Moikka!
Saanko liittyä joukkoon, tuonne monikko-onnea sivustolle oon kirjoitellu, mutta sinne ei millään meinaa päästää, aivan jotain erroreja sun muuta herjaa. Oon aina välillä käynyt täällä lukemassa teidän kirjoituksia ja ajattelin et jospa liittyisin nyt teidän joukkoon. Annipannin kanssa kijoiteltiin samassa pinossa tuolla monikko-onnessa.
Eli esikoiset tulossa ja viikkoja nyt 23+4.
Kirjoitan sit paremmalla ajalla enemmän mut nyt täytyy kommentoida äkkiä tuota Tinttiriinin kysymystä liikkeistä. Mulla kans hiljaisempia päiviä liikkeiden kanssa ja välillä taas kokoajan johonkain muksaistaan. Mulla liikkeet tuntuu joko ihan alhalla tai navan kohdalla tai sit oikealla puolella melko sivussa melkein kyljessä asti tai sit ihan rintojen alapuolella, mutta ei ikinä selvästi vasemmalla puolella.
Viimeksi on ultrattu 5.1 ja kuunneltu sydänäänet, mut ei sen jälkeen joten aina välillä pelottaa et onko molemmilla kaikki hyvin. Kuitenkin tuosta liikkeiden laajudesta päätellen uskon molempien olevan kunnossa, en usko et yksi vauva vielä tämän kokoisena liikkuis niin edestakaisin et välilä potkis ihan alas ja välillä tosi ylös, tuntuu ettei kerkeäis paikkaa vaihtaa niin nopsaan. Liikkeet ei kyllä tunnut yhtä aikaa koko mahassa, joten ajattelen et toinen nukkuis ja toinen olis hereillä. Tai sitten a on kasvot b päin joka siis oikealla ja potkiin sit kaveriaan. Välillä kun liikkeitä ei niinkään tunnut niin uskottelen ainakin itselleni et ovat kasvot toisiaan vasten ja potkivat siis toisiaan jota en tunne.
Ajattelin myös et toinen vois olla vähän poikittain ja ja toinen pystyasennossa, joten siksi liikkeet ehkä vähän toispuolisia. Rakenneultrassa toinen oli perätilassa.
No nyt kun tähän vastasin niin rupes huolestuttamaan et onkohan siellä vielä molemmat hengissä kun vasemmalla puolella ei tunnu lainkaan liikkeitä ja äitipolikäynti on vasta viikon päästä tiistaina ja neuvolakin vasta sen jälkeen seuraavalla viikolla. A kyllä on tuolla vasemmalla ja alempana joten ei ehkä potki kylkiin vaan alaspäin.
Voi tätä huolta kun ekaa kertaa raskaana ja pelottaa pikkuisten puolesta et onko niillä kaikki hyvin. Neljä vuotta meni et raskaus saatiin alkuun ja epäidenttisiä ovat kun ICSIllä saatiin tämä tapuhtumaan ja kaksi alkiota siirrettiin. Siksikin pelkään niin kovasti kaikkea kun ei ollu mikään helppo juttu tulla raskaaksi.
Mutta nyt nukkumaan ja kuulostelemaan potkisko vauvat