Kevään Kuumeilijat 2010

Ovitesti tehty, ja siinä oli hyvinhyvinhyvin haalea viiva! Mutta jos kierto menee yhtään niin kuin pillereiden kanssa niin ovis on luultavasti ensi viikon maanantaina ja perjantain välillä.. Piti silti yrittää! :p Ja aion silti koko vkln testailla ja pupuilla, koska sillä tavallahan ne lapset tehään! :LOL: No, eipähän tarvii tänään puolkuntoisena sairaslomalla alkaa pupuilemaan... Säästetään voimia viikonloppuun ja ensi viikkoon! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilppa86:
Ajattelin vkonloppuna katella vauvan vaatteita, kun lähetään ostoksille siskon kanssa. Sitä pyydän varmasti kummiksi sitten. Välillä tuntuu,että meen liian pitkälle näitten haaveilujen kanssa kun en oo vielä raskaanakaan. :ashamed:
Ihan sama homma! Mä melkeinpä jo oon mieleltäni raskaana, vaikka keho ei olekaan! Mietin jo kummihommia, synnytystä, ja kaikkia muita valmisteluja, ihan ku olisin viimeisilläni raskaana!! :attn:

Mies ei oo tällainen hössöttäjä ollenkaan, ja se ei oikein aina ymmärrä mua, ku oon niin innoissani tästä. Se on sellainen "se tulee, jos on tullakseen"- mies, ja ei paljoo sitä ennen asiaa mieti.. Siksi se ei oikein välillä jaksakaan kuunnella näitä juttuja, mut onneks niitä voi sitten purkaa tänne kun täällä on monta samankaltaista kuumeilijaa, jolle tärkeintä ois se nopea tärppääminen!! :heart:
 
Joo, sama homma.. me oltiin eilen sänkyhommissa ja meikäläinen siinä hommien välissä vouhkas suu vaahdossa,että ajattele kun nyt tärppäis :whistle: mies vaan tokas,että nyt hiljaa ja tärppää kun tärppää! :LOL: Olin mä vähän nolona, mut ko kuumeilee ni kuumeilee..

Onneks tosiaan täällä voi vouhkata, vaikka voihan se olla,että joillakin saattaa mennä hermo täälläkin mun messuamiseen :kieh:
 
:LOL: me naiset nyt vaan ollaan tämmösii!! ;D Mut mä vaan sitä pelkään et mies ahdistuu mun hössöttämisestä ja sit siitä pupuilusta ei tuu mittää jos mä kokoajan vaan puhun siitä.. Siksi etinkin tällaisen paikan missä voi puhua ja hössöttää ja unelmoida ja murehtia, ettei tarvii miehen päälle kaikkee kaataa, ku miehet on välillä vähän uunoja, et ne ei osaa oikein tällasii asioita ees ajatella. Ainaki miun mies!! Siks yritän pitää ainaki hänen kanssa rentoo meininkii yllä, ettei siihe pupuiluun tuu vaa se yrittämisen maku, koska sit mä tiiän et siitä ei tuu lasta eikä paskaakaan! :eek:
 
lueskellessani noita teidän hössötyksiä tunsin olevani hieman erilainen :LOL: sillä mä en hössötä yhtään vauva juttuja ennenku olen tukevasti raskaana, niin pysyn maanpinnalla siihen asti kun on sen aika,e ttä tarvii tosissaan ruveta ajattelemaan uuden perheenjäsenen tuloa :) näin keskityn siihen mitä on nyt ja vältyn turhilta pettymyksiltä :) muuten tätiä oottelen täällä, tänään ois pitäny alkaa mut eipä ole kuulunu vielä, tuskin ekasta yk:sta tärppäs ja uskonkin et syy myöhästelyyn on lähiaikoijen kova treenaus ja huono syöminen. ollu niin kiire ettei oo kerenny kunnolla syömään ja nyt paino tippunu viis kiloo joulusta :( täytyy siis skarpata ja ruveta syömään paremmin jos se auttais vauvautumaankin paremmin :) näissä tunnelmissa jatkan tädin odottelua ja puhaltelen plussa tuulia kaikille!!
 
:D noita teidän juttuja, mutta tottahan se on, että täällä on hyvä vaahdota!
Meilläkin sänkyhommat pysyny hyvänä, kun en miestä koko ajan päivitä tilanteesta :D Ainoostaan sillon jos ilmestyy selkeet ovis oireet, tai jotakin erilaisia uusia raskausoireita :p Eli siis jätän sen kuumeilun ulkopuolelle :LOL:

Mulla on koko ajan kauhea nälkä, väsyttää ja lämpötila menee ees taas, välillä on kylmä välillä kuuma, vaikka samalla tavalla olisin. Sylkiovistestikin oli plussa... hmm, koskakohan sitä uskaltais testata
 
:LOL: kyllä itteenikin huvittaa, mut minkäs sitä ihminen luonteelleen mahtaa, mä oon tällänen hössöttäjä, oon aina ollu! :D Siihen mies on ainaki tyytyväinen, että sitten kun lapsi syntyy, niin siirrän sen hoivausviettini siihen lapseen, ja hän saa olla rauhassa.. :D Meinaan välillä olla miehelleni kuin äiti, koska mulla on niin suuri hoivausvietti. :LOL: Hän onneks muistaa palauttaa mut aina silloin maan tasalle, että hei, mä oon aikuinen mies, ei tarvii huolehtia... ;)

Mut ihan tosissaan, yritän nyt olla liikaa hösöttämästä, ja ressaamatta asiaa, koska sit ei ainakaa tärppää.. Toivon vaan kovasti, että tärppäis pian! <3
 
Täällä tätiä odottelen edelleen.. Ei ole merkkiäkään. Testinkin tein pari päivää sitten, muttei siinä mitään näkynyt. Ei kait auta, kun odottaa.. :ashamed:

Mäkin yritän olla liikaa hössöttämättä, koska luulenpa että tuolla mun ukolla menisi kyllä maku koko touhuun, jos alkaisin jo etukäteen höösäämään. Ollaan muutenkin sovittu, että vauva "tulee, kun on tullakseen", mutta enhän mä nyt malta odottaa :D Mutta tälleen "salaa" hössötän :D

Jaksamista kaikille :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilppa86:
Joo, sama homma.. me oltiin eilen sänkyhommissa ja meikäläinen siinä hommien välissä vouhkas suu vaahdossa,että ajattele kun nyt tärppäis :whistle: mies vaan tokas,että nyt hiljaa ja tärppää kun tärppää! :LOL: Olin mä vähän nolona, mut ko kuumeilee ni kuumeilee..

Onneks tosiaan täällä voi vouhkata, vaikka voihan se olla,että joillakin saattaa mennä hermo täälläkin mun messuamiseen :kieh:
Kannattaa ajatella asiaa myös miehen näkökulmasta. Saattaa tulla koviakin paineita siitä raskauden tavoittelusta ja seksi muuttua suorituskeskeiseksi. Miehet ajattelee ja kokee nämäkin asiat eri tavalla, joten ihan rajattomasti ei välttämättä kannata miehelle hössöttää. Onhan se itsellekin mukavampaa, jos seksiä ei harrasta vaan hedelmöittymistavoitteen takia vaan nauttii täysillä ja pitää vähän hauskaa. ;)

Mmmärrän kyllä tuon malttamattomuuden ja innostuneisuuden, kun itsekin joudun sen piirteen allekirjoittamaan. Elämä on tosin tehnyt sen verran nöyräksi, ettei pääasia ole mahdillisimman nopea tärppi vaan se, että ylipäätään saan lapsen.

Mulla on ristiriitaiset fiilikset ja malttamattomana odotan testaamaan pääsyä. Toivottavasti menkat ei ala ainakaan ennen odotettua päivää, sillä se tietäisi liian lyhyttä luteaalivaihetta vaikeuttamaan tilannetta entisestään. Mulla myös lämpötilat vaihtelee ja selkäkipujakin on, janottaa, pissattaa ja väsyttääkin. Tänään tajusin olevani todella herkästi kimpaantuva eli hermo palaa todella nopeasti ja välillä itsekin säikähdän reaktioitani. Välillä uskon olevani raskaana ja välillä olen täysin varma menkkojen alkamisesta. On todella vaikea koittaa pitää ajatukset muualla. Odottavan aika tuntuu piinaavan pitkältä.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja plussailuonnea!
 
Tuo oli kyllä eka kerta,kun hänelle ees kuumeilen. Oon ihan hissunkissun ollu ja ainut keskustelu mitä käytiin liittyen tähän,oli pillereiden jättäminen pois. Joten en mä nyt ihan kirjaimellisesti ole suu vaahdossa sille meuhkannu. Ja ollaan muutenkin sovittu,että pupuillaan kun keretään ja innostutaan ja ei sen kummemmin oviksia kytätä.

Tuli tuosta tekstistä jotenkin sellainen fiilis,että oon ihan sekaisin ja mieheni ahdistelija :ashamed:
 
...saako liittyä seuraanne?

Lopetin pillereiden syömisen tammikuun puolessa välissä ja menkat tuli 29.1.2010. Vauva saa siis tulla jos on tullakseen! Mulla tuntuu vaan nyt lähtevän tää kuumeilu käsistä :D

Mitäs nyt itsestäni kertoilisin...oon 29v ja yhden lapsen äiti. Tytär syntyi syyskuussa 2008 kiireellisellä sectiolla rv 40+1.

Synnytyksen jälkeen söin minipillereitä hetken ja ne vaihdettiin imetyksen loputtua e-pillereihin, sillä menkat ei tulleet lainkaan minipillereitä syödessä. Sit kierto olikin perus 28 päivää. Normaalista kierrosta en osaa ihan tarkkaan sanoa, mut hyvin pitkä kierto onkin!

Esikoinen sai alkunsa 9kk pillereiden lopettamisesta, mut sillon ei mitenkään sovitettu petipuuhia oviksen aikoihin vaan puuhasteltiin miten parhaalle tuntui luonnostaan. Nyt oon sit jo tuntenu yhden oviksen noiden tammikuun menkkojen jälkeen ja yritys oli kovaa, saa nähä miten käy et tärppääkö heti vai meneekö taas kuukausia et natsaa.

Menkkojen ois pitäny alkaa tänään, mut eipä oo näkyny. :) Mahaa on kyl nipistelly ja sekin saa toiveet korkealle! Eilen tuli viel ihan pikkasen veriviirua ja niiiiin toivon et ois kiinnittymisvuotoa!

Tosin vaikken raskaana oliskaan, menkat saattaa tulla piitkän ajan päästä. Mul on kuukautiskierto ollu siis 40-70 päivääkin!!! Tai sit ne on tulossa ja mahaa nippailee siitä syystä huolella. Mielialat ei kyl oo vaihdellu, mikä on mulla hyvin yleistä ennen menkkoja.

Auttaako clomit tasottaan kiertoa? Tai jokin muu valmiste? Sillä ihan mielelläni soisin kiertojen olevan lyhyempiä!

Mut pitää mennä katseleen Lostia ja palailla taas myöhemmin!
 
macy gray itselläni on myös kahdella viimeisellä kierrolla hermot menny totaalisesti just ennen kuukautisten alkamista...kaippa se ku hormoonit jyllää, pientä jomotusta alavatsalla ja niiiiin paljo toivoo ettei menkat alkaisi. Olen ollu kyl ihan hirvee :x

hilpp86 eiköhän me kaikki sorruta siihen samaan vaikka kuinka koittais, ainaki minä :D enkä mä sua ainakaa ahdistelijana pidä :D Kiva kirjotella räväkästi :p

Banditgueen tervetuloa porukkaan =) Olishan se hienoa jos heti tärppäis :) toivotaan..

Plussatuulia kaikille :whistle:
 
Memmu86 > Mulla tuli esikoista odottaessa totaaliraivareita ja tämän yrityksen aikana olen saanut vastaavia ekan kierron lopussa (epäilen vahvasti olleen varhainen km) ja nyt. Olen todella temperamenttinen, mutta nuo itseänikin pelottavat ja hämmentävät kiivastumiset eivät ole tyypillisiä. Pms-oireet mulla on myös voimakkaat, joten sellaisista on vaikea tulkita viittaako raskauteen vai ei.

hilppa86 > En mäkään sua sekopäänä pidä. :) Teksti on usein mustavalkoisempaa kuin koko totuus, joten sen ymmärtää herkästi hieman väärin. Onneksi niitä väärinkäsityksiä vopi oikoa. :)

Tervetuloa vielä kaikille uusille ja anteeksi, kun en heti hoksannut toivottaa! Olen ollut melkolailla sumussa levottoman nukkumisen vuoksi, joten ajatus ei oikein kulje.
 
Onpas täällä tosiaan malttamattomia kuumeilioita! :) ite en jaksa/halua vielä katella mitään vauvanvaatteita tai tavaroita,saati miettiä kummeja valmiiksi...edellisen raskauden aikana kerty pahvilaatikollinen vauvanvaatteita,hoitolaukku ja pari pehmolelua kun äitini ja muut intoili.itse tuli yksi vaate ostettua..mutta sinneppä jäivät laatikkoon kun ei tullutkaan käyttäjää :'( kyllähän sitä silloin intoili ja katseli pinnäsängystä lähtien rattaat ja kaikki,ymmärrän siis hyvin intoilunne mutta tällä kertaa olen realistisempi,ei voi koskaan tietää millon raskaantuu vai raskaantuuko ollenkaan.
joo,on nuita unia tullu kateltua itekkin missä oon raskaana tai sitten meillä on vauva jo kotona! synnytyksestä en oo nähny unia. Meille on ihan sama tuleeko tyttö vai poika,kunhan on terve ja elossa!!
hyviä viikonloppuja kaikille,me lähetään viikonlopuksi talon vahdiksi kun minun vanhemmat on reissussa. saadaan siis koko talo käyttöön,hmm... ;) :LOL:
 
Mulla näköjään jäi kommentoimatta, joten kirjoittelenpa nyt. Eli kyllä me silloin kun esikoista alettiin kuumeilla mietittiin valmiiksi kummit ja nimivaihtoehdot. Ostoksia taisin tehdä vasta raskauden puolivälissä enemmälti ja sitä ennen ostaa muistaakseni yhden bodyn. Nyt on niin paljon tavaraa valmiina esikoiselta, että mietittynä on tälläkin kertaa nimi ja kummit. Hankintoja tehtään tarvittaessa sitten, kun vauva on viimein tulossa ja raskaus on edennyt vähintään turvallisemmille viikoille (sinne puoleenväliin).

Me ollaan puhuttu nuo kummien ja nimien valinnat senkin takia ajoissa, kun nimimieltymysten osalta ollaan ihan erilaisia. On ollut melkoisen työn takana löytää sellaiset nimet joista molemmat tykkää. Kummit on mietitty ajoissa sen takia, koska halutaan pyytää jo raskausaikana ja sillä tavalla kummit pääsee paremmin lapsen elämään mukaan jo ennen hänen syntymäänsä.

Raskaus- ja vauvaunia olen nähnyt ja esikoista odottaessa synnytyksestäkin. Nään paljon unia ja usein niihin tulee aiheita päivän ajatuksista ja lähiaikojen tapahtumista. Joskus unet ovat hyvinkin todentuntuisia ja aika hämmentäviäkin. Olen aika herkkä ja vahvasti tunteva ihminen, joten luulen sen johtuvan siitä.

Lämmöt nousivat eilen illalla palelun kera. Nyt ei enää palella, mutta mittari näyttää edelleen 36.6 astetta eli selkeästi enemmän kuin normaalisti. (Aamulämmöt ennen ovista hieman 35 puolella ja päivälämpö korkeintaan 36.3) Aamulämpöjä olen mitannut sen verran vähän, ettei mulla mitään käyrää niistä ole. Sen verran kuitenkin osaan sanoa, että ne nousivat vähän oletetun ovulaation jälkeen. Nyt epäilyttää onko ovis sittenkin tapahtunut ihan vasta, koska päivälämmöt pomppasivat selkeämmin vasta nyt. Positiivista on se, että ekan raskauden alussa lämmöt nousivat palelluksen kera vähän ennen plussaa eli toiveita tärpistä on nyt aikaisempaa enemmän. Kipuilut vahvistaa toiveikasta ajattelua ja tekee kärsivällisenä pysymisestä vaikeaa. Haluaisin jo testata, mutta tuskin se vielä mitään näyttää. Tänään on tietääkseni dpo9 ja aikaisemminkin hormonitasoni on noussut hitaanlaisesti eli mahdollinen raskaus näkyy testissä vasta menkkojen ollessa myöhässä.

Tsemppaukset kaikille! =)
 
Mä oon kyl nimet ja kummit miettiny etukäteen vaikkei lapsei oo viel tulossa välttämättä :D

Esikoista odottaessa oli sama juttu, mut nimi meni vaihtoon lapsen synnyttyä. Kummit sentään pysyi samoina ;D

Testailin eilen ja negaa näytti. Ekassa raskaudessa testi tais näyttää plussaa tasan 4+0 eli rv 5 eli ihan suht varhasessa vaiheessa. Menkkoja ei tosin oo nyt kuulunu, joten toivoa viel on. B)

Yritän lueskella teistä ajan kanssa vähän enemmän, ootte varmaan aiemmissa viesteissä esittäytyneetkin. Oon aika aktiivisesti koneella päivisin, lapsen ollessa päikkäreillä on hyvä viettää omaa aikaa netissä jos on kotihommat eka saanu tehtyä

:p

 
Meillä on pari kummia mietitty valmiiks,ne on lähinnä sellaisia mitkä molemmat haluaa saada kummiks. Mulla on sisko ja puolisolla serkku. Muut katotaan sit lähempänä. Ite ajattelin siskolle kertoa jo nyt tästä yrittämisestä,tosiaan siksi että saa olla alusta asti mukana sekä siskona että kummina :) Nimillä ollaan lähinnä leikitelty,että mikä olis hyvä. Mulla on pari nimeä pikkutytöstä asti mielessä, mutta saa nähdä mitä nimien kanssa sitte käy.

Vaatteita ajattelin ostaa,jos löytyy jotain superihanaa. Ajattelin ostaa päiväkirjan, johon voin kirjoitella alusta asti tuntemuksia ja fiiliksiä. Se vois olla lapsesta sitten aikuisena kiva lukea. Ehkä se on alussa pahimmillaan tää kuume, jos se tästä sitten tasoittuu :whistle:

Plussatuulia kaikille!
 
hilppa en mäkään sua ihan hulluna pidä :D

Meillä ei ole nimiä, eikä kummeja valmiina, sillä usko raskautumiseen on aika pohjilla. Ei pety niin pahasti, jos sitä toista ei koskaan tulekaan, kun ei ole mitään valmista hänelle.
Ja sen virheen tein edellisessä raskaudessa, että pyysimme heti alussa lapsen kummeja kummeiksi. Toisen suhtautuminen koko raskauteen oli niin negatiivinen, (oli kyllä suuri yllätys), että teki mieli perua koko kummikutsu. Emme sitten kehdanneet. Onneksi hän kuitenkin lapsesta välittää, vaikka raskaus olikin hänelle selvästi shokki (ei kertaakaan onnitellut minua). Nyt siis vaikka kummit aikasemmin päättäisimmekin, alamme kyselemään vasta loppuraskauden puolella, ovatko halukkaita moiseen tehtävään.

Omaa olotilaa; Edelleen nälkä, pientä kuvotusta ja mitään rasvaista/ suolaista / kunnon ruokaa ei tee kyllä yhtään mieli. Sylkiovistesti oli tänään plussa, mutta r-testi nega (clearblue) Raskauteen en voin jaksa uskoa :( Testaan kuitenkin vielä maanantaina ja sitten aloitan terolutit jos vuoto ei ole alkanut. Eipähän veny tämä kierto ylipitkäksi, eikä ole vuotoa lääkärin aikaan...
Ainiin, lämmöt oli tänään hilppasen matalemmat kuin aikasempina päivinä. liekö meinaa sitten menkkojen alkua :ashamed:
 
perjantai 26.02.2010


Johkuli82......................kp55/?...........yk1

butterFly88...................kp44/?

luffe..............................kp43/26-27....yk3.......................esikoinen

vaahtokarkkiunelma.....kp44/?............yk1......28v...........toinen

Barbie...........................kp39/30..........yk3......28v..........esikoinen

NoBlood........................kp35/24-28...............................esikoinen

maitsu83.......................kp29/29..........yk3.....26v.

Hipsu86.........................kp29/28..........yk1

Ritu82............................kp28/28-32.....yk2.....................esikoinen

Macy gray......................kp24/23-47......yk4....29v...........toinen

Teffe..............................kp22/26-33......yk11...27v.........esikoinen

banditqueen..................kp30/28...........yk1.....29v..........toinen

Memmu86......................kp20/28 (56)....yk9.....23v..........toinen

KS09..............................kp19/26-29.......yk7.....21v.........toinen

Anna-79.........................kp15/38............yk2.....30v........esikoinen

Tinger bell......................kp14/33............yk3

hilppa86.........................kp12/?.................yk1......23v......esikoinen

janna82.........................kp11/39.............yk2.....27v........toinen

Missah...........................kp10/30-32........yk3.....25v........toinen

freebird..........................kp10/?...............yk8......26v.......toinen

jenspa............................kp10/?...............yk1.....23v.......esikoinen

Sssalla............................kp5/28-32.........yk9

Shih................................kp?/?.................yk1.......22v.....esikoinen

niiskuliini.........................kp?/?.................yk0.......24v.....esikoinen

samara88.......................kp?/?.................yk1.......21v.....esikoinen


TAUSTALLA:
merette
Amf


PLUSSANNEET:

Lara- 16.1. ...........kp40/?........................yk1.......21v.....esikoinen
Äiskä80 17.1. .......kp42/35-40.................yk10.....30v.....toinen
heikku 21.1. .........kp27/27?....................yk3.......24v......toinen
Emmabella 23.1. ...kp29/27..................................27v.....toinen
mama-L 26.1. .......kp31/27-28................yk2........22v.....toinen
pokermama 1.2. ...kp31-32/27-28...........yk8........21v....esikoinen
aaliyah 10.2. ........kp33/28-30................yk12......22v....esikoinen
durasel 15.2
Minnäi 23.2. ..........kp32/31(32)..............yk2........30v.....neljäs
miimi10 24.2. ........kp49/36.....................yk2........23v.....toinen
Ella-83 ..................kp30/24-61................yk14......26v.....kolmas

Kaikille peukutuksia yrityksiin :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Banditqueen:
onkohan mul sit kp29/28 kun menkkojen piti tulla eilen. oon vähän pihalla muutenkin näistä termeistä, siis onko toikp sit yrityskuukausien määrä? sit se ois 1.

toi kierron kesto tosin saattaa muuttua jatkossa...
Kp tarkoittaa kiertopäivää. Eka kiertopäivä on se, joilloin menkat alkaa. jkos kierto ei ole tiedossa, sen voi merkata ihan kysymysmerkillä. :)

Korjailen myöhemmin, nyt ei ehdi. :D
 
banditqueen jos sulla eilen olis pitänyt menkkojen alkaa niin sillon sulla olis nyt kai jo 30/28, sillä sillon kun menkat alkaa on kp1 ja edellinen päivä kierron viimenen päivä. Korjatkaa jos olen väärässä! :D Ja yk on se yrityskiertojen/kuukausien määrä
 
eiks se sillon oo kp 29/28 jos on 28 päivän kierto? Kun tasan 29 päivää sit oli vikat menkat. menin mäkin jo ihan sekasin. :D

Eli yk ois sit 1? Siis eka yrityskuukausi?

Ei luoja näitä lyhenteitä ja kun ei oo ite oppinu tollasia lainkaan käyttään :D
 

Yhteistyössä