Kevään 2008 yrittäjät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt tarvitaan tulkitsemisapua! Tein aamulla testin (Clearblue), vaakaviiva oli ihan selvä sininen, ja tuli heti. Vähän ajan kuluttua - omasta mielestäni! - tuli "selvä häivähdys" pystyviivasta. Eli toiveajattelua vai nega???? Kenellä kokemusta Clearbluesta, auttakaa! En tiedä, mitä ajatella. Tietysti toivoin, että se olisi haalea plussa, mutta kuvittelinko vain?? Näkyykö Clearbluen testissä "takana" joka tapauksessa pystyssä "jotain"????? Eli pitääkö se pystyviivakin olla semmoinen saman sininen kuin vaakaviiva?

Tulkkausapua, kiitos!!

t, elmeri

Sattui kuulkaa typerä juttu.. minunhan piti testata tänään aamulla, mutta lähdin eilen töistä niin myöhään, että mikään lähiapteekeista ei ollut enää auki. Tämän olin aavistellut jo etukäteen ja piti siis mennä ostamaan testi marketista, mutta sieltä oli testit loppu!! Vielä sunnuntaina kävin siellä ja katsoin, että tuossa noita testejä olisi, mutta en viitsinyt silloin ostaa, kun tyttö oli mukana ja hänen ollessa mukavassa kyselyiässä, niin en jaksanut alkaa selittelemään minkä paketin äiti oikein nappasi mukaan.. eli en päässyt tänään testaamaan, kun ei ollut testiä millä testaisi! Perhana, että otti koko illan aivoon.
Tänään kyllä käsiini testin hankin, vaikka sitten pitäisi ajaa Helsinkiin päivystävään apteekkiin asti!

Täällä ei ehditty ees testailemaan, kun täti pamahti paikalle jo yöllä. Iso PÖH =( Kyllähän tää kieltämättä taas kupoliin ottaa. Mies oli kuitenkin aivan ihana. Piti mua tosi hyvänä ja lupasi, että pian se tärppää. Ehkä meidän vauva haluaa kuulemma syntyä keväällä mielummin kun talvella ;)

Sars: niistä tikuista. Mäkään en oo niitä kokeillu, vaan ihan mututuntumalta on menty (ei kovin hyvin lopputuloksin, mutta kuitenkin ;) Mut kuten toi jenska tossa aikasemmin kirjotteli,ni mäki luulen et ehkä mulla vaan lisäis stressiä. Ja mulla on kans tosi kellontarkka kierto, joten eipä kai niistä niin apuja olis. En tiedä.

Valitettavasti en osaa elmeriä auttaa, kun en ole ikinä vielä päässyt testaamaan, enkä niistä siis mitään ymmärrä. Kaapissa mullakin clearblue odottaa sitä onnenpäivää, kun olis ees päivän myöhässä. Toivotaan kuiteskin, et se olis haamu! Peukkuja!

Kai tää päivä taas kynnetään alamaissa ja sitten toivottavasti huomenna nenu pystyynja katse kohti seuraavaa kuukautta! Mä luotankin enemmän mun oikeanpuoleiseen munasarjaan, josta pitäs seuraavaks irrota ;) vasen oli ainakin tän kierron perusteella ihan p*ska ;)

Aurinkoa kaikille möllötysfiiliksistä huolimatta täältä kaukomailta =)
Pampulei 1/28

mä meinasin tossa yks päivä jo kiljasta riemusta ku aamulla aamupalan jälkeen tunsin kuinka yrjön maku nousee suuhun, mut nyt ei ookkaan ollu enää mitään sellasta tuntemusta niin et en enää toivo liikoja tästä kierrosta.ens tiistaina pääsen ehkä testaamaan. muuten oon ollu aika väsy, mahaa on nippaillu ensin oviksen jälkeen ja myös silloin pari-kolme päivää sitten. ja kylmä on koko ajan. eikä työt meinaa kiinnostaa... toivotaan parasta, pelätään pahinta!

Elmeri, haamukin on plussa... :) Tee uusi testi ylihuomenna (raskaushormoni lisääntyy parin päivän välein). Sit pitäs näkyä jo ainakin himpun verran vahvempi viiva... Peukkuja!

Hertta ja oma suurennuslasilla nähtävä haamu nyt jo rv14+4 :)

Kiitos kannustuksesta Pampulei ja Hertta. Mutta täti rynnisti alkuillasta paikalle varoittamatta ja aamun pohdinta muuttuikin siis kiertopäiväksi 1. Harmittaa - lievästi sanottuna - ehdin jo vähän elätellä toiveita raskaudesta... Mutta nyt siis kp 1, ja toivotaan että tämä kierto on jo normaali, eikä tartte 50 päivää odotella.

Elsikselle tsemppiä, nippailut on hyvä merkki :)

Missä kaikki muut?? Joko olette karanneet lomanviettoon?

t, elmeri

Joo onpas täällä tapahtunut:D Töissä ollut niin kiire ja väsyny kun kotiin tullut ettei ole edes konetta jaksanu aukasta saati sitten että silmät olisi pysyny perässä luettaessa..JA NIIN KIIRE ON OLLUT ETTÄ SE VIIMEVIIKKONEN TESTI EDELLEEN TEKEMÄTTÄ:D mutta perjantai aamuna jos uskaltas...nyt tilanne on siis se että kahet menkat on jääny tulematta edellisten jälkeen..mis vaihees pitäs soitella terkkarille???ei mitään oireita enään..:(

tervetuloa:)

Tervetulo munkin puolesta sars76 :)

Elmeri: Harmi kun täti tulikin sitten. Jänskäsin täälllä jo sun puolesta,että nyt varmaan on plussa...mutta seuraavassa kierrossa sitten :)

Täällä kp 8 menossa ja aika tuntuu kuluvan tooooosi hitaasti. Sitä kun jo nyt innolla jännittää että josko tästä kierrosta tulis tulosta.

Vakaa aikomus oli että tässä kierrossa yritetään joka päivä (tästähän mies innostui, kun näin uhosin;). Ei vaan oo nyt ainakaan ekoina päivinä tuo taktiikka onnistunu, kun on ollu niin kiireisiä päiviä, että illalla on niin väsyny ettei vaan millään jaksa....Mutta toivotaan että vähempikin sitten riittäis.

Heippa taas!

Täällä painetaan kp 50, mutta ei se mitään. Seuraavan kerran testaan perjantai aamuna että voi sitten rauhallisin mielin viettää juhannusta.

Nilla87: Jos sulla on jo kahdet menkat jääneet tulematta niin tee testi ja sitten soittele lääkärille. Näin mua ohjeistettiin terveyskeskuksesta.
Ensi viikko siis vielä mulla armonaikaa.

eikös lämmönnousu ollu yks merkki raskaudesta, siis ovulaation jälkeen? oon ollu jo jonkin aikaa väsy ja viluinen, tänään katoin mittarilla ja 37,4 näytti. en oo aamulämpöjä kattonu ollenkaan, tikutellu vaan. eli ehkä voin sittenkin toivoa että pääsen ens viikolla testailemaan!

Moiks!

ja tervetuloa sars76! :)

Nilla nyt tekemään se testi! :D Muistelinkos väärin vai oletko säkin polttajia? Onko kessuttelu jo vähentynyt? Mulla tuottaa vielä vaikeuksia lopettaa, taitaa jäädä kerrasta poikki sitten jos/kun pamahtaa raskaustestiin kaks viivaa...

Täällä menossa kp 14/27-29 joten ovis lähellä... Pupuilua pääseekin harrastamaan aika ahkerasti, nyt kun mulla ja miehellä sattuu vapaapäivät yhteen. :) Muutto on nyt tosiaankin saatu tehtyä, ja vähän aikaa sitten mies kosikin. :) Eipähän tänne suuntaan sen ihmeempiä.

Kävin eilen ostamassa 2 Apteekin raskaustestiä ja heti kotiin päästyäni tein toisen testeistä. Ja kyllä, haalea, mutta selvä viiva siihen tuli! :) Teen vielä varmistustestin viikonloppuna (nyt kun on jo testikin valmiina kotona).

Huh! Tuntuu tietysti oikein mukavalta, tietysti tässä vaiheessa vielä pelottaakin, että meneekö kaikki hyvin, mutta sitä asiaa kun ei voi murehtimalla miksikään muuttaa, niin ei auta niitä vaihtoehtoja kovasti ajatella.

Ja mitä oireita oli: viime viikon alussa sairastin vatsataudin ja loppuviikon kärsin migreenistä. Siispä koko viime viikon jo kuvotti, mutta ajattelin sen liittyvän noihin sairauksiin. Perjantaina alkoi rintoihin koskea, mutta ei ole enää pariin päivään oikeastaan tuntuneet miltään. Mutta kuvotus on lisääntynyt, pari päivää iltapäivisin on ollut ihan kamala olo. Viime raskaudessakin kärsin juuri iltapäivän pahoinvoinnista, en juurikaan aamupäivän.
Plussa tuli kp 32, tasan 14 päivää oletetusta oviksesta.

Mutta ihan erilainen on nyt nämä alkuviikot olleet verrattuna ekaan raskauteen. Silloin olin ihan varma heti hedelmöityshetkestä lähtien, että on tärpännyt, lämmöt nousi välittömästi 37,2 asteeseen. Nyt on korkeimillaankin ollut vain 36,7 astetta.

Mutta sellaista.. nyt pitäisi varmaan katsoa koska on laskettuaika jne.. tässä vähitellen, että en vielä ihan liikaa asiasta innostu!

Alkuperäinen kirjoittaja Sesami:
Eipä ole mitään uutta auringon alla täälläkään. Nyt mennään sitten riemastuttavaa kp 48, eilen oli ihan pakko testata ja negaahan tuo testi näytti. Aamulla sitten soittelin terppakeskukseen ja pääsin juttelemaan sairaanhoitaja/kätilön kanssa.

Kun nyt on kyseessä eka kierto pillereiden jälkeen kehoitti odottelemaan jos ne menkat alkaisi juhannuksen jälkeisellä viikolla. Silloin ilmeisesti pitäisi olla seuraaavat, vaikka nämä ekat onkin jääneet väliin.
Mikäli ei silloin ole vieläkään alkaneet niin sitten pitäisi vihdoinkin varata lääkäri aika! Tosi kyllä myös mahdollisuudeksi sen että olen raskaana, mutta ei vain vielä näy testissä.
Pientä moitetta oli rivien välistä luettavissa kun heti on yritys aloitettu. Olisi ilmeisesti pitänyt odottaa yksi luomukierto ja vasta sitten aloittaa yritys.
Kätilö tosiaan epäili että menkkani siirtyvät koska kovasti niitä odotan. Ajattelin näin aluksi kokoilla tota julkisen puolen lääkäriä, koska pieni piheys on nyt iskenyt. Ei millään raaskisi maksaa julkisen puolen kuluja. En sitten edes viitsinyt soittaa työterveyteen tuskin ne näistä asioita paljoakaan tietävät.Mutta tälläistä täällä.

Moi! Kirjoittelen tuolla toisella palstalla, mutta pakko oli tähän pistää kommentti, kun satuin sivulle. Mä sain mun omalta gyneltä ihan erilaista neuvoa... (että ota sitten noista lääkäreistä selvää, ei kannata pahoittaa mieltään tai tuntea tunnon tuskia) . Jätin pillerit pois maaliskuun lopussa kesken 2.liuskan. Eli söin niitä, 1,5 liuskaa, koska halusin siirtää menkat lomamatkan ajaksi...kävin matkaa ennen gynellä papa-testissä ja siinä sit juteltiin tulevaisuuden suunnitelmista...:) Ja tämä lääkäri sanoi, että saattaa olla mahdollista tulla raskaaksi jopa helpommin jos jättää pillerit kesken kaiken. Tämä nyt ei toiminut kohdallani (tietysti....:( ). Hyvää Jussia tännekin palstalle!

Myy.

ONNEA SINILLE PLUSSASTA!!

Ja mukavia uutisia myös MoonFairylla. Muutot ja kosimiset - onnea ;)

Hauskaa juhannusta kaikille! Itse meinaan lojua vain kotona, kun huomenna on ihan normaali työpäivä. Eli tavallinen vkl vain tiedossa ja ensi viikolla reippaasti taas töihin.

t, elmeri

Onnea Sini! Jee, huippua, olen tosi iloinen sun puolesta!

Tuohon Myyn kommenttiin vielä, että minä olen käsittänyt, että se ensimmäiset luonnoliiset kuukautiset olisi hyvä odottaa sen takia, että laskettu aika olisi sitten helpompi määritellä. Itsehän tulin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta ja laskettu aika muuttui varhaisultrassa puolisentoista viikkoa.

Hyvää juhannusta kaikille myöskin, tehkäähän taikoja!

Sinille onnea plussasta !!

Myös Moon fairylle onnittelut onnistuneen muuton ja kosinnan johdosta :)

Lähdetään huomenaamulla pohjanmaalle juhannuksen viettoon. Jospa olis hyvät säät, että pääsis uimaan ja vois grillailla... :) (ja tietenkin pikkuisen pupuilla, osuu ovis päivätkin loppu viikon ja ens alkuviikon tienoille :)

Hyvää juhannusta kaikille!

ONNEA sini!!!! Saatiinhan se juhannusplussa ;) ja MoonFairylle onnea kosinnasta...täällä itsekin olen tuota kosintaa odotellut ja ukko siitä vihjaillut, et saapas nähdä mitä se suunnitteleepi! Olen sen verran vanhanaikainen, että miehen pitää kosia!

...niin, hyviä puolia kyllä on kun menkat alkavat aina ajallaan..että jos mulla joskus on päivänkin myöhässä ni se ois hyvä merkki raskaudesta ;) Sitä päivää odotellessa..

elsiksellä kuulostaa hyvälle oireiden perusteella, hmmm...millon testaat??

Pidän pienen jussitauon täältä, joten Hauskaa Juhannusta kaikille!!!

t: enskertalainen kp 4/28

ONNEA SINI!!! Voi hienoa, hienoa plussia ropisee! :D Ja onnea MoonFairylle kosinnasta ja muusta mukavasta, ei varmaan tunnu plussan odotuskaan niin pitkältä, kun tapahtuu muita hyviä asioita! :) Meinasittekos kesähäitä suunnitella vai menettekö jo ennen ens kesää naimisiin?

Elsiksen ja Nillan plussia sitten vissiin seuraavaksi odotellaan. Pahoittelut elmerille tädistä... :(

Mulla pukkaa flunssaa, joten juhannus taitaapi mennä vällyjen välissä(ja niissä vähemmän mukavissa merkeissä) :( Hauskaa juhannusta kaikille!

-Jenska kp 7

ONNEE SINILLE BLOP BLOP:D MÄKIN HALUUUUN:)Moon Fairy : joo minä kessuttelen ja en voi sanoa että olisi vähentynyt..ehkä lisääntynyt kai sitä aattelee että nyt vedetään sitten koko loppuelämän edestä:D eli mullakin tulee loppumaan kuin seinää:)
Tänään hain testit 2kpl aattelin kohta tehdä sen toisen pelottaa vaan niin kamalasti ku yhtään negaa ei enää huvittas tehä siksi unohtelen ja olen kiireinen olevinaan tekemään niitä..:)plussa tuulia jussiks :)

mulla oottelee kotona pari testiä, testailen vasta ens viikon puolella, nyt on vasta kp23/28... hyvää jussia ja plussatuulia! tai -sateita jos niikseen... muistakaa poimia saniaisia!!!! nehän toi taikavoimia poimijalleen ja sitä nyt tarttettais!!!

Oikein paljon onnea plussasta Sini! Hyvä että me muut saadaan tasaiseen tahtiin kannustavia uutisia, ettei ihan epätoivoon vaivuta. Mäkin kävin tänään apteekissa, mutta maltoin vaivoin mieleni ja jätin vielä testin ostamatta. Eilen ja tänään ollu nimittäin vähän jo täti-oireita havaittavissa, voi kettu! Mutta eipäs vielä heitetä saniaisia menemään tästä kierrosta, vaan venttaan kyllä siihen kp 25 ja 32 ihan tyynenä.

Oikein mukavaa ja lemmekästä juhannusta kaikille toivottelee Jolly!

Onnea Sinille!

Pahoittelut Nilla... :( Onhan kuitenkin pieni mahdollisuus olemassa, että istukkahormonia ei vielä ole tarpeeksi...?

Osaisko joku suositella minkälaisia testejä kannattaisi ostaa netistä? Meinaa mennä pää pyörälle kun vertailee eri vaihtoehtoja...

Hyvät jussit kaikille! :)