Kevään 2009 tuplia ?

Hyviä päiviä mammat.

Alkuun tänne kirjoittelin, mutta sitten taisin "loikata" tuonne monikko-onnea foorumiin.
Siellä serveri on vissiin kaatunut, joten tulin pitkästä aikaan tänne katselemaan kuulumisia. Muutama täällä on ihan tuttu tuolta toiselta palstalta.

Tinttiriini mulla nyt viikkoja 28+5 ja kanssa en aina pysty sanomaan kumpi melskaa. En ole mitenkään huolestunut. Mulla ainakin istukka etuseinässä joka vaimentaa iskuja.
Ja tosiaan asennot vaikuttaa kanssa.

Olen itse ollut tyksissä täys vuodelevossa nyt kaksi viikkoa. Viikossa oli kohdunkaula lyhentynyt senttiin ja ulkosuukin on sormella auki. Täytyy sanoa että on tosi tylsää vaan maata, mutta valoa on nyt tunnelin päässä. Viikonloppuna sain luvan liikkua ja supistuksia ei ole tullut, joten jos tilanne jatkuu näin voin päästä tällä viikolla kotiin. Sitä päivää odotan kuin kuuta nousevaa.
Joten ottakaa mammat rauhallisesti jos vähänkään tuntuu siltä. Pelko siitä että tulee keskoskaksoset voitta tylsyyden.

Nyt käyrille joten palailen

Vuffi + tyypit rv 28+5 :heart: :heart:
 
Kiitos kaikille kommenteista!! HannaT82 joo mulla siis sama homma, eli vasemmalla ei tapahdu mitään. Ja ihan hipaisuja tuntuu alhaalla/keskellä. Liikkeet tuntuu siis oikealla puolella koko matkalta ja just sinne tisseihin asti. Liikkeet eivät oo selviä potkuja vaan sellasta jytkettä. Välillä tuntuu ihan siltä että navan kohdalla jossain syvällä ois liikettä, mutta sekin tuntuu siltä kuin ois se sama joka liikkuu oikealla kun tuntuuvat samoihin aikoihin. Eli noi kaksi paikkaa... On tää kyllä kun koko ajan huolettaa. Huomenna taidan soitella polille jos en saa mielenrauhaa. On se korkea kynnys soitella kun ei aina tiiä miten suhtautuuvat.

Tintti rv 30+1
 
Moro!! Tänään taas ultrassa rv27+1, kaikki oli hyvin pienillä olivat vaihtanee paikkoja ja molemmat nyt raivotarjonnassa. Enkä oo edes tuntenut et olivat pyörähteneet ympäri ja puolia. Istukat on etuseinässä, joten ne vaimentaa paljon potkuja/liikkeitä.
Maksa-arvot ei ollut laskenut eikä noussut. Joten jatketaan vielä samalla lääkityksellä ja seuraillaan viikon välein tilannetta. Huomenna taas verikokeisiin ja keskiviikkona pitäis olla normaali neuvolakäynti.
 
Moikka,

Minäkin tänne kirjoittelin, mutta nyt olen viettänyt aikaani tuolla monikko-onnea palstalla. Siellä vaan ollut nyt hiljaisempaa tuon päivityksen jälkeen, joten samoin kuin Vuffi tulin tänne lueskelemaan juttuja.

Meille ei mitään uutta. Molemmat poitsut myllertää kovasti masussa ja huomenna onkin tasan 30 viikkoa, kyllä se aika sittenkin kulkee!! Eilen olin neuvolassa ja siellä oli kaikki ok. Nyt sitten meneekin lähes 2,5 viikkoa kun on seuraava äitipoli aika.

Vuffi: Muista sitten lepäillä kotona, ja ottaa rauhallisesti. Mullakin supisteli viime viikolla aikalailla iltaisin, ja nyt olen sitten pyrkinyt istumaan ja huilailemaan päivät. Illalla sitten kun isommat lapset tulee eskarista ja koulusta täytyy tehdä kuitenkin ruokaa ym kotihommia.

Mutta siis masunkasvatteluja mammat!!

Meliina 29+6 :heart: :heart:
 
mehiläinen
mulla kans aika menny tuolla toisaalla valllan ja ajattelin tulla tänne kurkistamaan pitkästä aikaa. meillä tuli tänään täyteen rv 30 =) kaksi poikaa on tulossa, se on nyt selvinnyt tässä välillä. issiakset vaivaa ihan tosi pahasti ja nytkin kauppareisun jälkeen niin käy kyllä mahaan ylös,alas ja sivuille, mut ei supista. mikä onpi kyl hyvä. meillä kans maanantaina neuvola ja sit vasta 11 pvä äitipolitarkastus ja näkee pikkuiset taas.

mehiläinen ja pikkuiset rv 30
 
Reilun viikon päästä olisi rakenneultra jota jännitellään. Massu hyvin kasvanut ja liikkeitäkin tuntuu :heart:
KYSYMYS ISTUMATYÖTÄ TEKEVILLE:Viime viikko oli töissä hankalaa. Kun istui pitkään, niin alkoi supistelemaan ja paikat jumittui, miten Teillä? Supistelu oli parina päivänä aikas reilua, ei kovin kivuliasta mutta hirveän epämielyttävää ja toistuvaa, meinasin jo lähteä näytille, mutta to ja pe oli jo parempi kun muisti mahdollisimman usein nousta jaloilleen ja liikuskella. uskaltaiskohan odotella kun reilun viikon päästä olis rakenneultra? Ja ens viikon jälkeen olisi lomapäiviä tiedossa...mietin että ens viikon kun jaksaisi, niin sitten olisi se ultra ja pari seuraavaa viikkoa vain 3työpäivää viikossa..Toisen vauvan sydänäänet kuuluu ihan alhaalta karvarajalta ja toisen navan alapuolelta.
Tsemppistä kaikille :heart:
 
Heips!!

Jouduin torstaina aamulla sairaalaan synnytysosastolle, Maksa-arvot ja sappiarvot noussut puolella. Joten jouduin seurantaan. Pääsin tänään päivällä kotiin viettämään vloppua, sillä ehdolla että käyn 3krt/pvässä sydänkäyrillä sairaalassa.
Maanantaina taas saadaan tietää uudet maksa-arvot, jos on noussut niin siirto Tyksiin ja pikkuiset otetaan luultavammin pois masusta. Mut jos pysyy samassa tai laskee niin seuraillaan sydänkäyriä ja ultrataan päivittäin.
Nyt vietän ihanan vlopun perheeni kanssa. Kirjoittelen taas kuulumisia kun tulee uuta tietoa.
 
sarsuliini: Voi ei, mutta toivotaan parasta. :hug:

kk76: Ota töissä rauhallisesti. Voisi tuosta sairaalaan tai neuvolaan soittaa.

Mun pitäisi kans soittaa, niskahartiaseutu niin jumissa, että vkoloppuna päähän ei mennyt tarpeeksi verta ja olo ei ollut oikein hyvä. Eilen kävin hierojalla ja sanoikin, että tosi kovat lihakset.

24+5
 
Pääsin tänään pois sairaalasta, maksa-arvot alkaneet taas hiukan laskemaan. Ens vkolla taas verikokeisiin ja ultraan. Eli koko ajan siellä sairaalamäessä täytyy rampata...
Toivottavasti nyt edes pari viikkoa menis eteenpäin, niin ei olis vauvelit ihan pikkuruisia.

sartsuliini + masukit 28+2
 
Heips jälleen.

Tänään koitti vihdoin se päivä jolloin minä pääsen sairaalasta kotiin. Jihhuuu. Sunnuntaina olis tullut kuukausi täyteen täällä oloa.
Tilanne on niin rauhoittunut että kotiin makoilemaan.
Kokoarviokin tehtiin tänään ja A. 1600g ja B.1500g
Supistuksen estolääkkeitä joudun syömään aina viikoille 34 ja äippäpolilla olen tarkassa seurannassa, mutta hälläväliä kun pääsee omaan kotiin.

Vuffi + tyypit rv 30+1 :heart: :heart:
 
Hei vaan!

Meillä on tänään viimeinen vauvaton ilta: huomena Onni tulee kotiin! Painoa on 6 viikossa kertynyt aina 2250g asti ja poika syö tissistä kuin isompikin vauva. Nyt menossa kohtuaikaa rv 36.

Keskosarki on ollut todella raskasta ja menettämisen pelko on kokoajan kova, vaikka meillä on kaikki mennyt todella hienosti. Olen silti onnellinen siitä, että olen SAANUT käydä keskolassa hoitamassa toista vauvaamme. Asiat kun voisivat olla toisinkin. Nyt on kumminkin aamukampa harventunut loppuun asti ja toivottelen tsemppiä teille ja erityisesti estolääkityksellä olevalle Vuffille. Hyvät viikot jo sulla menossa, jos synnytys lähtisikin etenemään, niin ennuste noilla viikoilla on jo oikein hyvä, erityisesti jos ehdit saada kortisonit.

Koittakaa vaan kestää raskausarvet ja turvotukset, lopputulos palkitsee.


 
Annipanni: Kiva kuulla, että Onni on vahvistunut ja pääsee kotiin :heart:

Meillä on to aika äitipolille ja näkee kuinka päin vauvat on. Vkoloppuna oli kova mylläys masussa.

Olo on muuten ok. Masun nahkaa kiristää, arpia ei ole tullut. Niskahartiaseutu saanut hierontaa ku verenkierto ongelmia oli ed vkoloppuna. Magneettikuvattiinkin varooksi. Päässä ei ollut mitään vikaa ;).

K&S 25+5
 
Olipa tosi kiva kuulla kuulumisianne Annipanni!! Ja onnea että saatte Onnin nyt kotiin!!

Mulla on kanssa nyt torstaina äitipoli, jotenkin musta tuntuu että molemmat vauvelit on nyt poikittain masussa. Selvästi liikkeet on nyt muuttuneet sellaiseksi möyrimiseksi, eikä enää tule niin tiukkoja potkuja kuin aikaisemmin. Väsymys on vaan ihan järkyttävää, samanlaista nyt kun oli alkuraskaudesta.

Huomenna muuten rikkoutuu se rajapyykki että saa synnyttää täällä Hämeenlinnassa, jesjes!!

Meliina 31+6 :heart: :heart:
 
ANNIPANNI, onnellista koiutumista<3

Äitipoli terkkuja myös täältä. Rakenneultrassa kaikki oli hyvin :heart: Viikkoja tuli tänään siis tasan 20. Itkuhan siellä pääsi, johan tässä 5vuotta yritystä takana!
 
Tänään olin taas ultrassa, maksa-arvot oli laskeneet taas selvästi. Taitaa ne lääkkeet alkaa tehota 3-4vkon viiveellä=) Kutina on kylläkin palannut, sain siihen omat lääkkeet.
Molemmat voivat ja liikkuvat erittäin hyvin. Molempien painoarvio oli 1,3kg.
Huomenna menenkin normaaliin neuvolakäynnille. Ja ens viikolla taas verikokeisiin ja ultraan.... Onneks sunnuntaina tulee rv30 täyteen!!!=) Et olllaan paremman puolella.

Sartsuliini & masukit 29+3
 
Annipanni: Ihana kuulla teiltä noin hyviä uutisia!

Meillä oli viime to äitipoli, painoarviot 700g/780g, kaikki ok. Voini on välillä ok, välillä vaivanen, mutta päivä kerrallaan sinnitellään eteenpäin!

-Narttu rv 26+6 -
 
Heippa taas pitkästä aikaa...
Ei tässä ole oikein mtn ihmempää tapahtunut, oon käynyt verikokeissa , ultrassa ja normaalilla neuvolakäynnillä. Rv 30 sf-mitta oli 33cm. Maksa-arvot taas oli noussut. Mutta ei vielä hälyttävästi. Huomenna taas kokeisiin ja ti ultraan. Toivottavasti silloin katottais minkä kokoisia pienokaiset ovat.
Nyt on alkanut selkään, alapäähän ja rinnan alle vihlomaan oikein kovasti. Heti kun nousen sohvalta/sängystä alkaa supistelemaan. Tavallaan toivon että tästä mahasta pääsis jo pikkuhiljaan eroon=)
Onkos muille jo puhuttu tulevasta synnytyksestä; miten aiotaan synnyttää? Ja käynnistelläänkö jollakin tietyllä viikolla? Itellä A on ollut koko ajan perätilassa ja B poikittain, joten mulla taitaa olla ainakin sektio tiedossa.

Tänään meille tuli rv 31 täyteen!!!! Jee!!
 

Yhteistyössä