*Keväällä 2013 hoitoja aloittavat (ivf/icsi)*

Minä täälllä hei! Täältä olen hieman sivusta seuraillut teidän kirjoituksia ja itse kirjoitellut tuolla clomittarissa jo viime vuoden puolelta. Olin tänään (yksin, jeejee) suunnittelukäynnillä ja 1. ivf olis tulossa n. viikolla 16. Takana tuloksettomia oi-hoitoja ja riesana pco ohuen limakalvon kera.
Mahtuisko siis mukaan tällainen epätoivoinen-tällähetkelle-niin-pettynyt-äidiksihaluava? :O
 
Tervehdys! :wave:
Tänään oli 3. ultra ja kasvua oli hienosti, 11kpl, joista 4 isompaa. Edellishoidolla olivat ennen punktiopäivää selkeästi pienempiä. Jospa nyt onnistuisi paremmin...
Ovitrellen pistän tänä iltana ja punktio sitten perjantaina. Melkoinen jännääminen kyllä viikonlopun ajan, onko maanantaina siirtokelpoista. Viikonloppuna kun ei voi kysellä tilannetta.
Mieli hiukan sekava, jännittää tuleva, ei toimenpiteet. Välillä meinaa itku tulla, kun suorastaan pelottaa; jospa epäonnistuu. Pääasiassa silti ihan hyvä fiilis ja keväinen auringonpaiste tuntuu ihanalta. Vatsassa on paineen tuntua, mutta ei kuitenkaan pahaa turvotusta.
Aikataulu on pvm ihan sama ollut kuin tammikuussa. Saa nähdä onko testipvm sitten myös sama eli jo 5.4. Siis jos siirto tehdään...
Onko nyt muita samassa tilanteessa, tällä viikolla punktio?
Ihana lukea plussauutisia. Onnea teille kaikille!
Ja tsemppiä muille tuleviin koitoksiin, voimahalausten kera! :flower:
 
Nonnii, 15.4. on nyt sitten meidän suunnittelukäynti yksityisellä.

Silloin katsotaan miehen verikoe ja siipat. Todennäköisesti samalla kertaa saan reseptit ja ohjeet. Paino voi vielä olla asia, johon se lääkäri tän hoitoprosessin stoppaa, mutta kädet kyynerpäitä myöten ristiin, että päästään alottamaan hoidot seuraavasta kierrosta.
 
Mammaksiko? : Mikäs on bmi täl hetkellä? Mulla on tasan 35 mutta on punnitukseen vielä aikaa 8 päivää jos sais vielä puristettua grammoja pois :)

Enneliina : Täällä pidetään peukkuja!!!

Venla74 : Miten meni punktio ja montako saitte kerättyä?

Aurinkoista päivää kaikille <3
 
Heippa taas!

Neppu: Tervetuloa! :flower:


Enneliina: Peukut kohti taivasta on täälläkin! :)



Omaa napaa: Tänään alkaa sitten tositoimet ihan virallisesti, ensimmäinen sumuttelupäivä! ;) Kaipaisin nyt neuvoja hieman teiltä muilta...eli siis lopetetaanko sumuttelu sitten heti tyhjennysvuotoon vai jatketaanko sitä siitä huolimatta?? Mulla on tällänen asia jääny ihan kysymättä ja kuulematta tuolla lääkärissä. Ja sitten toinen, että kannattaako sitä tyhjennysvuotoa odotella ihan normi menkkojen aikaan? Vai myöhästyykö se helposti paljonkin? Olishan se kiva että ne ajoissa tulis, ni ei hoito viivästyis :) Ja mielenkiinnosta vielä, niin sitten kun se 0- ultra joskus on..niin aloitetaanko silloin heti ne pistokset? Ja kuinka kauan pistetään? Tulipas tässä kysymyksiä..kyllä varmaan jotain on siellä suunnittelukäynnilläkin puhuttu, mutta kaikki asiat ei ihan jääny mieleen...
 
miumau onko sulla lyhyt vai pitkä kaava? pitkässä kaavassa itse sumuttelin synarelaa irrotuspiikkiin saakka. Nollaultrassa annostusta muutettiin pienemmäksi ja mukaan tuli puregon-pistokset.

).( Tänään aamulla oli VU. Masussa köllötteli viikkoja (7+2) vastaava 1,1 cm pituinen tyyppi, jonka sydän hakkasi kovaa vauhtia :) Niukkaa verenvuotoa on ollut säännöllisen epäsäännöllisesti ja gynekologin mukaan johtunee limakalvoista tai istukka saattaa kanssa aiheuttaa vuotoa. Nyt tämä askel on ylitetty ja seuraavaksi jännätään ensimmäisen kolmanneksen päättymistä. Hieman jo helpottuneella fiiliksellä, mutta silti tiedostaen että montaa mutkaa ja muuttujaa on vielä edessä. Kaunis kiitos kaikille kannustaneille ja valoisaa kevään odotusta. Toivon sydämestäni, että hoidot kaikille täällä onnistuisi :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Ihana kuulla, että Rimpatilla ultrassa kaikki hyvin :hug: Varmasti helpottunut olo vaikka vielä tosiaan on monta jännityksen hetkeä.
Itselläni oli punktio perjantaina ja saalis oli vähän parempi kuin edelliskerralla. Folleja 12, munasoluja niistä kahdeksassa, joista hedelmöittyi 4 ja maanantai aamuna jakautuneita oli 2.
Toista olisi voinut jatkoviljellä ja katsoa tulisiko pakastuskelpoinen, mutta päädyimme 2 alkion siirtoon.
Lääkärin kanssa keskusteltuamme, ei mitään estettä sille ollut. Molemmat alkiot olivat samanlaatuisia. Siirrossa käytettiin nyt embryoGlueta tukemaan kiinnittymistä ja sain vielä Gonapeptyl injektion pistettäväksi huomiselle. Senkin tulisi avustaa kiinnittymisessä. Päivittäin käytössä myös Lugesteron.
Saas nähdä, jännää on! Kiinnittyykö 1, 2 vai ei yhtään.
Kyllähän mahdollisuus kaksosraskaudesta on vilkastuttanut ajatuksia entistä enemmän, sehän olisi mahtavaa, vaikkakin varmasti monin tavoin myös raskasta. On tullut mietittyä, jos tulee plussaa ja toisen myöhemmin menettää ja kaikkea mahdollista, järkevää ja järjetöntä ajatusta...
Suuri mahdollisuus, on toki myös negatuloksella. Mutta jospa nyt...
Lääkärin ohje oli viettää seuraavat pari viikkoa rauhallisesti. Ei painavia nostoja, tärinää tms, syytä ei kuitenkaan sairauslomaan.
Verikoe olisi 5.4.
Onko teillä muilla ollut millaisia tuntemuksia alkion siirron jälkeen?
Luget turvottaa ja rinnat arkana, väsyneempi kuin normisti ja alavatsaa nipistelee ajoittain. Olisiko tyhjennetyt munarakkulat turpeina, kun toisinaan kääntyessä (kyljeltä selälleen) tuntuu että jokin repeää?! Sulaisipa tiet pian, sillä liukastuminen ei nyt tuntuisi yhtään mukavalta.
Aurinkoisia, ihania kävelyretkiä kaikille kauniissa, keväisessä säässä!
 
Meillä pitäisi huomenna olla siirto. Ma bongasin oviksen ja hoitaja kertoi, että torstaina sitten siirto, mutta että soittavat joka tapauksessa vielä torstain aamuna.

Pelottaa onko alkio selvinnyt sulatuksesta. Tiedättekö missä vaiheessa tuo sulatus tehdään? Pistetäänkö jo tänän sulatukseen vai vasta huomenna aamulla?

Tukilääkityksenä minulla on lutinus, jonka aloitin tänään ja ohjeistus oli 2 krt päivässä. Katsotaan pitääkö huomisesta alkaen lisätä annostusta.

Kyseessä ensimmäinen pas. Punktio oli jo lokakuussa, mutta 3 kiertoa määrättiin väliin ja sen jälkeen sattui joulutauko. Tammikuussa olimme reissussa ja helmikuussa ei ovista bongattu. Tässäkin kierrossa ovis tuli vasta kp 18. Kiertoni on normaalisti 28-31 pvää. Mietityttää onko tämä liian myöhään tämä siirto nyt, jos kp 18 ovis ja siirto 21 pvää ja jos kierto onkin nyt vain 28 päivää??
 
Venla: Toivottavasti kumpikin kiinnittyisi ja saisitte tuplapaketin kotiin! Miten tuo embryoGlue, pyysitkö itse sitä käytettäväksi vai tarjottiinko? Oon ymmärtänyt, että sitä ei kauheasti vielä Suomessa käytetä... Taidat olla yksityisellä hoidoissa vai?

Rimpatille onnittelut pienestä maha-asukista <3

Miumaulle en osaa vastata, kun mulla ei oo sumutteluja olleskaan.
 
Miumaulle: Mulla on pitkä kaava ja sumuttelut alkoi kp 20 ja annotuksena 2 annosta Suprecuria 4 x päivässä. Eilen oli 0-ultra ja annos puolitettiin, mutta sumut jatkuu siis irrotuspiikkiin saakka.

Mulla alkoi eilen sitten myös Puregon pistokset ja lääkäri oli sitä mieltä, että saattaa tulla paljon tavaraa. Mistä senkin sitten tiesi, en tiedä. Tiistaina seuraava ultra niin sittenpä sen näkee. Reilu viikko aikaa punktioon, kyllähän tämä jännittää. Kyselin eilen lääkäriltä myös punktioon liittyvistä kivuista, kun mun oikea munasarja on kuroutunut jotenkin aika ylös kohdun viereen. Lääkäri arveli, että voi olla kivuliaampaa ja keräys tehdään jopa kohdun(?) läpi. Tai sitten jos paljon tulosta, niin sieltä ei yritetäkään ottaa kaikkea. Saapa nähdä!
 
Aurinkoista kiirastorstaita!
Kyllä, yksityisellä ollaan. Luin jostakin EmbryoGluesta ja kysyin tammikuun hoidon yhteydessä. Silloin sanottiin, että sitä ei yleensä ekalla kerralla käytetä, että katsotaan... Ja katsomiseksi se taisi unohtua vaikka olisimme sen extran 200€ maksaneet.
Nyt maaliskuun hoitojen alettua, kysyin uudelleen (tri vaihtui) ja hän kertoi käyttävänsä embryoGlueta ja kuulunee tästä eteenpäin heillä hintaan.
Toivottavasti sillä ja tänään pistettävällä Gonapeptylillä on erittäin positiivisia vaikutuksia!
Yritän olla ajattelematta negatulosta, aurinkoisin ajatuksin toivoa vain parasta! Sillä mitä seuraava IVF voisi paremmin enää tehdä, kun nyt tuntuu olevan kaikki konstit käytössä jne. Vaikka ei sellaista pidä ajatella, ainahan toivoa on... Kyllähän te tiedätte, näitä ajatuksia vain ;)
Oliko tuo Gonapeptyl kenellekään tuttu? Tuleekohan siitä mitään lisätuntemuksia?

:wave: Toivon teille kaikille oikein ihanaa,
aurinkoista ja rentouttavaa pääsiäistä! :flower:
 
Niinhän siinä sitten kävi, että en malttanu odottaa huomista testipäivää, kun vatsa on ollut tosi kipeä, juuriki sellasia kipuja mitä menkkojen aikaan aina on. Halusin tehdä testin ettei olis niin suuri pettymys kun vuoto alkaa. Mutta mutta. Tikku näytti plussaa heti melkeistä, ennen kontrolliviivaakaan. Nyt on ihan epätodellinen olo, uskaltaako iloita ja nauttia tästä, ettei vaan joudu taas pettymään..?? Nyt ainakin kuplii sisällä iloisesti :)

Hyvää pääsiäistä kaikille, tsemppiä piinaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Kyytiläinen haettu mukaan ja 9.4 verikokeet, josta selviää miten käy.
Käskivät Lutinusta käyttää 7.4. asti ja hoitaja soittaa 9-10.4.2013 että miten jatkossa.

nyt pitäisi ottaa vaan iisisti. Meilä siis oli nyt pakastetun alkion eka siirto ja punktio tehtiin siis jo lokakuussa. Kysyin lääkäriltä, että onko mitää rajoituksia ja kertoi, että ihan normaali elämää voi viettää, että ei mitään rajoituksia.

Voiko siis ottaa yhden punaviinilasillisen illalla hermoja rentouttamaan?
 
Kiitos kun jaksatte vastailla mun "tyhmiin" kysymyksiin :D Ehkä stressaan/mietin liikaa näitä juttuja..pitäis mennä vaan päivä kerrallaan..mutta kun on niin kärsimätön luonne. En tiedä johtuuko synarelasta, mutta kyllä on mieliala ollu aika masentunut/pinna kireällä..pientä päänsärkyäkin ja itkuherkkyyttä. Ihan sama kyllä mitä sivuoireita tulee, kunhan sais sen plussan testiin joku kaunis päivä!

Kuppi: Oi, teille tulikin ihana pääsiäis- yllätys! =) On varmasti mahtava tunne, kun se plussa siihen tikkuun ilmestyy! Jännääminen ja epävarmuus tuskin ikinä loppuu tässä touhussa, mutta kunhan välillä muistaa iloita niistä pienistä hetkistä! Toivottavasti teillä kyytiläinen on tarrannut kunnolla kiinni! :flower:

Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Kuppi
Kupille onnittelut! :flower: ja Untuvikolle onnittelut kyytiläisestä! Toivottavasti tarraa tiukasti kiinni! :)

Ja Venlalle kiitos vastauksesta. Mä taidan ainakin kysästä lääkäriltä (vaikka julkisella ollaankin) jos sitä vois käyttää :) Oliko sulla siis joku erityinen syy miksi halusit sitä käytettävän?
 
Neppu: Toivoimme, että kaikki mahdolliset avustavat keinot olisi käytössä, kun ikääkin jo on, miksi siis kokeilla vaan ensin vähemmällä jos mahdollisuus onnistumiseen on parempi näillä apukeinoin. No, saa nähdä auttavatko, toivotaan parasta.....
:wave: :flower:
 
Olipa kiva lukea tätä ketjua, aamu vierähti jännätessä ja monet plussas :heart:
Meillä on takana 2 vuotta lapsettomuutta ja 2 tuloksetonta inssiä. Nyt odotellaan kutsua Oysiin ivf hoitoihin. Mies on 34v ja minä 30v. Saanko liittyä seuraan vaikka ei vielä ole tiedossa edes infokäyntiä? :)
 
  • Tykkää
Reactions: miumau* ja BakaNeko
Miumaun kans ollaan samassa vaiheessa. Mulla alko siis sumuttelut 26 päivä, eka ultra on 10.4. Tosiaan sumutetta käytetään irrotuspistokseen asti ja mulla lukee lapuissa että pistokset aloitetaan samana päivä kuin on eka ultra. Saako udella että missä paikoissa porukka kulkee hoidoissa? Itellä menossa nyt 2.icsi, tällä kertaa julkisella puolen oyssissa. Ensimmäinen hoito oli väestöliitolla.
 

Yhteistyössä