Kevään Kuumeilijat 2010

Lara-> ehkä noi sun lämpöjen kohoomiset on hyvä merkki =) Hitto.. mitäköhän tosta valkovuodosta nyt päättelis kun sitä välillä tuntuis oikeen lorahtavan sinne vähäsen. Toivottavasti ei enteile sit menkkoja :ashamed: on kyl valkkaria tullu mun mielestä jo jonkun aikaa..

Luin muuten tuolta metku.net sivuilta juttuja ja tässä yks pätkä: "...Lämpötila mitataan tavallisella lämpömittarilla peräsuolesta, emättimestä tai suusta. Kainalolämpöä ei pidä käyttää, koska se on liian epätarkka. Kätevintä on ehkä mitata peräsuolesta, emättimestä mitattaessa lämpömittari pitää pestä huolellisesti joka käytön jälkeen..."

Eikö sitä muka tarvi sen jälkeen huolellisesti pestä kun se on peräsuolessa ollu!!? :LOL:
 
macy gray> innostuin jo puolestasi saamastasi kommentista :) Siis tuo nivusien kipeytyminsestä tai vihlonnasta. Itse en ole ennen tuommoisesta kuullut, mutta aveen kommentin perusteella luulisi viittaavan raskauteen. Eikun testailemaan muutaman päivän päästä! :flower:

Itse tässä ihmettelen, miten vaikeaa onkaan oireiden perusteella raskautta edes huomata. Esim. rintojen kipeytyminen saattaa enteillä menkkoja tai olla raskausoire, samoin valkovuoto, menkkatuntemukset ja finnit. On se naisen kehon toiminta välillä vaan niin ihmeellistä... :D
 
Noblood Mä olen vähän pihalla nyt mun oireiden kanssa... Viime kierto sekotti niin kaikki tähänastiset. Mutta mitä muistelen, niin mulla ei yleensä ole rinnat kipeytyneet nyt synnytyksen jälkeen, ei oviksen aikaan, eikä juuri menkkojen alkaessa.. Mutta nyt en osaa kyllä yhtään sanoa mistään mitään :D

Nyt masentaa. Käytiin mummulassa, enkä saanut kirjattua samantien kaikkia syömisiä kalorilaskuriin. Ja taas meni kalorit yli sen mitä piti :( Musta ei ole kakkosen äidiksi, musta ei ole laihduttamaan, ei edes pitämään kierto suunnilleen normaalina, musta ei ole mihinkään :(:( :ashamed:
 
avee ja luffe > kiitos kommenteista! =) Kieltämättä rohkaisevaa, mutta en uskalla vielä innostua. Lämmöt mulla on koko ajan olleet normaalit tai alle (tosin vaan kerran oon mitannut aamulla ennen sängystä nousemista) ja vuodotkin vaihtelevat. Noita kuvailemiani tuntemuksia on ollut ehkä pari viikkoa jo.

luffe > Sanopas muuta noista oireista! :D Osa oireista on vielä ovulaatioonkin liittyviä, joten onpas tällainen pco-tapauskin pyörällä päästään mitä kehossa milloinkin tapahtuu. :LOL:

Lara- > Tuosta listan päivittämisestä piti vielä mainita, että herkästi mullakin jää asioita huomaamatta. Ei auta, vaikka kuinka tarkkaan lukisin, kun osa sitten unohtuu heti. Esikoisen odotuksen alkukolmanneksella olin varsinainen lahopää, eikä täyttä palautumista ole tapahtunut. :D Kommentoidessa ja muiden kommentteja lukiessa pitää monesti palata tarkistamaan mistäs nyt ko. asiassa olikaan kyse. :whistle:
 
KS09 > :hug: Noh noh, onhan susta vaikka mihin! Kehosi toimintaan voit vaikuttaa rajallisesti eikä kaloreiden satunnainen ylittyminen maailmaa kaada. Käyt vaikka huomenna ulkoilemassa pienen lenkin ja kulutat pois. Vaakamambo on tietysti myös vaihtoehto ja tehokas onkin, jos otat ohjat käsiisi. ;) :D Katsos kyllä asiat järjestyy. :)
 
Hui kun rupes paleltaan ihan hulluna vaikka päällä t-paita+ohut neuletakki+pitkä, vähän paksumpi neuletakki ja fleecehuopa :snotty: Aivastuksiakin tullut useempi illan aikana. Hmm.. huono se on näin talvella sanoo mistä palelu johtuu. Raskaudesta vai flunssasta? Toiveajattelua...

KS09> koita vähän piristyä! :| Kuten macy graykin jo sanoi niin et voi kehosi toimintaan vaikuttaa pahemmin. Ja onhan sinusta ollut esikoisenkin äidiksi! Ja uskon että hyvä äiti oletkin! :) :flower: Äidilläni oli aina tapana sanoa, että "Kyllä ne asiat aina järjestyy, vaikka välillä onkin vaikeaa ja tuntuu ettei järjesty!" Ja tuo on kyllä pitänyt aina paikkaansa :hug:
 
Amf
Heippa,

Oon seurannu teijän juttuja ja nyt päätin itsekin liittyä keskusteluun mukaan:)
Meillä menossa yk 1 ja menkat muutaman päivän myöhässä.. mietityttää, että uskaltaisko edes haaveilla olevansa raskaana vai ovatko kaikki tuntemani "oireet" kuvitelmaa vai todellisuutta. Raskaustestin ajattelin huomenna tehdä...

 
butterFly88
amf tervetuloa :flower: ja peukut täällä pystyssä, että + pärähtäis ruutuun ;)

Pakko kysyä, kun oon mietiskelly pitkään, että saako synnytyksessä epiduraali puudutuksen, vaikka ois tatuointi alaselässä? Itselläni meinaan on, niin oon vähän jännittäny sitä, kun joka puolelta kuulee eri versioita. onko teillä kenelläkää mitää tietoa??
 
Hupsistakeikkaa kun taas valvon.. tulee ihan pöhkö olokin jo. :xmas: Amf teretulemast vaan minunkin puolesta! :D Tänne sitten ilmotteleen kun oot testannu? :) Niin ja olis kiva jos kuvia laittaisit mikäli tulee viivanpaikkaa/haamua/plussaa? Niitä on aina niin kiva katella ja ihmetellä :p

butterFly88> En ole kuullut, että tatuonnin takia ei saisi, mutta en kyllä tiedä yhtään miten asia oikeasti on. :whistle:


*muoks* Nyt ei kyllä yhtään ole pöhkö olo enää.. Vi***taa kun ei tuu uni vaikka kuinka yrittäis :headwall: en jaksanu sängyssä enää loikoilla kun tuli vaan tuskahiki. Jännittää se huominen testinkin tekeminen, mutta ei sen takia ny luulis yöunet menevän :|
 
Testasin clearbluen digitaalisella ja tulos on: "ei raskaana". Onneksi ostin sen ettei tarvitse turhia toiveita elätellä. Nyt saan myös paremmin tuon kuukautiskierron pituuden selville kun tuo 26 oli vaan sen yhden luomukierron pituus. Tätiä odotellessa siis..
 
luffe > Mä myös pyöriskelin viime yönä unta odottamassa. Lopulta nukahdin ihan yllättäen, vaikka yhtään ei tuntunut uni olevan lähellä. Päivisin kyllä meinaa uni voittaa montakin kertaa ja lähes koko ajan on nuutunut olo, mutta yön lähestyessä ihan toinen ääni kellossa. :headwall: Välillä jää aika levottomiksi nukkumiset, joten se on varmaan yksi syy päivän väsymykseen.

Menkkajuilintoja tuntuu välillä ja välillä sitten ei mitään. Paineen tunne nivusella pysyttelee kyllä, mutta en enää kiinnitä siihen koko aikaa huomiota. Jos huomenna näyttää testi negaa, soitan sairaanhoitajalle ja pyydän labralähetettä. Voihan sen jättää välistä, jos menkat alkaakin viikonloppuna. Mikäli menkkoja ei kuulu enkä raskaana ole, niin saavat kyllä selvittää mistä tämä oireilu johtuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja luffe:
Testasin clearbluen digitaalisella ja tulos on: "ei raskaana". Onneksi ostin sen ettei tarvitse turhia toiveita elätellä. Nyt saan myös paremmin tuon kuukautiskierron pituuden selville kun tuo 26 oli vaan sen yhden luomukierron pituus. Tätiä odotellessa siis..
Etkös sä jo haamun testannut ja kp ole aika pieni vielä? Mikäli et kierron pituudestakaan varma ole, niin älä ihmeessä toivosta luovu. Miksi tuota Cb:ta pidetään erehtymättömänä?
 
macy gray> juu testasin hailakan haamusen kotitestin herkällä liuskatestillä. Luotan nyt toistaiseksi ainakin Cb:n tulokseen, mutta jos ei muutaman päivän sisään kuulu tätiä niin sitten testaan ilman muuta uudestaan, mutta siihen asti olen testailematta. Voihan meinaan olla niinkin että ovis olikin vasta kp19 tai jokus silloin kun minulla tuli sitä ihmeellistä valkovuotoa yhtenä kertana oikein reippaasti. No, mutta odotellaan.. :)
 
- Clearblue DIGITAL: Herkkyys 25mIU/ml hCG:tä virtsassa
- Erittäin herkkä Sofi One Step raskaustesti: Herkkyys 10 mlU/ml hCG

Miten voi olla että Cb näyttäisi jopa 4 päivää aikaisemmin plussaa, vaikka tuo Sofi One Step-liuska on herkempi? No ehkä en kuitenkaan aivan täysin toivoa heitä vielä pois, vaikken viitsi hirveästi toiveita elätelläkään, ettei tule taas hirveä pettymys.
 
"Normaalin Predictorin herkkyys on yleinen kotiraskaustestien herkkyys on 25 IU hCG/l. Predictorilla on myös uusi Varhainen raskaustesti, jonka herkkyys on 12.5 IU hCG/l."

Tällainen oli vastaus predictorin herkkyyteen...
Mitä olette mieltä, voiko predictorin tulokseen siis luottaa?

Kp40 sain sillä plussan
ja tänään kp45 herkällä liuskatestillä haamu
(samoja, kun luffen tetit!)
 
Lara- testasitko siis sillä herkemmällä predictorilla kp40? Voihan se olla että sulla hCG arvo nousee hitaasti. Voi olla että predictorin plussaan luottaisin enemmän kuin kotitestin, koska kotitestin liuskat herkkyydestään huolimatta ei mielestäni monellakaan ole näyttänyt silti kovin aikaisin. Voih.. koita jaksella, varmasti piinaavaa tuolleinen, mutta ensi viikon keskiviikkonahan sulla uus aika veritestiin? :hug:

Mulla tuli paperiin pyyhkiessä ihan minimaalisesti muutamalla pyyhkäisyllä punaista. Siis niin vähän että ehkä 3mm pikä viiru. Nyt mahassa menkkatuntemuksia, toivottavasti ei nyt alkais :ashamed:
 
Barbie oletkos testaillut jo? Kuitenkin jo kuukautiset sulla myöhässä pari päivää =)

*muoks* Sori nyt taas vähän omia tuntemuksia tähän väliin. Kokoajan siis tuntuu että ne menkat ihan kohta alkaa. Masussa ei nyt pahemmin kyllä menkkakipuja, mutta käyn vessassa n. 15 min välein tarkistamassa että joko alkaa :D ei vielä ole alkanut, mutta nyt kun tästä lähden kaupoille niin varmaan alkaa taas just sillon kun en ole kotona.
 
Luffe Mulla ei kierrosta varmuutta, kun nää oli ekat menkat synnytyksen jälkeen.

Tänään taas testasin, negahan se oli. Mulla oli silloin lämmöt koholla, kun huono-olo oli pahimmillaan, mut ei oo enää. Enää ei oo ku vähän etova olo silloin tällöin.

Barbie Nyt tuot plussa uutisia meille, jookosta =)
 
No hö, nega tuli testiin.
En huomannut katsoa herkkyyttä. Oli ihan "tuore" pissakin kyllä.. :whistle:

Tänään tunsin kauhean vihlasun ihan alavatsassa, olisko lantioluun yms tienoilla.. ;)
Kävellessä piti pysähtyä ja varmaan ihan väri lähti kasvoilta.
Tissit on turvoksissa, mutta näin aina menkkojakin ennen...
Lämpöä olen mittaillut muutaman päivän -> 37,2- 37,3c
Tupakka lakkasi maistumasta.
Eilen illalla yritin polttaa mutta muutaman henkosen jälkeen meinasi yrjö lentää... Ihan hyvä vaan, pitäisihän se muutenkin lopettaa kokonaan. No, parempi sekin että edes vähentää (3-5 päivässä )

Nyt tilaan netistä raskaustestin ja maltan odottaa siihen aamupissaan asti. =)
Toivottavasti vihdoin olisi oikeita oireita eikä mielikuvitusta tai menkkatuntemuksia!
Vielä mietin sitä että muutama päivä sitten kun menkkojen piti alkaa tuntui menkkakipua parina päivänä vatsassa, selässä, kyljissä (you know). hmm...
 

Amf tervetuloa!

Barbie älä luovuta vielä. Niin kauan kun kuukautiset pysyy pois niin on toivoa =) .

Täällä itselläni ei ole minkäänlaisia tuntemuksia enää. Jossain vaiheessa olin ihan varma että kuukuautiset alkaa, muttei ole kuulunut. Ajattelin viimeistään sunnuntaina testailla.
 

Yhteistyössä