Keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat?

HAPPY-82 tiesithän, että joillekin ovistestit voivat näyttää myös raskautumisen B) . No, mutta todennäköisempää tietenkin on että ovis on nyt sitten "päällä". Meilläkin on jääneet kumit monta kertaa pois kun kuukautisia on odotettu alkavan ihan just :whistle: . Toistaiseksi siis ovat tulleet..

Jonlii mä oon kyllä vähän kateellinen noista sun synnytyksistä :ashamed: . Mulla tyttö syntyi käynnistettynä rv 42+2, eikä todellakaan ollut mikään helppo synnytys, mm. sydänäänilaskuja, ei laskeutunut kunnolla, asentovirhe, ponnistamisen tarvetta jo tunteja ennemmin ja lopulta sitten imukuppi. Kauheita traumoja ei silti jäänyt, vaan uudestaan voin kyllä lähteä synnyttämään B)

Pitäisköhän sitä mennä itsekin päiväunille, kun tyttö juuri meni. Jäi noi unet vähän vajaiksi vaikka sainkin sitten aamusta vielä pari tuntia nukuttua..

Afu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
marjutti86 Onko sulla testit jo hollilla? :hug: Toivotaan nyt kovasti,että sä olet seuraava plussaaja! On sulla vaan rautaiset hermot, mie oisin jo tikuttanu varmaan päiväkausia... :D
Mä olisin myös testannut jo ainakin 2-3 testiä.. :whistle: . Hyvä että jollakin on hermoja ja rahaa säästyy :D
 
Voi kuinka jännää alkaa marjutti86lla olla... Esikosta tein sen tasan yhden testin, vaikka kyllä jo oikeestaan tuloksen tiesin. Testi tehtiin kp33 (kierto 31-35), mutta reilun viikon olin jo tiennyt tärpin tulleen. Kaipa tällä yrityksellä sitten vaan kuulostelen oloa ja ostan sitten vasta sen testin, kun reilun viikon on ollut tuntemuksia. Esikoisesta aloin oireilla tisseillä sekä huimasi ja janotti.

Muutamat ovat raotelleet synnytyssalin ovia aiemmistaan. Omani oli jostain Afun ja Jonliin väliltä, lähempänä jälkimmäistä. Ensin pari tuntia yöllä suppailua, sitten aamutuimaan vedet. Siihen loppui supparit, mutta suuntana lasareetti (edellisessä neuvolassa oli kiinnittymättä, joten lanssilla mentiin). Kolmisen tuntia heräteltiiin kroppaa oksitosiinilla ja sitten rysäytettiin kuudessa tunnissa tyttö maailmaan. Epiduraali oli reippaan tunnin lopussa. Pikkuisen kursittiin, olisiko ollut viisi tikkiä (epparikin tehtiin) ja eikun osastolle. Jos toinen tulee yhtä nätisti, hiukan nakottaisi polikliininen synnytys. Eli kotiin n. 6 tuntia synnytyksestä. Riippuu viikonpäivästä, onnistuuko eli onko äitiysneuvola tällä paikkakunnalla auki. Su-ke varmaan onnistuisi, mutta ei enää loppuviikosta. Mutta onhan tuonne matkaa.
 
Samoin minäkin olen hiukka kateellinen noista hyvin onnistuneista synnytystapahtumista, mutta on niitä silti kiva lueskella. =)
Meillä tyttö syntyi kiireellisellä leikkauksella kun ei vaan vuorokauden yrityksen jälkeen tullut vaan jäi johonkin jumiin. Leikkaus oli karmea kokemus, olin kuumeessa ja huonovointinen. Poitsu tulikin sitten suunnitellulla sektiolla, ei oikeastaan annettu muuta mahdollisuutta. Itse leikkaus meni ihan suunnitellusti ja hyvin mutta jälkeenpäin tuli sitten kaikenlaista ongelmaa, pahin niistä haavan tulehtuminen ja auki repiminen. 5 viikkoa meni että haava lopulta oli ummessa. Mutta lapset terveitä(ja suht isoja) eikä heillä ollut vaaraa missään vaiheessa, ja sen ajatuksen avulla jaksaa aika paljon omaa kipua. Jospa meille suotaisiin vielä se kolmas lapsi ja jospa äitikin saisi positiivisen kokemuksen synnytyksestä, vaikka sektiohan se tulee olemaan.

Marjutti: on sulla tosiaan hyvät hermot. Ja toivottavasti menkat nyt pysyy poissa ja plussa pamahtaa ruutuun! :)
 
mulla esikoinen tuli pelkosektiolla :ashamed: ja niin tulee tämä seuraavakin.

täällä tänään ihan kunnon kovat oviskipuilut !!! selkäsärkyineen =) limoja ei oo, minkään laisia. Siis kait se oli ovis ? Silti siis. Vai jotain muuta , hmm...

Mä oon ihan pihalla limoista ja oviksista. Huoh.
 
kyllä minäki oon tosi utelias ja voisin sen testin aikasemminki tehä :D pelkään vaan niin sitä yhtä viivaa :| tissikipua ei ole mulla yhtään, voikai tissit olla ihan oireettomatkin vaikka vauvaa odottaiskin, eikös niin? :D
 
Mahtuuko mukaan? :wave:

Varsinaista vauvakuumetta en pode, mutta nyt alkaa kaksi vanhimmaista (kaksoset 2v8kk) olla jo sen ikäisiä, että kolmannelle lapselle olisi tilaa.

Kaksosia enne vauvakuume oli ihan kamala ja melkein haittasi jo arkielämää, mutta nyt ei ole yhtään. Kyllähän sitä ihastelee ja huokailee, mutta "pakkomiellettä" ei ole. en ole aikonut ostaa ovistikkuja enkä pongailla lämpöjä. Jos kierto pysyy sitten ehkäisyn jättämisen jälkeen samana kuin aikaisemmin niin n. tärppipäivät riittää mulle.

Pillerit olen aikonut lopettaa ennen toukokuun puolta väliä. Vielä siis popsitaan hormooneja. :whistle:

Eli tulee jos on tullakseen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
Peikonpähkinä tervetuloa mukaan. Lisäsin sut listalle :flower: . Pelottaako yhtään että tulis toiset kaksoset? Mun äidin kaksossiskolla on 2 identtiset kaksoset, kaikki poikia :whistle:
No ainahan on riski kun on perinnöllistä. Meillä siis ei-identtiset. Identtiset ei periydy... Mutta otetaan vastaan mitä tulee, mutta josko nyt tulis vaan yks ja sekin poika.
=)
 
Huomenna katsomaan vauvaa :D jipii! Ei tää kuume siitä ainakaan laannu... ;)

ON: pöh, mulla varmaan on nyt sitten kp 1 tai jotain, menkkakipuja on ollut ja tuhruvuotoa tulee. Nää kierrot on ihan pe**stä! Nyt siis kp 21 ja menkat muka alkoi! :eek: Kai se sitten vaan pitää niihin varautua ja laittaa varmuudeksi side pöksyihin. On tää kans yhtä &%(/¤!!! Pää vaan pystyyn ja kohti seuraavaa kiertoa... :ashamed:
 
tervetuloa Peikonpähkinä :wave:

Snoopy:
pahoittelut menkoista

Omaa napaa: joo, lämmöt nousseet joten se oli siis ovis tänään aamulla =) peittoja heiluteltiin illalla, joten mahkut hyvät ...
Nyt siis noin 7 pv ekaan testiin, teen sen herkällä testillä ens perjantai aamuna 24.4
( himotestaajana tulee olemaan vaikeaa oottaa...ehkäpä salaa testaan jo aiemmin, hih )
 
Lauantai 18.4.2009



Kuka?-------------kp-------------Koska?--------------------YK

Esikoisesta haaveilevat

bellaa....................kp??/26-28.........kevään aikana..............
dana88.................kp29/26..............yritys käynnissä............
Fenkku..................kp??/??..............toukokuussa..................
janelle...................kp18/??...............yritys käynnissä............
Kaapo80................kp??/??..............kevään-kesän aikana....
Lily88.....................kp34/25-28........kesä-heinäkuussa?.......
marjutti86..............kp34/??..............tjottailua.......................
mely.......................kp24/30-39........yritys käynnissä.............
Milli ja vauvahaave..kp??/??............mahd.kesällä.................
Sayang..................kp28/25-29........ensi kierrosta...............0
Tuitutti...................kp27/28.............yritys käynnissä............
Tuulia85.................kp 5/27-39.........yritys käynnissä...........1

Pikkukakkosta toivovat

Afu-82....................kp12/28-33........kesällä/tjottailua..........
Annien...................kp 4/29-32.........toukokuussa................
Emmy83.................kp??/??..............toukokuussa................
garden...................kp??/??.............kesällä/häiden jälkeen...
love87....................kp29/28-29........huhti-kesäkuussa........
minttumaaria76......kp16/??.............yritys käynnissä...........
mmiilia....................kp25/29-37.........kesäkuussa.................
Nanna1980............kp??/??..............heinäkuussa................
NeitiKat..................kp??/??..............kesällä.........................
Oravannahka.........kp??/28-42........kesän tienoilla..............
sanzibar.................kp??/??.............yritys käynnissä............2
Snoopy..................kp 2/30..............yritys käynnissä............
Sybilla....................kp 8/??...............tjottailua......................
Tansuli...................kp??/??..............touko-kesäkuussa........
tillukas...................kp17/31-35........yritys käynnissä...........1
Veeruska-81..........kp 4/28..............tjottailua.....................
Veikka....................kp??/??..............tjottailua......................
Zara81...................kp 5/??..............yritys käynnissä...........1

Kolmatta kuumeilevat

Alina78...................kp27/29-30........yritys käynnissä...........
BornToLose............kp??/??..............toukokuussa................
CrazyInLove...........kp21/28..............kevään/kesän aikana...
HAPPY-82................kp41/??.............toukokuussa.................
Jonlii.......................kp15/30..............toukokuussa.................
kylkiluu...................kp??/??..............tjottailua.......................
mervi-elina.............kp18/31.............kesäkuussa..................
Peikonpähkinä.......kp??/??..............tjottailua/toukokuussa..

Neljättä yrittävät

maximilian.............kp??/28..............tjottailua......................
Röllimuori...............kp 1/??................yritys käynnissä..........1
Pampuska.............kp23/28-29..........yritys käynnissä.........(2.oma)

Suurperheelliset (?)

Petite...................kp18/28-29..........yritys käynnissä.....5.lapsi...yk 2




PLUSSANNEET :heart:
JULIAN 03/2009----LA ?


HAAMUILIJAT
 
Helou!

Täällä odotetaan kp1 mutta ei näy tätiä.. :/ Tänään olis pitäny jo menkkojen alkaa. Mitään tuntemuksia ei menkoista oo. Toivottavasti ne alkais pian. Saa nähdä millaseksi eka luomukierto venyy..

Täällähän alkaa olla jännät paikat ainakin marjutilla.. :) peukut ja varpaat on pystyssä sun puolesta!

PEikonpähkinä tervetuloa ihanaan porukkaan!

Minttumaarialle kans peukut pystyyn että tärppi olis käyny! Ja Snoopylle pahoittelut menkoista. :(

Mulla on kans kaikki edelliset synnytykset olleet helppoja. Eka 6½ h, toka 3h ja kolmas 2½h. Sanoivatkin synnärillä että jos vielä siunaantuu lapsia niin olla hyvissä ajoin synnärillä. Saattaa olla et tulee todella nopeeta toimintaa. :) Ja ponnistus vaihekin ollut vain ekalta 13min, tokalta 8min ja kolmannelta 2min. Viimeinen synntys oli helpoin. Spinaalin jälkeen en tuntenut kipuja ollenkaan niin vauva meinas tulla itekseen varkaiten :)
 
Mun mies järkyttyis pahan kerran jos kaksoset olis tulossa. Minä voisin jopa olla oikeinkin tyytyväinen. Tuntuu nimittäin että tämä kolmonen jää viimeiseksi(miehen halusta ja varmaan sektiomäärän takia) ja jos nyt sais kerralla kaksi niin ei tarvis hinkua sitä neljättä. =)

ON: Just tuossa viimeksi kirjoittelin ettei mulla tissit olleet erityisen kipeät edellisissä raskauksissa ja nyt tällä hetkellä elättelen toiveita just sen takia kun tissit ja nännit arat ja pistelevät. No menkkaoireita ollut ihan reilustikin jo muutaman päivän joten varmaan sieltä kuitenkin menkat tulee. :| Pitää olla vähän pessimisti ettei ihan korkeimmalta oksalta kapsahda alas.
 
Mä päivystän töissä. Tää on ihan uutta meillä nyt ja on HIEMAN hiljaista. Oon ollu 7 asti töissä eikä puhelin oo kertaakan soinu. No istutaan kolmeen asti ja mennään kotiin.

Mä synnytin tytöt kolmessa tunnissa ilman puudutuksia. :whistle: Täytyy olla tyytyväinen suoritukseen ja menisin milloin vaan uudelleen.

Oli se meillekin yllätys noi kaksoset, mutta iloinen sellainen. Eipä siinä muuta ku naureskeltiin ja hyvin on mennyt. Sairasteluja on ollut, mutta niistäkin on selvitty. Helppoa kaksosarki ei ole, mutta antoisaa. Ja ei, kaksi ei mene siinä missä yksi... ;)
 
No nii, alkakaas heitteleen sieltä niitä plussia, ettei täällä tarvitse alkaa niitä tehtailemaan vielä. Vaikka kyllä polttelee, pian olis tärppipäivät... Jospa sittenkin jo nyt. Mieskin tuntuis nyt myötämieliseltä. Jospa peitto nyt heiluis, piilottais ne kumit vaikka patjan alle... :heart:

Ekassa raskaudessa oli jotain haaveita kaksosista, mutta nyt kahden äitinä kaksoset ois aika järkytys, en toivo sitä, mutta kyllä siitä varmaan selviäis. Kun on koiria (niitäkin meillä on), niin kaksi menee siinä kuin yksikin, lapsissa vaiva ei vain kaksinkertaistu, vaan jopa kolminkertaistuu... Isompana sitten helpottaa, kun leikkivät keskenään.

Meillä ponnistusvaihe kesti molemmilla minuutin. Kätilö sanoi, että ei se niin kauan kestäny, mutta ei voi vähempää laittaa, kun siinä kaavakkeessa lasketaan vaan minuutit...
Huonona puolena näille pikasynnytyksille voi mainita sen, että lapset tulee aina ennen laskettua aikaa (hieman arvaamatonta hommaa täällä periferiassa), mies ei oo ehtinyt kumpaankaan synnytykseen (jos tähän seuraavaan sitten) ja minä vuodan jälkeenpäin sitten verta kun pistetty sika, eli tippa suonessa päivän ja kanyyli vielä monta päivää (auts).
Lisäksi edellisellä kerralla kätilöt jätti minut yksin synnyttelemään, ja meni hoiteleen muita juttuja. Minä sitten pimputin hädissäni kelloa, että tulkaa nyt jumalauta ottaan koppi, minä synnytän NYT. Ponnistukseen asti sain itsekseni olla, eivät uskoneet, vaikka sanoin, että minä olen syöksysynnyttäjä.
 
Afu-82 mulle saa päivittää listaan kp5 (siis tänään lauantaina). Kierron pituus on hieman kysymysmerkki kun eka kierto pillereiden jälkeen... Mutta nyt siis yritys käynnissä! =)
Hitsi kun mies on työreissussa ensi viikon.. mut toivotaan että tärppihetket olis sit vasta kp 13 etiäpäin... Tuntuu että hormonitoimintani heitteli välillä pillereidenkin kanssa aikas lailla, mitä nyt sitten ilman pillereitä!!?!
 
Hei Kaikille, pääsenkö mukaan?
Meillä alkoi pikku kakkosen yritys viime kierrosta ja nega tuli monista raskaustuntemuksista huolimatta. Ensimmäinen lapsi on pian 2v ja heti kun hän alkoi nukkua yöt niin vauvakuume alkoi nousta. Nyt sitten ajattelin ovistestin kanssa yrittää seuraavalla kierroksella. Mulle on nämä ihan uusia kun ensimmäinen tärppäsi heti. Oon yritellyt tässä odottaessa hoikistua että raskautuminenkin sujuisi paremmin. Kiloja on noin 8 enemmän kuin viime raskauden alussa, eikä tähän asti laihdustus ole ottanut onnistuakseen. Oon tosin kuntoa kohotellut. Muuten kiirusta työssä ja vapaa-ajalla pojan ja miehen kanssa leikitään. Kuukausi on minusta ihan liian pitkä aika odottaa uusia yritysmahdollisuuksia. Mutta minkäs teet...
Onnea kaikille yritykseen ja kärsivällisyyttä kuumeeseen.
 

Yhteistyössä