse ainakin niin vaihtelunhaluinen etten voisi kuvitellakaan muita kuin vaaleita pintoja seinissä ja lattioissa. Voi sitten kikkailla yksittäisillä tummemmilla/värikkäämmillä tekstiileillä, esineillä ja huonekaluilla rajattomasti. :)

Sibylla
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mulla oli joskus sininen sohva, sininen tapetti keittiössä...Mutta se sininen kausi meni jo!! Nykyisessä kodissa ei oo mitään sinistä näkyvillä.
Näin. Meillä oli aikanaan sinistä matot ja verhot ym. tekstiilit ja nykyään en voi sietää sinistä sisustuksessa. :|

Ja tosiaan meillä ainakin nuo beessit ja ruskeat on valittu juuri siksi, että ne olisi mahdollisimman pitkäikäisiä. Niihin on helppo yhdistää mitä vaan ja ilmettä saa vaihdettua muutamilla tekstiileillä, just verhot ja pari koristetyynyä ja yksi taulu niin on jo ihan eri näköistä.
Joo, sininen on sellainen väri johon helposti kyllästyy. Se on liian flegmaattinen väri useimmille pitemmän päälle ja aivan tumma sininen taasen tosi painostava. Siniseen on tosi vaikea yhdistää värejä. Valkoinen ja ruskean sävyt varmaan ainoat jotka natsaavat sinisen kanssa varmasti.

UHU
Alkuperäinen kirjoittaja Sibylla:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

Joo, sininen on sellainen väri johon helposti kyllästyy. Se on liian flegmaattinen väri useimmille pitemmän päälle ja aivan tumma sininen taasen tosi painostava. Siniseen on tosi vaikea yhdistää värejä. Valkoinen ja ruskean sävyt varmaan ainoat jotka natsaavat sinisen kanssa varmasti.
Meiltäkin löytyy sinistä. Makuuhuoneessa on yksi tummansininen seinä ja muut seinät vähän vaaleampaa sinistä. Kalusteet tummaapuuta ja lisäksi on hopean harmaata ja valkoista. Tykkään kun makkari on pimeämpi ja rauhallinen noilla väreillä. Mä en oikeastaan inhoa mitään väriä mutta suosikit vaihtelee kausittain.

Ei muuten oo! Katohan tarkemmin ;).

Yhteistyössä